a może ESS?

Zaczęty przez pmcomp, Lipiec 07, 2016, 16:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

vasa

Cytat: pmcomp w Lipiec 07, 2016, 16:38a może ESS?
Opis wygląda zachęcająco. Tyle że ja tego w życiu nie słyszałem  :-\
Miał ktoś przyjemność z tymi paczkami?
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

pmcomp


elem

#3
A może A.M.T.   zamiast ESS w tytule wątku?  Bo cała siła ESS to głośniki Air Motion Transformer wg patentu Oskara Heila.  Mam taki mały A.M.T. w moich Arconach ale on się zabiera do roboty dopiero powyżej 2kHz.
Im większy, in niższe pasmo pokrywa tym lepiej. W Kitharach zaczyna pracować od 650 Hz. Gdyby trafiły się jakieś używki, to dajcie znać :) Od dawna nie widziałem, żeby ktos sie pozbywał tych paczek. W Polsce nie ma dystrybutora, kiedyś handlował tym RCM. Słyszałem to zestawienie z różnymi lampiakami i bardzo przypadło mi do gustu. Stały też u mnie  monitory Aulos (z modułem basowym w formie podstawy). AMT obsługuje pasmo od 1050 Hz. Teraz graja u kuzyna i w 18 metrach dają radę zagrać wszystko - od Slayera po audiofilskie plumkanie. U niego Arcony sie nie zmieściły, u mnie Aulosy były trochę za małe. Teraz obydwaj jesteśmy zadowoleni, choć wolałbym aby AMT budził się wcześniej.

ESS tylko widziałem u Ondreja ale gdzieś tu już pisał o nich.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

NETROL

Witam.
Mam 4 pary głośniczków AMT, w tym te największe. Przyjechał znajomy, posłuchał,,,, i kupił te kolumny wg 1 wpisu. Będzie okazja posłuchać to opowiem.
Pozdrawiam PD.

elektroboy

#5
Ja miałem pierwsze ESS AMT-1 z 1973r. Z 10" papierowym AlNiCo basowym oraz duża wstęgą pana Oscara Heila.
Za swoją cene 700-1000Eur to są świetne kolumienki z niewiarygodnie realistyczną, olbrzymną i mega precyzyjną sceną. TO głównie zasługą słynnej wstegi (dipol, liniowość 800-25.000Hz z jednego punktu).
Papierowy 10" Alnico był wystarczająco szybki by się harmonicznie zgrał ze wstęgą. Oprócz tego dodaje potrzebą papierową średnice do poprawnego wyważenia balansu tonalnego.

Co dotyczy każdej kolejnej AMT "floorstanding" wersji, jestem bardziej skeptyczny i to z kilka powodów.
Praktycznie każda inna oprócz pierwszej wersji:

- używa 12" (w zamiast 10"), nie fajne dla  krytycznego pasma średnicy oraz zszycia ze wstęgą.
- używa zwykłego ferritu w zamiast AlNiCo magnesu na basie. bleee :(
- używa polypropylen na basie w zamiast papieru. bleeeeee :(
- używa dodatkową dużą polypropylenową bierną membrane. 3x bleeeeee :(((((

Oznacza to tylko jedno:
Szybka wsztęga i nienadążający buczący bas.

Oczywiście niesłyszałem wszystkie wersje, tylko ESS AMT1C oraz ESS AMT Monitor.
W jednym i drugim się ale działą w.w. krzywda na basie.

W każdym bądż razie zalecam osobiste sprawdzenie nawet takich wersji o ile cena kolumn była by okazyjna.
Samo doświadczenie ze wstęgi Heila warto sobie zaliczyć. Przypominam że sama para nowych 6kg wstęg Heill-a koszuje około 800-1000Eur.

PS: Trzeba uważać, są modele z mniejszymi wstęgami. Liczy się jednak tylko i wyłącznie duża 6kg ciężka wersja.
     

elektroboy

#6
Cytat: elem w Lipiec 07, 2016, 20:03
A może A.M.T.   zamiast ESS w tytule wątku?  Bo cała siła ESS to głośniki Air Motion Transformer wg patentu Oskara Heila.  Mam taki mały A.M.T. w moich Arconach ale on się zabiera do roboty dopiero powyżej 2kHz.
Im większy, in niższe pasmo pokrywa tym lepiej. W Kitharach zaczyna pracować od 650 Hz. Gdyby trafiły się jakieś używki, to dajcie znać :) Od dawna nie widziałem, żeby ktos sie pozbywał tych paczek. W Polsce nie ma dystrybutora, kiedyś handlował tym RCM. Słyszałem to zestawienie z różnymi lampiakami i bardzo przypadło mi do gustu. Stały też u mnie  monitory Aulos (z modułem basowym w formie podstawy). AMT obsługuje pasmo od 1050 Hz. Teraz graja u kuzyna i w 18 metrach dają radę zagrać wszystko - od Slayera po audiofilskie plumkanie. U niego Arcony sie nie zmieściły, u mnie Aulosy były trochę za małe. Teraz obydwaj jesteśmy zadowoleni, choć wolałbym aby AMT budził się wcześniej.

ESS tylko widziałem u Ondreja ale gdzieś tu już pisał o nich.

AMT, chociaż w Europie mało znana, jest na tyle legendarna amerykańska firma i jej oryginalna 6kg wstęga o tyle lepsza od dziszejszych 300gram ważących nieudanych kopii, że proponuję zostawić nazwę wątku tak jak jest.
Przynajmniej parę osób będzie bogatszych o taką wiedzę:)

Acoustic Lab

Jakiś czas temu kolega przywiózł do mnie ESS AMT 4. Wagowo bardzo ciężkie. Domyślam się że to nie jest ta sześciokilowa wersja, bo raczej za mała żeby tyle ważyła. Bas na alinco. Brzmienie takie sobie. Może jakby wrzucić w nie 2 tyś zł w nowe elementy zwrotnic to by zagrało. Ryzyka nie podjąłem, bo nie usłyszałem potencjału i miały bardzo wąski sweet spot, a że czasami robię prezentacje ustrojów akustycznych u siebie to wąski sweet spot jest dużą wadą.


elem

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

miniabyr

Ondrej takie miał ,ale nie pamiętam który model.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

MAC

Znam!
Bawiłem się takimi w technikum. Wtedy na takie się trymer mówiło czyli kondensator nastawny  ;D


elem

Cytat: miniabyr w Kwiecień 07, 2017, 17:38Ondrej takie miał ,ale nie pamiętam który model.

Tak, takie małe monitory z membraną bierną z tyłu.
Lubię granie tych głośników. Spasuje się resztę i powinno być dobrze.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

elem

Cytat: masza w Kwiecień 07, 2017, 17:42
Znam!
Bawiłem się takimi w technikum. Wtedy na takie się trymer mówiło czyli kondensator nastawny  ;D




trochę go upiększymy, ale jeszcze projektu nie ma. wielka improwizacja :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

tatachabera

Monitory pięknie się prezentują
Denon DP-59L, Kenwood KD-8030, Pre Phono MPW,  DL-103R, AT-430E, Elac ESG 796, Emotiva XPA-2, Emotiva XSP-1, Aria 926, CT-S710, Denon 3910,
STR-GX70ES, ST-SB 920 QS

elem

owszem  :)  ale stolarka droższa od wnętrzności
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

tatachabera

Denon DP-59L, Kenwood KD-8030, Pre Phono MPW,  DL-103R, AT-430E, Elac ESG 796, Emotiva XPA-2, Emotiva XSP-1, Aria 926, CT-S710, Denon 3910,
STR-GX70ES, ST-SB 920 QS

elem

To jest jazda - open baffle z 5(6) wooferami ? Co to w ogóle jest?  ;D
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

elem

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

elem

Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

tatachabera

Bierz puki cena z rabatem ;)
Denon DP-59L, Kenwood KD-8030, Pre Phono MPW,  DL-103R, AT-430E, Elac ESG 796, Emotiva XPA-2, Emotiva XSP-1, Aria 926, CT-S710, Denon 3910,
STR-GX70ES, ST-SB 920 QS

Al Capone

Jeżeli już pojawiły się Fostexy to proponuję coś z rodzimego podwórka.

https://www.cubeaudio.eu/kopia-cube-audio-fc8

elem

Znam, znam, ale nie potrzebuje szerokopasmówki w tym projekcie.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe