Nuda Veritas WI-4

Zaczęty przez gratefullde, Sierpień 08, 2015, 18:56

Poprzedni wątek - Następny wątek

MAC

Cytat: gratefullde w Wrzesień 07, 2015, 10:08Niemniej to nadal podstawkowce.
Z tym, że piątki nie graja jak typowe monitory.
To bardzo duży dźwięk jak z dobrej podłogówki.
Sam w to nie wierzyłem i dlatego latami omijałem je szerokim łukiem.

gratefullde

Cytat: vasa w Wrzesień 06, 2015, 21:22Ale do tego trzeba mieć hajendowe wszystko bo jak nie to będzie grało jak najsłabszy emelent.


Obawiam się, że z tym "hajendowe wszystko" może być u mnie problem.

Ale masz rację, trochę przesadziłem, zapewne istnieją podstawkowce grające pełnym pasmem, tylko że są nie osiągalne dla mnie finansowo.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

vasa

Cytat: gratefullde w Wrzesień 07, 2015, 12:29trochę przesadziłem
Sorry, to ja trochę pojechałem hajendową głupotą.
Przecież to jedynie prosta fizyka - duże pomieszczenie ->większe kolumny. A czy one są szczupłe i śliczne i stoją na podłodze czy grubaśne na podstawce to żadna różnica. Membrana musi mieć możliwość przepompowania odpowiedniej ilości powietrza.
Oczywiście można wybrać mniej lub bardziej efektywne rozwiązanie (np basrefleks vs obudowa zamknięta) wydajniejsze głośniki itd ale cudu jeszcze nie spotkałem i pudło być musi. (nawet jeżeli wybierzesz rozwiązanie z subem to pudło będzie)
No chyba że Pan sobie zawinszuje parawany :)
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

gratefullde

Cytat: vasa w Wrzesień 07, 2015, 12:39Przecież to jedynie prosta fizyka - duże pomieszczenie ->większe kolumny

Otóż to. Ale w drugą stronę, tj. mniejsze pomieszczenie - mniejsze kolumny, to już nie musi działać :) Wiem, prowokator jestem :)

Aniu suba ani parawanów nie przewiduję. Ale nigdy nie mówi się nigdy.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

MAC

Cytat: gratefullde w Wrzesień 07, 2015, 12:45
Aniu suba ani parawanów nie przewiduję
Może przynajmniej wersalka na suficie?
:)

vasa

Cytat: gratefullde w Wrzesień 07, 2015, 12:45mniejsze pomieszczenie - mniejsze kolumny, to już nie musi działać
Musi działać, nie ma bata. Tyle że w takim przypadku lepsze jest stłumienie basu, kolumny zamknięte, adaptacja akustyczna pomieszczenia żeby się świństwo niw wzbudzało itd.
Tyle że to wszystko takie trochę łapanie się prawą za lewe i przerabianie tygrysa na banana.
Cytat: gratefullde w Wrzesień 07, 2015, 12:45parawanów nie przewiduję.
A ja, jak będę duży to sobie parawany sprawię i jakiegoś cyfrowego potwora do nich :)
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

No właśnie. Może jakiegoś suba? Ma tę zaletę, że w zależności od nastroju, akustyki da się regulować lub... wyłączyć :)
Skoro reszta pasma pasuje.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

szary

Sam mam ten wzmacniacz i jestem zadowolony, zwłaszcza po wymianie kolumn i kabli na znacznie lepsze, niż miałem, choć raczej niedrogie. Od wiernego fana/promotora marki Nuda Veritas słyszałem (jeśli dobrze pamiętam) że WI-4 dobrze gra z kolumnami o wysokim współczynniku tłumienia/małym wychyleniu membrany basowej i bardzo przejrzystych głośnikach wysokotonowych, np. Audio Note, Snell, Audio Physic Tempo 3i, ew. jakieś Avcon, B&W CM9.
Jeśli będziesz słuchał, chętnie bym się dowiedział o Twoich doświadczeniach, bo podobno z naprawdę dobrymi kolumnami wzmacniacz gra wybitnie.
Życzę owocnych poszukiwań i proszę o info.

gratefullde

#33
Cytat: szary w Grudzień 19, 2015, 00:29
Sam mam ten wzmacniacz i jestem zadowolony, zwłaszcza po wymianie kolumn i kabli na znacznie lepsze, niż miałem, choć raczej niedrogie. Od wiernego fana/promotora marki Nuda Veritas słyszałem (jeśli dobrze pamiętam) że WI-4 dobrze gra z kolumnami o wysokim współczynniku tłumienia/małym wychyleniu membrany basowej i bardzo przejrzystych głośnikach wysokotonowych, np. Audio Note, Snell, Audio Physic Tempo 3i, ew. jakieś Avcon, B&W CM9.
Jeśli będziesz słuchał, chętnie bym się dowiedział o Twoich doświadczeniach, bo podobno z naprawdę dobrymi kolumnami wzmacniacz gra wybitnie.
Życzę owocnych poszukiwań i proszę o info.
Cześć. Miło , że jest jeszcze ktoś kto posiada ten wzmacniacz.
Ja przesiadłem się na niego ze wzmacniacza lampowego.
Obecnie gram na nim z podstawkowymi Focalami 1007. Kable głośnikowe to Albedo Air a ic: Sonus Oliva.
W jakim towarzystwie on gra u Ciebie?
Kolumn pod niego nie próbowałem innych. Oprócz BMN ale tu nie jest dobrze. One mają dość ciemny charakter. Gubią detal i tlumia dynamikę.
Myślałem o Herbatnikach do niego ale poczekam jak masza będzie swoje zmieniał na wyższy model ;)
Ze wzmacniacza jestem bardzo zadowolony.
Świetna barwa, w stronę lampowego grania właśnie.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Piterski

No proszę mocny tranzystorek z barwą do Tempo 3i  8)
To który z Was ma najbliżej do Warszawy?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

gratefullde

Pojęcia nie mam jak kolega ale do wawy ode mnie to ze 3,5 h jazdy autostrada będzie.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

szary

Kolumny mam niefirmowe z głośnikami Peerless, 3-drożne, duże monitory.
Srebrny interkonekt i kabel zasilający, robione w Nomos w Warszawie - to chyba mocny punkt systemu (duża różnica na plus w porównaniu z innymi kablami).
Źródło: Marantz CD-67SE
Czasem mi się wydaje, że system gra świetnie, czasem że nie daje rady. Chętnie bym skonfrontował.

Akurat tak się składa, że mieszkam pod Warszawą :-)

gratefullde

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Piterski

Szary odezwij się na PW. To się dogadamy na posłuchanie z Tempo 3i.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

gratefullde

Cytat: Piterski w Kwiecień 25, 2016, 22:00
Szary odezwij się na PW. To się dogadamy na posłuchanie z Tempo 3i.
To ja chętnie poczytam :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

szary

Mam nadzieję, że wkrótce  :)

Piterski

No i się spotkaliśmy :).
Parę godzin przeleciało jak z bicza strzelił. Bardzo miło wspominam to spotkanie. Szczerze mówiąc chętnie bym jeszcze posłuchał tej Nudy z moim Sensorem bo grała z bardzo równym phono Therią i to rzutowało na odbiór tego wzmacniacza. Chciałem stworzyć możliwie najrówniejsze źródło sygnału, ale w sumie to kto będzie słuchał na co dzień Nudy z 10-krotnie droższym phono.

Co do porównania z moim Coplandem to inne granie zupełnie, ten dźwięk jest gęsty i nasycony jak sos.
Padało tu porównanie do lampy ale lampa, z którą głównie porównywaliśmy, to był dzielony Copland Kawosza, a on podobnież nie gra jak przysłowiowa lampa, takie krążą o Coplandach "stereotypowe opinie".
Nuda ma bardzo nasyconą średnicę i stonowaną górę dlatego jak mi się zdaje łączycie ją chętnie z jasno brzmiącymi kolumnami i używacie srebrnych interkonektów, które ją "rozjaśniają".
Zauważyłem, że jest podatna na zmianę sieciówki i można na jej bazie zbudować naprawdę ciekawy system.
W kwocie 3-4 tyś to sądzę, że jest to bardzo ciekawa alternatywa ale trzeba mieć jasno określone preferencje co do dźwięku bo nie jest to wzmacniacz neutralny. W tym przedziale cenowym większość komponentów z którymi się spotykała grała jasno więc może właśnie Nuda jest odpowiednim dopełnieniem. W średnicy ona nic nie traci ale góra pasma nie jest już tak przestrzenna jak w innych konstrukcjach. Co do szybkości to trzeba by spokojnie porównać ją z klasą D bo mama wrażenie że tej ostatniej nic w tym zakresie nie pobije.

To jest moja opinia z zbyt krótkiego obcowania z tym wzmacniaczem i z trochę wyśrubowanym za równym źródłem sygnału.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Gratefullde chciałem Cię zapytać o to czy udało Ci się posłuchać Nudy z Tanoyami, a jeśli tak to prosić o opis wrażeń.
Finalnie zostałeś z lampą dlatego zależy mi na Twoich spostrzeżeniach.
Plusy, minusy co przeważyło za obecnym wyborem.

Był dziś u mnie Szary i miałem przyjemność znowu posłuchać tego wzmacniacza z całkowicie innymi kolumnami.
Obaj lubimy klasykę więc się trochę CD przewinęło i kilka godzin pyknęło jak chwila  :)
Bardzo jestem Ciekaw Twoich spostrzeżeń bo mógłbym je odnieść do moich własnych wrażeń.
Zawsze to jest inny system odniesienia do oceny, a ja po dzisiejszym odsłuchu, zobaczyłem jak dużo zależy od reszty toru.

Myślę, że Marcin też był lekko zaskoczony, a słuchaliśmy nie robiąc sparingu, tylko dla samej przyjemności.
Dopiero pod sam koniec kiedy włączyłem dobrze mi znany sampler Audio Physica coś mi poważnie dało do myślenia bo oto stwierdziłem, że hola coś tu jest nie tak  :o
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

gratefullde

Nie udało mi się posłuchać Tannoy z NV, nie starczyło czasu.
Mogę więc porównać brzmienie tego wzmacniacza do lampowego, z Focalami oczywiście.
Ale to też nie do końca miarodajne bo wzmacniacz lampowy nie prowadził na 100 % Focali.
Zostałem przy wzmacniaczu lampowym z uwagi na barwę.
NV była trochę za bardzo przygaszona i matowa.
Wzmacniacz lampowy radzi sobie lepiej z Tannoy niż z Focalami a poza tym to zupełnie inne granie, rozmach, przestrzeń, czuć tę naturalność dźwięku.
Tak naprawdę dopiero niedawno zrozumiałem ułomności NV, które to ułomności przekładałen sobie na jej plusy.
Ale to pokazało mi jaką jeszcze mam ścieżkę przed sobą i z jakim dystansem powinienem forować oceny danych urządzeń.
Ciekaw jestem Twoich wrażeń i tego co Ci nie pasowało.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Piterski

Pierwszy raz słuchałem jej u siebie razem z kolegą Szarym na kolumnach Tempo 3i.
Mieliśmy wtedy do dyspozycji lampowego Coplanda od Kawosza, i Nuda zagrała w sposób przygaszony z brakami w górze pasma.
Copland grał lepiej ale za 10 tyś nie był w moim odczuciu atrakcyjną propozycją.

