Akustyka na poziomie przedszkolaka.

Zaczęty przez frywolny trucht, Kwiecień 28, 2016, 08:16

Poprzedni wątek - Następny wątek

jacek-k-wawa

nie wiem czy ma sens pakować cokolwiek absorbcyjnego pod obraz zamalowany dośc szczelnie farbami. Z reguły takie farby tworzą skorupę która działa jak powierzchnia odbijająca fale dźwiękowe, praktycznie w ogóle nie pochłaniajac lub przepuszczając fali dźwiekowej  w celu wytłumienia jej w wełnie mineralnej lub innym materiale absorbcyjnym.
Może wydruk cyfrowy na jakimś w miarę akustycznie 'przezroczystym' materiale?

paul_67

Cytat: jacek-k-wawa w Lipiec 08, 2019, 12:37Może wydruk cyfrowy
Głównie mi chodzi o estetykę pomieszczenia.Lubię po prostu popatrzeć na coś ładnego :) A wydruki stanowczo nie.

Piterski

Można by się zastanawiać ponieważ wiem że praktykuje się folowanie wełny w do DIV paneli akustycznych, a i tak w pewnym zakresie częstotliwości to działa.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

paul_67

Myślę, że drewniane ramy też jakąś rolę odegrają :)

Kangie

Myślę, że drewno sporo da. Nawet moje regały na CD zbudowane są z #18mm płyty wiórowej: boczki i plecy. Taka konstrukcja zapełniona płytami musi coś dawać. Dźwięki nie odbija się jak od twardej ściany.

Co do farby olejnej na obrazie - zastanawia mnie czy aby na pewno dźwięk odbije się od tego... Możliwe, że niektóre częstotliwości. Basy przeszywają się przez to jak chcą ;)

jacek-k-wawa

OK, racja - współczynnik odbicia zależy od częstotliwości i czym mniejsza częstotliwość tym ten współczynnik mniejszy. Ale jeśli pod spodem ma byc 5 cm wełny to z absorbcja tego basu też nie bedzie za wielka - tutaj potrzeba wełnę grubszą albo jakąś kombinację z wełną i pustkę powietrzną.

Melepeta

To nie jest tak, że dźwięk się odbije, albo nie. Wysokie częstotliwości odbiją się od farby. Niższe zostaną częściowo pochłonięte przez wełnę. A na jeszcze niższych nie zrobi to żadnego wrażenia. Tym sposobem zostaje częściowo wycięty pewien zakres częstotliwości. Pytanie, czy właśnie nam o to chodziło.
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

paul_67

Cytat: jacek-k-wawa w Lipiec 08, 2019, 12:37nie wiem czy ma sens pakować cokolwiek absorbcyjnego pod obraz zamalowany dośc szczelnie farbami.
Obraz dodatkowo jest pokryty werniksem, aby chronić farby przed kurzem i blaknięciem.

Piterski

Cytat: Melepeta w Lipiec 08, 2019, 21:33Pytanie, czy właśnie nam o to chodziło.
Na to pytanie odpowiedzieć może tylko pomiar, a to kosztuje minimum ze 2 tys złoty.
Tak wiec zostaje tylko metoda prób i błędów. Zazwyczaj jednak pokoje maja zbyt żywą akustykę i takie elementy mogą trochę nam sytuacje poprawić.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Taka historia w Ikei. Wygląda bardzo efektownie, ciekawe jakby zagrało jako panel akustyczny?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Acoustic Lab

W Nautilusie w Warszawie mają mech na ścianie, a te kwiaty sądząc po cenie to plastikowe. Coś tam minimalnie mogą zmienić na wysokich tonach. Największa zmiana będzie w autosugestii audiofila.

vasa

@Acoustic Lab
Miałeś kiedyś okazję pomierzyć wpływ korekcji room perfect Lyngdorfa ?
I jak to się ma do adaptacji akustycznej?

[emoji485][emoji377]

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

Cytat: Acoustic Lab w Wrzesień 18, 2019, 20:48
W Nautilusie w Warszawie mają mech na ścianie, a te kwiaty sądząc po cenie to plastikowe. Coś tam minimalnie mogą zmienić na wysokich tonach. Największa zmiana będzie w autosugestii audiofila.

