Menu główne

rowerowanie

Zaczęty przez Wireless, Sierpień 11, 2014, 10:18

Poprzedni wątek - Następny wątek

dyletant

#525
Cytat: Piterski w Kwiecień 04, 2019, 11:32
U mnie podobnie, więcej do jazdy turystycznej z sakwami niż do górskich wertepów.
Może jakaś sugestia co do wyboru stopniowania kasty z tyłu i przełożeń w korbowodzie.
Ten planuje dać na 3 tarcze.

No jak z sakwami to przód 48 a tył w razie potrzeby zostałbym przy 32 .. no może 38. Jak zapakujesz sakwy pod brzegi to pod górkę w wiatrem w twarz warto mieć zapas.

Apropos samego zużycia im cieńszy łańcuch tym szybciej napęd do wymiany tak więc 2x10/11 żywotność potencjalnie najkrótsza 3x8 najdłuższa. Tu można 8 tys przekręcić szanując napęd  na jednym zestawie. 12k lub więcej na 3 łańcuchach. Przy 9 przełożeniach to tak wyjdzie 20% mniej (takie wartości osiągali koledzy) .  Przy 10 nie mam doświadczeń ale to juz cieńki łańcuch i blaty podatne na wyciągnięcia i wyrabianie.

Edit: W kwestii żywotności to takie wartości przy jeżdzie 40 szosa 60 teren w terenie raczej pagórkowatym.

amati74

Cytat: Piterski w Kwiecień 04, 2019, 11:00
Brałem po uwagę 10-11 biegów ale już nie jeżdżę tak "ekstremalnie" jak kiedyś więc myślę, że stanie na 9-ciu no może na 10-ciu biegach.
9-10 to optymalne przełożenia do fajnej jazdy.

amati74

Cytat: Kangie w Kwiecień 04, 2019, 11:00
A ja w dalszym ciągu ujeżdżam stary dobry 3x8 Shimanjo STX-RC od 1998 roku. Co prawda łańcuchów przewineło się trochę, kaset, korb. Jeżdżę mniej niż kiedyś, ale nic popsuć się nie chce, a jazda tym rowerem nadal sprawia olbrzymią frajdę. W tym sezonie muszę wymienic smary w piastach - tylna STX RC, przednia GT wielka prawie jak puszka od Coca-Coli - obie fabryczne. Tylko konusy w tylnej wymienione 2 lata temu. Kiedyś to robili te rowery ;)
Stare napędy to było coś, może mniej zaawansowane niż teraz ale, wytrzymałość była świetna.

amati74

Cytat: Piterski w Kwiecień 04, 2019, 11:32
U mnie podobnie, więcej do jazdy turystycznej z sakwami niż do górskich wertepów.
Może jakaś sugestia co do wyboru stopniowania kasty z tyłu i przełożeń w korbowodzie.
Ten planuje dać na 3 tarcze.
Trzy tercze troszkę cizka sprawa pomyśl o dwu rzedowej korbie i odpowiedniej  uniwersalnej dla ciebie ilości zębów (mała/duża) tarcza. Dziewiątka z tyłu kaseta pająk, szybkie krutkie przełożenia, precyzyjna praca= frajda/ wygoda. Ja mam Sram X9 2/9 i można poszaleć. Raczej nie narzekam na brak przelozeň.
Po płaskim też daje rade, czasami wolał bym szybciej, ale to kwestia dobru ilości zębów na dużym blacie.

Piterski

Dotychczas jeździłem na 3x8 i tej największej na asfalcie a 2 i trzy w terenie i to bez większego obciążenia roweru, bo  z sakwami szutrowa leśną drogą i pod górkę to pompowałem na najmniejszej tarczy, takie mozolne pompowanie. Dwie tarcze to mi się tak wydaje trochę mało.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

amati74

Cytat: Piterski w Kwiecień 04, 2019, 12:53
Dotychczas jeździłem na 3x8 i tej największej na asfalcie a 2 i trzy w terenie i to bez większego obciążenia roweru, bo  z sakwami szutrowa leśną drogą i pod górkę to pompowałem na najmniejszej tarczy, takie mozolne pompowanie. Dwie tarcze to mi się tak wydaje trochę mało.
Może i mało, ale dokladasz jedna albo dwie koronki z tyłu i to robi dużą różnice. Oczywiście to ty musisz zdecydować co ci opowiada kady lubi inną jazdę.

Piterski

No właśnie nie mam doświadczenia w tej materii dlatego się radzę.
Z racji szybszego zużywania się napędu raczej zostanę na 9 biegach.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Kangie

Cytat: Piterski w Kwiecień 04, 2019, 11:32Może jakaś sugestia co do wyboru stopniowania kasty z tyłu i przełożeń w korbowodzie.
U siebie mam kasetę 8-rzędową: 12-13-15-17-19-21-23-25T.
Korba Truvativ Firex 22-32-42, długość korb 170mm. Fabryczny Suntour miał 175mm.

Zestopnowanie kasety ciasne, co 2 zęby - tak jak lubię. Pod górę daję radę, ale ważniejsze, że mogę utrzymać swoją kadencję przy szybkiej jeździe po płaskim. Na kasetach górskich 8-rz. 11-30T nie było tak kolorowo. 3 zęby odległości w stopniowaniu to dla mnie zbyt dużo.

Piterski, Ty nadal na GT? Czytałem właśnie wpisy z 2015 r.

Piterski

Tak nadal jestem mu wierny ;D.
Już mnie kilka osób w tym żona namawiała na nowy bo zakres remontu obejmuje nieomal wszystkie elementy ale ja go go bardzo lubię i mam do niego sentyment.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Bednaar

Cytat: amati74 w Kwiecień 03, 2019, 16:49
Cytat: Bednaar w Kwiecień 03, 2019, 12:33
Spoko, już kupiłem zielony Finish Line - teraz tylko czekam na przesyłkę :)
Na mokre warunki czy na suche?

Planujemy ze szwagrem i z synami rowerowy wypad na Jurę na majówkę (1-5 maja). Trudno przewidzieć, jakie będą warunki, pogoda zmienną jest.
Tor słuchawkowy: Marantz M-CR503, SMSL sAp-II, AKG K271 MkII, IC Melodika Purple Rain

amati74

Cytat: Bednaar w Kwiecień 05, 2019, 09:00
Cytat: amati74 w Kwiecień 03, 2019, 16:49
Cytat: Bednaar w Kwiecień 03, 2019, 12:33
Spoko, już kupiłem zielony Finish Line - teraz tylko czekam na przesyłkę :)
Na mokre warunki czy na suche?

Planujemy ze szwagrem i z synami rowerowy wypad na Jurę na majówkę (1-5 maja). Trudno przewidzieć, jakie będą warunki, pogoda zmienną jest.
Eeee w maju będzie ładnie, tylko pozazdrościć wycieczki. Jakieś zdjęcia poproszę z tego rowerowania.

amati74

U mnie ciągle pogoda do d.... wieje i pada, temperatura niska, brak chęci na kręcenie. Mam nadzieję że pogoda się poprawi, a jak nie to wyniose do Hiszpanii na majorke tam fajne trasy rowerowe są [emoji16]

Bednaar

Cytat: amati74 w Kwiecień 05, 2019, 10:44Jakieś zdjęcia poproszę z tego rowerowania.

Spoko, szwagier pewnie porobi zdjęcia, ze mnie marny fotograf - z tych, co robią dobre zdjęcia od strony technicznej, ale za to kiepskie pod względem kompozycji, wartości estetycznych itp. ;)
Tor słuchawkowy: Marantz M-CR503, SMSL sAp-II, AKG K271 MkII, IC Melodika Purple Rain

Alexander

Ponieważ zdarza się, że wsiadam na rower, to pozwolę sobie dopisać się do wątku. Poruszam się głównie po trasach szosówkami, a po mieście służy mi do przemieszczania stalowy fix. Dostosowany do pord hamulcami, których czasem używam. Ale sporadycznie  :)
"Skoro świt" wyruszyłem dzisiaj na objazd miasta. Zero stopni było, ale słonecznie - poranne miasto w niedzielę to ciekawe doświadczene  8)

amati74

Cytat: Alexander w Kwiecień 07, 2019, 11:04
Ponieważ zdarza się, że wsiadam na rower, to pozwolę sobie dopisać się do wątku. Poruszam się głównie po trasach szosówkami, a po mieście służy mi do przemieszczania stalowy fix. Dostosowany do pord hamulcami, których czasem używam. Ale sporadycznie  :)
"Skoro świt" wyruszyłem dzisiaj na objazd miasta. Zero stopni było, ale słonecznie - poranne miasto w niedzielę to ciekawe doświadczene  8)
A to ostre koło? Piękna maszyna stylowa.

Alexander

Cinelli Gazzetta. Ostre koło z piastą flip flop czyli można założyć z drugiej strony wolnobieg i mieć klasycznego singla  :)

LampowY

Cytat: Alexander w Kwiecień 07, 2019, 18:16
Cinelli Gazzetta. Ostre koło z piastą flip flop czyli można założyć z drugiej strony wolnobieg i mieć klasycznego singla  :)
Na czerwono zaznaczyłem fragment, który zrozumiałem  :o  :smok:
;D

Alexander

Cytat: LampowY w Kwiecień 07, 2019, 19:19Na czerwono zaznaczyłem fragment, który zrozumiałem
To całkiem sporo.
To teraz skorzystamy z Alexander translate i może się uda zrozumieć całość.
Cinelli to nazwa firmy produkującej ramy, rowery i sporo drobiazgów z "rowerowaniem" zwiazanych.
Gazzetta to model ramy, jak np: Focus u Forda.
Ostre koło, to typ roweru gdzie oś tylnego koła jest na za pośrednictwem zębatki spięta z korbą (to ten element na którym jest przednia duża zębatka i ramiona z pedałami) w taki sposób, że gdy pedałujemy do przodu - tylne koło napędza rower do przodu, jeśli zechcemy pedałować w przeciwnym kierunku - pojedziemy do tyłu. Jednym słowem korba i tylne koło spięte są na stałe, kręcimy to jedziemy, nie kręcimy koło tylne się nie kręci i stoimy.
Piasta to element montowany na osi do którego mocuje się szprychy i zębatkę umożliwiającą przenoszenie napędu. Flip-flop to piasta na której można po obydwu stronach zainstalować zębatki. Z jednej strony bez żadnego mechanizmu i wtedy napęd jest stały (patrz ostre koło, zwane też fix), a po stronie przeciwnej instalujemy wolnobieg.
Wolnobieg to mechanizm zębatkowo/zapadkowy umożliwiający jazdę, toczenie się przy zatrzymanej korbie.
Singiel to m.in. potoczna nazwa roweru jednobiegowego.
Jakby coś nie teges to wiesz na czerwono i spróbuję wyjaśnić  :)

McGyver

Cytat: Alexander w Kwiecień 07, 2019, 19:46Flip-flop to piasta na której można po obydwu stronach zainstalować zębatki. Z jednej strony bez żadnego mechanizmu i wtedy napęd jest stały (patrz ostre koło, zwane też fix), a po stronie przeciwnej instalujemy wolnobieg.
I co, po obu stronach są łańcuchy??

Alexander

Nie, wystarczy odwrócić koło.

McGyver

Wystarczy, powiadasz? Tak bez rozkręcania?  ;)  Ale wtedy oponę też należałoby zdjąć i odwrócić, bo w przeciwnym razie będzie się toczyć "pod prąd".

Alexander

Można bez rozkręcania. A opona nie jest kierunkowa - jest łysa  :)

McGyver

To jak to tak? Skoro nie trzeba koła odkręcać żeby wyjąć to jakim cudem nie "wylata" podczas jazdy?  :o

Alexander

Koła montuje się na tzw. zacisk. Wystarczy zwolnić dźwignię.

McGyver

Ale na zdjęciu całego rowerka nie widać żadnej różowej wajchy  :(