KEF a sprawa polska

Zaczęty przez arturrogo, Luty 16, 2017, 20:11

Poprzedni wątek - Następny wątek

arturrogo

#25
Zamówiony NAD 356BEE, zobaczymy czy on je ożywi. Kolumny wysunięte z "puszki sardynkowej" i słucham - baza "Santana the best" nagrany SACD oraz "M83 Junk" CD

za mną 1h odsłuchu jest mała różnica w szerokości dźwięków, ale z basem tak jak było tak jest. można by obrazowo powiedzieć że na środku pokoju jest taka "kula akustyczna" gdzie tego basu jest mniej. nawet jak siedzę zboku kolumny to bas jest pełny soczysty aż się "banan" na twarzy pojawia

foto: KEFy "uwolnione na wybiegu"
Denon AVR-X1600, KEFQ7, Audio Technika LP5X +  AT 150 MLX , Pioneer BDP450

Grzegorz

Miałem identyczne Q 7 przez 4 lata.Grały u mnie z Yamahą RXV 1400 /ampli KD/,Arcam A 90,z pre i końcówką Luxmana C 383 /system dzielony/ oraz na końcu z Accu E 308.I cóż mogę napisać?Fajna nawet bardzo fajna średnica,słabe wysokie i największy problem był zawsze z basem .Rozruszać ,,stadion" czyli głośnik basowy było w tych kolumnach bardzo ciężko.Tak na prawdę to tylko stary dzielony Luxman dał radę i nieźle rozbujał głośniki basowe ,potrzebują mocnego wzmacniacza ,raczej grającego po jasnej stronie mocy.Zestawiane są często te głośniki z Nadem C 372,352.Słuchałem takich połączeń i nie przypadły mi do gustu.Dźwięk zmulony,jakby kolumny przykryte były kocem,głównie cierpiały na tym wysokie tony,moc była ale jakość basu pozostawiała wiele do życzenia.Kolumny grały  w 27 m,miały sporo miejsca wokół siebie,były ustawione na kolcach i płytach granitowych/warto,ponieważ uzyskasz lepszy ,punktowy bas/.Kolumna raczej pod muzykę jazzową,wszelką wokalistykę,nie polecam do mocnego,gęstego rocka.Niestety gubią się e tej muzyce.Grałem na kablach ,które raczej rozjaśniają niż zaciemniają dźwięk czyli sreberko.Tyle ode mnie,jak pomogłem to miło.
Na zdjęciu kolumny chyba za karę są tak wcisnięte pomiędzy meble,żadna kolumna nie lubi takiego ,,więzienia" a już ten model Kefa to wybitnie.Pzdr/Grzegorz

arturrogo

Dzięki Koledzy sprawdzę je pod NADem 356BEE są także propozycje aby zaaplikować im Audio Analogue Puccini SE. ponoć jeszcze lepszy niż NAD 356BEE. Tak jak piszecie jak do odsłuch to trzeba będzie je wyprowadzać a nie w klatce :)
Denon AVR-X1600, KEFQ7, Audio Technika LP5X +  AT 150 MLX , Pioneer BDP450

jajacek1410

> Grzegorz
Generalnie potwierdzasz moje obserwacje. Już myślałem, ze tylko ja mam coś z uszami :)
Z NADem372 marnie, z rockiem nie najlepiej. Z granitowymi podstawami nie próbowałem - widzę, ze warto. Próbowałem z 40-kilowymi skrzyniami z ołowiem, ot taka fanaberia. Brak jakiejkolwiek reakcji.
Grzegorz - na co przeszedłeś z KEFów? Rozumiem, że to dobra zmiana była?
KEF iQ9, Yaqin 100b, Primare cd21, P-J Perspective, Goldring 1012, P-J Tube Box SEII, Kimber 4TC, 8TC, Audiomica Beryl, QED Siver Spiral, NEEL 7ES, listwa Tomanek

Grzegorz

Jakiś czas zostałem przy Kef ie , Kef Reference 201/monitor , nie chciały nic dodać od siebie,sterylny dźwięk,dobrze zrealizowane płyty miód dla ucha ,przy złych realizacjach ,,cały brud" wychodził na
pierwszy plan.Sprzedałem a obecnie Mentor 6 .Też będą wkrótce do sprzedania.Jak coś nie gra w dźwięku,to z doświadczenia wiem,że nie wiele pomagają kosmetyczne zmiany/kable,ustawienie,jedynie poprawa akustyki coś poprawi / ,trzeba zmienić i szukać ,,swojego "dźwięku....

jajacek1410

#30
Mentora nie słuchałem. Natomiast porównywałem bezpośrednio  Ikon 6 z KEF iQ9. Grało bardzo podobnie z tą różnicą, że w Ikonie pojawiał się zdecydowanie głębszy bas. To plus. Z Mentorem pewnie jest podobnie.
Ze srebrnym kablem do KEF to porażka. Przy srebrnym QEDzie jazgotało i do tego było nieczysto. Zraziłem się do srebra. Fakt,że nie miałem droższych/lepszych.
KEF iQ9, Yaqin 100b, Primare cd21, P-J Perspective, Goldring 1012, P-J Tube Box SEII, Kimber 4TC, 8TC, Audiomica Beryl, QED Siver Spiral, NEEL 7ES, listwa Tomanek

Księgowy

... gdzie jest dywan ?  :o :o :o
Pro-Ject Debiut III Esprit, Pro-Ject Box SE II, Ortofon Alfa, PM6003, CD6003, Heco Celano 501, Qed 350 xt

Piterski

Jak macie problemy z basem to posłuchajcie kiedyś Ugody. Ja obecnie słucham i moje EV w Ognistym ptaku poruszają fundamentami piekieł ;D
Bas jest świetnie kontrolowany, mocny i bardzo sprężysty.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

arturrogo

Dywan będzie jak sie kanapę kupi . Ponoć ma pasować i do mebli i do kanapy. To już "działka" mojej żony. Też jestem zdania że musi coś być na podłodze.
Denon AVR-X1600, KEFQ7, Audio Technika LP5X +  AT 150 MLX , Pioneer BDP450

frywolny trucht

Dywan być musi. I to nie wypierdek 2x2m.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

arturrogo

Po przejażdżce z głośnikami po części pokoju (ile kabla starczyło). Problem ten sam, na środku pokoju  - mówiąc obrazowo - kula ze zmniejszonym basem. Z boku z tyłu i po przeciwnej stronie pod ścianą - bas miód, a na środku mniej????
Denon AVR-X1600, KEFQ7, Audio Technika LP5X +  AT 150 MLX , Pioneer BDP450

Lyset

W takim razie moze postaw swoj tron tam gdzie jest dobry bas   ;)
Kenwood BLM802WH/Kenwood BM450/Braun BT5090/Yamaha XSR900/Yamaha XF425

elem

A może przeciwfaza się zjawiła?
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Piterski

Cytat: arturrogo w Luty 22, 2017, 22:25Z boku z tyłu i po przeciwnej stronie pod ścianą - bas miód, a na środku mniej????
To wygląda na rasowe mody pomieszczenia.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

arturrogo

Oczywiście

Głowa leży tam gdzie bas miodzio natomiast im bliżej dużego palca u nogi to bas słabnie  ;D

Zapomniałem dodać, że zatykałem otwory BR przód - tył oba na raz (zastosowanie miały dobre nowe wełniane skarpety) i bez zmian.
Denon AVR-X1600, KEFQ7, Audio Technika LP5X +  AT 150 MLX , Pioneer BDP450

Piterski

Bo to są kolego mody pieszczenia, mam nadzieje, że rozumiesz o czym Ci piszę i o jakie zjawisko chodzi :)
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

arturrogo

no właśnie ze nie wiem (jestem stary wiekiem, a młody wiedzą na temat akustyki)
Denon AVR-X1600, KEFQ7, Audio Technika LP5X +  AT 150 MLX , Pioneer BDP450

Piterski

Musisz zatem szukać informacji w sieci, jest tego trochę i postudiować te wszystkie rady i teorie.
czasem za pierwszym razem nie zrozumiesz pewnych zagadnień ale jak będziesz temat drążył to Ci się to poukłada w logiczną całość.
Generalnie chodzi o to, że w pomieszczeniu gdy rozchodzi się fala akustyczna i następują odbicia od ścian, podłogi i sufitu, to fala odbita interferuje z tą emitowaną przez kolumny.
Dlatego w pomieszczeniu dla każdej częstotliwości powstają miejsca gdzie dana częstotliwość się sumuje i słyszysz ją głośniej lub się odejmuje i jest cichsza.
Odpowiednie częstotliwości mają rożna długość fali w cm i dlatego ich rozkład jest inny. Stąd możesz mieć wrażenie że w jednym miejscu jest głośniej w innym ciszej.
Ustawienie kolumn w pomieszczeniu też wpływa na rozkład tych miejsc tak zwanych węzłów.

Tak więc proponuje kupić sobie płytę z nagranymi poszczególnymi częstotliwościami w celu zaobserwowania zjawiska, o którym piszę, ale w węższym paśmie tylko dla wybranej częstotliwości np. 60, 100Hz itp.
Dla wywyższysz wystarczy wtedy ruszyć głową i sam się zorientujesz co się dzieje.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Jamówię

Cytat: Piterski w Luty 23, 2017, 09:00
Cytat: arturrogo w Luty 22, 2017, 22:25Z boku z tyłu i po przeciwnej stronie pod ścianą - bas miód, a na środku mniej????
To wygląda na rasowe mody pomieszczenia.





+1

frywolny trucht

Pomieszczenie jest trudne, bo w zasadzie wszędzie jest twardo. Czyli następują same odbicia. Jedynie te książki za prawą kolumną coś rozpraszają. Ale jak kolega wejdzie w pomiary i zechce poprawić góry i doliny ustrojami akustycznymi- rozwód pewnie murowany. Nie wiem czy nie lepiej kształtować scenę, trójwymiar monitorami, a do basu ustawić gdzieś subwoofer. Zawsze go można dostroić, przestawić i ostateczne wyłączyć  ;)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

elem

Żadnych łupłupferów! :)  Tanie słabe, dobre bardzo drogie a i tak nienaturalne. Trzeba powalczyc z ustawieniem i pomieszczeniem.

"gdy wymiary pokoju są zbliżone do długości fali, w wyniku interferencji łatwo powstanie fala stojąca. Taką częstotliwość fali nazywa się częstotliwością rezonansową, lub krócej rezonansem pomieszczenia. Inna nazwa to mody własne pomieszczenia. Częstotliwość rezonansową łatwo obliczyć znając odległości pomiędzy ścianami: FR = 344/2x, gdzie x to właśnie odległość. Ponieważ w pokoju jest wiele płaszczyzn równoległych (przynajmniej 3 pary), fal stojących może być więcej. Fale dźwiękowe o pewnych częstotliwościach mają długości zbliżone do wymiarów naszego pokoju. I tak np. przy szerokości pokoju 3.5 m, może powstawać fala stojąca przy częstotliwości ok. 50 Hz (dokładnie 49,14 Hz), a długość pokoju 4,5 m wygeneruje nam falę stojącą o częstotliwości 38,22 Hz. Co więcej, mogą powstać częstotliwości harmoniczne, będące wielokrotnościami częstotliwości podstawowej. Najbardziej dokuczliwe są rezonanse do 100 Hz."

http://www.nynak.neostrada.pl/pokojodsluchowy.htm
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

arturrogo

Panowie chylę czoła, ale zemnie "zieleniec akustyczny" !!!!!
Denon AVR-X1600, KEFQ7, Audio Technika LP5X +  AT 150 MLX , Pioneer BDP450

elem

Poczytaj cały zalinkowany artykuł, bardzo przystępnie opisane  zjawiska, które dopadają każdego z nas  ;)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

malg