A to kable grały i nie tylko czyli wątek w pierwszej osobie.

Zaczęty przez dino, Listopad 19, 2018, 23:46

Poprzedni wątek - Następny wątek

dino

Czyli pivot to spindle masz 300mm ?
SME 9 calowe spokojnie wchodzi.

vasa

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

dino

Wymiar dla Oracla max pivot to spindle w/g instrukcji to 240mm.
SME 3009 zależnie od wersji ma do 215mm.
Natomiast "dzieło" jak ma 300mm to kaplica.  :pij:

Alexander

Mam na standardowym mocowaniu dla SME 3009 zainstalowany taki adapter i z montażem nie ma problemu, tylko nie mam w po prawej od ramienia (jak w Oaraclu) "nózki" i pokrywy. 

dino

Bedzie trzeba pokombinować  :-[
W wersji fabrycznej najczęściej było SME IV albo 309 (o SME V nawet nie myślę).

Alexander

Weszłoby to 10-cio calowe, a co ono potrafi ze stotrójką Denona to słyszałeś  :)

dino

Czasu mało bo listopad wypełniony ale do Poznania trza jechać...
Może na mikołaja  ;)

vasa

Cytat: dino w Listopad 07, 2019, 22:19do Poznania trza jechać...
Tyle lat jeździłem to i Ty dasz radę.
Ale jedź szybko bo też się wybieram :P
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

dino

Najpierw muszą zaprosić  ;)
Bo jak smokiem poszczują....

dino

Będzie subiektywnie o AVS2019.  ;) >:D ;D
Zacznę od pokoju w Sobieskim, w którym mogło się niektórym podobać. Graty Lampizatora na (chyba) 211. Czar lamp. Kolumny odjechane. Alu plus szerokopasmowy.
I mi się na początku spodobało. O cenę nawet nie pytałem.
Leciało głownie plumkanie. I brzmiało przyjemnie. Dziewczyny na wokalu. Trochę sybilantów.
To one mnie przyciągnęły w sobotę wieczorem. Było już pustawo wiec poprosiłem przemiłego pana o puszczenie  jednego z naszych "wzorców rasy" czyli "Spanish Harlem" pani Gołebiewskiej.
Bo tam są sybilanty na wokalu i interesowało mnie jak zostaną zaprezentowane.
Cóż, sybilantów prawie nie było. Ale nie było tez np gitary czy niektórych dźwięków skrzypiec !
Dawno nie słyszałem systemu, który "ukradł" tyle informacji  >:D.

Alexander

Bogdan przecież nie byłeś w jednym pokoju. No śmiało, dawaj kolejne co tam ładnego było please

Cytat: dino w Listopad 08, 2019, 22:18Najpierw muszą zaprosić  ;)
Bo jak smokiem poszczują....
No jaja sobie robisz, może jeszcze  :censored: na sztywnym bileciku? Telefon, dupa w troki i jazda!  :)

ps. Smok biega luzem więc zawsze jest jakieś prawdopodobieństwo, że się przytuli  :)

dino

Cytat: Alexander w Listopad 12, 2019, 23:02No jaja sobie robisz, może jeszcze  :censored: na sztywnym bileciku? Telefon, dupa w troki i jazda!  :)
No... trochę sobie robię  ;) ale - formy zachowuje bo wiesz ....
A smoka proszę za uszkiem poczochrać. :D

Alexander

Cytat: dino w Listopad 13, 2019, 00:00No... trochę sobie robię  ;) ale - formy zachowuje bo wiesz ....
I tak trzymaj
Cytat: dino w Listopad 13, 2019, 00:00

A smoka proszę za uszkiem poczochrać. :D
Załatwione  :)

dino

Kolejny pokój - tu chodziło o kolumny ale mnie zainteresował pre Lampizatora i ramiona litewskiej firmy Reed.
Pre było w kilku pokojach i ...szału nie było. Podobnie brzmiał moim zdaniem Muarah Audio. A jest pewnie znacznie tańsze.
Ramiona - technicznie bardzo ciekawe (jest model z regulacja azymutu "w locie") niestety były tylko "w użytkowaniu" i panowie nic o nich nie mogli powiedzieć.

dino

Seminaria:
Niedziela, 15:00 Ken Kessler - The reel to reel tape revival.

Ten człowiek na forum istniałby pewnie z 15 sekund. Zaczął od stwierdzenia/wyjaśnienia, że mając na myśli taśmy magnetyczne absolutnie wyklucza kasety jako "wynalazki" stworzone wyłącznie z powodu wygody w eksploatacji.
Coś tam jęknął, że może jakiś jeden Nakamichi ale ...
Generalnie - po całym wykładzie zacząłem się natychmiast rozglądać za magnetofonem szpulowym i stertami fabrycznie nagranych taśm. I to zarówno dwu jak i czerto śladowych.
Gentlemen (prywatnie właściciel gramofonu Air Force) stwierdził (a i kilka przykładów puścił), że najwyższa jakość jeżeli chodzi o nagrania z ery "pre digitalnej" możemy uzyskać wyłącznie z magnetofonu szpulowego.
A że prowadził wykład w sposób bardzo zaangażowany raczej nikt nie podjął dyskusji np o zdigitalizowanych z taśm matek plikach.
Było bardzo zajmująco a Ken mógłby właściwie sprzedawać wszystko. Od zapałek po Rols Royce. I każdy by kupił  ;D

rudy-102

To za jego plecami to rury id odkurzacza, czy kable?  ;D


rudy-102


Pboczek

O żesz, to kable. Po za tym nazbierał trochę gratów  :).
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

gratefullde

Mimo wszystko, wnioskując na podstawie zdjęcia, daleko mi do tego typu audiofila.
Nie delektuję się dźwiękiem w sweet spocie, słucham muzyki a ona mi towarzyszy przez cały dzień. Niezależnie od jakości, w rozsądnych granicach oczywiście, albo coś cię kręci albo nie [emoji2]
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

dino

Bo nie masz takich kabelków chłodzonych wodą  :P ;D

dino

AVS2019 ciąg dalszy.
Tym razem katowicki RCM i ciekawostka w postaci wkładki.... optycznej.
Konstrukcja podobna do klasycznej wkładki tyle, że zamiast cewki i magnesu jest przysłona i "fotoelement".
Działa tylko z dedykowanym pre bo trzeba przez 2 przewody wkładki podać  zasilanie do źródła światła we wkładce i troszkę inaczej ze względu na ponad 1V na wyjściu z wkładki obrobić sygnał (korekcja RIIA bez zmian). Zalety to na pewno większa odporność na zakłócenia elektromagnetyczne i wyższy poziom wyjściowy z samej wkładki.
Cena podstawowego modelu DS-E1 (łącznie z dedykowanym pre) około 10KPLN. Podstawowy model ma szlif eliptyczny. Następny w kolejce (cena x 2) ma już bardziej ostry szlif.
Grało to ..bardzo dobrze i jak na elipsę zaskakująco detalicznie.

miniabyr

Cytat: dino w Listopad 18, 2019, 19:04Cena podstawowego modelu DS-E1 (łącznie z dedykowanym pre) około 10KPLN.
Hej sprawdziłem na stronie RCM  Wkładka +pre-eq to 21000zł  (DS 002 set )
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

rudy-102

Ceny podobne jak w Niemczech. Jest jeszcze jedna wkładka tej firmy " DS Audio Master1 System " za jedyne 22000 euro.

vasa

Cytat: miniabyr w Listopad 18, 2019, 19:14
Cytat: dino w Listopad 18, 2019, 19:04Cena podstawowego modelu DS-E1 (łącznie z dedykowanym pre) około 10KPLN.
Hej sprawdziłem na stronie RCM  Wkładka +pre-eq to 21000zł  (DS 002 set )
Byłem przy tym jak RCM zeznawał cenę. Jak widać pewną dezynwoltura cenowa erceemu nie opuszcza.
Natomiast o tym że gra "dziwna" wkładka dowiedzieliśmy się po odsłuchu. A grało ładnie. Chociaż w przypadku akurat tego wystawcy nie powinno to dziwić.
Jeżeli ktoś popracuje jeszcze nad tą technologią to może być bardzo fajna alternatywa dla zwykłych wkładek.

[emoji485][emoji377]

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

dino

Elipsa to model "startowy" DS-E1.
W cenniku RCM jej nie ma ale cena padła (jak zeznał Vasa) paszczą - ok 10KPLN
Ds-02 czyli lepsiejszy kosztuje już 20KPLN
Technologicznie to moim zdaniem przełom bo wreszcie uciekamy z cewek i magnesów na rzecz pewnej izolacji "galwanicznej" i sygnału nie podatnego na plagę naszych czasów czyli elktro-śmieci.
A co ciekawe - to technologia używaną od dawna w studiach nagraniowych i na scenie.
Powinieneś ją Pawle kojarzyć z kultowych kompresorów optycznych używanych w studiach.