Pogotowie gramofonowe tomasza_pianisty ;)

Zaczęty przez tomasz_pianista, Marzec 10, 2018, 17:57

Poprzedni wątek - Następny wątek

tomasz_pianista

Może masz rację. Trochę nie mam kasy na stolik audio marzeń, ale może coś wykombinuję.
Grupa ratowania poziomu.

amati74

Cytat: tomasz_pianista w Lipiec 08, 2018, 15:32
Może masz rację. Trochę nie mam kasy na stolik audio marzeń, ale może coś wykombinuję.
Tomasz sprzedasz będziesz żałował. Czasami to są nieodżałowane decyzję. [emoji3]

McGyver

Cytat: tomasz_pianista w Lipiec 08, 2018, 15:32Trochę nie mam kasy na stolik audio
Mnie się trafił bardzo dobry stolik przypadkiem za symboliczne pieniądze. Otóż salon hi-fi w mojej okolicy wystawił na allegro powystawowy stolik Ostoja T3 w licytacji od 200zł. A że ograniczeniem był odbiór wyłącznie osobisty, to pies z kulawą nogą się nie zainteresował, i kupiłem go za cenę wywoławczą. Może powinieneś zacząć rozglądać się za podobną okazją?

tomasz_pianista

Czasami przeglądam oferty, ale niestety nie ma nic na moje potrzeby. Garrard ma prawie 60cm szerokości, Lenco chyba 53cm. Do tego przerwa między nimi czyli potrzebuję około 120cm górnego blatu. Takie stoliki rzadko się trafiają.

Coś wykombinuję. Zastanawiam się nad czymść takim jak Bartolo ma u siebie, tylko nie mogę znaleźć zdjęć. Było na forum.
Grupa ratowania poziomu.

rudy-102

Cytat: tomasz_pianista w Lipiec 08, 2018, 19:17


Coś wykombinuję. Zastanawiam się nad czymść takim jak Bartolo ma u siebie, tylko nie mogę znaleźć zdjęć. Było na forum.
:)






rudy-102


tomasz_pianista

Dzięki Rudy, chodzi właśnie o ten stolik "rozwodowy", będą do kompletu z kolumnami i końcówką mocy:D
Grupa ratowania poziomu.

rudy-102


amati74

Tomasz wiesz może jaki rodzaj śrubki powinienem zastosować jako śrubę do regulacji nachylenia puleya, ta która się ustawia wysokośc paska na puleyu (nachylenie osi silnika w TD 160. Regulowałem polożenie w/w paska i jak to bywa że starymi główkami śrubek, srobokret zepsuł mi główkę i teraz nie mogę nic zrobić. Muszę wsadzić nowa śrubkę, pewnie ma ona gęstego ślimaka żeby regulacja była płynna. Proszę o jakie info

tomasz_pianista

Żeby nie było, że nic nie robię:) Drugie ramię mi wyrosło. Wiercenie w plincie to zawsze stresujące zadanie jak się nie ma fachowego warsztatu, ale wyszło bardzo estetycznie.

Zaraz będę testował 9 vs 12 cali.

SME3009 zawsze będzie dla mnie jednym z ładniejszych ramion, po za tym, że dobrze grają i są świetnie zaprojektowane.

Ładnie się komponuje z Garrardem i drewnianą plintą:)
Grupa ratowania poziomu.

EmilioE

Pięknie teraz wygląda!
Tak duża, urocza plinta wręcz prosiła się o dwa ramiona.
ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 + LAR IA120, Audio Phase Cannabis + Audion Silver Night 300B, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500

tomasz_pianista

Muszę stolik audio w końcu zamówić, bo ledwo się mieści ten gramofon, a jeszcze mam inne w drodze i nie mam ich jak postawić.
Grupa ratowania poziomu.

amati74

Cytat: tomasz_pianista w Listopad 17, 2018, 09:34
Muszę stolik audio w końcu zamówić, bo ledwo się mieści ten gramofon, a jeszcze mam inne w drodze i nie mam ich jak postawić.
Jakie inne masz w drodze?

tomasz_pianista

W pierwszej kolejności TD125, już jest prawie gotowy, ale nie wyrabiam się ze wszystkim czasowo. Są takie drobnostki, które zajmują strasznie dużo czasu, pieprzyłem się ponad godzinę z doklejeniem lustra, które pokazuje obroty z stroboskopu. Jak będzie gotowe to pokażę;)

Pierwsze wrażenia z odsłuchów (oba idą przez SUT Denona):

Jelco+Denon 103
-Lepsza barwa
-Co zaskakujące, lepsza góra, mimo, że sferyk
-Lepsza scena i naturalność grania

SME + Ortofon Vivo (nie najlepsza wkładka, ale ma niski przebieg, więc muszę coś z nią robić)
-Trochę ciekawszy bas, bardziej punktowy
-Większa kontrola, jakby bardziej dynamicznie

Jeśli chodzi o tracking i IGD - raczej nie zauważalne na dobrych płytach.

Wiadomo, że jest mnóstwo zmiennych, wkładki, okablowanie, zestrojenie z resztą systemu. Ogólnie stawiam znak równości pomiędzy ramionami, kosztują podobnie (około 2000zł za używane Jelco, SME w tej wersji też koło 2k).

Dwa ramiona to trochę fanaberia jest, ale czemu nie? Zawsze jest jakiś wybór, więcej fun'u, przy odpowiednim doborze wkładek można uzyskać zupełnie różne brzmienie. Docelowo będę celował w coś z ostrym szlifem na SME, Jelco raczej zawsze będzie ze 103. Do mono się nie pcham, bo nie mam płyt, a te kosztują krocie z muzyką której słucham. Wygodne jest to, że wystarczy przełączyć switch na SUT i już mam drugie ramię, inaczej sobie tego nie wyobrażam:)
Grupa ratowania poziomu.

amati74

Cytat: tomasz_pianista w Listopad 17, 2018, 10:10
W pierwszej kolejności TD125, już jest prawie gotowy, ale nie wyrabiam się ze wszystkim czasowo. Są takie drobnostki, które zajmują strasznie dużo czasu, pieprzyłem się ponad godzinę z doklejeniem lustra, które pokazuje obroty z stroboskopu. Jak będzie gotowe to pokażę;)

Pierwsze wrażenia z odsłuchów (oba idą przez SUT Denona):

Jelco+Denon 103
-Lepsza barwa
-Co zaskakujące, lepsza góra, mimo, że sferyk
-Lepsza scena i naturalność grania

SME + Ortofon Vivo (nie najlepsza wkładka, ale ma niski przebieg, więc muszę coś z nią robić)
-Trochę ciekawszy bas, bardziej punktowy
-Większa kontrola, jakby bardziej dynamicznie

Jeśli chodzi o tracking i IGD - raczej nie zauważalne na dobrych płytach.

Wiadomo, że jest mnóstwo zmiennych, wkładki, okablowanie, zestrojenie z resztą systemu. Ogólnie stawiam znak równości pomiędzy ramionami, kosztują podobnie (około 2000zł za używane Jelco, SME w tej wersji też koło 2k).

Dwa ramiona to trochę fanaberia jest, ale czemu nie? Zawsze jest jakiś wybór, więcej fun'u, przy odpowiednim doborze wkładek można uzyskać zupełnie różne brzmienie. Docelowo będę celował w coś z ostrym szlifem na SME, Jelco raczej zawsze będzie ze 103. Do mono się nie pcham, bo nie mam płyt, a te kosztują krocie z muzyką której słucham. Wygodne jest to, że wystarczy przełączyć switch na SUT i już mam drugie ramię, inaczej sobie tego nie wyobrażam:)
A co to za Jelco że 2k za używane?

tomasz_pianista

Grupa ratowania poziomu.

Piterski

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

tomekkk1

Igła Gdzieś Dotyka - wybacz, nie mogłem się powstrzymać ;D
Bardziej serio, to również mnie to zastanawia :)

LampowY


Piterski

Maciek, bo tych określeń jest tyle i w dodatku po angielsku :P

Już Kochanowski pisał, że Polacy nie gęsi....  ;)
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

LampowY

Zgadza się ale tych zniekształceń chyba nikt nie przetłumaczył?  :o
Tez nie lubię anglonowomowy  :(

tomasz_pianista

Cytat: LampowY w Listopad 17, 2018, 18:24Analogowcy 
Inner Groove Distortion

Dokładnie:) Ogólnie zjawisko dość powszechne na płytach z muzyką klasyczną (zwłaszcza tam, gdzie jest upchane po 30 minut na stronę), na innych gatunkach muzyki raczej tego się nie odczuwa, chyba, że na budżetowym sprzęcie.

Jeszcze się używa określenia PRAT, (pace, rythm and timing) i w Garrardzie jest go mnóstwo!

Powalczyłem z kalibracją i dzisiaj mam dzień z czarną płytą:)Warto było poświęcić czas i trochę kasy dla tego Garrarda, dźwięk bardzo wciąga, trochę już miałem gramofonów, ramion i wkładek i to jest kurczę to! Jeszcze to nóżki wypier***** jak znajdę coś sensownego w zamian.

Grupa ratowania poziomu.

tomasz_pianista

Dzisiaj lekka zmiana - słucham w końcu gramofonu paskowego:D I to nie byle jakiego:)

Thorens 125 mkI+SME3009 SIII+Denon 301 mkII

Gramofon właściwie gotowy, pełny serwis, rozbiórka do nagości. Brakuje ładnej plinty, chcę coś z drewna, dlatego sesji jeszcze nie będzie:) Mk I ma fajniejsze łożysko, silnik też inny niż w mkII. Nie lubię takich porównań, ale TD125 był znacznie droższym gramofonem niż Linn LP12, moim zdaniem to jeden z lepszych gramofonów w tej "topologii" w historii. Niemal bliźniaczym gramofonem jest EMT 928.

Trzyma obroty perfekt, ramię ustawione, dwa gramofony koło siebie, trzy ramiona łącznie, można grać! >:D

Bardzo dobry dźwięk, raczej po jaśniejszej stronie mocy. Pomimo wyraźniejszej góry (zasługa wkładki) ma mniejszego kopa niż Garrard+Jelco+Denon 103. Trochę mniej angażuje do słuchania, dynamika nie powala jak w idlerze. Mniejsza scena, bas się bardziej wlecze, jakby bardziej głuchy. Wszystko to raczej drobne detale niż istotna przepaść, ale to wszystko się kumuluje. W Garrardzie muzyka wylewa się z głośników, Thorens tak sobie leci w tle.

Tak zwane tło, czyli praca napędu - tutaj remis, ogólnie niesłyszalne nawet w cichych fragmentach. Ortofon na SME3009 w Garrardzie zbiera trochę więcej tła, ale ta wkładka chyba tak ma, oprócz tego jest bliżej idlera i silnika.

Dźwięk TD125 może się podobać, może nawet niektóre płyty zabrzmią lepiej, dźwięk jest bardziej wyluzowany, "analogowy". Dla mnie jednak idler to droga bez powrotu:) Wszyscy mają teorie, że gra głównie wkładka, ja uważam zupełnie inaczej, napęd+ramię ponad wkładką. No i "synergia" wszystkich elementów.

Oprócz tego po latach z idlerem wkurza mnie powolny start paskowców i brak hamulca. Telepiące się zawieszenie też jest irytujące, zwłaszcza przy ustawianiu wkładki czy przy obsłudze ramienia.

Następny paskowiec na jakiego poluje to Thorens TD124 :D (belt-idler)
Grupa ratowania poziomu.

tomasz_pianista

Jakieś fotki żeby nie było.
Grupa ratowania poziomu.

muda44

Cytat: tomasz_pianista w Lipiec 08, 2018, 19:17
Czasami przeglądam oferty, ale niestety nie ma nic na moje potrzeby. Garrard ma prawie 60cm szerokości, Lenco chyba 53cm. Do tego przerwa między nimi czyli potrzebuję około 120cm górnego blatu. Takie stoliki rzadko się trafiają.

Coś wykombinuję. Zastanawiam się nad czymść takim jak Bartolo ma u siebie, tylko nie mogę znaleźć zdjęć. Było na forum.


Mało kto zdaje sobie sprawę jak ważny jest stolik pod sprzęt i ile potrafi dać poprawy .
Miałem stolik szklany i to była lipa . Później szafka RTV Bodzio gdzie w trakcie zmiany ( często zmieniam ) klocków okazało się że nieważne co postawię po prawej stronie gra lepiej . Prawa strona czyli blat nad szafką  która była wypełniona gazetami audio.
Później kupiłem obecny stolik Audio Philar Modern Line III w granicie .
3 półki około 120kg
https://www.hfc.com.pl/test/2057,audio-philar-modern-line-iii.html

Może warto by zamówić gdzieś blaty w granicie i od AP nóżki ?