At 440 / Goldring 2100

Zaczęty przez robiz, Lipiec 05, 2016, 09:33

Poprzedni wątek - Następny wątek

robiz

Pany, porównując te dwie wkładki, ceny zbliżone, czy sa jakieś zasadnicze różnice w dziweku, generowanym przez nie ?
At 440 to najwyższy model MM, natomiast Goldring to podstawa w serii 2000.
Za niedługo muszą /chcę wymienić na coś świeżego , aktualnie posiadaną AT-100, w okolicach kwot , za jakie można te wkładki kupić  i tak gdybam sobie.
At ma lepszy szlif, ale Goldring chyba też nie ma sie czego wstydzić.
Yamaha CD-N301 + WD My BookLive 1TB, Audiolab 6000A
Rega P3 ( Planar 3) + Ortofon 2M Silver, Audiokultura Iskra 1, NEO PSU-Rega, Audio Academy Phoebe III plus/v.2 , KaCsa KCS-200 SPC,  RealCable BM 150 T,  PGD4000 Profigold OxyPure

frywolny trucht

Na lekkim ramieniu:
http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=387.msg12052#msg12052
i niestety nie 2100, a 2200: http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=387.msg16697#msg16697
( możesz pociągać próbki i sam porównać )


Wg mnie do rocka, disco lepsza będzie Goldring. AT 440 lepsza do muzyki bardziej kulturalnej ;)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

robiz

Obie wieszałeś na Fontku, tak ?
Yamaha CD-N301 + WD My BookLive 1TB, Audiolab 6000A
Rega P3 ( Planar 3) + Ortofon 2M Silver, Audiokultura Iskra 1, NEO PSU-Rega, Audio Academy Phoebe III plus/v.2 , KaCsa KCS-200 SPC,  RealCable BM 150 T,  PGD4000 Profigold OxyPure

frywolny trucht

#3
Yes. Jak się cofniesz do pierwszej strony tamtego wątku- będzie wszystko jasne co i jak.
Ale nie traktuj tego testu jako wyrocznie, raczej wskazówkę, wiadomo, że sygnał był brany za pre ampem i mógł coś wnieść od siebie, uwypuklając jakieś zady czy walety danej wkładki.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

christo

Miałem Goldringa 2200 (to prawie to samo co 2100) i jakoś mnie nie porwał. Trochę na nim pograłem i rozstałem się bez żalu. AT440Mlb mam i to moja ulubiona MMka. NIestety po wymianie gramofonu trafiła do pudła (zbyt miękka do mojego ramienia) więc jeśli chcesz mogę ci ją udostępnić a jak ci się spodoba - dogadamy się jaoś (kupiłem w lutym).
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

robiz

jasna sprawa ;)
Dobrze sie składa, bo testy robiłeś na PJ tube box se II, a "dziwnym trafem" stoi u mnie na szafce.
Ależ to przypadeczek ;)
Yamaha CD-N301 + WD My BookLive 1TB, Audiolab 6000A
Rega P3 ( Planar 3) + Ortofon 2M Silver, Audiokultura Iskra 1, NEO PSU-Rega, Audio Academy Phoebe III plus/v.2 , KaCsa KCS-200 SPC,  RealCable BM 150 T,  PGD4000 Profigold OxyPure

frywolny trucht

No właśnie  ;) , a czytałeś gdzieś tu obok, że warto mu zmienić lampy? Że duża różnica.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

robiz

jeszcze, nie .
gdzieś tu obok, to w sensie na forum czy obok ? Bo temat o tym pre jakoś nie rzucił mi sie w oczy, z nowymi wpisami rzecz jasna .
Yamaha CD-N301 + WD My BookLive 1TB, Audiolab 6000A
Rega P3 ( Planar 3) + Ortofon 2M Silver, Audiokultura Iskra 1, NEO PSU-Rega, Audio Academy Phoebe III plus/v.2 , KaCsa KCS-200 SPC,  RealCable BM 150 T,  PGD4000 Profigold OxyPure

