Vintage Marantz

Zaczęty przez Jamówię, Luty 07, 2017, 19:53

Poprzedni wątek - Następny wątek

malg

Cytat: jimmi w Wrzesień 28, 2018, 08:17
jeno bas jakoby kuleje. Nie ma piertolniecia, mowiac kolokwialnie   :)

chcesz żeby Ci nogawka dygała przy kolumnie ? ;D
bas nie musi mieć ...dolniecia tylko być sprężysty i zwarty oraz się nie ciągnąć :)

to tez w dużej mierze zależy od nagrania

jimmi

Biorac pod uwage walory tego cd, czyli muzykalnosc, stereofonie itd, to bas jast najslabszy tutaj. Generalnie brzmienie bardzo absorbujace i na wiele godzin bez przerwy..
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

Melepeta

Ja mam takiego CD80
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

jimmi

Masywny, uzywasz go w systemie na biezaco?
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

cdt


jimmi

Wielu poddaje marantz,e poprawkom. Zastanawia mnie ile mozna z nich wyciagnac jeszcze lepszego sound,a..
Sporo zdjec widywalem z opa na el dyskretnych, widywalem powymieniane wszelkie ceramiki na Wima. Zmiany rca, zmiany zamiast kabla na gniazdo sieciowe. Zmiany zegara. Macie jakies snsowne poprawki u siebie?
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

McGyver

Cytat: jimmi w Wrzesień 28, 2018, 22:45
Wielu poddaje marantz,e poprawkom. Zastanawia mnie ile mozna z nich wyciagnac jeszcze lepszego sound,a..
Zależy od modelu. Niestety te, które najlepiej rokują dźwiękowo mają lasery od dziesięcioleci nieprodukowane. A te, które mają dostępne lasery, dźwiękowo rokują przeciętnie bądź słabo.
Cytat
Sporo zdjec widywalem z opa na el dyskretnych, widywalem powymieniane wszelkie ceramiki na Wima.
Leczenie dźumy cholerą.[/size]
CytatZmiany rca, zmiany zamiast kabla na gniazdo sieciowe. Zmiany zegara. Macie jakies snsowne poprawki u siebie?
Lata temu  mojego ostatniego Marazma wymieniłem na Sony CDP227ESD. Nigdy nie żałowałem, wręcz przeciwnie, zakupiłlem tego 227 kilka sztuk, a po upgradzie posprzedawałem. Grało o niebo lepiej od Marazma. [/size]Dziś już nie ma laserów do tego Sony, więc nie będę rekomendował.  Soniaka "zabił" dopiero Meridian 506.24. Później trafiły do mnie jeszcze pancerne Marazmy CD10 (ten grał nawet przyzwoicie) i CD16 (ten najbardziej zbliżył się dźwiękiem do Meridiana). Trafił do mnie też Onkyo DX7911 który ma dostępny i niedrogi laser i gra równie dobrze o ile nie lepiej jak Marazm CD16. W tym mniej-więcej okresie zlampizowałem pierwszego Denona na PCM1702 oraz tzw. "lampucerę maxi" na PCM1798, i to był "szczał w dziesiątkę", wyprzedałem wszystkie komercyjne cedeki, skupiłem się na źródłach DIY i dokupiłem CD transport EAD którego mam do dziś, mimo że w międzyczasie gościło u mnie sporo różnych transportów.

Dziś na warsztat pod kątem upgradu wziąłbym jakiegoś Denona z dostępnym laserem, Kenwooda DP-7090 albo takiego ślicznego Teaca:





Ten Teac ma dostępny i tani laser KSS210, podobnie jak starsze Marazmy jest oparty na (kultowych) TDA1541A (w ilości dwie sztuki, więc można z niego nawet zbalansowanego playera zrobić gdyby ktoś potrzebował), i w odróżnieniu od Marazmów, nie ma tego koszmarnego pod względem jittera filtra cyfrowego SAA7220, tylko całkiem przyzwoity filtr cyfrowy Pioneera.
A jeszcze lepiej byłoby wziąć na warsztat jakiegoś DACa z konwerterami typu prądowego. Szczególnie dobrze się nadaje taki np. Advance Acoustic MDX600. Cała elektronika w nim zajmuje powierzchnię tabliczki czekolady, zatem zostaje mnóstwo wolnej podłogi do zasiedlenia własną produkcją.


jimmi

Oczywiscie zalezne wszystko jest od modelu. Z natury rzeczy, nie czesto spotyka sie modele pozadane, czasem z przypadku czlowiek trafi cos fajnego. Mnie sie ukazal na dniach Marantz cd72 mk2 se i o niego mi sie rozchodzi. Pogralem na nim dzisiaj, jest mily dla ucha. Gdzies jescze widzialem, ze wymieniaja diody. Pomyslow ludzie maja mnostwo, pytanie czy sa trafione lub ktore wogole maja sens.
A moze wogole nie ma co sobie tym glowy zawracac?
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

McGyver

W CD72Mk2SE jest DAC TDA1547. Dość przyzwoity, można go z powodzeniem lampizować. Niestety, laser w tym cedeku jest już nieprodukowany dobrze ponad ćwierć wieku, więc inwestowanie środków w ten model może się okazać problematyczne.
Różne są podejścia, ale dla mnie liczy się przełożenie nakładu sił i środków na ostateczny i TRWAŁY efekt soniczny. W tym kontekście wolę wziąć na warsztat coś, co rokuje że będzie serwisowalne przez dłuższy czas. Ze starszych cedeków to może być na przykład Denon DCD2700 albo Kenwood DP-7020. Albo Nakamichi CD player 4. Problem polega jednak na tym, że coraz trudniej jest namierzyć egzemplarz nie wyglądający jak wygrzebany na niemieckim śmietniku. W tym kontekście chyba lepiej byłoby zbudować sobie DAC, bo tym sposobem uniezaleźniamy się od lasera, a estetykę mamy taką, za jaką zgodzimy się zapłacić podwykonawcy obudowy. Myślę o tym żeby w "Małpiarni" odpalić projekt DACa, ale to i tak dopiero po sfinalizowaniu preampa Keishō i phonostage 834.

tomekkk1

Cytat: McGyver w Wrzesień 28, 2018, 23:48Niestety, laser w tym cedeku jest już nieprodukowany dobrze ponad ćwierć wieku, więc inwestowanie środków w ten model może się okazać problematyczne.

I dobrze, że nie produkują bo by był chiński i by się psuł. I można by było wtedy mówić że się psują. Póki co to nikt nie potwierdził istnienia Yeti, potwora z Loch Ness i padniętego CDM 4/19 ;D

McGyver

Cytat: tomekkk1 w Wrzesień 29, 2018, 01:01Póki co to nikt nie potwierdził istnienia Yeti, potwora z Loch Ness i padniętego CDM 4/19
To są mity, legendy i podania ludowe. Ktoś kiedyś coś takiego w necie napisał, a ludność podłapała i robi "copy-paste". Tymczasem ja osobiście kilkakrotnie doświadczyłem padu CDM4, a pierwszy raz odnotowałem już jakieś dwadzieścia lat temu w cedeku Philipsa.
Cytat: tomekkk1 w Wrzesień 29, 2018, 01:01I dobrze, że nie produkują bo by był chiński i by się psuł. I można by było wtedy mówić że się psują.
Ale przynajmniej byłby dostepny. I nawet gdyby padał co dwa lata, to przy koszcie zakupu circa about 30PLN i średnio 15 minut na każdorazową wymianę byłaby to niewielka uciążliwość.

jimmi

Rozumiem podejscie praktyczne do starszych cd MzGYver i one ma sens. Trafila mi sie sztuka wygladajaca jak na polce w sklepie. Pochodzi z prywatnych rak wasciciela. Nie mam obaw o stan lasera.
Orientujesz sie ile wynosi koszt lampizacji i czy da rade je zamknac w srodku by nie sterczaly jak rzepy w ogrodzie  :)?
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

McGyver

Cytat: jimmi w Wrzesień 29, 2018, 08:26Orientujesz sie ile wynosi koszt lampizacji
Pytaj kolegów którzy robili "CD player dla wariata". Tu koszt będzie podobny, jedynie niektóre elementy trzeba dać o innej wartości.
Cytat: jimmi w Wrzesień 29, 2018, 08:26czy da rade je zamknac w srodku by nie sterczaly jak rzepy w ogrodzie  ?
Zdejmij dekiel, sfoć i wrzuć. Nie pamiętam czy on ma w środku kratownicę jak CD60 czy nie ma.

jimmi

#63
Po zdjeciu dekla pierwszego wyglada to nadal z deklami:


A teraz moje zdjecia:
a po zdjeciu dekla drugiego:

Duzo Elny w srodku


Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

muda44

#64
Marantza CD72MKIISE uważam za najlepszego z tych co miałem ( CD32,42,52,62,72,40,50,60,10,16,17,63 ) w różnych wersjach .
Co można z nim zrobić ?
Proszę bardzo - fotka .
Nie potrzeba lamp itd. Z zegara też można zrezygnować .
Tyle że Black Gate są dzisiaj BARDZO drogie ale po takim czymś można go trzymać jako player docelowy .
Można oczywiście lepiej ale za znacznie większe pieniądze .

Co do CDM4/XX to miałem dziesiątki ( i ciągle miewam ) różnych egzemplarzy i modeli i w ŻADNYM nie był padnięty laser a co najwyżej  kółko od wysuwu tacki dostępne na znanym portalu ( tu uwaga bo chociaż wszystkie pasują to nie wszystkie są oryginalne i tacka nieco terkocze przy wysuwaniu / wsuwaniu ).

Marantz CD72 jest też bdb transportem do DACa .
Najlepsze są CD72 i 72SE , nieco gorsze 72MKII I MKIISE .

W tej chwili mam czarnego 72SE + mod jako transport :)
A żeby było śmieszniej sygnał leci toslinkiem do DACa za którego robi ...

CEC CD5 :)

jimmi

#65
A te przy trafie zostaja te same, czy trzymaja parametry i nie dotykac?
T niebieskie to SANYO OS-CON?
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

muda44

Z góry i od spodu.
Tak OSCONY SP i wersje specjalne ( " pozłacane " )
Pomarańczowe to MKP  PHILIPSA

jimmi

#67
Wyglada to calkiem przyjemnie  ;). Wartosci od gory sa te same co oryginaly?, a od dolu bocznikowales wartosciami stalymi-jakimi?.
Zaznaczylem wmienione kondy, ale widze tez jakies pomaranczowe 2szt u gory-to sa sygnalowe-pomarańczowe to MKP  PHILIPSA od gory?-Co tu mozna wstawic jeszcze sensownego?
Pomaranczowe od dolu to boczniki 4 eln od zailania tez philps mkp?.
Podlubalbym, ale musze to rozkminic...

Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

jimmi

#68
Plyta wyciagnieta, spisuje wartosci P.Marcinie.
Te czerwone elny cerafine to  4x 100uf/25v i 2x220uf/10v. Mysle zeby zaczac od nich. I tu winny byc Black Gate ?
Oscony to 8x 47uf/16v i 2x 1000uf/6.3v. Te bocznikowales jakimi wartosciami?

.


Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

Jakub

Cytat: jimmi w Wrzesień 29, 2018, 15:23elny cerafine

Tylko ich przypadkiem nie wyrzucaj, na wypadek jakby się okazało, że magiczne black gate'y jednak nie są takie super.

muda44

#70
Zanim zaczniesz lutowanie sprawdź ile dzisiaj kosztują Black Gate .
Nie jest to też wątek o modyfikacjach żeby go " zaśmiecać " ;)
Podałem Ci pomysł , kombinuj ;)
Powiększ zdjęcia , widać część wartości ale tych " złotych " Sanyo też będzie ciężko . Po rozmiarach dojdziesz do wartości ;)
MKP Philipsa jak największe dostaniesz .
Może dostaniesz tanio BG wtedy warto , inaczej zostaw go jako transport do DACa .

Mój wspomniany wyżej CD72 SE jako transport do nagrywarki po coaxie i DACa na innym stoliku którym jest CEC :)

Niestety mój telefon nie radzi sobie z wyświetlaczami i wyszło jak wyszło .

jimmi

Dziekuje pieknie, za kazda wskazowke i pomysl. Dziekuje kazdemu z osobna Dla McGyver i Muda44.

Kontynuacja tematu bedzie od teraz docelowo tutaj:
http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=2845.new#new
;)
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

jimmi

Fajny watek, bede tu wpadal z pelna swiadomoscia. Postaram sie nastepnym razem wejsc w temat z czyms nieco bardziej spektakularnym-naturalnie nie wg mojej opini a ogólu, ale zdaje sie ze tym forum zyje  :)
Wracajac do meritum, to nie zdawalem sobie sprawy z potencjalu starych marntz. Dlaczego?
Otoz bywalem na odsluchach w mediamarkt i mnie nigdy marka nie urzekla.
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

daris666

Cytat: McGyver w Wrzesień 29, 2018, 01:10
Cytat: tomekkk1 w Wrzesień 29, 2018, 01:01Póki co to nikt nie potwierdził istnienia Yeti, potwora z Loch Ness i padniętego CDM 4/19
To są mity, legendy i podania ludowe. Ktoś kiedyś coś takiego w necie napisał, a ludność podłapała i robi "copy-paste". Tymczasem ja osobiście kilkakrotnie doświadczyłem padu CDM4, a pierwszy raz odnotowałem już jakieś dwadzieścia lat temu w cedeku Philipsa.
Cytat: tomekkk1 w Wrzesień 29, 2018, 01:01I dobrze, że nie produkują bo by był chiński i by się psuł. I można by było wtedy mówić że się psują.
Ale przynajmniej byłby dostepny. I nawet gdyby padał co dwa lata, to przy koszcie zakupu circa about 30PLN i średnio 15 minut na każdorazową wymianę byłaby to niewielka uciążliwość.


Miałem kilkanaście cdm 4/19 i każdy działał idealnie. Zapewne uszkodzone jednostki są możliwe ale prawdą jest, ze same lasery są pancerne.

https://www.ebay.com/itm/1PCS-pieces-Philips-New-Original-CDM4-19-Laser-Lens-Pick-ups/152859259371?epid=9008558548&hash=item23971f31eb:g:MaEAAOSwrFtZ~Lzj

McGyver

Cytat: daris666 w Październik 02, 2018, 08:42prawdą jest, ze same lasery są pancerne.
Zatem gdy twierdzę że kilka laserów CDM4 mi padło, łżę jak pies, tak?