Wzmacniacze cyfrowe

Zaczęty przez vasa, Luty 09, 2017, 01:02

Poprzedni wątek - Następny wątek

vasa



Cytat: kowacz w Październik 04, 2017, 07:03
Cytat: vasa w Październik 03, 2017, 22:53Co Cię skłoniło do kupienia właśnie Lyngdorfa?
         
Cena hahaha :)
Funkcjonalność, jakość wykonania, itp.
miałem już dość samoróbki w klasie  D            
                  
                  
                     
                     
                     
                        

Masz go dłużej niż ja. Napisz coś od siebie.
Z czym? Dlaczego? Jakie wrażenia?
I za ile byś sprzedał?
[emoji3]

[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

kowacz

bez przesady może tydzień dużej go mam.
Dlaczego Lyngdorf cóż potrzebowałem zmiany, myslę że z audiomaniakami
tak już jest szukają, porównują, sprawdzają paramatry itp
Ciągle są niezadowoleni :). Jeszcze zastanawiałem się jeszcze
nad Haiku SOL II. Ale dogadałem się z Korisem i poszło w rozliczeniu moje HD25
tylko niewiele dopłacając.
Niestety nie mam czasu na słuchanie, cały tydzień poza domem jedynie w weekendy.
Oczywiście z całą watachą na głowie :)
Chce jeszcze w tym roku wyciągnąć  gramiaka z piwnicy
Może na gwiazdkę :)

LYNGDORF + CECTL3N MODYFIKOWANY + MARTLIN LOGAN ETHOS + PROJECT RPM 5.1 KABLE KOMPLET OYAIDE V2 STOLIK ROGOZ LISTWA SOLID CORE AUDIO

kowacz

Cicho dość na tym forum
pytanie otwarte dla użytkowników Lyngdorfa
z czym podłączyć Projecta do TDAI
LYNGDORF + CECTL3N MODYFIKOWANY + MARTLIN LOGAN ETHOS + PROJECT RPM 5.1 KABLE KOMPLET OYAIDE V2 STOLIK ROGOZ LISTWA SOLID CORE AUDIO

vasa

Cytat: kowacz w Październik 16, 2017, 23:18pytanie otwarte dla użytkowników Lyngdorfa
z czym podłączyć Projecta do TDAI
Jakieś pre musisz mieć i do dziury analog.
Chyba że nie dorozumiałem pytania ???
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

MAC

Cytat: vasa w Październik 16, 2017, 23:28Chyba że nie dorozumiałem pytania

Cytat: kowacz w Październik 16, 2017, 23:18z czym podłączyć Projecta do TDAI

Z uśmiechem  :D

kowacz

Jakieś pre musisz mieć i do dziury analog.
Chyba że nie dorozumiałem pytania ???

No raczej. Blondynką nie jestem.
Prośba była z jakim Pre optymalnie zagra TDAI
Jakieś propozycje od kolegów posiadających takie połączenie.
A nie jak podłączyć kabel RCA -  no błagam :)

LYNGDORF + CECTL3N MODYFIKOWANY + MARTLIN LOGAN ETHOS + PROJECT RPM 5.1 KABLE KOMPLET OYAIDE V2 STOLIK ROGOZ LISTWA SOLID CORE AUDIO

vasa

Cytat: kowacz w Październik 17, 2017, 09:40Blondynką nie jestem.
A cholera Cię tam wie. Kolor włosów nie jest u kobiet wartością stałą :)

Pre powinno spełniać dwa wymagania.
Musi być bardzo ciche. To co dotychczas wydawało mi się ciche po podłączeniu do Lyngdorfa okazało się co najwyżej przeciętne. Ten wzmacniacz nie ma szumów własnych które by cokolwiek maskowały.
Pre powinno akceptować relatywnie niską impedancję wejściową Wzmacniacza. Rzędu 20kOhm. Wobec czego lampowe pre mogą strasznie mulić :(
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

kowacz

Mam już jedną blondynę i blondyna w domu
to mi wystarczy na całe życie :)
no to już jakaś podpowiedź
czyli na tranzystorach a testowałeś na wejściu A1 ?
są różnice między A1 i A3?
bo ja tylko takie na razie mam

bo jest bez sprzężenia zwrotnego.
LYNGDORF + CECTL3N MODYFIKOWANY + MARTLIN LOGAN ETHOS + PROJECT RPM 5.1 KABLE KOMPLET OYAIDE V2 STOLIK ROGOZ LISTWA SOLID CORE AUDIO

vasa

Nie testowałem.
Co gorsza nie mam kiedy tego zrobić :(
Napisałem maila z pytaniem o impedancję wejściową dla wejść liniowych. Jak odpiszą to dam znać.

