Moja przygoda z Technics SL 1200 GR

Zaczęty przez frywolny trucht, Sierpień 12, 2020, 14:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

Andrew

#750
Cytat: frywolny trucht w Wrzesień 24, 2020, 12:02
Trzeba pamiętać, że większość posiadaczy AT 440 posiada/ posiadało pre bez tych wszystkich wygibasów z ustawieniami. Jeśli do tego mieli lekkie ramię- to grała im jasno i szczupło na dole. To były typowe zarzuty dla tej wkładki i w sumie w pierwszej fazie mogłem się z nimi zgodzić. Pierwsza faza polegała na tym, że miałem lekką rurkę alumionową w Ad Fontes. Nastała natomiast faza druga, zwiększająca wyraźnie masę efektywną ramienia ( już nie pamiętam dokładnie z ilu na ile, z 12 na 20g?) i ta wkładka zagrała bardzo równo i plastycznie.

:-)       

Ja mam doświadczenie odwrotne, ona mi fajnie grała na lekkim ramieniu :-) na cięższym za cholerę nie chciał grać dołem :-)

Piterski

Gerwazy ta rozmowa to przypomina, dyskusję "z świnią* o gwiazdach".
Nie słyszałeś prawdopodobnie nigdy dobrze grającego preampu i wyrażasz się wulgarnie o producencie.
Posłuchaj choć raz i zostań w swoim świecie ale mniej świadomość tego, że to nie jest kres możliwości wkładek gramofonowych. Nawet jak tym tanim powtykasz igły z boronowym wspornikiem.

*Użyłem tego zwierzaka do porównania bo jej horyzont widzenia nie pozwala zobaczyć tego co jest wyżej, nie dlatego, że Cie do niego przyrównuje.


winylowy_luke
Tak to jest pream do którego podłącza się dobre i niestety też drogie wkładki MC.
W większości preampów aspirujących do pewnego poziomu jakościowego nie mam nastaw pojemności dla MM bo nikt nie kupuje wkładki MM do toru w którym gra na dobrej klasy rasowej MC.
Ty to rozumiesz, ale jak widać Gerwazy już nie. Stąd jego pogardliwe opinie o producencie.
Roger Adamek się na vinylu zna jak mało kto i nie można mu zarzucić, że nie potrafi swoich produktów pozycjonować tak by się obroniły dźwiękiem.

PS. Już Ahaja to pisał, ja przypomnę, że nie dla wszystkich wkładem MM 47k jest optymalnym obciażeniem.

Vintage ma swoje urokliwe strony ale to jest inna estetyka, w której inaczej rozkładasz akcenty i w której po prostu godzisz się z tym że pewnych elementów w dźwięku nie dostaniesz.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Andrew

#752
Cytat: Piterski w Wrzesień 24, 2020, 12:50
Gerwazy ta rozmowa to przypomina, dyskusję "z świnią* o gwiazdach".
Ciach

Odnosiłem się do możliwości tego urządzenia w zakresie obsługi różnych wkładek typu MM, które są marne, żadne.   
Sekcja MC mnie nie interesuje, w tym urządzeniu, i jej nie oceniałem.
Konfiguracja urządzenia za pomocą mikroprzełączników, w dodatku umieszczonych z tyłu urządzenia, za pomocą wykałaczki, to jest chore rozwiązanie, w urządzeniu za 9000 złotych to jakiś kiepski żart. Dajcie spokój, takie rozwiązanie to trzeba wyśmiewać, a nie traktować poważnie.
   
 

winylowy_luke

Cytat: Piterski w Wrzesień 24, 2020, 12:50
winylowy_luke
Tak to jest pream do którego podłącza się dobre i niestety też drogie wkładki MC.
W większości preampów aspirujących do pewnego poziomu jakościowego nie mam nastaw pojemności dla MM bo nikt nie kupuje wkładki MM do toru w którym gra na dobrej klasy rasowej MC.
Ty to rozumiesz, ale jak widać Gerwazy już nie. Stąd jego pogardliwe opinie o producencie.
Roger Adamek się na vinylu zna jak mało kto i nie można mu zarzucić, że nie potrafi swoich produktów pozycjonować tak by się obroniły dźwiękiem.

PS. Już Ahaja to pisał, ja przypomnę, że nie dla wszystkich wkładem MM 47k jest optymalnym obciażeniem.

