Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
kupujemy płyty / Odp: TU WOŁAĆ!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez elem dnia Wczoraj o 18:31 »
A Liebmann na CD?

"Fire" z DeJohnettem, Hollandem i Wernerem? Jest, na obu nośnikach.
22
kupujemy płyty / Odp: TU WOŁAĆ!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez gratefullde dnia Wczoraj o 17:34 »
A Liebmann na CD?

coś nowego wydał w tym roku?
23
DIY i serwis / Odp: Witajcie w "małpiarni" czyli znów strugamy "wariata". Klon EAR834.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez rudy-102 dnia Wczoraj o 17:25 »
I jeszcze jedno. Czy C9 (z zasilania) musi się pokrywać z C1, |C2, |C3 na płytce sygnałowej?
24
kupujemy płyty / Odp: TU WOŁAĆ!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jamówię dnia Wczoraj o 17:19 »
A Liebmann na CD?
25
DIY i serwis / Odp: Witajcie w "małpiarni" czyli znów strugamy "wariata". Klon EAR834.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez rudy-102 dnia Wczoraj o 17:18 »
C9            - 22U/700V folia
Pytanie odnośnie C9.
Czy może być 22uF/600V?
np. Audyn Q6 MKP, 22 uF / 600 V, 5 %
26
przedwzmacniacze gramofonowe, speedbox-y, zasilacze / Odp: S.A.T. PhonoFix RIAA
« Ostatnia wiadomość wysłana przez gratefullde dnia Wczoraj o 17:07 »
spoko, doceniamy to ze piszesz, jest dobrze i tak trzymac :)
27
przedwzmacniacze gramofonowe, speedbox-y, zasilacze / Odp: S.A.T. PhonoFix RIAA
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jjacek dnia Wczoraj o 16:57 »
Panowie... ja sie mecze i poce przy prostych tekstach. Wyjechalem z Polski 34 lata temu ,to oczywiscie zadne usprawiedliwienie, ale po prostu nie czuje sie na silach...

Chcialem sprawdzic jeszcze wyjscia XLR ,ale chyba nie ten kabel kupilem... :-X
 :alc:
28
galeria audiomaniaka / Odp: Moja kolekcja - co mam na talerzu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lyset dnia Wczoraj o 16:55 »
O matko boska elektryczna!Stary Laibach jest ciezko strawny!
29
przedwzmacniacze gramofonowe, speedbox-y, zasilacze / Odp: S.A.T. PhonoFix RIAA
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piterski dnia Wczoraj o 16:45 »
Mi taka prezentacja sprzętu pasuje, a wysilić się na opis też powinieneś w końcu masz dwie wkładki o odmiennym charakterze.
30
katalog wkładek MC / Odp: Ortofon Rohmann
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Piterski dnia Wczoraj o 16:41 »
Robiłem różne próby i czas najwyższy na jakieś relacje z odsłuchu. Na koniec zweryfikuje je wieszając Rohmana docelowym headshellu.

Tu również jak z Candenza Black zacząłem od płyty Caverna Magica.
Rohman gra trochę inaczej mniej spektakularnie i może trochę nudniej ale chyba barwniej. Nie ma już takiego poczuci obecności w tej jaskini ale do takich wniosków dochodzi się dopiero po bezpośrednim porównaniu.
Generalnie też jest to echo wewnątrz tych komór ale szczegóły są już inne odgłos spadających kropel jest bardziej głęboki, zgrzyta kamieni pod stopami jest mniej ostry ale uderzenia obcasów jak by głębsze z pogłosem. Nierówny lot i trzepot skrzydeł ptaka są też wyraźne ale, już późniejszy odgłos bardziej kojarzy mi się z krakaniem wrony.
Gra harfy odbywa się jak gdyby w niższych rejestrach tak jak by było więcej struny ale słychać też efekty w postaci jakiś muśnięć czy skrzypnięć. Candenza też to pokazuje ale jak by bardziej je akcentowała i podawała w postaci bardzo kontrastowego obrazu wysokiej rozdzielczości. Rohman go ubarwia ale trochę spłaszcza i nie ma już takiej gradacji planów przód tył. Harfa ma tą swoją dźwięczność ale niżej i w fragmentach kojarzących mi się z Azjatyckim brzmieniem brak im jak gdyby takiego pazura. Wysokie tony czyli odgłosy jak by dzwonków czy też trójkątów są bardzo ładne dźwięczne i mają odrobinę dłuższe wybrzmienie. Ten zaobserwowany przeze mnie  trójkąt z poprzedniego odsłuchu jest wygaszany ręką i ten moment jest wyraźnie widoczny. Dźwięki bardziej błyszczą i się mienią. Mandoliny i fleciki są jednak ciemniejsze jak by z lekko rozmytą fakturą.
Jest takie miejsce na początku płyty, które kojarzy mi się z odgłosem odskakujących młotów kowalskich i na Candenzie wydawało mi się ono trochę odchudzone i pozbawione tej metaliczności i masy stali. Przyczyna takiego odbioru jest jednak chyba inna. Tu bas jest stale akcentowany z większą masą i to subiektywnie dodaje tej masy bo barwą odgłosy są zbliżone.
Gitara elektryczna, która pojawia się po lewej stronie z swoim pasażem nie brzmi już tak rockowo,jest trochę oddalona na drugim planie.
Na tej płycie pojawiają się niskie rejestry basu w postaci pomruków, swoistej mantry z dodatkiem charakterystycznego u.. ha.. wokalistów i to ma taki bardzo hipnotyzujący charakter, głębszy i mroczniejszy niż na poprzedniej wkładce. Bembenki zaś są słabiej zaakcentowane i trochę wycofane nie tak spektakularne.
Na płycie są zarejestrowane takie odgłosy jak szum wiatru czy głos dziecka. Ten pierwszy jest już taki bardziej chłodny niski i przejmujący, zaś wokale i głosy dziecka są raczej pełniejsze w zakresie średnicy tej niższej i środkowej. Z drugiej strony nie są już tak namacalne.
Rohman w bezpośrednim porównaniu nie posiada cechy tak realistycznego budowania sceny w trzech wymiarach z precyzyjną lokalizacją prawo-lewo, przód-tył, góra-dół jak to robi Candenza.
Tu i w tym charakterze basu i średnicy dopatruje się największych różnic.
No i na koniec wspomniany skok do wody i odgłosy pływających waleni. Tu plusk jest bardziej realistyczny i poczucie mrocznych otchłani głębin i same odgłosy wielorybów są moim zdaniem wierniejsze mojemu wyobrażeniu.

CDN...
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10