Stoliki Audio

Zaczęty przez Achmed, Styczeń 04, 2016, 19:48

Poprzedni wątek - Następny wątek

kazan

 Te amorki to do ukrycia bo trochę szkudne  ;)
Nie wiadomo też jaki jest ich stan - zwłaszcza tej gumy . Chętnie zmieniłbym moją Ostoję na coś bardziej praktycznego , tyle , że musi być akceptowalne przez żonusię  :)
Kuzma Stabi SD + Stogi Ref313VTA + Dynavector DV-20X2LO , Jelco 750EB + Ortofon MC10 Supreme ,Dynavector DV-10X5 (shibata) , Husaria .
Burmester 051+052 , Kudos Super 10

gratefullde

To prawda, te gumo potworki są estetycznie nie do przyjęcia. A można coś innego zastosować?

Czytałem ostatnio trochę w tym temacie i natknąłem się na Pro Audio Bono. Oni robią stoliki z blatami podwieszanymi na linkach regulowanych. Ciekawa koncepcja ale chyba za daleko idącą w stosunku do tego co chciałem pierwotnie.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9


gratefullde

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

vasa

Panowie.
A czy Wy wiecie że stolik, podstawa, platforma i inne takie mogą nie tylko wytłumić ale również podbić drgania?
Czy macie jakiś pomysł jakie częstotliwości chcecie wygasić? Pewnie akustyczne. Ale to to trochę szeroki zakres  :-\
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

gratefullde

Ja nie mam pojęcia. Chciałem tylko solidny mebel ale jeśli przy okazji coś się da poprawić to czemu nie?
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

vasa

Cytat: gratefullde w Czerwiec 23, 2018, 10:34Chciałem tylko solidny mebel
Solidny mebel zawsze. Sztywny i ciężki.
Tylko te wszystkie amortyzatory, kolce, kulki i inne to tylko bajery są.
Jedyne rozwiązanie które ma prawo działać to to o którym pisałeś - żeby półki zawiesić.
Gdyby miały bardzo miękkie gumy czy sprężyny. Takie żeby załadowana półka miała częstotliwość rezonansu własnego rzędu kilku Hz to od drgań podłoża się odcinamy ;D (może z wyjątkiem sporego trzęsienia ziemi :o)
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

elem

Cytat: vasa w Czerwiec 23, 2018, 10:33Czy macie jakiś pomysł jakie częstotliwości chcecie wygasić? Pewnie akustyczne. Ale to to trochę szeroki zakres

Myślisz o pełnym paśmie 20-20000 Hz?  Nie, no chyba nikt nie ma problemu z wibracjami w całym paśmie :)  Nie dałoby sie tego słuchać.

Jakie mamy żródła drgań pasożytniczych? Trafa, silniki. Przy dużych poziomach głośności równiez drgania podłogi. Coś jeszcze?
Skupiłbym sie na eliminacji drgań u źródła. A stolik ma być po prostu solidny, stabilny, łatwy do wypoziomowania.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

#133
Cytat: gratefullde w Czerwiec 22, 2018, 22:18sledzi

Sądzię, że nie ma tu więcej niż 10 białostocczan ;)

Mam podobien stolik Rogoza, tyle, że dwie półki, a nie trzy.
Minusy są takie, że naprawdę powinien być głęboki, bo tylne nóżki zwykle włażą w gniazda RCA, czy tam inne gniazda naszych pudełek audio. Na szczęście można zmodyfikować wymiary. Przy czym ja pogłębiłem sobie na potrzeny głębokiego wzmacniacza, a zapomniałem o wtykach. I teraz tak celuję wzmakiem między nogą stolika, żeby dało się podłączyć to co chcę. Drugi minus jest taki, że blat z tyłu, z lewej i z prawej wisi. Jak stawiam Ad Fontes z lewej, to stopka pod talerzem jest w części wiszącej blatu i ten się ugina. Przy czym blat szklany, oryginalny się nie odginał, a teraz mam zrobiony na zamówienie 4 cm płyty meblowej i się wyginało.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Jakub

Szklany to musiał nieźle dzwonić.

frywolny trucht

Ni. Nie ma od czego.  Podłoga jest jak skała, słonie mogą biegać i nic się nie przenosi na sprzęt audio, stolik od podłogi izolowany gumą i kolcami. Dolną półkę nadal mam szklaną. To chyba szkło hartowane. Jakieś 7mm i także jest izolowana kolcami plus gumowe obrączki.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

#136
Jeszcze taka ciekawostka. Ad Fontes-owi lata i powiewa czy stoi na tej mojej płycie meblowej, czy na szkle. Ale być może tajemnica tkwi tym jakże tajemniczym ustrojstwie firmy BlueHorizon. Przy czym mam uwagę eksploatacyjną. Podstawka może przyjąć 100 kg. Acha, ale przecież AF nie waży cały 100 kg, a ta podpierająca kolec pod talerzem pękła. Wymieniłem i jest OK. Sugeruję jednak nie zbliżać się do połowy wartości podanych.

http://www.bluehorizonideas.com/products/system-enhancing-accessories/spike-shoe/
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Piterski

Jak miałem AdFontesa to zarzuciłem poniższy pomysł, bo gramofon dawał za duże obciążenie na jedną stronę blatu.
Polecam zamiast kolcy takie wibroizolatory.
https://www.elesa-ganter.pl/produkty/elementy-maszyn/seria/dva-6-dva-7
Użyłem ich pod transformatorem na 110V i wyciszyło wibracje do zera.

Ich zaleta jest taka, że dobierzesz twardość do obciążenia i wkręcisz w gwintowane otwory stolika.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Jakub

Fajne, bo można w kolumny zamiast tych bzdetnych kolców wkręcić.

Melepeta

Ja proponuję zrobić stolik bez żadnych bajerów-absorberów. A potem bawić się w odsprzęganie, tłumienie na poziomie poszczególnych urządzeń. Bo może się okazać, że jedne wolą stać na twardo a inne na miękko. A jak zrobisz całą półkę w dany sposób, to masz pozamiatane. Chyba, że da się wymyślić coś wymiennego. Tak żeby zmieniać kolce, izolatory itd.
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

rudy-102

Cytat: frywolny trucht w Czerwiec 23, 2018, 13:27BlueHorizon.
Mam te talerzyki pod kolumnami. Jestem z nich bardzo zadowolony.

gratefullde

Ale coś pod blaty trzeba dać. Pytanie co? Te, które Piotrek pokazał, raczej się nie nadadzą.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Piterski

Cytat: gratefullde w Czerwiec 23, 2018, 15:43Ale coś pod blaty trzeba dać. Pytanie co? Te, które Piotrek pokazał, raczej się nie nadadzą.
Czemu mają się nie nadawać?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

gratefullde

Cytat: Piterski w Czerwiec 23, 2018, 20:42
Cytat: gratefullde w Czerwiec 23, 2018, 15:43Ale coś pod blaty trzeba dać. Pytanie co? Te, które Piotrek pokazał, raczej się nie nadadzą.
Czemu mają się nie nadawać?
Powiedzmy, że daję je od strony ramy. To moim zdaniem jakieś gniazda powinny być od strony blatu. Pytanie, jakie?
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

dino

I widzisz jaki wysyp porad :)

Żeby coś z tego wyszło zacznijmy od ramy.
Jeżeli ma mieć 160cm ja bym wolał 3 podpory z tyłu tak, żeby się rogi nie gięły.
Profile powinny mieć co najmniej 4 a najlepiej 5-6cm szerokości.
Wtedy mamy możliwość instalowania rożnych bajerów do tłumienia pomiędzy profilem a płytą.

Jak się będą robiły to możemy wymyślać jak zawiesimy płytę ale przy takiej konstrukcji nie ma szans na pływający układ na gumach/sprężynach.
Musiałaby być ramka a wewnątrz niej płyta.
I teraz wchodzimy w sferę mocno dyskusyjną. Jak pamiętam z seminarium na temat odprzęgania (było na AS) nie da się odprzęgnąć wszystkiego.
Z wpływem np amortyzatorów gumowych na dźwięk bym nie przesadzał. To rozwiązanie lepsze od kolców a wady pewnie ma jak każde inne.
Bazą dla gramiaka byłaby płyta o konstrukcji mieszanej. Korci mnie ten łupek ze stołów bilardowych bo tłumi ładnie drgania.
O ile dobrze pamiętam oryginalna obudowa od Technicsa SP10 ma podstawę z takiego kawała kamienia oblanego gumą.
I jak przemyślałem temat to raczej nie MDF fornirowany tylko klejona płyta z lamelek drewnianych.

Bedzie przynajmniej sporo zabawy przy konstruowaniu reszty. Możemy zrobić 2 rożne wersje i jakoś (jak ?) porównać.

gratefullde

Cytat: dino w Czerwiec 23, 2018, 20:58
I widzisz jaki wysyp porad :)

Żeby coś z tego wyszło zacznijmy od ramy.
Jeżeli ma mieć 160cm ja bym wolał 3 podpory z tyłu tak, żeby się rogi nie gięły.
Profile powinny mieć co najmniej 4 a najlepiej 5-6cm szerokości.
Wtedy mamy możliwość instalowania rożnych bajerów do tłumienia pomiędzy profilem a płytą.

Jak się będą robiły to możemy wymyślać jak zawiesimy płytę ale przy takiej konstrukcji nie ma szans na pływający układ na gumach/sprężynach.
Musiałaby być ramka a wewnątrz niej płyta.
I teraz wchodzimy w sferę mocno dyskusyjną. Jak pamiętam z seminarium na temat odprzęgania (było na AS) nie da się odprzęgnąć wszystkiego.
Z wpływem np amortyzatorów gumowych na dźwięk bym nie przesadzał. To rozwiązanie lepsze od kolców a wady pewnie ma jak każde inne.
Bazą dla gramiaka byłaby płyta o konstrukcji mieszanej. Korci mnie ten łupek ze stołów bilardowych bo tłumi ładnie drgania.
O ile dobrze pamiętam oryginalna obudowa od Technicsa SP10 ma podstawę z takiego kawała kamienia oblanego gumą.
I jak przemyślałem temat to raczej nie MDF fornirowany tylko klejona płyta z lamelek drewnianych.

Bedzie przynajmniej sporo zabawy przy konstruowaniu reszty. Możemy zrobić 2 rożne wersje i jakoś (jak ?) porównać.
Na pewno nie będzie 160, ale w okolicach 120 tak.
Odnośnie w amortyzacji jestem otwarty jak pusty wazon :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

gratefullde

Łupek chybaby nie ale wszelkie sklejki itp mój stolarz łyka.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

cdt

Ja ostatnio się zastanawiałem nad jakimś rozwiązaniem tłumiącym . Jak jednak spojrzałem na kabel Yarbo ( pyton nie układalny ) to doszedłem do wniosku że wszystkie ,, pływające ,, rozwiązania są nie dla mnie . Pomyślcie o tym wcześniej .

Piterski

Cytat: gratefullde w Czerwiec 23, 2018, 20:52
Cytat: Piterski w Czerwiec 23, 2018, 20:42
Cytat: gratefullde w Czerwiec 23, 2018, 15:43Ale coś pod blaty trzeba dać. Pytanie co? Te, które Piotrek pokazał, raczej się nie nadadzą.
Czemu mają się nie nadawać?
Powiedzmy, że daję je od strony ramy. To moim zdaniem jakieś gniazda powinny być od strony blatu. Pytanie, jakie?
Moim zdanie nie trzeba żadnych gniazd. Półka ze sprzętem to będzie minim kilkanaście kilo. I jak położysz ją na tych absorberach to się nie zsunie, a da Ci pływającą amortyzację. Są różne twardości tych amortyzatorów.
Jak ma być związane to są tam inne propozycje amortyzatorów i możliwość dobrania ich twardości.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

gratefullde

No nie wiem... Lubię jak coś jest pewnie umocowane... Ale zobaczymy co się zadzieje [emoji16]
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9