Vintage ma swoje urokliwe strony ale to jest inna estetyka, w której inaczej rozkładasz akcenty i w której po prostu godzisz się z tym że pewnych elementów w dźwięku nie dostaniesz.
Dobry vintage nie jest zły:)

I nie krytykuję produktów RCM, z chęcią u siebie bym posłuchał czy to Sensora czy Therii - ale nie posiadając wkładek MC, tak na serio nie wiem czy odsłuch ich miałby sens w moim systemie.

Piterski

Cytat: winylowy_luke w Wrzesień 24, 2020, 13:07
Dobry vintage nie jest zły:)

Oczywiście, że nie ale ma swoje ograniczenia, choćby z racji parametrów komponentów kiedyś stosowanych i upływu czasu.
Sam przez kilka lat grałem na elektronice vintage i nadal mam jeszcze w torze gramofon, którego zmieniać nie zamierzam.
Jednak nie ma co zamykać oczu na to, że świat idzie do przodu. Tylko ceny są niestety nieadekwatnie wysokie wręcz przewartościowane ale to kwestia marketingu i polityki sprzedaży.

Cytat: winylowy_luke w Wrzesień 24, 2020, 13:07
I nie krytykuję produktów RCM, z chęcią u siebie bym posłuchał czy to Sensora czy Therii - ale nie posiadając wkładek MC, tak na serio nie wiem czy odsłuch ich miałby sens w moim systemie.

Moim zdanie zagrało by na pewno lepiej ale czy różnica warta była by wydania takich pieniędzy? Uważam. że nie. Z ta krytyka odniosłem się tylko do pogardliwego tonu przedmówcy, który generalnie nie słyszał i w związku z tym nie wie o czym pisze.

Cytat: Andrew w Wrzesień 24, 2020, 13:03
Konfiguracja urządzenia za pomocą mikroprzełączników, w dodatku umieszczonych z tyłu urządzenia, za pomocą wykałaczki, to jest chore rozwiązanie, w urządzeniu za 9000 złotych to jakiś kiepski żart. Dajcie spokój, takie rozwiązanie to trzeba wyśmiewać, a nie traktować poważnie.

Ale 8000 za pream TEAC tylko dlatego, że ma gałki już Cie nie bulwersuje?
Sensor to jest preamp przystosowany do podłączenia jednego ramienia gramofonowego, Po co więc grzebać w nastawach? Husaria tez ma mikro przełączniki, które trzeba przełączać, większość urzadzeń tak ma.
W moim Luxmanie LC36 też masz przełącznik obciążenia wkładki z tyłu obudowy i tylko trzy nastawy, a pojemności w nim nie zmienisz, a jest to konstrukcja nietuzinkowa. Z epoki.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Andrew

Mozę już nie pamiętasz, ale na początku rozwoju komputerów, gdy cała ta technika byłą w formie pieluchowej, to np częstotliwość pracy procesora również ustawiało się mikroprzełącznikami, albo co gorsza zworkami, jednak producenci ogarnęli się,  i z czasem rozwiązali to po ludzku.
To nie jest wygodne rozwiązanie, dla użytkownika.   
Podobnie jest z rozwojem sekcji MM, wpierw nic nie było, potem pojawiły się możliwości konfiguracji itd   

Piterski

Cytat: Andrew w Wrzesień 24, 2020, 13:47Możę już nie pamiętasz, ale na początku rozwoju komputerów, gdy cała ta technika byłą w formie pieluchowej, to np. częstotliwość pracy procesora również ustawiało się mikroprzełącznikami, albo co gorsza zworkami, jednak producenci ogarnęli się,  i z czasem rozwiązali to po ludzku.

Bo to była inna technika, która wymagała jednak wiedzy i umiejętności w dobraniu komponentów i złożeniu takiego komputera.
Nawet sterowniki trzeba było umieć zainstalować na piechotę, a i czasem zmodyfikować plik config.
Obecnie procesory maja fabrycznie odblokowane mnożniki i możesz się bawić. Takie rozwiązania napędzają rynek jakim są gracze komputerowi. To są inne światy i inny użytkownik końcowy, więc trudno to porównywać.

Tu mówimy o audiofilach, którzy przede wszystkim zwracają uwagę na dźwięk.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Andrew

#758
Cytat

Tu mówimy o audiofilach, którzy przede wszystkim zwracają uwagę na dźwięk.


A niby dlaczego sprzęt dla audiofilów nie może być wygodny w użytkowaniu? Nie da się zrobić wygodnego rozwiązania i jednocześnie audiofilskiego?
No chyba, problem, w tym konkretnym przypadku, nie leży w kosztach takiego rozwiązania, bo urządzenie jest bardzo drogie, przecież nie zastosowano tam żadnej kosmicznej technologii, to są sprawy znane od dziesięcioleci.....