Osobiście sądzę, że mogą mocno wpływać na pogłos, a to już coś. Tak, to jest sztuczne. Myśl jest ciekawa, ostatnio, z racji braku przestrzeni, powstaje sporo naturalnych, jak i sztucznych klombów pionowych. Masz szansę wyprzedzić trendy w budowie profesjonalnej akustyki pomieszczenia ;)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Acoustic Lab

Cytat: vasa w Wrzesień 18, 2019, 21:07@Acoustic Lab
Miałeś kiedyś okazję pomierzyć wpływ korekcji room perfect Lyngdorfa ?
I jak to się ma do adaptacji akustycznej?
Mierzyłem i ustawiałem pod korektor Behringera i McIntosha. Z Lyndorfem jeszcze nie miałem styczności. W obu przypadkach możliwa była jedynie korekcja charakterystyki częstotliwości. Jeśli Lyndorf działa cały czas mierząc i wprowadzając do brzmienia swoje dźwięki to może wpływać na czas pogłosu wytwarzając fale w przeciw fazie. Tylko żeby to robić dokładnie to powinien pobierać dane z mikrofonu umieszczonego przy głowie słuchacza.

vasa

Cytat: Acoustic Lab w Wrzesień 22, 2019, 23:50Jeśli Lyndorf działa cały czas mierząc i wprowadzając do brzmienia swoje dźwięki to może wpływać na czas pogłosu wytwarzając fale w przeciw fazie. Tylko żeby to robić dokładnie to powinien pobierać dane z mikrofonu umieszczonego przy głowie słuchacza.
Nie. Nie działa w trybie ciągłym.
Robi się pomiary i wprowadza korekcje częstotliwości w układ kolumna/pomieszczenie.
Tak więc kroku dalej nie ma.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Moriarty

YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

vasa

Trochę przerażające :o
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Moriarty

Cytat: vasa w Październik 04, 2019, 11:59Trochę przerażające

Ciekawe, że największa - na pozór - egzotyka, czyli panele na suficie (sic!), mogłaby przejść test akceptacji nawet u Lepszej Połowy. Gdyby zrobić w kolorze sufitu, ładnie przymocować, hmm...
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

Acoustic Lab

Kolejny ściemniacz co półwalec nazywa dyfuzorem. Ustrój akustyczny jest dyfuzorem gdy odbija od siebie dźwięki przynajmniej w jednej płaszczyźnie z opóźnieniem czasowym. Czyli dźwięk wpada do dyfuzora i wylatuje z niego opóźniony i w innym kierunku. Te półwalce to rozpraszacze, bo zapewniają odbijają w innym kierunku, ale nie opóźniają odbicia. Czyli po angielsku powinien mówić  scattering.
A ustroje pochłaniające które mają 3-5cm grubości będą działały na pasmo powyżej 200Hz, czyli przy większej ich ilości można zbytnio wygłuszyć średnicę i wysokie. Spowoduje to jeszcze większą dysproporcję pogłosu basu względem reszty dając buczący bas, który bardziej będzie odstawał od reszty pasma.

trambambula

Witam. 
Mam pytanie odnośnie wełny mineralnej PT80. Widziałem na zdjęciach że zabezpieczają ją przed pyleniem folią spożywczą. Czy taka wełna owinięta folią ma taką samą skuteczność jak bez folii?

tommypear

A ja zastanawiam się nad użyciem isover stropmax, jest ona już standardowo zabezpieczona przez producenta przed pyleniem. Stosował może ktoś ?

dino

Moim zdaniem żadna wełna ze względu na pylenie nie powinna byc używana. A owijanie jej folią albo foliowanie nie ma sensu.
Są dedykowane materiały tłumiące.

Pboczek

Cytat: dino w Listopad 14, 2019, 12:31isover stropmax, jest ona już standardowo zabezpieczona przez producenta przed pyleniem.

Obijałem materiałem skrzydła drzwi w pokoju odsłuchowym i upchałem tam wełnę mineralną, tzn. wykonał to tapicer, który zapewniał że będzie dobrze. Nie wiem jak to zrobił, na pewno czymś otulił i nie wydaje mi się żeby pyliła. Ale gdybym wiedział wtedy, że istnieje taka wełna która nie pyli, nie zastanawiałbym się chwili na wyborem.
Co do efektu, jest znacznie lepiej niż przy nieobitych, drewnianych drzwiach.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

trambambula

Dzisiaj wpadłem na pomysł i owinąłem wełnę filtrem stosowanym przy klimatyzacjach i wentylacjach, można go kupić na metry. Ma dobrą przepustowość powietrza i dość duża gęstość, myślę że się sprawdzi. Jutra obciągnę wszystko materiałem i zamknę plecy mdf-m.

dino

Nie ma wełny mineralnej, która nie pyli.
Generalnie podziwiam za odwagę  :np: