Maty i slipmaty

Zaczęty przez GregWatson, Sierpień 17, 2014, 11:23

Poprzedni wątek - Następny wątek

miniabyr

To prawda ,choć mój kij jest bardzo wrażliwy na ruchy vta,bo skutkują zmianą wagi. Jest to związane z tym,że ramię nie ma standardowego łożyskowania tylko "wisi" w powietrzu -magnesy.Tak samo ma krótkie ramię clearaudio na magnesach.Trzeba o tym pamiętać.

elem

Cytat: il cattivo w Sierpień 26, 2014, 11:10miałem na moim Ad Fontes przez chwilę matę korkowo-gumową i niestety nie bardzo leżało mi uzyskane dzięki niej brzmienie. Nie bawiąc się w szczegóły - straszna klucha się robiła.

Mata od il cattivo jest teraz u mnie i spisuje się świetnie. Żadnego spowolnienia czy kluchy nie ma, dźwięk jest jakby bardziej świeży, otwarty. Co dziwne teraz lepiej gra ze zwykłym  dociskiem Pro-jecta. Firmowa guma Feickerta woli dokręcany SME. Jest zabawa :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

He he :) Jaki ten świat mały.

jajacek1410

Cytat: kangie w Sierpień 26, 2014, 06:51Zmienialiśmy siłę nacisku igły w locie
Jak to się robi na Perspekcie?
Cytat: kangie w Sierpień 26, 2014, 06:51A zmiany ustawień VTA dają bardzo dużo.
Ostatnio dopieszczałem kalibrację i pobawiłem się ustawieniami VTA na maxa - ile fabryka dała, do 2 cm góra-dół . I niestety nie słyszę istotnych różnic. Pewnie na laryngologa już jest za późno :( Ech...
KEF iQ9, Yaqin 100b, Primare cd21, P-J Perspective, Goldring 1012, P-J Tube Box SEII, Kimber 4TC, 8TC, Audiomica Beryl, QED Siver Spiral, NEEL 7ES, listwa Tomanek

kangie

Cytat: jajacek1410 w Sierpień 26, 2014, 22:07Jak to się robi na Perspekcie?
W Projekcie tego nie zrobisz, jak w 99% ramionach na świecie.

Jest chyba tylko jedno ramię na świecie, gdzie można tak się pobawić :)

http://www.hifido.co.jp/KW/G0302/J/0-10/C10-53781-71506-00/


Cytat: jajacek1410 w Sierpień 26, 2014, 22:07Ostatnio dopieszczałem kalibrację i pobawiłem się ustawieniami VTA na maxa - ile fabryka dała, do 2 cm góra-dół . I niestety nie słyszę istotnych różnic.
Coś nie tak masz chyba z torem. Każdą zmianę ustawienia VTA/SRA słychać jako korektę zmian równowagi tonalnej.

elem

Cytat: kangie w Sierpień 27, 2014, 06:48Jest chyba tylko jedno ramię na świecie, gdzie można tak się pobawić

Hmm, patrzę i nie widzę mozliwości zmiany siły nacisku w locie.

VTA owszem ( np. Kuzma ), ale nacisk?
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

kangie

Przyjrzyj sie dokladnie. Pokretlo z podzialka po lewej stronie ramienia sluzy do ustawiania sily nacisku. Polaczone jest z ramieniem tylko stalowa zylka, ktora jest jednym z elementow kompensacji dynamicznej.  Nie dotykasz przeciwwagi i ramienia.
VTA tez mozna sprobowac ustawiac w locie, ale jest ryzyko uwalenia igly.

elem

#32
Hmm, ale jednak dotykasz ramienia w trakcie odtwarzania.Jest ryzyko uszkodzenia płyty. Chyba podnosisz ramię przy tej operacji?

EDIT: OK, już widzę, że się da bez łapania za ramię :)


W przypadku regulacji VTA "on the fly" jak u Kuzmy nie ma możliwości uwalenia igły:

http://rcm.com.pl/?action=oferta&fid=kuzma&L0=kuzma&L1=ramgram&of=8

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

kangie

Kuzma dobre ramiona robi. Moze kiedys dokupie :-)

Wygryz

Skóra czy włókno węglowe?

Chciałbym wymienić nareszcie moją zakurzoną, elektryzującą się oryginalną slipmatę filcową, którą kupiłem z technicsem.

Nasłuchałem się dużo dobrego o skórzanych slipmatach.

Wiem, że slipmata nie gra, ale bardziej ze względów technicznych/estetycznych - jakich slipmat używacie?

GregWatson

Przez jakiś czas używałem Analogue Studio Acryl Black. Fajna mata (estetycznie wykonana z wgłębieniem na label 0,5 mm, grubość maty 3 mm, średnica 295 mm, waga 135 g) a później także filcową ale powiem, że szybko zrezygnowałem jednak podłoże jakie daje guma na talerzu jest moim zdaniem najbardziej adekwatne. Skóry nie próbowałem.
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Trochę tego i trochę tamtego też.

frywolny trucht

Skóra lubi się pofalować na talerzu jak nic na niej leży i to wygląda nieestetycznie. A skoro maty nie grają- po co kupować rzeczy nieestetyczne?

:)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

WOY

Ja na aluminiowym talerzu położyłem matę filcową a na niej 3 mm matę akrylową.

Wygryz

Cytat: frywolny trucht w Styczeń 29, 2016, 20:59skoro maty nie grają- po co kupować rzeczy nieestetyczne

z tego właśnie powodu zadałem pytanie :) Dzięki dla wszystkich za odpowiedzi.

frywolny trucht

A jak tam walka z ustawieniem kolumn? Wybrałeś coś?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Wygryz

Nie. Zostałem z zestawem, który miałem.
Narodziny córki sprawiły, że życie, a przede wszystkim mieszkanie przewaliło się do góry nogami.

Teraz już wszystko zaczęło "wracać do normy".
Wróciłem także do regularnego słuchania płyt i poszukiwań kolumn.

Tym razem zdecydowałem się na wymianę wszystkiego (być może także gramofonu).
Rozważam także zakup sprzętu "vintage" lub używanego z ostateniej dekady.

Jeden z bardziej znanych salonów vintage w Warszawie poleca mi takie zestawy:
1. amplituner Toshiba TA-7100 oraz monitory Pioneer HPM -110
2. amplituner Sony STR-V7 oraz monitory Pioneer CS -811A
3. amplituner Sony STR-V7 oraz monitory Dynaudio P 31
4. amplituner Sansui 7070 oraz monitory Dynaudio P31

Nie ukrywam, że chciałbym zapolować na używane
Mcintosh 275 z kolumnami i Thiel 2.4

Naczytałem się mnóstwo przez ten czas o różnych konfiguracjach.
Co innego jest jednak czytać, a co innego słuchać.
Będę szukał okazji, żeby ten (i nie tylko) zestaw posłuchać i ewentualnie kupić.

Myślę też o zmianie źródła na Ad Fontes. Nie wiem jeszcze co z preampem.
Moja iFi gryzie się z Technicsem i któryś element muszę wymienić. Docelowo pewnie obydwa.




GregWatson

Pewnie odgrzewam stare kotlety ale chodzi mi po głowie zakup maty do mojego najnowszego nabytku RX-2000. Talerz jest dosyć spory i prawdę mówiąc pewnie nie zawsze będę uruchamiał pompę więc na czymś sensownym trzeba położyć płytę. I tak chodzą mi po głowie dwie propozycje:
- pierwsza to mata akrylowa najlepiej czarna matowa z wgłębieniem na label - średnica 295 do 300 mm grubość max 3 mm
- druga to mata gumowa tradycyjna - wymiary jak wyżej.

Przetestowałem filc oraz korek i powiem, że może ładnie wyglądają ale z mojego punktu widzenia nie spełniają swojej roli a już bardziej nadają się na matę dekoracyjną. Miałem kiedyś akrylową czarną ale świeciła się jak psu..... a o miedzianej raczej nie myślę bo to nie ten gramofon.

Co ewentualnie ciekawego macie na oku w tej sprawie?

Trochę tego i trochę tamtego też.

dyletant

Podczas lektury na temat klonów technicsa natknąłem się rewalacyjny Achromat https://www.needledoctor.com/Funk-Firm-Achromat-Universal-Record-Mat
Nie próbowałem ale cena audiofilska ;D

jajacek1410

Miałem filc, korek, szkło i gumofilce. Zwyciężyła swojska guma. Nie żebym słyszał różnice w dźwięku, co to to nie. Zaważyły względy higieniczno-praktyczne. Nie kładę na talerz nie mytych płyt i wnerwia  mnie jak łapią kurz ze slipmaty. Gumę otrzepuję o kant stołu, co jakiś czas myję i jest git.
KEF iQ9, Yaqin 100b, Primare cd21, P-J Perspective, Goldring 1012, P-J Tube Box SEII, Kimber 4TC, 8TC, Audiomica Beryl, QED Siver Spiral, NEEL 7ES, listwa Tomanek

jafi

Witam Maniaków, Audiomaniaków. :)

Polecam skórę, a właściwie jeden jej rodzaj: taki jak skóra na buty "Camel".
Popróbowałem to i tamto i skóra wypadła najlepiej. Mówię oczywiście o brzmieniu, bo to interesuje mnie najbardziej.

GregWatson

Osobiście przetestowałem gumę, akryl, korek i filc. Najbardziej odpowiada mi guma oraz czarny matowy akryl. Jak macie na oku coś fajnego to proszę o cynk.

Zgadzam się całkowicie, że guma to najbardziej higieniczne rozwiązanie ale czarny matowy akryl podoba mi się niesamowicie, miałem połysk i zbierał śmieci z całego pokoju.  :)
Taki akryl, winyl czy też inny materiał matowy widziałem na kilku gramofonach z grubym talerzem i wygląda to wręcz audiofilsko.
Trochę tego i trochę tamtego też.

Pboczek

Chciałbym nieco podnieść położenie płyty, bo nie mogę dokładnie ustawić VTA z powodu ograniczeń regulacyjnych gramofonu. Mam gumową oryginalną matę, myślę żeby dokupić drugą, którą położę pod lub nałożę, ewentualnie żeby kupić coś o słusznej grubości.
Czy ktoś może coś doradzić, widzę że wybór jest przebogaty?
Może wystarczy jakiś filc, korek, skóra, tylko jakie?
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Piterski

Filc będzie ci się elektryzował. Miałem taka matę w starym gramofonie Project 6.1.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Pboczek

Korek nie jest drogi i może nadałby się pod gumę  ???
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite