Ortofon Quintet Black

Zaczęty przez GregWatson, Sierpień 30, 2015, 21:08

Poprzedni wątek - Następny wątek

MAC

A nawet dwie na raz  :)

EmilioE

Titanic,

Bardzo dziękuję za ofertę. To bardzo miłe, że koledzy z forum pomagają sobie w biedzie.
Kupiłem już tą AT 440 od Kawosza.
Zobaczymy jak zagra z moim ramieniem.
Będę pisał na forum jak sytuacja się rozwinie.
ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 + LAR IA120, Audio Phase Cannabis + Audion Silver Night 300B, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500

slawomir273

Cytat: Titanic w Maj 15, 2016, 14:44

Cytat: EmilioE w Maj 14, 2016, 20:45
No nieszczęście!
Córcia złamała mi igłę w Ortofonie Salsa  :o(
Nie planowałem zmiany wkładki przed wakacjami, bo budżety teraz są napięte...
Ten Black da się kupić w jakieś rozsądnej cenie?
A może ma ktoś do sprzedania używaną wkładkę dobrej klasy na przeczekanie?
Od Frywolnego dostałem ongiś Goldring 2500 jak mi się złamała moja, mogę ja odstąpić rownież za darmo ale w kraju będę dopiero pod koniec maja
Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Chętnie bym ją wziął. Posiadam mc Denon dl103 a chciałbym spróbować jakiejś wkładki mm.

frywolny trucht

Jakby to delikatnie ująć? Ja tę wkładkę- przekazując Titanic-owi- naznaczyłem pewną symboliką. To jest pomoc w potrzebie. Awaryjna sytuacja. Przegadaliśmy to sobie i jesteśmy zdania, że chcemy tę myśl kontynuować. Titanic chciał pomóc koledze w biedzie i zaproponował pomoc. Akcja: Chcę sprawdzić jak gra Goldring 2500 i oddam-jest możliwa, ale jest o tyle bez sensu, że ona "parę" płyt już pograła i nie można na podstawie tego konkretnego egzemplarza snuć wniosków jak gra Goldring 2500.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

EmilioE

Frywolny,

Szacunek!
To piękna, koleżeńska akcja.
Szczególnie cenna po szoku, gdy człowiek odkryje co te małe szkodniki narobiły.
Miękkie nogi, kołatanie serca, uderzenia gorąca, zawroty głowy...   ;o)
Bardzo doceniam i dziękuję - mimo, że znalazłem inne rozwiązanie.
ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 + LAR IA120, Audio Phase Cannabis + Audion Silver Night 300B, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500

frywolny trucht

Ogólnie uważam, że warto AT 440 ML poświęcić troszkę czasu, pogrzebać w ustawieniach, pobawić się masą efektywną. Fajne rzeczy można odkryć. Nie ignorować, bo ileś tam kosztuje.

Akcja jak akcja, jakiś off top w tym miejscu  ;)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

slawomir273


Piterski

Musisz zaprząc komputer do roboty przy ustawieniu azymutu to wtedy zobaczysz co ta wkładka potrafi.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Titanic

Poniżej bardzo ciekawa odpowiedź z Ortofona odnośnie ustawień preampa Rega Aria do Quintet Black

Hello Rafal

Recommended load impedance for Quintets > 20 Ohm.
Have you chosen the resistive load (load impedance) correctly , you should not worry about anything else. For the moving coils only the resistive part is vital and it is not more important than that we just specify an interval. The reason for the Moving Coil is so "insensitive" is that it has a low internal generator resistance - this makes it more "immune" to what we load it with.
When listening to Jazz, take a pre-pre-amplifier with around 100 Ohm - 150 Ohm input impedance. This produces an extra accent on the dynamics of the sound.
For classical music take a higher impedance value. Playing with the input impedance means also playing with the sound character. The lower the load impedance, the higher the current and the more dynamic the sound.

With Moving Coil cartridges there is no need for any capacitor parallel to the coils. The normal inductance of the miniature coils in an MC is so low that whatever you do within the pF region will never have any sonic effect. Select the lowest value.

Gain 63 is too high, should be 25-30.

