Sony XA50ES

Zaczęty przez Piterski, Luty 02, 2019, 11:58

Poprzedni wątek - Następny wątek

Piterski

Pamiętam że kiedy składałem swój pierwszy prawdziwy zestaw CD to oglądałem w salonie Sony ten model.
Już wtedy bardzo mi się podobał i nie nabyłem go tylko ze względu na brak możliwości jego odsłuchu ze swoim wzmacniaczem.
Salon miał wydzieloną strefę do prezentacji urządzeń ale nie zgodzili się na odsłuch z moim Colpandem.
Teraz trafiła się okazja zakupu bardzo zadbanego egzemplarza więc kupiłem go by móc się przekonać jak on zagra w moim systemie.

Słuchałem go dotychczas zaledwie kilka godzin ale już podjąłem decyzje że zostaje ze mną więc postanowiłem go trochę zaprezentować.

Budowa tego odtwarzacza to jest klasa sama w sobie, funkcjonalność tak duża że muszę usiąść i przetłumaczyć instrukcje bo większości funkcji nie ogarniam. Dźwiękowo było oceniany kiedyś w którymś z naszych rodzimych magazynów Hi-Fi. Zjechali go jak bura sukę, a mocno ocenili Marantza 17KI Signature. Oba modele były dostępne za zbliżoną kwotę. Mam oba u siebie w domu i już po tych kilku godzinach uważam, że panowie redaktorzy chyba mieli zły dzień lub znaczek Sony był dla nich passe. Dla mnie oba urządzenia prezentują inne podejście do prezentacji muzyki, tak jak by to były inne szkoły.O swoich wrażeniach napiszę jednak później, na początek zdjęcia.

Jest na co popatrzeć,jakość i solidność wykonania godne pozazdroszczenia.





I szuflada :D dla mnie rewelacyjna sprawa. Nieruchomy laser i płyta przemieszczająca się nad nim jako wirujący dysk.

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

gratefullde

Brawo... No wreszcie ten znakomity sprzęt doczekał się autorskiego wątku :)

Mam na celowniku jednego :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

McGyver

Cytat: Piterski w Luty 02, 2019, 11:58Dla mnie oba urządzenia prezentują inne podejście do prezentacji muzyki, tak jak by to były inne szkoły.
Czy należy to rozumieć tak, że klasa zbliżona ale charakter odmienny?

jimmi

Piękny egzęplarz, gratuluje  ;)
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

Hubertrs

kiedys sie zastanawialem czy nie kupic sobie cd tak zeby miec, pomysl upadl bo nie widzialem kandydata w rozsadnych talarach ktory by byl przystojny, a ten ci sie nawet prezentuje.

McGyver

uważajcie z tymi zakupami bo laser KSS-273A jest nigdzie niedostępny.

gratefullde

Cytat: McGyver w Luty 02, 2019, 16:02
uważajcie z tymi zakupami bo laser KSS-273A jest nigdzie niedostępny.

I to mnie ciut hamuje... ale nie wiem czy wytrzymam, mimo wszystko ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

McGyver

Jeżeli on gra na poziomie Marazma CD17KI, tylko innym charakterem, to nie ma przed czym bić pokłonów. Da się za zbliżone pieniądze wyhaczyć lepsze źródło. Wygląd i budowa to nie wszystko.

gratefullde

Cytat: McGyver w Luty 02, 2019, 16:31
Jeżeli on gra na poziomie Marazma CD17KI, tylko innym charakterem, to nie ma przed czym bić pokłonów. Da się za zbliżone pieniądze wyhaczyć lepsze źródło. Wygląd i budowa to nie wszystko.

Na pewno budowa jest obłędna. Jako transport powinno być super. Ale myślę, że dźwiękowo to ma potencjał... Kilka filtrów na pokładzie tez może się przydać.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Piterski

Nie wszystko na na raz, powolutku do dźwięku dojdziemy ;)
Na pewno nie gra tak samo i na pewno daje Ciut mocniejszy sygnał. Właśnie to sprawdziłem bo tak mi się zdawało. Może na kolumnach o mniejszej skuteczności jest to pomijalna różnica ale u mnie już nie mimo, że gałkę przekręcam o milimetr.
Lasery owszem są nieprodukowane ale do trafiają się do kupienia tylko że z tego co ja czytałem to ten laser jest niezwykle trwały, a po latach siada pojemność dwóch kondensatorków odpowiedzialnych za serwo lasera i wystarczy je wymienić a nie gmerać w napięciu na diodzie laserowej.
Ja się zdecydowałem ze względu na stan gabinetowy z bardzo małym przebiegiem. Przy okazji mój 17KI Signature ma z 17-18lat i jakwidać nie mam z nim problemów.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa

Kawał czołgu [emoji41]

[emoji485][emoji377]

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

jafi

Piterski - niech ci służy, choć swojego sprzedałem szybko i bez żalu krótko po zakupie...
Zimna klinika :(

muda44

Tak wygląda jego napęd .

Laser jest zamocowany na stałe a przesuwa się wózek z płytą .
Wózek z jednej strony jest zamocowany na oście a z drugiej na mosiężnym kółeczku .
Sam silnik kręcący płytą jest bezszczotkowy . Pod spodem widać 4 cewki które polem magnetycznym ciągną magnes zamocowany na osi silniczka . Sama oś jest gruba i łożyskowana w grubej tulei .


muda44

Wyświetlacz to niestety nie wyświetlacze jak z serii z poprzednich w których były krystalicznie białe z błękitną poświatą .
Tu jest ciemniejszy . Jak jest szary to oznacza że odtwarzacz ma duży przebieg .

Tak wygląda po niewielkim przebiegu .

Piterski

Dodam do tego zdjęcia info o jednym prostym patencie jaki zastosowało Sony.

W Toploaderze np MBL-u jak się zapomni o położeniu docisku to płyta może sobie polecieć.
Tu docisk naciska ten widoczny stożek który osiada wraz z płyta i dociskiem i wtedy dopiero zareaguje i wczytuje płytę. Bez docisku nawet nie drgnie.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

muda44

W środku jest czujnik optyczny - on sprawdza obecność docisku .

XA-50ES posiada kilka przełączalnych filtrów które delikatnie zmieniają brzmienie .
Jedna ważna uwaga , odtwarzacz ten lepiej gra jak stoi na czymś ciężkim i twardym jak np granit . Na " drewnie " gra sucho i technicznie .

Piterski

Cytat: muda44 w Luty 04, 2019, 15:05W środku jest czujnik optyczny - on sprawdza obecność docisku .

Czyli ten sprężynujący stożek tylko ułatwia położenie płyty i zwiększa jej bezpieczną odległość od lasera?
Dobrze przemyślane :)

Słucham go od kilku dni i nie do końca mogę zrozumieć określenie, że gra sucho? Może ktoś mi to wyłuszczy.
Pewnie jak go porównam z klubowym ciepłym MBL-em to będzie sucho ale w odniesieniu tego co mam jest bardziej naturalnie dużo bardziej selektywnie ale nie ostro i dźwięk jest wyrównany w całym paśmie. Jedne instrumenty nie dominują nad drugimi.   

Fakt że wczoraj jak go podłączałem na tych samych interkonektach co Marantza i przez wyjście regulowane by wyrównać poziomy sygnału to za Twoja sugestia dałem płytę granitową. Czy gra przez to lepiej, nie wiem nie porównywałem. 
Teraz jest trochę wyżej i lepiej optycznie koresponduje z preampem.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

wojtek41

Słuchałem tego cd i muszę przyznać, że zrobił na mnie pozytywne wrażenie. Gratulacje Piterski, dobry zakup )

jimmi

Najwazniejsze, ze cieszy oko i ucho a najbardziej, ze marzenie sprzed lat spelnione  8)
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

muda44

Cytat: Piterski w Luty 04, 2019, 16:06
Cytat: muda44 w Luty 04, 2019, 15:05W środku jest czujnik optyczny - on sprawdza obecność docisku .

Czyli ten sprężynujący stożek tylko ułatwia położenie płyty i zwiększa jej bezpieczną odległość od lasera?
Dobrze przemyślane :)

Słucham go od kilku dni i nie do końca mogę zrozumieć określenie, że gra sucho? Może ktoś mi to wyłuszczy.
Pewnie jak go porównam z klubowym ciepłym MBL-em to będzie sucho ale w odniesieniu tego co mam jest bardziej naturalnie dużo bardziej selektywnie ale nie ostro i dźwięk jest wyrównany w całym paśmie. Jedne instrumenty nie dominują nad drugimi.   

Fakt że wczoraj jak go podłączałem na tych samych interkonektach co Marantza i przez wyjście regulowane by wyrównać poziomy sygnału to za Twoja sugestia dałem płytę granitową. Czy gra przez to lepiej, nie wiem nie porównywałem. 
Teraz jest trochę wyżej i lepiej optycznie koresponduje z preampem.

