ECC83, 12AX7, 7025 i ich pochodne.

Zaczęty przez rudy-102, Luty 21, 2015, 13:43

Poprzedni wątek - Następny wątek

gratefullde

Cytat: masza w Listopad 05, 2017, 09:06Właśnie worki z grabiami mam już przygotowane

Dokonałem przycięcia drzew i krzewów na tyle wcześnie, że mi liście panowie od tego przycinania zabrali. Wiem, cwaniak jestem :D Audiocwaniak :D
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

cdt

Cytat: gratefullde w Listopad 05, 2017, 09:04
Mullard zamulone granie? Osz... jakieś stereotypowe prawdy tu się wdzierają

Na fali odwrotnej niż moje stereotypy zanabyłem 2 szt ecc 81 do lectora . Mi te lampy nie leżą . Dla mnie są zamulaczami . Parkę nos odsprzedam :) .

MAC

I tak mam na dwa razy grabienie. Te z  klonów już na trawniku a z dębów jeszcze na gałęziach  >:(

MAC

Cytat: cdt w Listopad 05, 2017, 09:10Na fali odwrotnej niż moje stereotypy zanabyłem 2 szt ecc 81 do lectora . Mi te lampy nie leżą . Dla mnie są zamulaczami . Parkę nos odsprzedam :) .

A ja, jak nie lubię Mullardów to w Lectorze grały najlepiej (u mnie).

maciek1

Cytat: Jakub w Listopad 05, 2017, 08:34
Warto zacząć od tych:
https://sklep.lampyelektronowe.pl/?785,ecc83-rft-nos

Współczesna produkcja ma się do nich nijak. Nie są przesadnie jasne i potrafią zagrać trójwymiarowo.

Przyznam, że przeglądając ofertę tego sklepu w ogóle ich nie brałem pod uwagę... Lepsze niż Shuguangi firmowe?

gratefullde

U mnie w pre phono Mullard jest genialny.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Jakub

Cytat: maciek1 w Listopad 05, 2017, 09:13Lepsze niż Shuguangi firmowe?

Na pewno. To jest taka średnia półka i w miarę bezpieczny wybór. Myślę, że warto spróbować, bo wiele nie stracisz, a dopiero potem uderzać w droższe lampy.


Hubertrs

Cytat: rudy-102 w Październik 19, 2017, 21:19Hubertrs. Czy o takie Balwiny i chodziło

Rudy-102 przepraszam ale nie zauwazylem pytania, co do balwdinow to najladniej graja te z czarna anoda i koniecznie z zoltymi napisami. Baldwin nie robil wlasnych lamp tylko brandowal, te z zoltymi napisami pochodza od raytheona i sa zdecydowanie najciekawsze. Problem z nimi polega na tym, ze w swiat poszla fama o ich ciekawym graniu i natychmiast ceny wzrosly trzykrotnie. Nie zmienia to faktu, ze jest to jedna z fajniejjszych lampek za rozsadne talary.

Hubertrs

Cytat: gratefullde w Listopad 05, 2017, 09:26U mnie w pre phono Mullard jest genialny.
Zgadzam sie z opinia o muleniu mullarda, piekna srednica, mocny bas ale tna wysokie niemilosiernie.

gratefullde

Cytat: Hubertrs w Listopad 05, 2017, 09:56Zgadzam sie z opinia o muleniu mullarda, piekna srednica, mocny bas ale tna wysokie niemilosiernie.

Czy piszemy o Mullardzie z lat 40/50 ubiegłego wieku z fabryki Harleen ? Ja tylko do tych mogę się odnieść bo je posiadam i one mi jakoś tak jak piszecie nie grajom ;) Są bardzo muzykalne a góra bardzo dźwięczna i zaznaczona, bas to samo mięsko :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

cdt

To zależy z czym grają i w jakim systemie . Ja mam te nie wiem który to rok

gratefullde

Cytat: cdt w Listopad 05, 2017, 10:17To zależy z czym grają i w jakim systemie

Dokładnie tak, trzeba sobie dopasować :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Hubertrs

Mam trzy pary mulkow, wkladalem je do kilku pre gramofonowych, graly tez w przedwzmacniaczu i wszedzie efekt taki sam.

Therion

To ja się dołączę do głosów krytyki Mullardów. Czesto je nazywam z francuskiego: Mullę. Ale nie do konca jest to uczciwe. Wygładzają dźwięk co można uznac za mullenie, zwlaszcza gdy sie po nich włoży lampy... np. RFT.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

gratefullde

Cytat: Hubertrs w Listopad 05, 2017, 10:33
Mam trzy pary mulkow, wkladalem je do kilku pre gramofonowych, graly tez w przedwzmacniaczu i wszedzie efekt taki sam.

No to przegrałem :D Muli mi ;D
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

gratefullde

U mnie wyparły Telefunkeny i Siemensy. Może po prostu lubimy inne brzmienia . Ja lubię pełne ale rozdzielcze, wypełnione z mocnym środkiem.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

cdt

A u mnie odwrotnie . Wolałem słuchac na telefunkenach . Ale już miniabyrowi bardziej podobały się mullardy . To też rzecz gustu . Nie przez przypadek maja zwolenników . Nie są tuzinkowe taj jak i telefunkeny .
A te bańki pogdziły u mnie i tele i mull .


Hubertrs

Wez pod uwage to iz gramy na innych lampach mocy. Wczesniej gralem na el34 i dlatego mam trzy parki mulkow, obecnie z 300b juz jest za slodko, nie mniej jednak charakter grania zawsze byl jednakowy. Mam ze trzydziesci par roznych ecc82 i 83 takze moja opinia o tych lampach jest poparta wlasnousznymi doswiadczeniami z konfrontacji z innymi lampkami.

gratefullde

No tak, u mnie siedzą we wzmacniaczu 6CA7 zamiast el34 oraz znakomite Sylvanie 6sl7 z czasów wojny ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

maciek1


cdt

Już pisalem . U mnie te bańki zastąpiły Telefukeny i Mullardy . Mają precyzję telefunkena i melodyjność średnicy mullarda . Dla mnie lampa genialna . Jak jesteś z W-wy to zapraszam . Możemy porównać . Ja do 707 też je wsadze . Mam dwie parki  ;D . To nawet jak mi się  6T z nimi sprzeda to mi jedna parka zostanie . Ale z linka masz ECC 81 nie 83 .

McGyver

 
Cytat: gratefullde w Listopad 05, 2017, 10:00
Cytat: Hubertrs w Listopad 05, 2017, 09:56Zgadzam sie z opinia o muleniu mullarda, piekna srednica, mocny bas ale tna wysokie niemilosiernie.

Czy piszemy o Mullardzie z lat 40/50 ubiegłego wieku z fabryki Harleen ? Ja tylko do tych mogę się odnieść bo je posiadam i one mi jakoś tak jak piszecie nie grajom ;) Są bardzo muzykalne a góra bardzo dźwięczna i zaznaczona, bas to samo mięsko :)

To nie są Mullardy tylko Philipsy rebrandowane przez Mullarda. Takie rebrandy nie będą grały jak Mullardy, tylko jak produkty fabryki z której pochodzą (np. Matsushita Takatsuki też bywała brandowana jako Mllard). Prawdziwe Mullardy pochodzą z brytyjskich fabryk Mullarda w Blackburn, Fleetwood, Tottenham, Mitcham, Croydon, Whyteleafe, Salford, Waddon, i są opisane jako "British Made". Te lampy mają typowo mullardowski specyficzny "tweedowy" charakter dźwięku spotykany także w lampach Brimara (tych prawdziwych, nie rebrandowanych, bo możn też trafić na "Brimary" wyprodukowane przez np. Sowietów). Natomiast lampy wyprodukowane w innych fabrykach a brandowane jako Mullard będą grały dźwiękiem charakterystycznym dla fabryki z której pochodzą.
Ponadto z moich obserwacji wynika że brytyjskie Mullardy w wersjach ze złotymi nogami mają w swoim charakterze mniej tego tweedu, przez co są równiejsze, bardziej uniwersalne i po prostu lepsze od zwykłych wersji.

McGyver

Słowem, trzeba zwracać uwagę na kody fabryczne gdy dzielimy się opiniami o brzmieniu lamp, bo może się okazać że czytając o brzmieniu Mullardów tak naprawdę czytamy o brzmieniu Amperexów albo Matsushity czy Tungsrama.

McGyver

Cytat: cdt w Listopad 05, 2017, 15:06
Już pisalem . U mnie te bańki zastąpiły Telefukeny i Mullardy . Mają precyzję telefunkena i melodyjność średnicy mullarda . Dla mnie lampa genialna . Jak jesteś z W-wy to zapraszam . Możemy porównać . Ja do 707 też je wsadze . Mam dwie parki  ;D . To nawet jak mi się  6T z nimi sprzeda to mi jedna parka zostanie . Ale z linka masz ECC 81 nie 83 .
RTC to brand należący do Phillipsa tak jak i Amperex. Nic więc dziwnego że RTC grają jak Amperexy, mogą przecież pochodzić z tej samej fabryki.