Test wkładek.

Zaczęty przez frywolny trucht, Listopad 20, 2014, 21:13

Poprzedni wątek - Następny wątek

stary audiofil

Cytat: frywolny trucht w Luty 22, 2015, 10:14
Nie rozumiem. Każda wkładka daje te same trzy fragmenty do posłuchania. Muzyka rozrywkowa, dżezikowata i poważna. Czasem próbki są pozamieniane numerami, że muzyka poważna nie jest trzecią próbką, a drugą.

tez nie rozumiem
gdzie jest muzyka rockowa?

masza

A gdzie jest muzyka elektroniczna dla SYLWESTRA!?
A zapomniałem, na czeszczoncym i pukajoncym winylu przecież nie ma :)

frywolny trucht

Do rocka jest MF 100 i nie ma co kombinować.

stary audiofil

Cytat: frywolny trucht w Luty 22, 2015, 18:43
Do rocka jest MF 100 i nie ma co kombinować.

Pewnie Excel to wie od Ciebie-przyznajesz?

frywolny trucht

Excel popełnia błąd, ponieważ słucha różnych gatunków muzycznych na MF 100.
A do tego eMeFka zupełnie się nie nadaje.

frywolny trucht

Otrzymałem propozycję wypożyczenia wkładki Otrofon 540 (dzięki) do testów. Ktoś chętny jeszcze do powierzenia mi , sprawnej technicznie, wkładki? Na okres ok. tygodnia ( rzecz do dogadania).
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Jest propozycja 2M Red i nieco skompliowana 2M Bronze. Jakoś tak wszyscy prywatnie. A tutaj nie łaska?
;D
Dzięki. Zaczyna to mieć  jakiś kształt. Z racji zmiany przedwzmacniacza, to nie będzie kontynuacja tego wątku, a część druga testu z małą zakładką na wkładki, które wystąpiły tutaj, a wystąpią w nowym wątku. Ktoś jeszcze chętny?

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

magus

frywolny trucht

Rewelacyjny tescior :) W końcu mogę usłyszeć różnicę pomiędzy wkładkami:)

Aczkolwiek mam pytanie dotyczące metodologii testu:

Czy próbki nagrywane są wszystkie przy identycznych ustawieniach sprzętu (pre, wzmacniacz, ew. equalizer)?
Czy też z każdej wkładki starasz się wyciągnąć wszystko co najlepsze i to "najlepsze" nagrywasz w próbkach?

pozdrawiam serdecznie,

frywolny trucht

Sprzęt testujący jest ten sam. Każdorazowo odbywała się regulacja ustawienia geometrii wkładki, zakładając, że coś może być przekrzywione, źle wklejone- weryfikowałem słuchowo, ale wychodziło, że po ustawieniu wg przyrządów- jest wporzo, Więc nie cudowałem. Do tego ustawienia prądowe zalecane przez producenta. Nie szukałem tutaj opcji czy wkładka gra lepiej jak podkręcić jej na słuch np. obciążenie.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

magus

Zastanawia mnie skąd "syczenie" u wkładek, które mają szeroki zakres pracy (>25kHz, sięgający nawet 50kHz w przypadku Grado)...

Wydawałoby się, że właśnie one powinny dobrze radzić sobie w tych rejestrach.

elem

Sybilanty to 6-8 kHz.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

magus

Cytat: elem w Wrzesień 25, 2017, 20:50
Sybilanty to 6-8 kHz.
Dzięki za info - myślałem, że chodzi o wysokie zakresy...

Niemniej pytanie pozostaje - skąd to się bierze?

Wydaje mi się, że problem zanika wraz ze wzrostem ceny wkładki :)

elem

To bardzo częsta przypadłośc tanich wkładek i ramion. Słabe śledzenie ścieżki, pasożytnicze rezonanse. Ale może być też skopane nagranie - "otwarcie dźwięku" zrobione przez podbicie wyższych częstotliwości wokalu.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

miniabyr

Przyczyn może być kilka np. nie ustawione VTA .W tym wypadku zbyt wysokie.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

magus

#189
Podane przyczyny sugerują że na każdym gramofonie może być inaczej - mniej lub bardziej syczeć.

To troche utrudnia ocenę przydatności wkładki do konkretnego sprzętu - pozostaje zamontować, posłuchać :)

elem

Przyczyna może być tez poza gramofonem. Jeśli w systemie zbierze się do kupy kilka elementów o podbitym paśmie w tym zakresie to będzie drażnić. A jak jeszcze na etapie obróbki studyjnej źle użyto kompresora wokalu, to robi się dramat :) 
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

#191
Testowa płyta Adele miała tendencje do syczenia. Sybilantów. Taka realizacja.
Zabawa polegała na tym, żeby sprawdzić jak różne wkładki sobie z tym problemem radzą i może spróbować wysnuć jakieś wnioski.
Że taki i taki szlif lepiej, a taki gorzej.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

magus

Cytat: frywolny trucht w Wrzesień 25, 2017, 21:19
Testowa płyta Adele miała tendencje do syczenia. Sybilantów. Taka realizacja.
Zabawa polegała na tym, żeby sprawdzić jak różne wkładki sobie z tym problemem radzą i może spróbować wysnuć jakieś wnioski.
Że taki i taki szlif lepiej, a taki gorzej.

To jeszcze pytanie o montaż - czy zapewniasz identyczna długość efektywną ramienia?

frywolny trucht

Geo-Disc i dratwa zapewnia prawidłowy przesięg :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93