Ignorant kupuje szpulaka.

Zaczęty przez frywolny trucht, Grudzień 17, 2015, 20:55

Poprzedni wątek - Następny wątek

pmcomp

Cytat: gratefullde w Grudzień 19, 2015, 17:44
Bo jak by się okazało, że Zontek klęka przed śpulkiem to miał bym dylemata.

Bo klęka. I nic na to nie poradzisz.
Jedyną wadą taśm jest ich niewielka dostępność. Ale z 1000a tytułów ok. 50-u wybrałem.
Tu winyl jest przebogaty.
A cyfra nieprzebrana.
:).

Pozdro

pmcomp

Cytat: masza w Grudzień 19, 2015, 17:32
Cytat: pmcomp w Grudzień 19, 2015, 17:15Zero Otari,

No kiedy juz jest :)
Spoko, nie zamierzam mieć 3000 swoich CD na taśmach.
100 dobrych pozycji mi wystarczy. "Damy radę" ;)

100 aluminiowych szpul to ok. 6000 zł ;)
Cytat: gratefullde w Grudzień 19, 2015, 17:30
Jest gdzieś wywiad z Grobel'em. Wszyscy byliśmy zafascynowani dźwiękiem ze szpulaka na AS. Okazuje się, że to CD przegrane grało z taśmy. Oczywiście nic to nie zmienia, że dźwięk był zamaszysty i muzycznie emocjonalny. Piękny.

To wyobraź sobie jak brzmi kopia master tapea :).

frywolny trucht

Próbuje rozkminić rodzaj taśmy jaki można kupić na alegru przez polskiego dystrybutora firmy PYRAL:

http://www.pyral.fr/wp-content/uploads/MG_7042_detoure.jpg
gdzie stoi: "Different Sound Master tapes such as SM 900, SM 911, SM 468 and LPR35"
Mam tę ostatnią, ale ni chu chu nie mogę się dopatrzyć czy to jest Low Noise, a mam w magnetofonie przycisk:
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

MAC

Cytat: pmcomp w Grudzień 19, 2015, 17:53
100 aluminiowych szpul to ok. 6000 zł ;)
No to nie jest jakaś przerażająca kwota, tym bardziej, że nie od razu.

kawosz

Reasumując z amatorskich magnetofonów szpulowych dwu śladowych szukać revoksa .
Bo już mam mętlik w głowie :)
Takie amatorskie otari ?

http://www.ebay.com/itm/Otari-MX-50N-Reel-To-Reel-2-Track-3-Head-10-5-15-7-5-IPS-/221971693784?hash=item33ae8b40d8:g:7g0AAOSwo3pWczwu

Ps . Studery są piękne ale w moim przypadku miał bym armatę abramsa na gąsienicach twardego


frywolny trucht

Maciek, czy to się trzyma kupy?

Cytat: masza w Grudzień 17, 2015, 20:41
Tracę parcie na śpulaka.
Coś tu węszę za dużo pierdzielenia z tym...  :o

A poza tym mam przewspaniałą zabawę z nowymi paciorkami :)

Cytat: masza w Grudzień 19, 2015, 16:04
Każdy tak łatwo można skalibrować?




:)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

pmcomp

Cytat: kawosz w Grudzień 19, 2015, 18:14
Reasumując z amatorskich magnetofonów szpulowych dwu śladowych szukać revoksa .
Bo już mam mętlik w głowie :)
Takie amatorskie otari ?

http://www.ebay.com/itm/Otari-MX-50N-Reel-To-Reel-2-Track-3-Head-10-5-15-7-5-IPS-/221971693784?hash=item33ae8b40d8:g:7g0AAOSwo3pWczwu

Ps . Studery są piękne ale w moim przypadku miał bym armatę abramsa na gąsienicach twardego



Jak napisałem, ten Otari jest dźwiekowo bardzo OK. Miałem, polecam.
Pozdro

Pozdro

frywolny trucht

W jakiej intencji są dwie ścieżki?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

MAC


MAC

Cytat: kawosz w Grudzień 19, 2015, 18:14Takie amatorskie otari ?

http://www.ebay.com/itm/Otari-MX-50N-Reel-To-Reel-2-Track-3-Head-10-5-15-7-5-IPS-/221971693784?hash=item33ae8b40d8:g:7g0AAOSwo3pWczwu

