Tannoy

Zaczęty przez MAC, Maj 21, 2016, 09:50

Poprzedni wątek - Następny wątek

Moriarty

Ladies & Gentlemen,
Które ciekawsze: Tannoye Cheviot czy SRM 12X?

Pytam, bo te dwa modele przewijają się czasami w ofertach sprzedaży na polskim rynku, oba z 12-calowcami, oba w cenach jeszcze czterocyfrowych, więc w miarę wyobrażalnych nie tylko dla Smitha, ale i Kowalskiego.

Ktoś słuchał obu? Porównywał? Które grają pełniej, "piękniej"? :) W ogóle gra warta świeczki?
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

LampowY

Nie słuchałem Cheviotów ale wiem, że (zwłaszcza jeśli chodzi o dolne rejestry i szybkość) to zupełnie inne brzmienie ze względu na zastosowane w obu przetwornikach zawieszenie. W Cheviotach (HPD315) jest piankowe zawieszenie a w SRM12X (3149) jest tekstylne.

Jakub

Żeby było śmieszniej, te nowe Chevioty mają sztywne zawieszenia, więc bliżej im do SRMów.

Ja miałem okazję słuchać LGMów, na tych samych przetwornikach co SRM tylko mniejsza buda, i grały fantastycznie. Szybki, zróżnicowany bas bez buły. W SRMach będzie pewnie schodził niżej.

Nowe Chevioty słyszałem tylko na Audio Show i też były w porządku, ale trudno w takich warunkach silić się na głębszą analizę.

Lutek

Cytat: Moriarty w Grudzień 27, 2018, 14:00Które ciekawsze: Tannoye Cheviot czy SRM 12X?

Pytam, bo te dwa modele przewijają się czasami w ofertach sprzedaży na polskim rynku, oba z 12-calowcami,

Rowniez Cheviotow nie sluchalem, ale - jak napisano powyzej - przetworniki sa na zawieszeniach miekkich piankowych, natomiast SRM-y na sztywnych tkaninowych, co sugeruje, ze pierwsze powinny byc wolniejsze ( gorsza odpowiedz impulsowa) i ich przetworniki pewnie generuja troche wieksze znieksztalcenia (im wieksze maksymalne wychylenie membran - wiekszy tzw. Xmax - tym wieksze znieksztalcenia) Posiadalem troche roznych Tannoy-i na zawieszeniach sztywnych (jakie, mozesz zobaczyc w moim profilu - jest tez tam pare zdjec obecnych) i jesli zalezaloby Ci na posluchaniu, to mozesz wpasc. Ja aktualnie slucham na tych samych glosnikach, lecz w wiekszych obudowach i sam charakter dzwieku jest taki sam - troszke nizej schodzi bas - natomiest
oryginalne SRM-12X niedawno sprzedalem znajomemu z miejscowosci polozonej doslownie obok mojej (ok. 14km) i zapewne rpwniez mozna by bylo tez u niego posluchac.

gratefullde

Miałem Chevioty i to super paczki. Mnie jednak czegoś w nich brakowało... Najprawdopodobniej jest to to o czym koledzy niżej piszą, pewnego rodzaju spowolnienie, które objawia się mało sprężystym basem. Co nie znaczy, że jest to złe granie. Absolutnie nie. Bo gdy przesiadłem się z Focal'i to mnie Cheviot zauroczył głębią, klarownością brzmienia... A potem posłuchałem Audio Nirvany i okazało się, że to moje granie :) Więc Chevoty poszły do innego użytkownika.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Moriarty

#1955
Dziękuję za opinie! Nawet nie wiedziałem, że rodzaj zawieszenia ma aż takie znaczenie w przypadku tych kolumn. Cenna wiedza na przyszłość. Na razie nie przymierzam się do kupna Tannoyi (-ów?), tylko próbuję się zorientować, na co ewentualnie kiedyś zacząć polować - gdyby nadarzyła się sposobność, a może i, odpukać, nadzwyczajna okazja.

Przy okazji, zastanowiło mnie też, dlaczego kilka osób z tego forum zdecydowało się kupić Stirlingi, zamiast upolować jakiś starszy, być może tańszy - i, jeśli wierzyć opiniom - lepiej brzmiący model z 12- lub nawet 15-calowymi głośnikami. Z powodu wyższego parametru WAF?  ???
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

McGyver

Cytat: Moriarty w Styczeń 02, 2019, 17:46rodzaj zawieszenia ma aż takie znaczenie w przypadku tych kolumn.
Obawiam się że to nie o samo zawieszenie górne chodzi. Rodzaj górnego zawieszenie to tylko jeden z aspektów, ale za to bardzo wyraźnie widoczny. A przecież istnieje jeszcze zawieszenie dolne, rodzaj i rozmiar cewki, rodzaj magnesu i indukcja w szczelinie, itp. itd. Ale tego z zewnątrz nie widać i wszyscy wszystko "zwalają" na to co widać.

LampowY

Na pewno wielkim plusem Cheviotów jest zastosowany w HPD315 magnes Alnico.

Myszor

Posiadałem Little Gold Monitory oraz Chevioty (High Performance Dual 315A). Słuchałem też SRM15X (3808) i SRM12X (ten sam 3149 co LGM/LRM ) .
To są dwa różne rodzaje grania. Chevioty są bardziej zrelaksowane, przyjemne i niemęczące przy długim odsłuchu. Fantastyczne wokale i instrumenty akustyczne. Wadą jest trochę bułowaty, mało fakturowany i wolny bas (niemniej bardzo przyjemny w odsłuchu). Super Red Monitory opracowano z myślą o profesjonalnym rynku studyjnym. Mają większą czułość, są szybkie, realistyczne i detaliczne do bólu uszu. Używano ich m.in.w studiach Abbey Road właśnie jako monitorów odsłuchowych.
Każdy się nimi na początku zachłyśnie i zachwyci. Nie każdy zdzierży na dłuższą metę.
W obu przypadkach jest to klasowe granie. Zależy czy chcesz wyścigówkę czy auto rodzinne ;)

Golden

Cześć wszystkim ! :D

Czy któryś z forumowiczów, posiada Tannoy Gold Monitor 15 LSU/HF/15/8 np. Lancaster i jak się ma granie tych monitorów do LGM, SRM12X, Cheviotów, Ardenów itp.? Dzięki z góry za opinie....

wojtek41

Stołki Darka w nieco innej pozycji  :D  Zaraz sprawdzę cz będzie lepiej   ???


jarojaw

Jaka  wysokość?? Potrzebuje takie podstawki dla swoich cheviotów.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Analog:Dual CS-5000 z AT440MLb / Goldring 2100, pre Haiku-Audio SOL MM , AKAI GX636D,Kenwood KX-1100HX
Atoll IN200SE , streamer NovaFidelity X40 ,
Kolumny - Tannoy Revolution XT8F

wojtek41

W tej pozycji 28 a noromalnie 36 cm. Pisz na priw do cdt (Darek).

LampowY

Ja brałem totalnie "na oko" i poprosiłem o 25cm.
Słucham z daleka i mogło by być z 5cm wyższe ale i tak nie jest źle.

wojtek41

Moje były robione z myślą o Sansui ale nie chcę i zmniejszać, więc trochę kombinuję. Ostatnio Tannoye stały na podłodze i to nie było to...

gratefullde

Cytat: wojtek41 w Luty 17, 2019, 16:57
Moje były robione z myślą o Sansui ale nie chcę i zmniejszać, więc trochę kombinuję. Ostatnio Tannoye stały na podłodze i to nie było to...

To prawda, muszą stać troszkę wyżej, u mnie to były bloczki betonowe i było ok.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

wojtek41

Cytat: wojtek41 w Luty 17, 2019, 16:01Stołki Darka w nieco innej pozycji    Zaraz sprawdzę cz będzie lepiej   
Za wysoko... :(

gratefullde

Wojtek, u mnie to było 12 cmm i w zupełności wystarczało.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

wojtek41

Muszę mieć coś na +/- 10 do 15 cm.

gratefullde

Cytat: wojtek41 w Luty 17, 2019, 17:29
Muszę mieć coś na +/- 10 do 15 cm.

To nie kombinuj, kup 2 bloczki betonowe, pomaluj farbą do betonu i masz standy ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Melepeta

Cytat: gratefullde w Luty 17, 2019, 17:36To nie kombinuj, kup 2 bloczki betonowe, pomaluj farbą do betonu i masz standy
copyright by Melepeta?
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

cdt

Cytat: LampowY w Luty 17, 2019, 16:52mogło by być z 5cm wyższe
To nie problem . Masz miejsce na zabawę w podkładki . Ondrej ma kostki granitowe . Ja mam kostki drewniane . Paradoksalnie gorzej jak są za wysokie . Ciężko było by to teraz zmniejszać bez rozklejania . A to raczej nie wykonalne . Może w tartaku na mega wielkiej pile ? by przycieli .

wojtek41

Darek, latem się uśmiechę do Ciebie po nowe  ;)

LampowY

Cytat: MAC w Maj 26, 2016, 17:37
Jak grają?
No [wulgaryzm] o to mi chodziło  :o.
Wszystko jest tak jak w wyobrażeniach. O bas nie ma co się martwić. Jest go wystarczająco dużo i w dużo lepszym wykonaniu niż w piątkach. Średnica twardsza niż w Harbethach. Z sopranami można robić co się chce. Jest teraz na neutralnych nastawach i jeszcze nie zdążyłem nimi pogmerać.
A scena? Wypełnienie pomieszczenia dźwiękiem? No [wulgaryzm] bajka jest.
To tak dopiero po godzinie słuchania. Resztę w miarę ich poznawania.

Paczajta jak ten czas zapindala  :o
Za dwa tygodnie minie trzy lata od zakupu SRMów.
I co? Cytowany wpis nadal uważam za aktualny. Nic mi nie przeszło. Nic nie pogorszyło. Nic nie spowszedniało.
Nigdy nie miałem jednych głośników przez tyle czasu  :o Nigdy...
To chyba związek do końca moich lub ich dni  :np:

szatann

witam maniaków tannoy
Jakiś czas temu sprzedałem srm12x ( Lutkowe) i już zaczynam trochę tęsknić za tym graniem, myślę o tannoy gold lsu 10" mam mały 17m pokój i 12' zbyt wielkie.
Może ktoś ma porównanie red do gold?
Mam obecnie na stanie klipsch heresy III i wlm lyra, obie konstrukcje bardzo ciekawe trącą tannoy'owym graniem - klipsch idzie jeszcze dalej jeśli chodzi o szybkość i impuls ale jest przy tym bardziej przyjazny od srm.