   
     

Andrew

CytatJednak nie ma co zamykać oczu na to, że świat idzie do przodu.

Tylko źródło czyli płyta winylowa ta sama od ponad pół wieku :-)     

GP412

 :) :) :
CytatJednak nie ma co zamykać oczu na to, że świat idzie do przodu
Proszę o przykłady/patenty tych "nowoczesnych" rozwiązań w dziedzinie wkładek gramofonowych.. :) :)
Lubię gramofony..i kukam w wkładeczki

Andrew

Cytat: GP412 w Wrzesień 24, 2020, 16:40
:) :) :
CytatJednak nie ma co zamykać oczu na to, że świat idzie do przodu
Proszę o przykłady/patenty tych "nowoczesnych" rozwiązań w dziedzinie wkładek gramofonowych.. :) :)

Zależy co rozumiesz przez nowoczesne :-)
Jeśli przyjąć, że wszystko co było do momentu debiutu płyty CD, to złota era płyty winylowej, a to co po debiucie płyty CD, to już nowoczesne, to trochę się wydarzyło w temacie wkładek gramofonowych, a w zasadzie to chyba najwięcej w dziejach. Obecnie, współcześnie, to raczej nic nowego nie powstało, co by wcześniej nie było znane, ale, jednak, wykonanie raczej lepsze, bardziej dopracowane...

     


frywolny trucht

Ktoś, kto kupił amplituner kina domowego z:

Google Cast™*1, AirPlay®, Wi-Fi® i Bluetooth®
Spotify®, TIDAL*1, Deezer*1, TuneIn, i Pandora®*2
4 wejścia / 1 wyjście HDMI – (4K/60p, HDCP 2.2)
AccuEQ – kalibracja akustyki pomieszczenia odsłuchowego
FireConnect™ – bezprzewodowy multiroom
Google Cast™*1, Wi-Fi®, AirPlay®, Spotify®, TIDAL*1, Deezer*1, TuneIn
Bluetooth® (wersja 4.1+LE, A2DP 1.2/AVRCP 1.1)
HDMI® – HDCP 2.2, 4K/60p Ultra HD, 4:4:4, HDR (High Dynamic Range), BT.2020, ARC, CEC – kontrola współpracujących komponentów.
Współpraca z aplikacją Onkyo Remote iPhone®/iPod touch®*3 i urządzeń pracujących na programie Android™*4
AccuEQ – kalibracja akustyki pomieszczenia odsłuchowego (mikrofon w komplecie)
FireConnect™ – bezprzewodowy multiroom kompatybilny z opcjonalnymi głośnikami różnych producentów*5
Upscaling sygnałów wideo 1080p do rozdzielczości 4K.
Tuner FM z RDS i pamięcią 40 stacji
HDMI - 4K/60 Hz, 3D, Audio Return Channel, DeepColor™, x.v.Color™, LipSync, Dolby Atmos®, Dolby® TrueHD, Dolby® Digital Plus, Dolby® Surround, DTS:X™, DTS-HD Master Audio™, DTS 96/24, DTS-ES, DTS Express, DTS Neural:X™, THX® Cinema/Music/Game, DVD Audio, Super Audio CD, Multichannel PCM, CEC
Dekodowanie DSD (pliki: 2.1 kanałów/5.6 MHz, wielokanałowe 2.8MHz) w sieci, HDMI, USB.
Odtwarzanie SACD przez HDMI (pliki: 2.1 kanałów/5.6 MHz, wielokanałowe 2.8MHz)
Procesor sygnałowy CIRRUS: 32-bity
Odtwarzanie z trybami: Direct, Late Night, Loudnes,
Tryby DSP Audio: Movies, Music, Games.
Tryb CinemaFILTER™
Tryb Double Bass...

... i dał za to 2400 zł (Onkyo TX-L50), będzie miał olbrzymi problem ze zrozumieniem, że ktoś kupił za 3 x tyle wzmacniacz lampowy bez pilota i dwoma parami wejść RCA :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

miniabyr

Tylko że ten który kupił wzmacniacz lampowy bez pilota i kilkoma wejściami  wykorzysta go w 100% . A ten który kupi amplituner kina domowego może w  30% bo nie będzie wiedział jak wykorzystać te pozostałe 70 %  8)
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Andrew

Cytat: miniabyr w Wrzesień 24, 2020, 18:30
Tylko że ten który kupił wzmacniacz lampowy bez pilota i kilkoma wejściami  wykorzysta go w 100% .

Tego bym nie był taki pewny, a już na pewno nie na 100%
Żebyś ty wiedział, jakie czasem ludzie kupują wkładki gramofonowe i do jakich gramofonów, to byś nie uwierzył :-)
Gramofon z górnej półki, no widać że kosztował nie mało, a wkładka za 1/10 wartości zakupu gramofonu, no ale klient nasz pan, no chyba, że mam zły humor , wtedy, bezszczelnie pytam: Panie po coś pan kupił taki drogi gramofon, jak pana teraz nie stać na zakup wkładki miarę tego gramofonu?

     
   
   

frywolny trucht

#765
A co jeśli stać, a miał taki kaprys? Przelicznik cena gramofonu- cena wkładki jest magiczny. Używany gramofon wysokiej klasy i nowa wkładka wysokiej klasy dadzą wkładkę droższą niż gramofon. Nowy gramofon, wkładka vintage- będzie za ułamek ceny gramofonu. A co jesli gramofon jest przeszacowany, a wkładka niedoceniona rynkowo? A co jeśli jest odwrotnie? A co z osobistym i prywatnym gustem muzycznym? Słuchanie muzyki to nie jest ustawianie ołowianych żołnierzyków w szeregu- każdemu ten sam szyk.


p.s.
A co jeśli ktoś przecenia znaczenie szlifu wkładki, a nie docenia jakości pre?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Andrew

#766
CytatCzyli zwyczajowe, wbudowane pre :) Tam wyrafinowane cewki, boron, szlif, a tu parę spuchniętych kondów, które kiedyś kosztowały 3 zł za sztukę :)
Pre ma być dobre, to oczywiste :-)

 



Piterski

Cytat: Andrew w Wrzesień 24, 2020, 21:37Pre ma być dobre, to oczywiste :-)
Lub nawet bardzo dobre, a to już kosztuje.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Najlepiej z pokrętłami ;) .... ale... ale... takie z pokrętłami ma Miniabyr, tylko że ono nie jest tanie ::).
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Cytat: GP412 w Wrzesień 24, 2020, 16:40Proszę o przykłady/pate
Cytat: GP412 w Wrzesień 24, 2020, 16:40:) :) :
Cytuj (zaznaczone)

    Jednak nie ma co zamykać oczu na to, że świat idzie do przodu

Proszę o przykłady/patenty tych "nowoczesnych" rozwiązań w dziedzinie wkładek gramofonowych.. :) :)

Jeśli chodzi o bebechy wkładek to możesz mieć większe rozeznanie ode mnie bo jak sam pisałeś lubisz do nich zaglądać.
Ja piszę o sprzęcie (myślę tu głównie o elektronice) i precyzji z jaką można wykonywać choćby kondesatory ale też o estetyce grania jako takiej.
W obecnych czasach estetyka brzmienie idzie w trochę innym kierunku. Jest bardziej rozdzielcze i inaczej się rozkładają akcenty. Ten sprzęt z górnej półki potrafi pokazać i detali barwę w odpowiednich proporcjach.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

elem

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

Andrew

Jakbyśmy tutaj nie kombinowali, rzeczywistości nie zaklinali, źródło dźwięku, które nie zmieniło się od ponad pół wieku, jest najsłabszym ogniwem w tej całej układance.
Ale wciąż je lubię :-)
     

frywolny trucht

#772
Ale mi zagruzowaliście wątek. Ja zresztą też. Część wpisów powędrowała do wątku "Kalibracja wkładki gramofonowej", część do Auto Moto ( niewidocznej dla użytkowników z mniejszą niż 30 ilością wpisów, a część do śmietnika ( też niewidocznego na tej samej zasadzie).

A gdyby tak...  :o ;D
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Bacek

Ramię masz więc czemu nie. Jedyny mały problem może być taki że nóżki lekko resorowane. Ale zawsze jak by było kiepsko  można je wykręcić i całość postawić na czymś stabilnym

Andrew

Cytat: frywolny trucht w Wrzesień 26, 2020, 12:41
Ale mi zagruzowaliście wątek. Ja zresztą też. Część wpisów powędrowała do wątku "Kalibracja wkładki gramofonowej", część do Auto Moto ( niewidocznej dla użytkowników z mniejszą niż 30 ilością wpisów, a część do śmietnika ( też niewidocznego na tej samej zasadzie).

A gdyby tak...  :o ;D

Ułańska fantazja Cię ponosi :-)