Wahałem się trochę między 50 a 5050.
Wyszło, że 5050 jest nowocześniejszym urządzeniem (nie musi oznaczać lepszym) a sposób kalibracji mnie do niego przekonał na dobre. I jezd czarny :)

frywolny trucht

Znalazłem! Ilość danych onieśmiela.
LPR 35- to wide dynamic range :)
Jeszcze rozpoznanie co wnoszą różne prędkości nagrywania i zaczynam pierwsze świadome nagrywanie, a nie wygłupy :)

Takie pytanie mam. Czy taki Nakamichi Dragon może wkręcić kasetę? Czy jest jakieś zabezpieczenie?

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

kawosz

Cytat: masza w Grudzień 19, 2015, 18:45
Wahałem się trochę między 50 a 5050.
Wyszło, że 5050 jest nowocześniejszym urządzeniem (nie musi oznaczać lepszym) a sposób kalibracji mnie do niego przekonał na dobre. I jezd czarny
Ja bym wolał śrebrny ;) . U mnie to i tak dopiero luty marzec jak kupię to może mi się zmienić jeszcze .
Ale już jestem zdeterminowany Szpulomania juz mnie zakaziła na powrót

MAC

Cytat: kawosz w Grudzień 19, 2015, 18:47Ja bym wolał śrebrny ;)

No to nie masz wyjścia - Revoxik :)

kawosz

Cytat: frywolny trucht w Grudzień 19, 2015, 18:35W jakiej intencji są dwie ścieżki?
Nagrywasz na całej szerokości taśmy tylko z jednej strony . Na chłopski rozum wychodzi 2x lepiej :)

frywolny trucht

Ale szerkość taśmy ta sama? 1/4 cala? Po prostu ścieżki są luźniej rozmieszczone. Tylko po co? Jakieś przesłuchy międzykanałowe?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

pmcomp

#165
Cytat: masza w Grudzień 19, 2015, 18:45
Cytat: kawosz w Grudzień 19, 2015, 18:14Takie amatorskie otari ?

http://www.ebay.com/itm/Otari-MX-50N-Reel-To-Reel-2-Track-3-Head-10-5-15-7-5-IPS-/221971693784?hash=item33ae8b40d8:g:7g0AAOSwo3pWczwu

Wahałem się trochę między 50 a 5050.
Wyszło, że 5050 jest nowocześniejszym urządzeniem (nie musi oznaczać lepszym) a sposób kalibracji mnie do niego przekonał na dobre. I jezd czarny :)

To nie jest do końca prawda i jest to duże uproszczenie.

Otari 5050 był produkowany od 1983 do 1999 roku chyba w czterech wersjach od MkI do MkIV i w wielu wariantach.
Nie znalazłem roku produkcji MX-50 ale instrukcja serwisowa dostepna w sieci datowana jest na 1998 rok.

Tak więc może być różnie.

Zapewne mechanicznie sa to bardzo podobne konstrukcje.
Największą zaletą 5050 jest wypuszczenie pokręteł kalibracyjnych na przedni panel. Były też wersje, które miały dodatkową czwartą głowicę czteroscieżkową tylko do odtwarzania.

Z doswiadczenia wiem, że zazwyczaj używa się tasm jednego rodzaju. W Polsce przy cenie tasmy EMTEC/BASF PER 528 z Polskiego Radia w cenie 50 zł/1000 mb (50um) nie ma żadnego sensu używać innych. Tym bardziej za na ustawieniach kalibracyjnych dla tej tasmy można używać innych takich jak LPR35, LPR50 czy SM911 oraz ich odpowiedników z AGFAy.
Tasmy Maxell niestety trzeba uważać za znakomite egzotyki ponieważ nie ma praktycznie żadnego dostepu do nowych.

Pozdro

kawosz

Teraz nagrywasz na połowie taśmy masz 2x po 2 ścieżki tylko węższe . Stad tak jak w kasecie nagrywasz z 2 stron . Dwu ślady mają inne głowice masz 2 szersze ścieżki stąd jakość nagrania jest lepsza . Minus jest taki że nagrywasz tylko z jednej strony

pmcomp

Cytat: frywolny trucht w Grudzień 19, 2015, 18:35
W jakiej intencji są dwie ścieżki?


