Menu główne

Philips AF-829

Zaczęty przez malg, Sierpień 17, 2016, 20:14

Poprzedni wątek - Następny wątek

malg

Kolejne zdjęcia to korpus:
  - od dołu,
  - rozebrany,
  - połówka mocowana do osi pionowej wspomnianą srubką
   - korpus z osią poziomą ramienia (która mam zamiar przecinać)
     zamocowaną za pomocą dwóch elementów plastikowych bocznych

malg

Boję sie rozebrać do końca bo automatyka pod plintą wygląda jak na zdjęciu. Może być problem z jej złożeniem i kalibracją


frywolny trucht

Czy ta śrubka na pierwszym zdjęciu nie mocuje na wysokość ramienia?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

MAC

Cytat: malg w Wrzesień 15, 2016, 20:42Boję sie rozebrać do końca bo automatyka pod plintą wygląda jak na zdjęciu. Może być problem z jej złożeniem i kalibracją

Dlatego zawsze omijałem automatyczne gramofony szerokim łukiem. Jak tam coś ebnie to pozamiatane  :o

frywolny trucht

Ale też nie wiem czy jest sens to rozbierać. Jak działa, to działa. Jak ebnie, to robimy manuala  ;D
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

malg

I teraz najważniesze: zaganienia regulacja VTA. Regulacja VTA - da się zrobić.

Zacznę od regulacji jednorazowej  - okręcając śrubkę wskazaną czerwoną strzałką na zdjęciu:
   http://audiomaniacy.pl/index.php?action=dlattach;topic=1457.0;attach=14482
można przesuwać cały korpus ramienia w górę i w dół. Mankament jest taki, ze po odkręceniu śrubki jest duży luz pomiędzy osią pionową i korpusem (korpus po prosu się kiwa, srubka po dokręcenie blokuje ten luz). Więc regulację trzeba przeprowadzić metodą ustaw - sprawdz - skoryguj - sprawdz ... itd
Aby uzyskać regulację VTA w locie trzeba by pomysleć o dwóch rzeczach. Po pierwsze jak zlikwidować luz pomiedzy osią i korpusem przy niedokręconej śrubce, bo przeciez srubka musiała by być odkręcona podczas grania. Po drugie zbudować mechanizm np dźwigniowy lub inny, przesuwający korpus góra dół. Na zdjęciu poniżej pokazałem ile jest maksymalnie miejsca pomiędzy wspornikiem w kórym umocowana jest oś pionowa, który byłby podstawą takiego mechaznizmu i korpusem ramienia. Zaznaczam ze jest to maksymalne miejsce i moze być za duże dla podniesienia kospusu dla oczekiwanego VTA (to zagadnienie na razie zostawiam, chyba ze ktoś ma fajny pomysł - to proszę).   

Na dwóch ostatnich zdjęciach pokazałem jaki luz ma korpus na osi . Zwróćcie uwagę na położenie śrubki regulacyjnej na 1-szym  i 2-gim zdjęciu względem skali antiskatingu w osi pionowej.
 

malg

Cytat: frywolny trucht w Wrzesień 15, 2016, 20:46
Czy ta śrubka na pierwszym zdjęciu nie mocuje na wysokość ramienia?
tak mocuje własnie to opisałem

malg

i jeszcze jedna sprawa - mocowanie korpusu z rurką AA do korpusu ramienia
Zdjęcie pierwsze - oś pozioma ramienia zakotwiczona (bez korpusu rurki) w dwóch plastikowych mocowaniach.
Okazuje się ze luz wzdłużny tej osi jest rzędu 1 - 1.5 milimetra (ośka chodzi luźno w lewo i prawo, czyli jest krótsza niz wymiar miedzy plastikami - to dobrze bo nie będzie potrzebne dokładne liczenie długości połówek przy rozwiązaniu, które chcę zastosować). Dodatkowo jest też luż poprzeczny, dużo mniejszy ale wyrażny - to zrozumiałe bo przecież ta oś musi sie obracać a w korpusie ramienia jest jak pisałem dośc sztywno spasowana.
Trochę mnie też zdziwiło ze otwór w plastiku jest kwadratowy i ustawiony równolegle do poziomu (zdjęcie). Według mnie lepiej by było jakby był skośny o 45stopni (wklejka) - wtedy oska nie latała by od boku do boku na Ż... po pustym sklepie. 

malg

#108
Jeszcze raz a propo's luzu wzdłużnego. Okazuje sie ze luz pomiędzy wąsami dolnej częsci korpusu i wymiarem górnej części korpusu jest minimalny dlatego, ośka która nie jest osadzona w górnej części lata w lewo i prawo.
Na zdjęciu te dwa spasowane wymiary pokazano zielonymi liniami. Oczywiście korpus z rurką jest na zdjęciu do góry nogami

malg

Tak wygląda teraz mój talerz !!!

frywolny trucht

Masz pomysł jak ten efekt zabezpieczyć? Anodowanie, lakierowanie?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

elem

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

malg

W wątku o przekalblowaniu ramienia LENCO L75:

Cytat: tomasz_pianista w Wrzesień 11, 2016, 18:08
Polerowanie talerza pastą polerską na efekt lustra jest krótkotrwałe, dopóki nie zabezpieczy się lakierem.

Lakierowanie aluminium czy innego stopu jest raczej na zlecenie, trzeba najpierw rozgrzać metal do chyba około 80 stopni i dopiero się lakieruje. Ewenualnie anodowanie.

Oczywiście przejechanie pastą zajmuje 5 minut, ale to żmudna robota.


ten płyn HG jest do stali więc nie wiadomo jak zadziała z ALU

Na razie zrobiłem, takie wstępne polerowanie, jeszcze nie do końca równo wyszło, ale dobry kierunek
Bedę to musiał jeszcze powtórzyć.

.

malg

anodowanie można wykonać w ANODAL
a moze by tak zaszaleć w wybrać jakiś nie standardowy kolor, np pomarańczowy (o1)

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

malg

Ja pomyślałem, zeby dorobić dolną czesć plinty z drzewna o podobnym kolorze takie pomaranczone drewno ze słojami - pasowało by do wystroju u mnie.
Miałem o tym pisać pózniej, ale ...
Zwłaszcza ze dolna część obudowy jest i tak pokrzywiona i albo trzeba ją poprostować jakimiś wzmocnieniami albo zrezygnaowac z niej i zrobić klocek drewniamy a na nim umieścić tą górną częsć pliny. Wbrew pozorom ta górna część jest mimo ze cienka, to bardzo sztywna - z innego materiału. Do dolnej części dostawiłbym jakieś fajne nózki.

Można by tez anodować rurkę na taki kolor a korpus i headshell anodowac na czarno.
Wyobrażacie sobie - fajny patefon by wyszedł !!!

malg

Pofantazjowałem, a teraz o osi poziomej ramienia dzielonej.
Byłęm w warsztacie robiącym narzędziówkę. Chciałem dorobić ośkę, ale facet powiedział, ze u niego godzina pracy kosztuje 80zł i na pewno te dwie małe ośki nie beda mi sie opłacały.
Nie zostaiwł mnie jednak z pustymi rękami. Zmierzył moją oś - srednica 1.5 mm. Wyciagnął z szafy małe pudełeczko i wyjął z niego to co na zdjęciu - igiełki 1.65mm do łożyska igiełkowego o twardości 60. Miałem ze soba korpus ramienia spróbowaliśmy włożyć pasuje jak ulał. bo ten wymiar 1.65 to jest na środku tej igły a w końcach jest mniejszy. sprzedał mi 3 takie igły za dyszkę (mówił ze komplet do łożycka bodaj 10 sztuk kosztuje 165 zł)
Twierdził, ze mogę sobie uciąć diaksem te igiełki na wymiar jaki zechcę - zrobię to w przyszłym tygodniu tylko ajies małe imadełko musze skombinowac lub kupić - więc ośki juz mam.


malg

spytam tak na przyszłośc, a z czego najlepiej zrobić kabal zasilający, melepeta wspominał ze zrobił sobie zasilający z Beldena

Cytat: Melepeta w Lipiec 16, 2016, 22:46
Dzisiaj zrobiłem podwójny głośnikowy z tego Beldena. I wlutowałem wtyki bananowe Eagle Hollow Bnana. A mam jeszcze sieciowy z niego zrobiony na wtykach IeGo. Gra obiecująco, ale nie miałem jeszcze możliwości dokładnego porównania do Enerrów.

Jeśli zdecyduję sie na tę plinte drewnianą (a chyba mi ten pomysł juz utkwił w głowie) to z tyłu zamontował bym gniazdo sieciowe - podpowie ktoś z kolegów, jakie najlepiej, tylko zeby milion $ nie kosztowało


ahaja

Kabel zasilający w gramofonie nie ma nic wspólnego z sygnałem audio.
Gniazdo - jak musisz to kup porządne, bezpieczne. Znacznie lepiej zamocować kabel na stałe.
Nie próbuj robić kabla zasilającego z głośnikowca, bo to może się źle skończyć.
Castorama etc ma wiele różnych typów kabli dedykowanych do sieci zasilającej.

malg

#119
Cytat: Melepeta w Lipiec 16, 2016, 22:46
Dzisiaj zrobiłem podwójny głośnikowy z tego Beldena. I wlutowałem wtyki bananowe Eagle Hollow Bnana. A mam jeszcze sieciowy z niego zrobiony na wtykach IeGo. Gra obiecująco, ale nie miałem jeszcze możliwości dokładnego porównania do Enerrów.
Chodziło mi o drugie zdanie (pogrubione) a nie pierwsze o głosnikowych. Pisał ze połaczył trzy beldeny, po dwie zyly na bolec: napiecie, zero i masa. To dlatego pytam.
Mama w szufladzie kilkanascie kabli do PC-ta - nadadza się ?



frywolny trucht

No i jak tam walka? Poka Frankensteina  ;)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

malg

czekam na rurkę od Andrzeja A, mam już kabelki, materiał na oś poziomą ramienia, tylko ostatnio brak czasu i trochę zapału, powiedziałem sobie ze jak dostanę rurkę to się wezmę. Andrzej obiecał że na początku przyszłego tygodnia dośle, więc pewnie w przyszłym tygodniu znowu zacznę pisać.

malg

Nic na razie nie robię, lenię się, czekam  ......

pojawiła sie sztuka na alledrogo

http://allegro.pl/philips-af-729-mk2-i6556104787.html

Ciekawy ma opis !!!!

"Jeden z lepszych gramofonów tej firmy"
Właściciel czyta nasze formu ?


leptino

Hej!
Zaintrygowała mnie Twoja historia. Ja swojego AF-829 kupiłem 2 lata temu za 50 eur, widząc zamontowaną wkładkę 412 mkII. Plastik mnie odrzucał, poza tym mój egzemplarz ma wytartą część napisów na przednim panelu. Niemniej jednak do dzisiaj umila mi życie, bo brzmi i działa tak jak trzeba.
Zaciekawił mnie post o plincie do dolnej części, jest to coś nad czymś się poważnie zastanawiałeś? Jest to wykonywalne?

malg

Postanowiłem ostatnio dokończyć wreszcie po dłuuuuuuugiej przerwie ten projekt.
Mam zgromadzone wszystkie komponenty, więc powinno pójść tym razem dość szybko :)

Dziś zacząłem montować ramię.
Jak można przeczytać wcześniej postanowiłem podzielić ośkę poziomą zawieszenia ramienia aby móc regulowac przecięg.
Ale wpadłem na inny pomysł - po prostu wyorałem w rurce dwa otwory podłużne w płaszczyźnie poziomej tak oby ośka przeszła przez nie bez dzielenia
Umożliwia to przesuwanie rurki wzdłuż korpusu. Natomiast srubka od dołu kontruje rurkę aby się nie ruszała wzdłuż i nie przekręcała się wokół własnej osi.
Zdjęcie otworów w rurce i rysunek poglądowy (na szybko)