Shape of Sound - czy to dobry krok?

Zaczęty przez octagon, Styczeń 21, 2016, 20:54

Poprzedni wątek - Następny wątek

ahaja

Przygotuj się na to, że Ortofony graja inaczej (normalnie) w porównaniu do Goldringów. Najlepiej zagadaj, pożycz od któregoś z kolegów 2MBronze - posłuchasz, poznasz 'model' grania tej firmy.
Wtedy łatwiej zdecydujesz czy wydawać 3k na wkładkę.

Nowej serii MC Q nie polecam - znacznie lepsze są starsze.
Zerknij: https://www.thakker.eu/en/cartridges/?filterType=CharacterGroups&addFilter=75
Lepiej gra też ATOC9.

Jak musisz mieć trafo to pomyśl o dobraniu takiego Lundahla by jego parametry umożliwiały podpięcie różnych wkładek (odczepy) - inaczej masz 'jednorazówkę'. Poza tym Twoje pre nie umożliwia spasowania trafa pod kątem impedancji - jest tylko wartość 47kohm.

Ramię jest wg mnie największym ograniczeniem.

octagon

Cytat: ahaja w Styczeń 23, 2016, 19:46Ramię jest wg mnie największym ograniczeniem.

Pod jakim względem? Bo w planach mam dostosowanie ramienia pod MC, na którą się w końcu zdecyduję, o ile będzie taka potrzeba.

rudy-102

#52
Cytat: masza w Styczeń 23, 2016, 18:28Cena nowego Verto to 850 Euro a cena dwóch traf LL1931 to 370 Euro a tam w tym Verto więcej niczego nie ma :)

Nikt tak dokładnie nie podaje co tam siedzi, ale podobno nie LL1931, a LL 1941. Jakby nie było cena ich jest niemalże identyczna i na dziś to 220 euro za sztukę :(

gratefullde

U mnie LL 9226 dają radę wyśmienicie z Dynavrctorem.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

octagon

Cytat: ahaja w Styczeń 23, 2016, 19:46Poza tym Twoje pre nie umożliwia spasowania trafa pod kątem impedancji - jest tylko wartość 47kohm.

Mógłbyś to rozwinąć, bo nie rozumiem. Myślałem, że trafo dostosowuję do wkładki, a okazuje się, że jeszcze z pre ma być jakoś dopasowane?

octagon

Cytat: gratefullde w Styczeń 23, 2016, 21:58U mnie LL 9226 dają radę wyśmienicie z Dynavrctorem.

Mógłbyś wkleić zdjęcie tych traf? Są w jakiejś obudowie?

vasa

Cytat: octagon w Styczeń 24, 2016, 20:42Mógłbyś to rozwinąć, bo nie rozumiem. Myślałem, że trafo dostosowuję do wkładki, a okazuje się, że jeszcze z pre ma być jakoś dopasowane?
Ahaja po prostu wie i umie za dużo :)
Trafa można dopasowywać w różny sposób, bocznikując je opornikami lub zmieniając impedancję wejściową pre gramofonowego.
Oczywiście najlepiej jest jak mamy do dyspozycji wszystkie możliwości tyle że nie jest to koieczne. 47kOhm to standard. Wkładki o niskiej imp wewnętrznej to również standard (większość Ortofonów z linii MC LO ). Są trafa które zbudowane są dla takiego zestawu i grają. Przykłady były podane wcześniej.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

octagon

Dzięki za wyjaśnienie:) Jeszcze wiele przede mną... nauki:)

ahaja

Octagon
W wątku o trafach i mariażu z pre się rozpisałem - można poczytać.
     Jeśli masz trafo z jedną przekładnią to pasuje do jednego typu wkładek o określonych parametrach - w sensie uzyskania w ten sposób maksimum możliwości wkładki. Jasne, podepniesz do niego wkładki o bardzo podobnych parametrach (oporność wewnętrzna; poziom wyjściowy) i będzie OK. Z kolei zapinając do niego wkładkę o parametrach bardzo odbiegających tego poziomu jakości się nie uzyska.
    Dlatego jestem zwolennikiem traf jeśli mają 2, 3 odczepy/przekładnie by dało się to spasować z wieloma wkładkami. I wtedy mamy sukces.
Jeszcze lepiej kiedy pre (sekcja MM) ma na wejściu rózne nastawy impedancji wejściowej - w ten sposób można jeszcze lepiej doszlifować brzmienie i wyciągnąć jeszcze więcej.
Dlatego, że dopasowanie impedancyjne między wkładką/trafem a wejściem pre będzie poprawne/bardzo dobre a nie przypadkowe.
Tak w skrócie. ;-)

Vasa
Nie dużo. Ale cały czas coś nowego się pojawia. Znaczy się postęp w 'tym szaleństwie'.
;-)

vasa

Cytat: ahaja w Styczeń 24, 2016, 21:44Znaczy się postęp w 'tym szaleństwie'.
;-)
Z tym postępem w szaleństwie to się muszę z Tobą zgodzić. Zastanawialiśmy się ostatnio z moją ślubną czy to my zarządzamy naszym życiem, czy robią to nasze pierdolce :P
Wnioski były optymistyczne.
My zupełnie niewinowate :D
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

octagon

W sobotę będę gościć u siebie Panów z Linn Polska. Poza podłączeniem Majika DS, będę też miał okazję posłuchać Sondeka Majik:) Zestawie go bezpośrednio z AdFontes. Bardzo jestem ciekaw porównania:) O wszystkim oczywiście napiszę:)

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102

Cytat: frywolny trucht w Styczeń 25, 2016, 11:02
A wkładki?  ;)
No właśnie. Taki test ma sens tylko wtedy jeśli obydwa gramofony grają zamontowane tą samą wkładkę i są podpięte do tego samego przedwzmacniacza.

octagon

Wkładki będą różne. Linowska MM'ka Adikt i mój Goldring2500 na Fontku. Pre LAR LPS-1 na zmianę z Lejonklou niższy model.

rudy-102

Linn Adikt to podobno właśnie Goldring 2500 robiony specjalnie dla nich. Może być ciekawie.

Piterski

Czekamy z niecierpliwością na relację  :).

Przy okazji był u mnie kolega i podłączaliśmy do phono RiAudio dwa różne gramofony.
Jeden z Ortofonem 540 drugi z wkładką Shure, modelu nie jestem pewien.
Mieliśmy do dyspozycji jeszcze drugie proste i zapewne niedrogie phono.
Wkładki wiadomo grają inaczej ale najciekawsze było to iż z odsłuchów wniosek był taki, że RiAudio z Ortofonem grało lepiej niż suma składników.
Ten duet po prostu był zgrany i muzykalny. Tak jakby do siebie synergicznie pasowały.
Z wkładką Shura to już nie było to samo. W tym przypadku przejście z tańszego phono już nie wnosiło tak wiele.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

rudy-102

Cytat: Piterski w Styczeń 25, 2016, 18:05RiAudio z Ortofonem grało lepiej
Bo Ortofon gra lepiej. Tak moim zdaniem.

Raffi

No właśnie Piotrze, RiaAudio obnażył braki Shure m 95ed. Jest to wkładka grająca dosyć delikatnie., niestety pewnego poziomu sie nie przeskoczy....

Piterski

Cytat: rudy-102 w Styczeń 25, 2016, 19:04
Cytat: Piterski w Styczeń 25, 2016, 18:05RiAudio z Ortofonem grało lepiej
Bo Ortofon gra lepiej. Tak moim zdaniem.
Nie traktuje tego jako porównania tych wkładek. Myślę że to inny poziom bo 540 była najdroższą wkładką z tej serii, a i chyba w ogóle droższych wtedy nie mieli. Przynajmniej nie w Audi Klanie.
Ja odniosłem wrażenie, że to ze sobą zagrało lepiej niż suma składowych. Jak Tytanic wróci z rejsu to może go podpytam z czym słuchał RiAudio, bo też z jakąś wkładką MM.

Cytat: Raffi w Styczeń 25, 2016, 19:33
No właśnie Piotrze, RiaAudio obnażył braki Shure m 95ed. Jest to wkładka grająca dosyć delikatnie., niestety pewnego poziomu sie nie przeskoczy....
Cześć Raffi :)
Shure gra jak mówiłeś zwiewnie, lekkim dźwiękiem bez wypełnienia dołu skali. Mi się wydaje, że jak wpinaliśmy oba preampy to nie było takiej różnicy na Shure jak była na Ortofonie.
Albo 95ed nie miał już więcej do pokazania, a 540 rozwinęła skrzydła lub może doszło do lepszego dopasowania parametrów elektrycznych wkładki. Dysponujesz może jakąś metryczką Shura by ją porównać z Ortofonem?
Jest też kwestia szlifów igły, zdaje się, że 540 nie ma zwykłego eliptycznego szlifu tylko jakąś wariacje na temat szlifu Shibata.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

rudy-102

Cytat: Piterski w Styczeń 25, 2016, 20:38540 nie ma zwykłego eliptycznego szlifu tylko jakąś wariacje na temat szlifu Shibata.
Dokładnie. Ortofon 540 ma szlif FG - od nazwiska Fritz Gyger. Na zlecenie Ortofona (w 1984 - chyba) przygotował igłę, która była ich odpowiedzią na Shibatę.

vasa

Cytat: octagon w Styczeń 24, 2016, 20:43Mógłbyś wkleić zdjęcie tych traf? Są w jakiejś obudowie?
Proponuję popaczeć.
Dość łopatologiczne ale na początek starczy: http://www.sowter.co.uk/phono-cartridge-transformers.php
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

octagon

Niestety, Majik DS i Sondek Majik jutro nie przyjadą. Kurier nie dostarczył przesyłki. Porównania przełożone na przyszły tydzień, może wtorek.

vasa

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

octagon

Linn najprawdopodobniej będzie w najbliższą sobotę. Także o porównaniu najwcześniej napiszę w niedzielę:)

Natomiast, aby nie mnożyć wątków, proszę o sugestie. Gdybym zdecydował się na zamianę mego fontka, to którą opcję byście wybrali:
1. Linn Majik z ramieniem pro-jecta 9cc (bez evo) z wkładką MM (robiony dla nich Goldrong 2500)
2. Kuzma Stabi S z ramieniem Regi 303RB i Dynavectorem 10x5,
3. Pro-ject Xtension 9 evo z ortofonem quintet black.

elem

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe