Diabeł - bać się czy nie?

Zaczęty przez tomekkk1, Luty 28, 2018, 17:01

Poprzedni wątek - Następny wątek

tomekkk1

Ok, zrobiłem symetryzacje żarzenia, niestety na buczenie prawego kanału bez sprzężenia nie pomogło - bez zmian... Przeglądam układy w lewym i prawym kanale - pełna analogia, a jeden buczy jak pierdolnięty :(

McGyver

Kanały lecą ze wspólnego zasilacza czy każdy kanał ma własny zasilacz?

tomekkk1

Tylko hajcung 6S33S jest odrębny i niezależny na każdy kanał. Hajcung 6SN7 (AC) i pozostałe zasilania idą z jednego transformatora, zasilaczy jest kilka (wiadomo), ale każdy obsługuje oba kanały. Może Krzysiek więcej wyjaśni ;)
Schematy zasilania:


Schemat wzmacniacza:


Plus wiadomo, iż coś było modzone. Tyle wiem.

McGyver

A sprawdź elektrolita zaraz za potkiem od biasu.
Jeżeli leci ze wspólnego anodowego, to poza tym co powyżej przyczyny szukać należy w części sygnałowej.

tomekkk1

Jutro sprawdzę i dam znać :)

Melepeta

A ja dzisiaj znowu posłuchałem. I jakby to Miniabyr określił QJP :)
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

Melepeta

Będzie taki wzmak do sprzedania. Kolega Jacek chce swego sprzedać. Chałupę zmienia.
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

kotok

#158
Cytat: Hubertrs w Luty 02, 2019, 19:34przecież to trafo projektowane dla dwóch triod będzie zbyt mocnym obciążeniem dla jednej triody, nieprawdaż?
Nie nie będzie zbyt mocnym obciążeniem. Zamiast magnesować rdzeń prądem spoczynkowym np .2x125mA=250mA przez trafo popłynie prąd np.200mA . Trafa AN , o których mowa nie mają charakterystycznych dla tych lamp 600 Ohm tylko 1300. Trzeba dostosować punkt pracy i będzie ok. Spójrz na charakterystyki tej lampy dla jednej triody np. tu:
http://www.trioda.pl/index.php/pl/narzedzia/2131-program-wspomagajacy-dobor-punktu-pracy-triody
Denon DP-59L, 300B PSE, 6C33C SE, AKAI GX-625, Akai GX-635D,TEAC V-7, TEAC V-5, RIAA HIRAGA, Pioneer Sc-E700, Audio Physic Tempo VI, i wiele innych...

tomekkk1

Ok, za namową Adama sprawdziłem elektrolity za regulacją bias - oba mają równą wartość około 41.8uF, (kondy to 47uF). Dokładność urządzenia nie jest wiarygodna, bądź z czasem po prostu pojemność zmalała. Ale różnic pomiędzy nimi nie ma.
Odłączyłem też przewód PE (uziemienia) od masy i wywaliłem. W oryginale go nie było, co potwierdzają foty od Krzyśka (kotok). Zaraz podłącze go i sprawdzę, czy zaszły jakieś zmiany :)

kotok

Cytat: AudioAddicted w Luty 03, 2019, 19:19Odłączyłem też przewód PE (uziemienia) od masy i wywaliłem.
Uziemienie  nie zawsze musi być podłączone do masy (bezpośrednio bądź inaczej )  ale powinno być podłączone do metalowych elementów  obudowy ze względu na bezpieczeństwo.
Denon DP-59L, 300B PSE, 6C33C SE, AKAI GX-625, Akai GX-635D,TEAC V-7, TEAC V-5, RIAA HIRAGA, Pioneer Sc-E700, Audio Physic Tempo VI, i wiele innych...