Wczoraj Marcin zajrzał do mnie raz jeszcze i posłuchaliśmy jej na EV, na chwilę włączyłem mu Tempo ale to był tylko epizod.
Barwa na średnicy EV jest taka, że szkoda nam było czasu na przełączanie kolumn.
Tempo i owszem pokazały ze schodzą nisko i są bardzo przestrzenne ale Delta jest kolumną zupełnie z innej ligi.
Może Marcin coś napisze od siebie bo lubię z nim rozmawiać o naszych odczuciach co do tego jak odbieramy dźwięk bo mamy trochę inne wzorce i fajnie jest spojrzeć okiem kogoś z zewnątrz.
Słuchaliśmy kilkunastu płyt porównywaliśmy niektóre wydania a na koniec włączyłem Sampler Audio Physica.
Znam tę płytę dość dobrze i słuchając je dotarło do mnie ze kurcze ja jeszcze tego tak nie słyszałem, w utworach było mnóstwo energii i szybkości nie odczuwałem żadnych braków w zakresie pasma i porównałem to do mojego poprawionego Coplanda.
To mi uświadomiło jak dużo tkanki dźwiękowej ja nie słyszę bo ona nie dociera do kolumn albo kolumny nie są wstanie jej przekazać.
Tu wszystkiego jest więcej i jest bardziej zróżnicowania rytmika i melodyjność instrumentów nawet takich błahych bębenków w które uderzają palcami. To nie jeden dziek to co najmniej piec rożnych współgrających ze sobą wybrzmień.
To było na krótko i na sam koniec więc nie mogłem się w tym dłużnej rozsmakowywać.
Później zastanawiałem się czemu usłyszałem to dopiero tak późno i przyczyny były dwie.
Płyt, które ja powyciągałem i które maił Marcin wcześniej nie miałem okazji słuchać na Deltach.
Druga sprawa to sądzę że dźwięk był dla nas na tyle dobry, że nie przyszło nam do głowy doszukiwać się w nim niczego nowego bardziej zaabsorbowało nas porównywanie rożnych wydań tych samych utworów.
Dopiero na tym samplerze którego używam do porównań zwróciłem uwagę że coś tu kurcze jest za dobrze :D

Szkoda że nie zdołałeś posłuchać Nudy z Tanoyem, ciekawe jakie miał być odczucia. Może podobne do moich a może jednak Nuda odpadła by przy Lampie. Ja widzę teraz jak olbrzymie znaczenie mają kolumny.

PS. Największym na tę chwilę mankamentem Nudy jest jej "manufakturowe wykonanie" ale to składam na karby okresu kiedy była wykonywana.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

gratefullde

Co do kolumn i ich roli zgadzam się w całej rozciagłości. Mój wzmacniacz lampowy teraz dopiero zaczął grać a to co słyszę z tego duetu (wzmacniacz+kolumny) urzeka mnie wielce :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Piterski

Zaintrygował mnie ten wzmacniacz, też nie jestem na tyle osłuchany z drogimi urządzeniami by ocenić czy to był szczyt czy tylko wzniesienie ale wrażenie tym razem zrobił duże.
Szkoda że nie maiłeś okazji posłuchać go z Tanoyem, może okazało by się że wzmacniacz nie jest taki zły, a tylko wymagający w aplikacji i dlatego nie wszędzie i nie zawsze dobrze gra.
Masz racje ze uczymy się cały czas i odkrywamy nowe "lądy" ale fajnie, że można się tymi spostrzeżeniami dzielić.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

gratefullde

W mojej NV była jeszcze drabinka rezystorowa zamiast potencjometru. To rozwiązanie mnie nie przekonało i co tu dużo mówić, wkurzało. Tak, że aspekt wykonania, techniczny, odgrywał tu dużą rolę.

Poza tym, ja jakiś lampowy jednak jestem :) Myslalem, że skończe z lampą za sprawą NV, tak się jednak nie stało. Ale nadal twierdzę, że to jest znakomity brzmieniowo wzmacniacz i gdyby nie to, że obecnie potrzebowałem kasy, to stał by sobie u mnie i słuchał bym go od czasu do czasu.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Jakub

Cytat: gratefullde w Lipiec 04, 2016, 11:59W mojej NV była jeszcze drabinka rezystorowa zamiast potencjometru. To rozwiązanie mnie nie przekonało i co tu dużo mówić, wkurzało.

Czemu? Za duże skoki głośności były?

gratefullde

Cytat: Jakub w Lipiec 04, 2016, 12:12
Cytat: gratefullde w Lipiec 04, 2016, 11:59W mojej NV była jeszcze drabinka rezystorowa zamiast potencjometru. To rozwiązanie mnie nie przekonało i co tu dużo mówić, wkurzało.

Czemu? Za duże skoki głośności były?


Pewien dyskomfort dawała niemozność natychmiastowego wyrównania kanałów tak przy zwiększaniu głośności jak i jej zmniejszaniu. Trzeba było po prostu wykonać kilka ruchów więcej niż normalnie. Efekt zastosowania tej drabinki to skok głośniej na lewym, skok następny, głośniej w prawym. Irytowało mnie to.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9