Klipsch Heresy I II III

Zaczęty przez Jamówię, Grudzień 26, 2016, 11:26

Poprzedni wątek - Następny wątek

Michał

Okazuje się,że nie tylko Harbeth i Naim ma swoją sieciową społeczność,ma i Klipsch :)

https://community.klipsch.com

Stefan2s

Cytat: Michał w Grudzień 12, 2017, 12:05
Klipsch z serii Heritage grają niesamowicie. Bardzo spójne granie. Przestrzeń-stadion barwa,co podasz to otrzymasz.Najfajniejsze jest to,że one mają taką wielką chęć do grania,wszystko im pasuje ;D
A ja myślę, że po tych wszystkich przygodach wrócisz do Lebena tym razem z DeVore Orangutan... Skuteczność 96 dB, impedancja 9 ohm  :-) Nie wiem tylko czy F czy Xs... :-)
Mac Mini MOD,ToppingE30, Leben 300F, JBL Studio Monitor 4307, Sennheiser HD 600, Denon 3910, Tomanek, Bada 5600, Belden 9497, Belden 8402, Wireworld, Elecaudio

Michał


Michał

Wpadł mi w łapy ten oto test
http://www.theabsolutesound.com/articles/klipsch-heresy-iii-loudspeaker/
i na jego podstawie a właściwie klecenia zdań,bo mój angielski jest już kompletnie nie angielski ;D doszedłem do wniosku,że właściwie są to kolumny 5 Ohmowe i tak przepiąłem,na próbę,na wzmacniaczu(4 Ohm)Mam wrażnie,że zyskała na tym stereofonia i polepszyła się i tak już świetna spójność. teraz pytania,czy ja dobrze zrozumiałem autora tego tekstu? i czy jeśli tak/nie, coś po tym przełączeniu na 4 Ohm ucierpi,czytaj zostanie uszkodzone?

Jakub

Możesz spokojnie grać na odczepie 4 Ohm.

Michał

Cytat: Jakub w Styczeń 17, 2018, 20:57
Możesz spokojnie grać na odczepie 4 Ohm.
Liczyłem na Ciebie Kuba :)
Cholera jest lepiej w każdym wymiarze,czy sobie wmawiam?ale nie faktura basu jest inna,stereofonia...Może tak jest to lepiej dopasowane?

elem

Moje Matrixy (6 ohm) też lepiej grały na odczepie 4ohm. 
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Michał

A ja już nie pamiętam jak u mnie grały Matrixy,możliwe że też na 4 Ohm
Pastorius fajny Tomciu :)

Jakub

#58
We wzmacniaczu lampowym lepiej podpiąć do tego odczepu, który jest bliżej minimalnej impedancji kolumny głośnikowej. W tych Klipschach minimum jest na 4.2 Ohm.

Niby na wyższych częstotliwościach ta impedancja rośnie w nich do 10 Ohm, ale tam to już nie ma tak wielkiego znaczenia dla wzmacniacza. Dodatkowo, trafo głośnikowe też nie jest idealnie liniowe.

Na pewno nie uszkodzisz wzmacniacza, bez względu na to, gdzie podłączysz. (No chyba, że masz tam odczep 16 Ohm i słucha z tobą całe miasto).

Michał

Czyli coś tam wykminiłem. Wielkie dzięki Jakub,no gra o wiele przyjemniej a o to w końcu chodzi.

elem

Bardzo entuzjastyczna recenzja.

" It was quite comfortable being partnered by the 120W Z-Infinity Z120 monoblocks, and in fact, such power reserve is a prerequisite for testing its ultimate SPL limit."

Trzeba kiedyś przetestować  ;D
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Michał

Ja czasem mam wrażenie,że mój SET ma za dużo mocy,z tranem Klipscha w ogóle bym nie łączył.

elem

Z-120F to nie jest tran :)

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Michał

Ja wiem,pooglądałem sobie wczoraj. Wpis o krzemie dotyczył mojej uwagi o zapasie mocy SETa na którym gram. Mam wrażenie,że podłączenie do Herezji trana,urwałoby te głośniki z budy  ;D

Piterski

Myślę że nie bo, jeśli to co napiszę nie jest herezją, to wydaje mi się że tranzystory mają lepszą kontrolę nad głośnikami. Nie pamiętam nazwy tego parametru.
Na tranzystorze grał byś po prostu na minimalnej mocy.
Może te poczucie nadmiaru mocy wynika właśnie z gorszej/słabszej kontroli głośników?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

tomasz_pianista

Grupa ratowania poziomu.

Piterski

Cytat: tomasz_pianista w Styczeń 18, 2018, 11:03Damping factor.
Dokładnie tego słowa mi brakowało, dzięki :)
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

elem

Współczynnik tłumienia - kolejny parametr podawany od czapy przez producentów i przyjmowany jako remedium na dobry dźwięk. A po drodze jest wieeele komplikacji :)

"Mit wysokiego współczynnika tłumienia"

http://www.hifi.pl/porady/ogolne/wspolczynniktlumienia.php
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Piterski

Nie chodziło moi o to że współczynnik tłumienia ma decydujące znaczenie. Zwracam tylko uwagę, że mocny tranzystor z wysoko skutecznymi komunami może dobrze zagrać. Zazwyczaj tranzystory maja lepszą kontrolę basu niż lampy i chyba wynika to chyba jednak z wartości tego współczynnika, a może jeszcze z jakiś innych zjawisk lub parametrów pracy układu.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

elem

Nie przeczę, że dobry tran nie zagra lepiej z dużym garnkiem Herezji :)  Ale DF to tylko wielkość opisująca tłumienie SEM (siły elektromotorycznej cewki głośnika).  Wzmak z podawanym wielkim DF ale z kiepskim zasilaczem, nie będzie trzymał w ryzach basiszcza. DF nie załatwia dobrego basu, to tylko wielkość policzona wg wzoru.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

brbr

Nie znam zjawisk ale potwierdzam, że może dobrze zagrać :)  Akurat u mnie na zmianę tranzystor z lampą napędza wdzięczne staruszki Heresy I.

Michał

Przy potku ustawionym na 6.30 jest głośno,na godzinie 8 jest baaardzo głośno,stąd moje uwagi i chęc posłuchania na 2a3 z 2-3 watt.

tatachabera

Cytat: Michał w Styczeń 18, 2018, 15:02Przy potku ustawionym na 6.30 jest głośno,na godzinie 8 jest baaardzo głośno,stąd moje uwagi i chęc posłuchania na 2a3 z 2-3 watt.

Na której godzinie startuje potek ?
Denon DP-59L, Kenwood KD-8030, Pre Phono MPW,  DL-103R, AT-430E, Elac ESG 796, Emotiva XPA-2, Emotiva XSP-1, Aria 926, CT-S710, Denon 3910,
STR-GX70ES, ST-SB 920 QS

McGyver

Cytat: Michał w Styczeń 18, 2018, 15:02
Przy potku ustawionym na 6.30 jest głośno,na godzinie 8 jest baaardzo głośno,stąd moje uwagi i chęc posłuchania na 2a3 z 2-3 watt.
Potencjometrem nie regulujesz mocy, lecz poziom (napięcie)  sygnału sterujacego końcówką mocy. Zatem położenie gałki przy określonej głośności zalezy od sumarycznego współczynnika wzmocnienia całego systemu wzmacniającego (preampa plus końcówki mocy, zintegrowane bądź oddzielne) a nie od mocy. może się zdarzyć że sestaw o małej mocy, ale o sporym wzmocnieniu przy gałce na godzinie ósmej zagra dużo głośniej niż zestaw o potężnej mocy ale niskim wzmocnieniu. Z tego co piszesz, to niekoniecznie potrzebujesz wzmacniacza o małej mocy, bardziej potrzebujesz redukcji wzmocnienia przedwzmacniacza. Da się to zrealizować w prosty sposób i dopasować tak, byś komfortową dla siebie głośność uzyskiwał przy wygodnym położeniu gały powiedzmy na godzinie dziesiątej.

Michał

Cytat: tatachabera w Styczeń 18, 2018, 15:25
Cytat: Michał w Styczeń 18, 2018, 15:02Przy potku ustawionym na 6.30 jest głośno,na godzinie 8 jest baaardzo głośno,stąd moje uwagi i chęc posłuchania na 2a3 z 2-3 watt.

Na której godzinie startuje potek ?
Gdzieś tak od 4. Tak go Muramatsu ustawił.