malg

ja zmieniałem lampy, co prawda w PJ tube box ds ,ale to chyba podobna konstrukcja.
lampy z puedłka grały najgorzej.
Próbowałem general elektric i simensa
simens pozostał w pre jako najbardziej wyrazisty
i chyba najbardziej podatny na regulacje impedancji (pokrętło na froncie)

vasa

Cytat: malg w Lipiec 13, 2016, 13:49simens pozostał w pre jako najbardziej wyrazisty
Coś w tym musi być ??? w moim pre też po szeregu prób i wymian pozostały siemensy.
One jakieś takie przyjazne małym prądom są ;D
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

MAC

Lubię Siemensa ale łun taki na dłuższą metę za bardzo szpektakularny jest  ???

gratefullde

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

malg

ja w lampizowanym CD-Elu gram telefunkenami z epoki
ale chyba odbiegliśmy od tematu

robiz

Cytat: malg w Lipiec 13, 2016, 13:49
ja zmieniałem lampy, co prawda w PJ tube box ds ,ale to chyba podobna konstrukcja.
lampy z puedłka grały najgorzej.
Próbowałem general elektric i simensa
simens pozostał w pre jako najbardziej wyrazisty
i chyba najbardziej podatny na regulacje impedancji (pokrętło na froncie)


Też mnie trochę nęci zmiana lamp, ale kurteczka , na NOS'ach to ja się nie znam. Może coś z nowych konstrukcji zastosować ?
Myslałem o tych:
http://sklep.lampyelektronowe.pl/?494,ecc83mg-jj-gold

lub to już większa inwestycja , o tych:
http://sklep.lampyelektronowe.pl/?341,ecc83-gold-lion
Yamaha CD-N301 + WD My BookLive 1TB, Audiolab 6000A
Rega P3 ( Planar 3) + Ortofon 2M Silver, Audiokultura Iskra 1, NEO PSU-Rega, Audio Academy Phoebe III plus/v.2 , KaCsa KCS-200 SPC,  RealCable BM 150 T,  PGD4000 Profigold OxyPure

robiz

Aktualnie testuje też wkładkę  AT 440 od Christo , i trzeba rzec, że jest  to naprawdę dobra wkładka. Gra bardzo fajnym równym dźwiękiem, nie za bardzo " świszczy ", dołem nie łupie tak jak Goldring 2100/2200. Dobrze też się dogaduje z moim pre PJ Tube Box SE.
Yamaha CD-N301 + WD My BookLive 1TB, Audiolab 6000A
Rega P3 ( Planar 3) + Ortofon 2M Silver, Audiokultura Iskra 1, NEO PSU-Rega, Audio Academy Phoebe III plus/v.2 , KaCsa KCS-200 SPC,  RealCable BM 150 T,  PGD4000 Profigold OxyPure

robiz

#15
Może ktos mi to jak dziecku wytłumaczy.
Uczono mnie , że im mniejsza pojemność układu: pre , kabel, wkładka tym lepiej.
Natomiast celem testu, zapodałem w pre 340 pf + kabel ( Supra Dual ) ma jakies 52 pf /m + wkładka AT 440 i grało to w mojej opinii lepiej niz gdy pre było na 120 pf.  Grało jakby czysciej, na górze było mniej " zabrudzeń ", mniej szeleszczenia, ogólnie bardziej klarownie ...  Nic z tego nie rozumiem :(
Yamaha CD-N301 + WD My BookLive 1TB, Audiolab 6000A
Rega P3 ( Planar 3) + Ortofon 2M Silver, Audiokultura Iskra 1, NEO PSU-Rega, Audio Academy Phoebe III plus/v.2 , KaCsa KCS-200 SPC,  RealCable BM 150 T,  PGD4000 Profigold OxyPure

vasa



Cytat: robiz w Lipiec 22, 2016, 12:20
Może ktos mi to jak dziecku wytłumaczy.
Uczono mnie , że im mniejsza pojemność układu: pre , kabel, wkładka tym lepiej.

Pojemność ma być odpowiednia a nie minimalna.
Być może zdanie Ahai że pojemność kabla warto minimalizować odniosłeś do całego układu?
Z pojemnością jest jak z innymi wartościami - ma być właściwa.
A żeby nie było za prosto to informacja producenta znaczy jedynie tyle że od tej wartości zaczynamy słuchać. A gdzie skończymy to już nie wiadomo.
Podobne poszukiwania opisane są w wątku o Husarii i ustawieniach impedancji.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

christo

Cytat: robiz w Lipiec 22, 2016, 12:20
Może ktos mi to jak dziecku wytłumaczy.
Uczono mnie , że im mniejsza pojemność układu: pre , kabel, wkładka tym lepiej.
Natomiast celem testu, zapodałem w pre 340 pf + kabel ( Supra Dual ) ma jakies 52 pf /m + wkładka AT 440 i grało to w mojej opinii lepiej niz gdy pre było na 120 pf.  Grało jakby czysciej, na górze było mniej " zabrudzeń ", mniej szeleszczenia, ogólnie bardziej klarownie ...  Nic z tego nie rozumiem :(
A nie mówiłem? :) Przy AT440 pojemność (pre + okablowanie) ma być 400 czy 450 pf - nie pamiętam dokładnie.
Victor QL-A70 (103R, Ortofon Rondo Blue), Ear834p clone by LH + trafa, 300B SET, ART Stiletto 6, Denon DVD-3910

robiz

#18
No, no, własnie to sprawdzam.
Teraz sprawa jest trochę bardziej klarowna ;) Dzięki vasa, może faktycznie " wbiłem se do łba " , że mała pojemność kabla tyczy całego układu.....  Trza będzie jeszcze po kombinować  z ta pojemnością.
Yamaha CD-N301 + WD My BookLive 1TB, Audiolab 6000A
Rega P3 ( Planar 3) + Ortofon 2M Silver, Audiokultura Iskra 1, NEO PSU-Rega, Audio Academy Phoebe III plus/v.2 , KaCsa KCS-200 SPC,  RealCable BM 150 T,  PGD4000 Profigold OxyPure

paul_67

Nosiłem się z zamiarem zakupu LAR -LPS 1, ponieważ ciągle mnie męczyło, że to jeszcze nie to.Z innymi wkładkami przedwzmacniacz w moim Musicalu A2 grał tak sobie.Bez kopa i odpowiedniej przestrzeni,po prostu średnio, dopóki nie podpiąłem pod niego AT 440.Teraz brzmi to tak dobrze,że nie mogę przestać słuchać i zastanawiam się czy mogłoby być (z LARem) jeszcze lepiej...

gratefullde

Cytat: paul_67 w Lipiec 22, 2016, 17:29
Nosiłem się z zamiarem zakupu LAR -LPS 1, ponieważ ciągle mnie męczyło, że to jeszcze nie to.Z innymi wkładkami przedwzmacniacz w moim Musicalu A2 grał tak sobie.Bez kopa i odpowiedniej przestrzeni,po prostu średnio, dopóki nie podpiąłem pod niego AT 440.Teraz brzmi to tak dobrze,że nie mogę przestać słuchać i zastanawiam się czy mogłoby być (z LARem) jeszcze lepiej...
Nie bardzo :) LAR jest ok ale to ok jest mocnym ok. Jak byś kiedyś w mc poszedł to LAR by się przydał.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

paul_67

Wiem,że trudno tu coś wyrokować i należałoby się przekonać nausznie.

gratefullde

Cytat: paul_67 w Lipiec 22, 2016, 18:21
Wiem,że trudno tu coś wyrokować i należałoby się przekonać nausznie.
Niestety nie mam już lara bo bym Ci na testy podesłał.
Greg ma obecnie lara z Verto ale o sekcji mm może coś napisać.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9