Best regards
Katarina H. Nielsen
Ortofon A/S


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

elem

#84
EDIT: doczytałem, zrozumiałem, wykasowałem komentarz ;)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Titanic

W Rega Aria można ustawiać te parametry oporność i pojemność i to mnie interesowało
Ale fakt wzmocnienie 23db ?? Przemawia za step-upem



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

elem

No tak, wydaje mi się, ze od akapitu  "When listening to jazz..."  pisze juz o step-upie
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

ahaja

Pani Katarina robi w marketingu i brałbym na to co napisała duużą poprawkę ....  ;)

Titanic

Czyli co powiecie o ustawieniu rega ari pod QB?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Piterski

Ja bym ustawił wstępnie zgodnie z zaleceniami na wkładce osłuchał się i eksperymentował. Na moim Sensorze różnice nie były tak widoczne jak np na Husarii Ahai.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Titanic

Na wkładce jest>20ohmów a pojemności nie podają [emoji86]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Piterski

To ustaw najniższą pojemność jaką możesz.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

ahaja

Dla 5 omowej wkładki idealne obciążenie to 75ohm. Od tego bym wyszedł i korygował w dół albo w górę - w zależności od reszty toru.

Pojemność praktycznie nie wpływa na pasmo MC tak jak to ma miejsce przy MMkach.
Jednak dodana pojemność skutecznie zwiera i filtruje wszelkiego rodzaju śmieci które ściąga m in wkładka.

Titanic

A te rady ortofona za do klasyki 400 omów a do jazzu 100-150? 


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ahaja

Kilkanaście lat się tym interesuję, pasjonuję ... i czegoś takiego bym nie wymyślił. W sensie mocy to można i zadać obciążenie 1k, tylko po co? Niepotrzebnie krew z uszu poleci.

15x oporność wewnętrzna wkładki MC - to bezpieczna wartość, którą każdemu polecam jako punkt wyjścia. Potem doszlifowanie. Jeśli daje się obciążenie 400ohm w docelowym odsłuchu (Rwewn.=5ohm), to coś jest nie tak z torem i trzeba nad nim popracować.

Jak się zmienia dźwięk przy zmianach obciążenia niektórzy koledzy mogli się przekonać. To działa i to bardzo wyraźnie. Podkreślam to bardzo często bo to jeden z kluczy by wydobyć z przetwornika max możliwości. A skoro nie rzadko  to dość kosztowne zabawki to tym bardziej.
Ale to takie moje wymysły maniaka ...  ;)

Titanic

Po pierwsze czy moje próby ustawiania oporności i pojemności mogą coś popsuć - wkładkę ?
Secundo
Czy nie ma jakiś obiektywnych przesłanek na te ustawienia, mam na myśli które są bliższe prawdy nagrania nie koloryzując ich
Ucho tylko ???


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ahaja

Nie. Nie mogą.
Możesz nawet zrobić zwarcie wkładce i nic nie będzie. Przynajmniej wkładkom dość znanym i popularnym. Pomijam wynalazki typu 1ohm opornosci etc.

Obiektywnie warto ustawić po środku, dlatego proponuję 15x oporność wewnętrzna.
Potem użytkownik subiektywnie dobiera odpowiednią wartość w zależności od ...
- zaawansowania osłuchowego
- reszty toru. Może być muł, np jakiś Amplifon czy muliste kolumny i wtedy chcąc wydobyć nieco więcej ustawia się np wyżej obciążenie. Nie należy tego mylić z większą ilości informacji, bynajmniej. Raczej z podbiciem.
Może być tak, ze sam napęd/ramię generuje ostry dźwięk, wtedy z kolei schodzi się w dół.
Taki rodzaj leczenia ...  ;)
- preferencji własnych


vasa



Cytat: ahaja w Sierpień 25, 2016, 18:29
Może być muł, np jakiś Amplifon

Sam jesteś muł albo Amplifon >:(
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

gratefullde

Cytat: ahaja w Sierpień 25, 2016, 18:29Może być muł, np jakiś Amplifon czy muliste kolumny

Kolega nie słyszał rzeczonego z Tannoyami, proponuję odmulić tę informację ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

elem

Zostawcie zacne zwierzę w spokoju :)  A tak po prawdzie, to pierwsze Amplifony do tytanów szybkości nie należały, zwłaszcza pre-phono przynudzało okrutnie. Z tego co czytam, dziś jest inaczej.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe