Ortofon Rohmann

Zaczęty przez MAC, Wrzesień 03, 2017, 19:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

Therion

#175
Po miesiącu niepewności ... dotarł do mnie drugi Rohmann. Uff... Obawiałem się, że go wetnie po drodze, bo koleś wysłał całość zwykłym listem poleconym. Ale jest.


Drugiego Rohmann'a kupiłem miesiąc temu na... portugalskim olx. Nawet pewnie nie zauważyliście, że się tam pojawił. Dalej już było tylko karkołomnie - z moją słabą znajomością ang dogadałem się z gościem co do zakupu. Jako, że nie ufałem sprzedawcy (bo niby skąd, to olx a nie ebay) znalazłem przez społecznościówkę Polaka mieszkającego na stałe w Lizbionie, który w moim imieniu mi go kupił i wysłał.

Sprzedawca deklaruje, że wkładka ma na liczniku 100h i zdjęcia mikroskopowe potwierdzają, że tyle może mieć. Za chwilę zawiśnie na ramieniu w celu sprawdzenia, czy wszystko z nim ok.

Powitajcie nowego w rodzinie. Z racji pochodzenia, nazwę go Rohmann Magellan.

HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Therion

I teraz ciekawostka:

Oba się lekko różnią odcieniem body. Mój pierwszy, kupiony w US jako NOS, jest jaśniejszy, niebieski a z kolei Magellan, ma body zdecydowanie granatowe. Srebrny spód obu wkładek również się różni - Trump (czyli ten NOS z USA) ma lśniący srebrny spód (jakby wypolerowany) a Magellan srebrny matowy. Oba wyglądają zajebiście.

HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

MAC

Tylko skończony wariat kupi sobie dwa Rohmanny  :o

;D ;D ;D

Therion

#178
Maszo, po prostu mi również bardzo podeszło to romanowe granie :) A że byłem przekonany, iż nikt z poszukujących na naszym forum go raczej nie dostrzeże, więc bez wyrzutów sumienia nabyłem drogą szalonego kupna.

We wkładki juz jestem zabezpieczony na długo: dwa Rohmanny i dwie AT OC09 z czego jedna śpi nieotwierana.

Poniżej diamencik Magellana.

HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Therion

HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

MAC

Cytat: Therion w Styczeń 24, 2018, 12:44również bardzo podeszło to romanowe granie
Bo to świetne granie.
Jak upierasz sie przy pozostaniu przy LARze to wypróbuj chociaż trafa do niego. Wszyscy twierdzą, że jest o wiele lepiej.

Therion

Spróbowałem już :) trafa AT. Nie mam pewności do końca, ale mam podejrzenie, że szkodziły mi LARa. Nie było lepiej, tylko głośniej, jak z MM. A później LAR padł.

Ale nie upieram się przy LAR. Z czasem zmienię na coś godniejszego.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

dino

#182
Cytat: Therion w Styczeń 24, 2018, 12:44We wkładki juz jestem zabezpieczony na długo: dwa Rohmanny i dwie AT OC09 z czego jedna śpi nieotwierana.
Niestety z wkładkami rzadko bywa jak z winem. Bardzo często po dłuższym "leżeniu" rozpada się zawieszenie. Miałem tak z AT OC9II. Po prostu "położyła" się na płycie.  :'(

Piterski

No właśnie nie bardzo rozumiem tę potrzebę dublowania wkładek. Przecież można je wysłać do producenta na repriting (tak się to chyba nazywa)?
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa

Cytat: Piterski w Styczeń 24, 2018, 20:39
No właśnie nie bardzo rozumiem tę potrzebę dublowania wkładek. Przecież można je wysłać do producenta na repriting (tak się to chyba nazywa)?
Retiping.
Tym bardziej że Ortofon ma tą usługę świetnie poukładaną.

[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Therion

#185
Cytat: vasa w Styczeń 24, 2018, 20:41Tym bardziej że Ortofon ma tą usługę świetnie poukładaną.


Rohmanna już nie naprawiają. Można wysłać do kogoś w GB, kto wstawia inną igłę, ale na oryginalną raczej już nie ma szans.

W sumie kupiłem drugą, bo była okazja. Zwykle nie wiadomo jaki przebieg mają wkładki a w tych obu przypadkach miałem pewność. W przypadku pierwszej 100% że to NOS (brak jakichkolwiek śladów wcześniejszego montażu i odtwarzania), a w przypadku drugiej, sprzedający dawał sobie różne rzeczy uciąć, że wkładka nie ma więcej niż 100h. Ze zdjęć wynika, że to prawda. Porównałem oba groty pod mikroskopem, są identyczne.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Michał

Therion graj sobie 100h na jednym a potem zmiana i 100h na drugim. Zawieszenie nie sparcieje.

Piterski

Cytat: Michał w Styczeń 24, 2018, 21:02
Therion graj sobie 100h na jednym a potem zmiana i 100h na drugim. Zawieszenie nie sparcieje.
Wydaje mi się, że degradacja materiału zawieszenia nie jest powiązana z tym czy mechanicznie pracuje tylko z innymi procesami fizykochemicznymi. Może się te polimery z czasem rozpadają lub twardnieją.

W sumie to teraz jak mam DD-40 to mógłbym się z kolegami umówić i posłuchać jak taka wkładka by zagrała na moim gramofonie  :D
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Therion

Dobry pomysł.

Zobaczę też, jak z tym moim słuchaniem winyli będzie, być może, za jakiś czas jednego Rohmanna sprzedam.

ATOC9 kupiłem na zapas, bo ktoś mi napisał, że zakończą produkcję. Okazało się że to fake news, ale jak trochę poleży, to nic jej się nie stanie. 5 lat nie będzie leżała. Góra 2 lata.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Michał

Piotrek ale zawieszenie zużywa się też,jak wkładka nie gra,jak gra to oczywiście swój przebieg ma,to mechanika. Szkoda tylko, żeby Romek zepsuł się w szufladzie ;)

Therion

Cytat: Piterski w Styczeń 24, 2018, 21:07Może się te polimery z czasem rozpadają lub twardnieją.

Nie wiem, ale ten NOS po włączeniu spowodował opad szczeny. Po ustawieniu, ze dwa razy przeszedł najtrudniejsze ścieżki płyty testowej. Jakby miał się rozpaść, to miał wówczas okazję, bo ścieżki są naprawdę wymagające a on spisał się idealnie, żadnego zniekształcenia. Wydaje mi się, że czas nie zadziałał na jego niekorzyść.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Therion

Cytat: Michał w Styczeń 24, 2018, 21:12Szkoda tylko, żeby Romek zepsuł się w szufladzie

Nie dopuszczę do tego. Co jakiś czas trafi na ramię.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Michał

Cytat: Therion w Styczeń 24, 2018, 21:15
Cytat: Michał w Styczeń 24, 2018, 21:12Szkoda tylko, żeby Romek zepsuł się w szufladzie

Nie dopuszczę do tego. Co jakiś czas trafi na ramię.

No i git :)

Piterski

Cytat: Therion w Styczeń 24, 2018, 21:10Zobaczę też, jak z tym moim słuchaniem winyli będzie, być może, za jakiś czas jednego Rohmanna sprzedam.
To może się umówimy na spokojnie na posłuchanie i jak by co to zapiszę się u Ciebie w kolejce.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa

Cytat: Therion w Styczeń 24, 2018, 21:00Rohmanna już nie naprawiają.
O!
To zła wiadomość :(
Dostałeś takie info bezpośrednio od Ortofona?
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

MAC

Zdecydowałem sie na kupno drugiej ponieważ juz nie wyobrażam sobie grania na innej a jak wcześniej było napisane producent już ich nie odbudowuje ze względu na brak oryginalnych części.

Degradacja zawieszenia... kiedy? Po jakim czasie?
Obie moje Rohmanny były odbudowane całkowicie w Ortofonie w 2017r

Podejrzewam, że dłużej niż 5 lat nie pogram na jednym bo cie po prostu zużyje. No to będzie druga  8)

MAC

Cytat: vasa w Styczeń 24, 2018, 21:35Dostałeś takie info bezpośrednio od Ortofona?
Ja dostałem.
Zapytałem zaraz po tym jak zauważyłem na stronie Ortofona, że zniknęła jego cena za naprawę.
Dokładnie to mnie natchnęło do zakupu drugiej.

vasa

Cytat: masza w Styczeń 24, 2018, 21:38Degradacja zawieszenia... kiedy?
Nie wiem z czego zrobione jest zawieszenie i czy się naprawdę degraduje. Ja taki efekt spotkałem tylko przy tanich MM-kach. Dobra MC wyjęta po trzech latach w pudełku po trzech płytach grała już tak jak trzeba.
Gdybym miał trzymać jakąś wkładkę na zapas to na pewno zpewniłbym jej absolutne odcięcie od światła. Z oklejeniem pudełka folią alu włącznie.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

elem

I koniecznie trzeba chronić przed kuną   ;D
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

MAC

To tak. Jest aresztowana w mrocznym lochu bez dostępu kun  ;D