Żeby Ci bardziej namotać: nie mówi się dwie ściezki tylko dwa ślady. Na całą szerokość taśmy 1/4" w jednym kierunku. I żeby jeszcze bardziej skomplikować te dwa ślady mogły sie różnić szerokością. Odstęp pomiędzy śladami mógł wynosić 2 mm albo 0.75 mm w tzw. głowicach radiowych.

A teraz cztery ścieżki. Cztery ścieżki to dwa ślady w jednym kierunku i po przełożeniu taśmy dwa ślady w drugim kierunku. Czyli ślady mają w uproszczeniu dwa razy mniejszą szerokość co wpływa na pogorszenie dźwięku oraz większe przesłuchy pomiędzy ... ścieżkami czyli śladami z jednego i z drugiego kierunku. Głowice w magnetofonach czterościezkowych są bardziej czułe na niedokładności ich ustawienia niż w dwusladowych.

Prościej się chyba nie da wytłumaczyć :).

W sieci jest mnóstwo rysunków.

pmcomp


Cytat: kawosz w Grudzień 19, 2015, 18:58
Teraz nagrywasz na połowie taśmy masz 2x po 2 ścieżki tylko węższe . Stad tak jak w kasecie nagrywasz z 2 stron . Dwu ślady mają inne głowice masz 2 szersze ścieżki stąd jakość nagrania jest lepsza . Minus jest taki że nagrywasz tylko z jednej strony

Nie ma minusa. Liczy i zawsze liczyła się wyłącznie jakość dźwięku. Jak ci nie zalezy na jakości to proponuję cztery ściezki i prędkość 9,5 cm/sek. Zawsze mozna uzyć magnetofonu reporterskiego, który ma jeszcze dwie mniejsze prędkości.

Dlatego napisałem ostatnio, że w magnetofonie czteroscieżkowym mała studyjna czyli prędkosć 38 cm/sek nie ma żadnego sensu i uzasadnienia bo z wąskich sladów się nic więcej nie wyciągnie.

:).

Pozdro

mirek24

Cytat: pmcomp w Grudzień 19, 2015, 16:45Nie wiem który Revox grał w Tulipie bo tam nie dotarłem.

Pr99 mkII, pozdrawiam


gratefullde

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

pmcomp

Cytat: gratefullde w Grudzień 19, 2015, 19:09
To ten?

Ładny, śliczny...



Występowały trzy wersje: MkI, MkII i MkIII.

Sliczny to jest Studer 810:





Spadam, muszę się napić ;).

Pozdro

kawosz

Cytat: pmcomp w Grudzień 19, 2015, 19:05Nie ma minusa. Liczy i zawsze liczyła się wyłącznie jakość dźwięku.
Pełna zgoda mój minus to było uproszczenie :)
Pozdro

frywolny trucht

No dobra, dzięki. Czyli popełniłem drobny błąd z tym czterościeżkowcem, bo przecież zależy na jakości dźwięku. No nic, chłopaki nie płaczą. Tymczasem rozkminiam prędkości nagrywania i mam do wyboru 9,5 cm/sek i 19 cm/sek. Już w danych technicznych widać różnice pod każdym względem na korzyść wyższej prędkości. I to słychać, po pierwsze więcej wysokich, lepsze poukładanie składowych dźwięku. No tak, ale w tym momencie szpule 18 cm tracą sens. Dużo płyt nie zmieści się na jednej stronie, gdzie przy szpuli 18 cm mamy do dyspozycji 550 m taśmy, co wystarczy na ok. 45 minut. Czyli czterościeżkowy audiofil brnie w duże szpule 26,5 cm.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

#174
Zdjęcie takie. Proszę zwrócić uwagę na napinacz oznaczony numerem 7. Cudowna, fantastyczna sprawa. Nie bez kozery pytałem o zabezpieczenia kaseciaków przed wciąganiem taśmy. Ile razy sam wyciągałem zmasakrowaną, wciągniętą  przez capstain taśmę?
Setki razy. Otóż napinacz ten normalnie pracuje w okolicach godziny 12. Tymczasem gdy dostanie luz, zmierza w okolice godziny 14 i wtedy wyłącza wszystkie silniki. Czyli nie ma możliwości, że układ capstain (6) wyciągnie nam całą taśmę na podłogę, a w przypadku kaseciaka wtłoczy ją w zamkniętą przestrzeń kieszeni.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93