Aktualne nervosy audiofilskie

Zaczęty przez cdt, Listopad 04, 2017, 21:39

Poprzedni wątek - Następny wątek

dino

Cytat: cdt w Sierpień 04, 2018, 16:24:) sorki za tamten wpis

W każdym razie kupie koszyk 11g i zrobię próbę . Ciężarki mam dwa i próbowałem różnych konfiguracji .
Nie ma sprawy  ;D Zawsze mi po głowie chodzi cytat z Seksmisji "ja tylko niosę pomoc"  8)
Czy balansowałeś ramie na skręconym anty skatingu ?

cdt

#576
Panowie teoretycy . Ja wiem co pomoże temu ramieniu . to nagranie jak reaguje pakiet 18.5g żebyście nie myśleli że to ustawianie siły antyskatingu

https://youtu.be/SNnEBFUC9FU

cdt

#577
A na tym nagraniu jak się zachowuje pakiet 23g

https://youtu.be/aRTAvSTar5w

dino

Ja tam praktyk jestem (od 6 lat mam DD40 z MA-505) i nigdy tak nie ustawiałem anty skatingu.
Co to za płyta ?

dino

I ponawiam pytanie - czy skręciłeś do oporu anty-skating w momencie balansowania ramienia ?

cdt

Eh Ty znowu czytasz to co ci się wydaje że ja piszę . Gdzie ja napisałem że to jest ustawianie antyskatingu ? Do ustawiania służy płyta testowa . I to ramie nie jest w stanie na hedsellu 14g przejśc wszystkich ścieżek antyskatingu . Takie jest i śluz

dino

Cytat: vasa w Sierpień 04, 2018, 16:23Myślisz że gramiak krzywo stoi?
A jak stoi prosto a ciężarek jest nie tam gdzie trzeba ? To możemy mieć "inside force" czyli ....

cdt

No to jest już komiczne  ;D dino powieś na MA 505 pakiet SPU . Może też się zaczniesz zastanawiać czy prosto ci gramofon stoi . Ty przyjmujesz do wiadomosci że to ramie ma ograniczenia ?

cdt

Pięknie przechodzi wszystkie ścieżki na MA 505  AT 33 na lekkim headsellu .

cdt

Z racji swojej wagi dobrze się spisuje Ortofon MC 20 na headshellu nagaoka . Ale to jest właśnie mniej te 2gramy o które powalcze . Na zdjęciu jest na innym lekkim ale ostatnio grałem na nagaoka

dino

Cytat: cdt w Sierpień 04, 2018, 17:17No to jest już komiczne  ;D dino powieś na MA 505 pakiet SPU . Może też się zaczniesz zastanawiać czy prosto ci gramofon stoi . Ty przyjmujesz do wiadomosci że to ramie ma ograniczenia ?

Każde jakieś ma ale ja po długich bojach z kalibracjami najczęściej szukam błędu w ustawieniach a nie parametrach.
Rezonans wychodzi OK. Czy masa ma wpływ na anty skating ? - Vasa twierdzi, że nie. Więc może to kwestia poprawnej regulacji.
Nie widziałem odpowiedzi na pytanie o sposób kalibracji ramienia.
Jak to mówią "nie ma łykowatych szparagów - są tylko źle obrane"

Piterski

Ja mam dwie płyty z testem anty skatingu z rożnie rozmieszczonymi ścieżkami i na jednej tych zakłóceń nie ma lub pojawiają się w ograniczonym zakresie dla skrajnie trudnych wartości. Na drugiej płycie te same testy wypadają inaczej. Dlatego wydaje mi się, że kluczowe znaczenie ma błąd kątowy styczności igły z rowkiem, który inny jest na początku, na środku i końcu płyty. Pewnie są i inne czynniki bo wałczyłem z tym na Ad Fontesie a on ma 14" wędkę. Jak się skończą upały to może znowu się tym pobawię bo samo precyzyjne ustawienie szablonu MS zajmuje dużo czasu.

Generalnie bardziej mnie interesuje jak ten Rohman z szlifem Dynavectora zagrał  :D
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

cdt

#587
Przecież to nie tylko u mnie ta wkładka nie przechodzi wszystkich ścieżek na tym ramieniu z tym headsellem  :) . A to znaczy że problem nie jest w kalibracji tylko w ramieniu . Takie same jazdy miałem z Ortofonem SPU Royal N . To ramie nie jest do ciężkich składów .

vasa

Cytat: Piterski w Sierpień 04, 2018, 18:00mam dwie płyty z testem anty skatingu z rożnie rozmieszczonymi ścieżkami i na jednej tych zakłóceń nie ma lub pojawiają się w ograniczonym zakresie dla skrajnie trudnych wartości. Na drugiej płycie te same testy wypadają inaczej.
A te ścieżki to mierzą "skating" czy "tracking"?
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

Opisują to jako Bias setting lub Tracking ability lub jako antiskating.
Mam dwie płyty i na obu wykorzystują sygnał mono. Na jednej, tej którą pokazał Darek, o częstotliwość 300Hz na drugiej (singiel) 315Hz w krokach od +10dB do +16 dB, a nawet +18dB.

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

cdt

Z cyklu kasetki  ;D

cdt

jeszcze  ;D

cdt

Wymieniłem baterie i waga działa  ;D . Jutro na próbę zamontuje smerfa . Może 9g wystarczy żeby ładnie zaśpiewał .

vasa

Cytat: Piterski w Sierpień 04, 2018, 20:26Opisują to jako Bias setting lub Tracking ability lub jako antiskating.
Mam dwie płyty i na obu wykorzystują sygnał mono. Na jednej, tej którą pokazał Darek, o częstotliwość 300Hz na drugiej (singiel) 315Hz w krokach od +10dB do +16 dB, a nawet +18dB.
Trochę się to wszystko pomieszało.  Czym różni się tracking ability z różnymi głośnościami i w różnych miejscach od bias setting skupionych w jednym miejscu?
Przecież to jest to samo. A "bias" czy "antyscating" to jest tak dość średnio powiązany z tym testem.
Proponuję ustawić AS wg książki i ostrza igły. Potem sprawdzić na słuchawkach czy nie ma przechyłu na którąś ze stron i wtedy dokonać ewentualnej korekty. Zrobić azymut a na koniec puścić ścieżki z biasem a jak coś będzie brzęczeć to dodać nacisku. W końcu producent zawsze podaje widełki i ustawienie nacisku większego niż średni nie jest przestępstwem.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

Pytałeś jak to jest opisane no więc tak to jest to samo tylko każda płyta ma inne testy w i różnych miejscach na płycie się one znajdują.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Cytat: vasa w Sierpień 04, 2018, 22:01W końcu producent zawsze podaje widełki i ustawienie nacisku większego niż średni nie jest przestępstwem.
A jaki dać dla Rohmana z szlifem jak z Dynavecora?
Rohman ma zakres bodaj 2,2-2,8 a Dynek 1,8 do 2,2.
Czy jest to podyktowane tylko podatnością zawieszenia czy też i szlifem?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa

Cytat: Piterski w Sierpień 04, 2018, 22:39Czy jest to podyktowane tylko podatnością zawieszenia czy też i szlifem?
Nacisk jest skorelowany jedynie z podatnością.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

cdt

Wkładka zamontowana na sme 3012 przy nacisku 2.2 g przeszła test antyskatingu na wszystkich ścieżkach .

amati74

Cytat: cdt w Sierpień 04, 2018, 22:45
Wkładka zamontowana na sme 3012 przy nacisku 2.2 g przeszła test antyskatingu na wszystkich ścieżkach .
No to ramię to jest coś.

Piterski

Cytat: amati74 w Sierpień 04, 2018, 22:53
Cytat: cdt w Sierpień 04, 2018, 22:45
Wkładka zamontowana na sme 3012 przy nacisku 2.2 g przeszła test antyskatingu na wszystkich ścieżkach .
No to ramię to jest coś.
Jest o 3" dłuższe i ma zapewne mniejszy błąd kątowy prowadzenia igły.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.