A to kable grały i nie tylko czyli wątek w pierwszej osobie.

Zaczęty przez dino, Listopad 19, 2018, 23:46

Poprzedni wątek - Następny wątek

dino

Cytat: gratefullde w Listopad 25, 2018, 13:53Lepiej. Ale co jeśli ta lepsza wkładka już jest?
Szukać dalej  ;)
Kolumny, pre, wzmak ...
Kable mi czasami przypominają tuning auta. Stara powiedzmy Honda za 10KPLN i tuning za 20KPLN.

McGyver

Cytat: dino w Listopad 25, 2018, 14:12Stara powiedzmy Honda za 10KPLN i tuning za 20KPLN.
A co, jeśli takie coś jeździ lepiej niż nowsza, nietuningowana Honda za 30kPLN?

gratefullde

Mówiliśmy o tym. Jak bym sobie nawet korektor zakupił to i tak kable podrzędne być by musiały [emoji3]
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

dino

Cytat: McGyver w Listopad 25, 2018, 14:16A co, jeśli takie coś jeździ lepiej niż nowsza, nietuningowana Honda za 30kPLN?
Lepsze jest wrogiem dobrego :)
Chodzi o proporcje i wkręcanie się w pozornie "tanie" dodatki. Tysiak tu tysiak tam ...
A nakręcają to producenci i niestety rożne "fora".


dino

Cytat: gratefullde w Listopad 25, 2018, 14:19to i tak kable podrzędne
Porządne to bardzo szerokie określenie.
W niedzielę w Tulipie na pokazie Ayona pan powiedział, że "oryginalny kabel VDH od SME5 jest niestety niezbyt odpowiedni i lepiej jest zastosować porządny kabel. Taki, który oferują w swoich zestawach" 

dino


Moriarty

YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

gratefullde

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

dino

Cytat: gratefullde w Listopad 25, 2018, 15:13Faktycznie miało być porządne.
Znaczy ja Panów znaczy proszę żeby zdefiniowali "porządnie".
Od 2KPLN w gorę czy jak ?

gratefullde

Cytat: dino w Listopad 25, 2018, 17:10
Cytat: gratefullde w Listopad 25, 2018, 15:13Faktycznie miało być porządne.
Znaczy ja Panów znaczy proszę żeby zdefiniowali "porządnie".
Od 2KPLN w gorę czy jak ?
Pieniądz nie jest wyższa niż podskocznia ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

dino

No dobra. Nikt na forum kabli nie słucha (niektórzy już piszą, że mają kable "na własny użytek") to może o lampach  ;D
Właśnie wygrzewają się ECC88 Amperex Bugle Boy.
W miejsce Valvo z A getter.
Pierwsze wrażenie. Mniej detalu i holografii ale bardzo zrównoważone i "ciepłe" w brzmieniu. Są też o ok 15-20 procent "cichsze".
Lampki są w pierwszym stopniu pre phono z Jfetem na wejściu.
Przepiąłem z Tannoyi do zestawu biurkowego (KRK Rookit 5) z kartą RME. Trzeba by poripowac trochę winyli do gęstych plików.

LampowY

A swoją drogą jak mogą być cichsze lampy?
Może kto techniczny mi to wytłumaczyć?
Nie jest na ścisło określone wzmocnienie dla danego typu lamp?  :o

dino

Christmas coming  ;)

McGyver

Cytat: LampowY w Listopad 28, 2018, 22:41
A swoją drogą jak mogą być cichsze lampy?
Może kto techniczny mi to wytłumaczyć?
Nie jest na ścisło określone wzmocnienie dla danego typu lamp?  :o
Niby wszystkie lampy tego samego typu powinny grać tak samo, a jednak są słyszalne różnice.
Wzmocnienie może się obniżać wraz ze zużywaniem się lamp.

dino

Cytat: McGyver w Grudzień 20, 2018, 21:18Niby wszystkie lampy tego samego typu powinny grać tak samo, a jednak są słyszalne różnice.
Wzmocnienie może się obniżać wraz ze zużywaniem się lamp.
5751 JAN (ECC83) Philipsa, których używałem poprzednio były ewidentnie cichsze w porównaniu do NOS Siemensa.
A te Amperexy faktycznie grają ciszej bo widzę na sygnale testowym i VU metrze studyjnym. Może trzeba by pogrzebać z punktem pracy.

Jakub

Cytat: dino w Grudzień 20, 2018, 21:245751 JAN (ECC83)
5751 to nie to samo co ecc83. 5751 ma mniejszy gain. Więc nic dziwnego, że grały ciszej.

elem

PREAMP TUBE GAIN
("amplification factor")

12AX7A/7025/Ecc83 (100)
5751WI (71)
5751 (70)
CV4024/12AT7WA/6201 (61)
12AT7/ECC81/6679 (60)
6072/6072A (45)
12AY7/Ecc82 (44)
12AV7/5965 (41)
5814A/12AU7A (21)
12AU7/Ecc82/6189/5963 (20)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

McGyver

Cytat: elem w Grudzień 21, 2018, 16:5412AY7/Ecc82 (44)
Nie wiem skąd to wziąłeś, ale to jest bzdura. Te lampy różnia się wszystkim z wyjątkiem pinoutu i żarnika:
12AY7 S=1,7mA/V, u(mi)=40, Ri=22,8kohm, Pa=2x1,5W
12AU7 S=2,2mA/V, u(mi)=17, Ri=7,7kohm, Pa=2x2,75W

elem

tak, w tej pozycji jest jakis fakap :)  wziąłem z jakiegos zagramanicznego foruma
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe


dino

Tak czy owak moje ECC88 Amperexa są "cichsze" niż ECC88 Valvo.
I co mi pan zrobi :)
A że 5751 mają mniejsze wzmocnienie to wiedziałam od razu chociaż nie wszyscy sprzedawcy to zaznaczają umieszczając je jako ECC83.

dino

Lampy lampami a pasztet na święta musi być  ;)

marcin32

Taki fajny temat a ja go dopiero znalazłem.

co do pasztetu - mam swój prywatny patent
Po wyjęciu mięsa tą żalą wodę z przyprawami zredukuj na koniec przelej przez sito i jeszcze raz zredukuj, zostanie Ci esencja która uczyni Pasztet o wiele lepszym.



marcin32

Cytat: McGyver w Listopad 25, 2018, 00:36
Odp: A to kable grały i nie tylko czyli wątek w pierwszej osobie.
« Odpowiedź #121 dnia: Listopad 25, 2018, 00:36 »
Cytuj (zaznaczone)

A może to przypadkowe kable "od żelazka" albo "od drukarki" psują dźwięk, a kable dedykowane właśnie nie psują?
Oczywiście nie wykluczam, że jakiś konkretny kabel "audiofilski" może też dźwięk psuć. Sam takowe kable posiadam, bo nie mam sumienia tego komukolwiek sprzedać, a wyrzucać też nie chcę bo do celów demonstracyjnych są w sam raz.
Podłączamy zatem do źródła sieciówkę przeznaczoną do źródła. Słuchamy chwilę, po czym nie zmieniając niczego innego wymieniamy rzeczoną sieciówkę na ów kabel od żelazka (nie-chiński, żeby nie było) i słuchamy ponownie. U mnie różnica na niekorzyść kabla od żelazka jest tak ewidentna, że ten, kto chce twierdzić że różnicy nie słychać, musi się wykazać złą wolą.
Zaś co do profesjonalizmu, w dziedzinie kabli profesjonalistą nie jestem. Kabli własnoręcznie nie plotę, co najwyżej konfekcjonuję wtykami na własne potrzeby przewody fabryczne, choć niekoniecznie takie których pierwotnym przeznaczeniem było audio (np. wojskowa miedź lub srebro w teflonie itp).

W tym poście jest chyba wszystko - McGyver

Dla mnie przyzwoita miedź na wyrost 2,5mm2 ekranowana w przyzwoitych wtykach, u mnie plus magnesik.
czasem je owine jeszcze bawełną i taśmą teflonową ale to tak dla lepszego samopoczucia.
Jest lepsza od że-laskowego natomiast nie gorsza od kabla za 4000.

U mnie w ślepym teście nikt ich nie rozróżnił.

Trochę jaskrawszy dźwięk uzyskiwałem tylko na licy srebrnej.
Dla jednych to poprawa, dla drugich pogorszenie