McGyver

Cytat: kotok w Luty 03, 2019, 19:50Uziemienie  nie zawsze musi być podłączone do masy (bezpośrednio bądź inaczej )  ale powinno być podłączone do metalowych elementów  obudowy ze względu na bezpieczeństwo.
To jest mocno nieścisłe. Powinieneś przeczytać co mówią stosowne przepisy i normy. Np. to:

CytatCzęści przewodzące zamknięte w obudowie izolacyjnej nie powinny być połączone z przewodem
ochronnym (PN-IEC 60364-4-41:2000, pkt 413.2.7).
Cytat
ƒ Ochrona polegająca na zastosowaniu urządzeń II klasy ochronności lub urządzeń o izolacji równoważnej... Nie powinien być stosowany żaden przewód ochronny, a części przewodzących słupów
oświetleniowych nie należy uziemiać (PN-IEC 60364-7-714:2003, pkt 714.413.2)

tomekkk1

Nic to nie dało. Prawy kanał nadal brumi bez sprzężenia :(

tomekkk1

Muszę zrobić sztuczne obciążenie, bo nie chce mi się latać co chwilę do kabli głośnikowych - czy rezystor 20Ω 12W nada się na obciążenie na czas pomiarów?
Pytam, bo nie mam żadnego o mniejszej rezystancji i o podobnej mocy, a mam luźne dwie sztuki o powyższej wartości...

tomekkk1

Ktoś coś? Muszę pomierzyć napiecia, i nie wiem czy ciągłe 20Ω może być szkodliwe dla traf. Potek na minimum, żadnego sygnału wejściowego ;)

kotok

Ja pomiary wykonuję przy obciążeniu znamionowym- czyli 4 lub 8 Ohm, przy podłączonym oscyloskopie. Co chcesz mierzyć ? Oporniki 4,8 Ohm np. 50W są tanie. 12 W będą się mocno grzać przy pełnej mocy. 20 Ohm nic nie popsuje ale lepiej daj znamionowe ( połącz równolegle kilka rezystancji np. 2w)
Denon DP-59L, 300B PSE, 6C33C SE, AKAI GX-625, Akai GX-635D,TEAC V-7, TEAC V-5, RIAA HIRAGA, Pioneer Sc-E700, Audio Physic Tempo VI, i wiele innych...

tomekkk1

Chcę zmierzyć napięcie hajcungu, o którym pytałeś na maila i nie chcę odpalać wzmaka bez obciążenia na wyjściu. Cokolwiek tanie jest gdzieś tam w świecie, nie mam tego przy sobie. Przy sobie mam tylko rezystory 20Ω 12W... Nie będzie żadnej mocy, tylko imitacja wpiętych kolumn na wyjściu ;)

tomekkk1

Krzyś, poszło na maila :)

kotok

Połącz 3 opory 20 Ohm równolegle , jeśli masz ich  tyle.
Denon DP-59L, 300B PSE, 6C33C SE, AKAI GX-625, Akai GX-635D,TEAC V-7, TEAC V-5, RIAA HIRAGA, Pioneer Sc-E700, Audio Physic Tempo VI, i wiele innych...

tomekkk1

Cytat: kotok w Luty 04, 2019, 19:49
Połącz 3 opory 20 Ohm równolegle , jeśli masz ich  tyle.

Niestety mam tylko parkę raz użytych przy testowaniu kolumn  :-\
Z czasem sprawię sobie jakieś 4 x 32Ω/ kanał, do tej pory po prostu nie było potrzeby ;)

tomekkk1

#170
Po zrobieniu symetryzacji żarzenia 6S33S przyszedł czas na zrobienie symetryzacji żarzenia lamp sterujących. Przydźwięk na pełnym odkręceniu ledwie słyszalny. Lekkie buczenie słyszane w całym zakresie pracy potka zanikło całkowicie, zatem są jakieś pozytywy.

Niestety prawy kanał bez sprzężenia zwrotnego buczy nadal ;(

tomekkk1

Grzebię i grzebię i coś się wreszcie zaczyna dziać  :o

Melepeta

Ja swojego zawiozłem dzisiaj do Krzyśka.
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

tomekkk1

Cytat: Melepeta w Luty 05, 2019, 20:22
Ja swojego zawiozłem dzisiaj do Krzyśka.

A co go swędzi/boli?
Ja ruszyłem dwie końcówki przewodów trafa żarzenia 6S33S, które były zlutowane razem z przewodami uzwojenia pierwotnego innego trafa i wetknięte obok zwojów trafa głośnikowego prawego kanału i buczenie spadło o połowę  :o
W zasadzie przy średnim słuchaniu nawet go nie słychać, dopiero gdy utwór się skończy...

Melepeta

Niewielki brum, szczególnie w lewym kanale.
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.