Let's do it together, czyli zróbmy to razem. Małpujemy preamp Kondo KSL-M7 Line.

Zaczęty przez McGyver, Maj 05, 2017, 23:29

Poprzedni wątek - Następny wątek

McGyver

Planuję wykonanie klona preampa lampowego Kondo KSL-M7. Oryginała mam w tej chwili w domu.
Mógłbym wrzucić tu na forum tutorial jak sobie takie cś wykonać.
Foty oryginała też mogę wrzucić jakby ktoś chciał.

MAC


McGyver

Cytat: malg w Maj 05, 2017, 23:35pre w przystępnej cenie.
Ło, panie, tak to tylko preamp  numer 3 z Audiotonu.

Co ciekawe, na tych samych płytkach drukowanych można zmontować również klona jednej z wersji Kondo M7, tylko trzeba inne części powtykać. I to robi zasadniczą różnicę, zarówno brzmieniową, jak i dla kieszeni. Niestety.

MAC

W tych częściach pies pogrzebany...
Zapewne nie do dostania takie jak w Kondo?



McGyver

Cytat: masza w Maj 05, 2017, 23:51
Chinole już sklonowali
To nawet nie jest klon, ino wariacja. I to nawet nie na temat, jeno obok tematu. 

Natomiast ta  chińska płytka drukowana się nadaje do wykorzystania:



Obsadzenie częściami zależy od użytkownika.




frywolny trucht

Wątek przeczyszczony, można działać. Część wpisów trafiła do śmietnika, część do wątku o prawach do klonowania w dziale DIY.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

miniabyr


Sporo osób spróbowalo takich klonów . Kilka z nich znam . Sporo tego przewinęło się przez mojego znajomego ,który te klony Audio Note i Marantz'a naprawiał . Paliło się tam zasilanie. Pomijając cenę to i tak brzmienie było (podobno) dalekie od oryginału. U mnie stał klon preampu Marantz lampowego ,ale nie mogłem go porównać do oryginału ,bo go po prostu nie miałem.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

McGyver


Cytat: miniabyr w Maj 07, 2017, 07:37brzmienie było (podobno) dalekie od oryginału.
A jakie miało być, skoro chinole w tych pseudoklonach powtykali lampy 12AU7 zamiast 6072WA?
A przy tym nie zmienili wartości rezystorów. Dlatego 12AU7 grają tam na zupełnie przypadkowych punktach pracy. Jakoś to funkcjonuje, ale nam nie chodzi przecież o to żeby było "jakoś".
Sama płytka drukowana jest prawidłowa i nadaje się do wykorzystania, tylko trzeba powstawiać właściwe elementy.
Oryginalny M7 ma zasilacz pasywny z prostownikiem lampowym. W chinolu widzę zasilacz z lampową stabilizacją. Można i tego spróbować, tylko należy to zrobić porządnie żeby się nie paliło jak u chinola.

elem

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

malg

też kibicuję, i może za "chwilkę" ;) (która nie wiadomo ile będzie trwała) spróbuję składać  ;D
(jężeli nie sam to z pomocą kolegi Lutowniczego)

Cytat: McGyver w Maj 06, 2017, 15:43
Aha, dzięki. Jest choć jedna osoba dla której warto publikować.
Warto, pewnie nawet kilka się znajdzie tylko , nie od razu

grzecho

Mag to ten zapowiadany pre?
Chętnie coś bym poskładał :)
Jestem chętny.

malg

Cytat: grzecho w Maj 12, 2017, 22:46
Mag to ten zapowiadany pre?
stem chętny.

do mnie piszesz ?
McGywer jest autoerm ja tylko kibicuję ;D

McGyver

Widzę że pomimo bardzo zniechęcającego startu tego wątku jednak jest zainteresowanie. Więc jest dla kogo robić, i nie porzucę tego projektu, jednak muszę go odłożyć do wakacji bo dostałem pewne zlecenie komercyjne które muszę zrealizować w pierwszej kolejności.
W międzyczasie może zamówię obudowę do tego preampa, natomiast większość części już mam.
Część sygnałową na pewno zrobimy na takim samym schemacie jak oryginał. Natomiast co do zasilania, to można zrealizować kilka różnych opcji:

-pasywne zasilanie z prostownikiem krzemowym i rezystorami, najprostsze, najłatwiejsze do uruchomienia i najtańsze.
-pasywne zasilanie z prostownikiem lampowym i rezystorami, łatwe do uruchomienia, nieco droższe (wymaga droższego trafa).
-pasywne zasilanie z prostownikiem lampowym i dławikami, łatwe do uruchomienia, jeszcze nieco droższe. Takie jest w oryginale.
-aktywne zasilanie z prostownikiem lampowym i lampową stabilizacją napięcia anodowego. Najtrudniejsze do uruchomienia i chyba najdroższe.
-aktywne zasilanie z prostownikiem półprzewodnikowym i półprzewodnikową stabilizacją napięcia anodowego. Dość łatwe do uruchomienia, wymaga jedynie staranności montażu. Niedrogie i bardzo skuteczne, moim zdaniem najlepsze spośród wymienionych opcji.

McGyver

Na rynku jest trochę chińskich "klonów" Kondo M7, ale większość z nich jest "improved", a w praktyce oznacza to że są skundlone.
Tutaj zrobimy to prawidłowo.

miniabyr

Łał zamieniamy się w słuch. Czy pre M 7 jest na trafach ? To chyba będzie najkosztowniejszy element tego projektu.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

McGyver

Zakupy podzespołów:

PCB część sygnałowa: https://www.ebay.com/itm/1pcs-LITE-LS10-tube-preamp-PCB-empty-plate-base-on-AUDIO-MOTE-M7-circuit/162699809978?hash=item25e1aa14ba:g:QD4AAOSwKcdZ1txo

Do tej płytki pasują tylko specyficzne podstawki: http://allegro.pl/podstawka-noval-9pin-druk-typ5-i5740179505.html#thumb/1 Montuje się je od spodu PCB.  Trzeba im opiłować nogi bo się nie zmieszczą do otworów. Absolutnie NIE WOLNO ROZWIERCAĆ OTWORÓW w PCB bo zniszczycie metalizację i będzie do wyrzucenia.

Uzgodniliśmy że zasilacz będzie półprzewodnikowy ze stabilizacją: https://www.ebay.com/itm/TP2-PCB-transistor-power-supply-Empty-board-Tube-preamp-Universal-Power-Board/162702868713?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649

Wartości elementów są nadrukowane na PCB, wprowadzimy tylko drobne zmiany. Poszukajcie sobie zamiast mostków zintegrowanych diod SBYV27/400 lub innych małych soft recovery 1A 400V. Potrzeba 4szt.
Następnie 4szt. 1N5818 do żarzenia.
Dwie diody zenera 1,3W na SUMARYCZNE napięcie 250V (na przykład 120V + 130V)
Tranzystor IRF820
Zamiast LM317 stabilizator LM1086, 1085 lub 1084 (jak nie ma LM to może być LD, to odpowiednik).
Reszta elementów jak w nadrukach na płytkach.


McGyver

Cytat: miniabyr w Marzec 27, 2018, 16:45
Łał zamieniamy się w słuch. Czy pre M 7 jest na trafach ? To chyba będzie najkosztowniejszy element tego projektu.
Tam są tylko trafa zasilające.



malg

Cytat: McGyver w Marzec 27, 2018, 16:52
Wybierzcie sobie i zamówcie 5 par gniazd RCA, gniazdo zasilające IEC i gniazdo bezpiecznika (takie na tylny panel). Może takie: http://allegro.pl/10szt-gniazdo-rca-do-obudowy-auden-a2-zlocone-i7190424229.html
a mosiądz to nie jest Beeee
złocony co prawda, ale jednak mosiądz

McGyver

Cytat: malg w Marzec 27, 2018, 19:18
Cytat: McGyver w Marzec 27, 2018, 16:52
Wybierzcie sobie i zamówcie 5 par gniazd RCA, gniazdo zasilające IEC i gniazdo bezpiecznika (takie na tylny panel). Może takie: http://allegro.pl/10szt-gniazdo-rca-do-obudowy-auden-a2-zlocone-i7190424229.html
a mosiądz to nie jest Beeee
złocony co prawda, ale jednak mosiądz

Prawda. Ale w takim razie takie Furutechy:




oraz takie WBT:





... również są bee, bo wykonane z mosiądzu i brązu. Ale jak ktoś chce, to oczywiście może wydać furę szmalu na wysokie modele gniazd z czystej miedzi. Ja natomiast wolę kasę wydawać na to co najistotniejsze, czyli na kondensatory sygnałowe.


malg

Cytat: McGyver w Marzec 27, 2018, 19:45

Ja natomiast wolę kasę wydawać na to co najistotniejsze, czyli na kondensatory sygnałowe.

Ja także,
no to może takie będzie jeszcze trochę taniej
http://allegro.pl/gniazdo-rca-cinch-zlote-do-obudowy-na-panel-x2szt-i7239921326.html
co sądzisz ?