ECC81 / 12AT7

Zaczęty przez MAC, Kwiecień 20, 2017, 09:56

Poprzedni wątek - Następny wątek

McGyver

Mam Telefunkeny, Valvo, Sylvanie, Lorenz, Siemensy i Philipsy Miniwatt. Najbardziej lubię chyba Telefunkeny.

dino

Podrzućcie Pls. jakiś sprawdzony schemat bufora na ECC81 z NISKĄ impedancja wyjściową (poniżej 20KOhm).

McGyver

Wtórnik katodowy na ECC81 będzie miał oporność wyjściową sto kilkadziesiąt omów. Wzmocnienie 1.
Z wtórnikiem White'a z opornością wyjściową zejdziesz do kilku-kilkunastu omów. Wzmocnienie 1.
Policzyć Ci te układy?

dino

Please Please  :np: a jeszcze jakby ciut wzmacniał byłoby pięknie.

McGyver

Cytat: dino w Luty 16, 2019, 21:14jakby ciut wzmacniał byłoby pięknie.
Panie, tak to się nie da. Bufor nie wzmacnia i już. A jak wzmacnia to się bufor nie nazywa. Więc się pan zdecyduj co pan chcesz  :P

dino

To niech będzie "cuś" co wzmacnia i ma małą impedancje wyjściowa i jest na ECC81 i żeby był pokój na świecie  ;)

McGyver

Cytat: dino w Luty 16, 2019, 22:05"cuś" co wzmacnia
Zwykły wzmacniacz oporowy ma imp. wyj. rzędu 10k i wzmocnienie rzędu 18x. A jak mu zbocznikujesz rez. katodowy będzie ok. 7k i ok. 30x

dino


LampowY

Święty Graal wśród ECC81?

McGyver

Przypuszczam że znowu Heerlen. Choć mam też na przykład Telefunkeny i Toshiby (znakomite są).

Therion

Cytat: LampowY w Czerwiec 02, 2019, 20:35
Święty Graal wśród ECC81?

Oszywiście RFT, jeżeli szukasz ochrypniętego łobuza.

Jezeli ąę, to... McG będzie wiedział. Mi nie podeszły mullard, GE i insze. Ale ja szukam brutali.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

LampowY

Sprawiłem sobie właśnie Telefunkeny, Siemensy, Amperexy BB i Mullardy.
Amperexy zapewne będą grały identycznie jak moje MiniWatty.
Na szczęście ECC81 nie sa nazbyt kosztowne.

Therion

Zgadza się. Kupiłem GE z 52r. NOS za grosze. Ale to nadal nie to.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

marekw 76

#38
Panowie.
Chcę zakupić do szuflady póki co zapasowe 12at7 ecc81.
Lampy są do lector cdp 7tl.
Upatrzyłem sobie coś takiego
Które lepsze i dlaczego?
I przede wszystkim czy brimar 6060 nada się jako ecc81?
Chciałbym lampy o brzmieniu miękkim ale z ładnymi wysokimi. Nie chcę rozjaśnić systemu.
Aktualnie siedzą RCA.
Pomożecie?
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

marekw 76

stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Old Man Kensey

Hi Marek, moje zdanie znasz. Na ile umiem, sprawdziłem Brimar 6060 i wg tych stron poniżej, są zamienne z ecc81:
https://www.radiomuseum.org/tubes/tube_6060.html
https://www.effectrode.com/knowledge-base/the-12at7-tube/
Aby być na 100% pewnym, sugeruję sprawdzić jeszcze u producenta, ale powinno być ok.

Jeśli uda nam się spotkać, przywiozę parkę Mullard CV4024 i Siemens ecc801s (jak dotrze wreszcie) i sam zobaczysz, czy Ci to pasuje.
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

marekw 76

stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

PatiJ

Brimary 6060 też sobie zamówiłem, ale z potrójną miką. Teraz mam zwykłe /z ring getter/i grają bardzo dobrze.
Technics SL-1200G+KAB+JELCO HS25BR+HANA ML+RCM SENSOR 2MkII, Lector CD707+PSU7, Aqua Acoustic Quality LA Scala mkII Optologic+3R Master Time+Lumin U2 mini, LUXMAN L590AXII, QLN Prestige Three+GaiaII, kable mix: PAD, AZ, Tiglon, Harmonix, Dyrholm Audio, Furutech, Oyaide, listwa Lector Edison230

marekw 76

Cytat: PatiJ w Październik 10, 2020, 15:39
Brimary 6060 też sobie zamówiłem, ale z potrójną miką. Teraz mam zwykłe /z ring getter/i grają bardzo dobrze.
A te ze zdjęcia są okay?
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

rudy-102

Cytat: marekw 76 w Październik 09, 2020, 14:47czy brimar 6060 nada się jako ecc81
Mam, a w zasadzie miałem tego Brimara (disc getter) w miejscu ecc81. Grało to bardzo ładnie, ale bas był raczej bułoty.

marekw 76

Oj, to buła na basie mnie nie interesuje...
Ale może u mnie będzie inaczej?
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

PatiJ

#46
rudy-102 to poleć jakieś lampy ECC81 które brzmią tak jak ww., ale z lepszą kontrolą niskich tonów. Słuchałem u mnie w CD Telefunkenów, Matsushita, RT, ale Brimary najlepiej brzmią. Te problemy zniwelowałem kablami i listwą, ale jestem ciekaw czy można lepiej, inaczej.
Technics SL-1200G+KAB+JELCO HS25BR+HANA ML+RCM SENSOR 2MkII, Lector CD707+PSU7, Aqua Acoustic Quality LA Scala mkII Optologic+3R Master Time+Lumin U2 mini, LUXMAN L590AXII, QLN Prestige Three+GaiaII, kable mix: PAD, AZ, Tiglon, Harmonix, Dyrholm Audio, Furutech, Oyaide, listwa Lector Edison230

elem

Uwaga, nie piszę o ECC81  ale...
Zaobserwowałem  pewne charakterystyczne cechy producentów na podstawie używania ECC 82 i 12BH7.
Jesli charakter jest zachowany przy ECC81, to na podstawie doświadczeń z ECC82 polecam poszukać czegoś z z katalogu SYLVANII. Mój ostatni zakup 82 wersja 6189, data pakowania 1967 (tak napisali na pudełku) to strzał w 10 za bardzo przyzwoitą kasę. Piekne wokale i znakomicie kontrolowany, spręzysty (nie suchy!) bas. Podobne w brzmieniu (nieco bardziej otwarte na samej górze są Radiotechnique z lat 70-tych (francuska fabryka Philipsa). RTF rozjasniają zbyt zmulony system ale w porównaniu do Sylvanii wokale tracą na wyrazistości i mogą uwydatnic sybilanty na źle zrealizowanych płytach.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

marekw 76

Panowie a znacie lampy RTC?
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

PatiJ

Cześć

Panowie, czy ktoś pomoże w rozszyfrowaniu nazwy lampy? Zakupiona kilka lat temu i gra w cd, ale jak wsadziłem ją do daca La Scala, to też rewelacyjnie gra i szukam takiej samej i nie wiem co to jest za lampa...

nadruki i znaczek ma Telefunken ECC801S, kod seryjny poniżej, ale z drugiej strony ma napis 6201 i pod nim USA i kilka kropek, a zakupiona była w DE, brak diamentu na spodzie

jak gra? nasycony dźwięk, piękna dopalona średnica, góra perłowa, duże szczegóły i bas w tle niedominujący, a dodatkowo napowietrzenie super :-)

Technics SL-1200G+KAB+JELCO HS25BR+HANA ML+RCM SENSOR 2MkII, Lector CD707+PSU7, Aqua Acoustic Quality LA Scala mkII Optologic+3R Master Time+Lumin U2 mini, LUXMAN L590AXII, QLN Prestige Three+GaiaII, kable mix: PAD, AZ, Tiglon, Harmonix, Dyrholm Audio, Furutech, Oyaide, listwa Lector Edison230