Tak , stożek na sprężynce ułatwia ułożenie płyty .

U mnie znacznie lepiej grał postawiony wprost na granitowym stoliku. O dziwo granit nie wyszczuplił i nie wysuszył jego brzmienia a dał naturalniejszą barwę i lepszą rozdzielczość .

Rafael912

Cytat: Piterski w Luty 04, 2019, 14:56
Dodam do tego zdjęcia info o jednym prostym patencie jaki zastosowało Sony.

W Toploaderze np MBL-u jak się zapomni o położeniu docisku to płyta może sobie polecieć.
Tu docisk naciska ten widoczny stożek który osiada wraz z płyta i dociskiem i wtedy dopiero zareaguje i wczytuje płytę. Bez docisku nawet nie drgnie.

Plyta nie odleci w MBL (przynajmniej m moim) w pokrywie napedu jest czujnik ktory nie uruchomi silnika, dopoki nie zamkniesz pokrywy. Owszem naped nie sprawdza czy jest polozony docisk, ale szerokosc oski jest niewiele mniejsza od szerokosci otworu w plycie CD, wiec co najwyzej plyta lekko pohalasuje w napedzie w memencie nacisniecia play bez polozenia docisku. Niemniej docisk ma ksztalt okraglego "pajaczka" jest na tyle duzy, ze nie sposob o nim zapomniec chociazby wizualnie juz po kilku pierwszych dniach uzywania tego napedu.

Piterski

Koledzy mój egzemplarz będzie do wzięcia.
Sprzedaje go bo kupiłem Esoterica i dlatego, że jest w stanie MINT z bardzo niewielkim przebiegiem.
U mnie grał przez dwa lata nie był intensywnie eksploatowany.
To gwarantuje, że będzie grał przez wiele wiele kolejnych lat dlatego ze spokojnym sumieniem mogę go sprzedać jako okazję jakich niewiele się trafia w sieci.
Zamieszczę niedługo ogłoszenia w wyższej cenie niż jestem wstanie zaoferować kolegom z forum. To nie dział ogłoszeń więc jeśli ktoś jest zainteresowany to proszę o kontakt. Mam do niego komplet do zapakowania jak ze sklepu wraz z śnieżnobiałymi rękawiczkami. 
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Rafael912

Cytat: Rafael912 w Luty 10, 2019, 14:34
Cytat: Piterski w Luty 04, 2019, 14:56
Dodam do tego zdjęcia info o jednym prostym patencie jaki zastosowało Sony.

W Toploaderze np MBL-u jak się zapomni o położeniu docisku to płyta może sobie polecieć.
Tu docisk naciska ten widoczny stożek który osiada wraz z płyta i dociskiem i wtedy dopiero zareaguje i wczytuje płytę. Bez docisku nawet nie drgnie.

Plyta nie odleci w MBL (przynajmniej m moim) w pokrywie napedu jest czujnik ktory nie uruchomi silnika, dopoki nie zamkniesz pokrywy. Owszem naped nie sprawdza czy jest polozony docisk, ale szerokosc oski jest niewiele mniejsza od szerokosci otworu w plycie CD, wiec co najwyzej plyta lekko pohalasuje w napedzie w memencie nacisniecia play bez polozenia docisku. Niemniej docisk ma ksztalt okraglego "pajaczka" jest na tyle duzy, ze nie sposob o nim zapomniec chociazby wizualnie juz po kilku pierwszych dniach uzywania tego napedu.
Gwoli sprostowania w MBL płyta nigdzie nie odleci nawet bez zamknięcia klapki i położenia docisku, lekko pohałasuje w momencie rozpędzenia, potem normalnie się wczyta i będzie działać. Pajączek był w starszych modelach w standardzie, w nowszych jest chyba w topowym 1621  lub za dopłata, w niższych jest normalny docisk podobny do Sony tylko czarny. Ale jak ktoś ma to fajny jest:-) Co ciekawe to nie blaszka ze stalowym środkiem tylko odlew i jest dosyć ciężki. Poza tym nie wiem na czym to polega ale używanie Audio Aero Capitole mnie irytowało, a tu otwieranie tej krypty traktuje się jak nabożeństwo :-) W 1521 przycisk jest na obudowie transportu, pokrywa  swoim ciężarek go wciska, można zrobić to tez palcem.

Z ciekawostek transport MBL wazy 18 kg ....