[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

kowacz

będę testował Parasounda jako pre
phono input - 47 kOhm
S/N - 72 dB
LYNGDORF + CECTL3N MODYFIKOWANY + MARTLIN LOGAN ETHOS + PROJECT RPM 5.1 KABLE KOMPLET OYAIDE V2 STOLIK ROGOZ LISTWA SOLID CORE AUDIO

vasa

Cytat: kowacz w Październik 17, 2017, 22:05
będę testował Parasounda jako pre
phono input - 47 kOhm
S/N - 72 dB
On krzemowy jest więc nie będzie problemu ze zgodnością impedancji.
A czy -72dB starczy to sam usłyszysz.
Daj znać jak poszło.

[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

vasa

Przyszła odpowiedź od Lyngdorfa odnośnie impedancji wejść liniowych:"The impedance on all analog inputs are 10 kOhm"
Nie jest to miła wiadomość ale trzeba będzie sobie jakoś poradzić.

[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

bum1234

Dlaczego? Im mniej tym lepiej ( w rozsądnych granicach ). Wystarczy, że wyjście będzie mialo mniej niż 1k, a to chyba nie jest trudne do spełnienia ;)

vasa

Cytat: bum1234 w Październik 19, 2017, 18:46
Dlaczego? Im mniej tym lepiej ( w rozsądnych granicach ). Wystarczy, że wyjście będzie mialo mniej niż 1k, a to chyba nie jest trudne do spełnienia ;)
Lampy lubią wysoką impedancję wejściową.

[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

jacek-k-wawa

Cytat: bum1234 w Październik 19, 2017, 18:46
Dlaczego? Im mniej tym lepiej ( w rozsądnych granicach ). Wystarczy, że wyjście będzie mialo mniej niż 1k, a to chyba nie jest trudne do spełnienia ;)

Jeśli mówimy o impedancji wejściowej to nie masz racji. Czym mniejsza tym bardziej obciaża źródło sygnału i pogarsza jego warunki pracy.

W przykładzie który podałeś (1k impedancja wyjściowa źródła i 10k impedancja wejściowa preampu) prawie 10% twojego sygnału idzie ... w ciepło.

bum1234

#265
Absurd. To jest wejście przedwzmacniacza, a nie kolumna. To co się w takim razie dzieje na potencjometrze do regulacji siły głosu, przegrzewa się? :D
Im wyższa impedancja wejściowa tym większa podatność na zakłócenia.
Nie mówiąc o tym, że to co napisałeś, świadczy o tym, że niezbyt dobrze rozumiesz o co tu chodzi.
@Vasa:
Dlatego nie lubię lamp, bo ich duże impedancje to same kłopoty.

vasa



Cytat: bum1234 w Październik 19, 2017, 22:56
Dlatego nie lubię lamp, bo ich duże impedancje to same kłopoty.

Tylko że moje najlepsze pre gramofonowe jest lampowe. Co więcej, nie spotkałem się z krzemowym preampem na który miałbym ochotę się przesiąść [emoji30]
To co mam zrobić?

Nic to. Zrobi się bufor na wyjściu i będzie śmigać [emoji1]

[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

jacek-k-wawa

Cytat: bum1234 w Październik 19, 2017, 22:56
Absurd. To jest wejście przedwzmacniacza, a nie kolumna. To co się w takim razie dzieje na potencjometrze do regulacji siły głosu, przegrzewa się? :D
Im wyższa impedancja wejściowa tym większa podatność na zakłócenia.
Nie mówiąc o tym, że to co napisałeś, świadczy o tym, że niezbyt dobrze rozumiesz o co tu chodzi.
@Vasa:
Dlatego nie lubię lamp, bo ich duże impedancje to same kłopoty.

Przepraszam kolegów za kontynuację drobnego OT ale warto wyjaśnić tą kwestię, żeby nie wprowadzać zamieszania wśród czytających to forum.

Mam nadzieję, że przynajmniej części czytającym znana jest zasada działania dzielnika napięcia albo potencjometru. Taki układ występuje w naszym połączeniu preamp gramofonowy -> wejścia wzmacniacza. Napięcie wyjściowe preampu gramofonowego w praktyce jest zależne od stosunku jego impedancji wyjsciowej do impedancji wejściowej kolejnego stopnia. Dla przykładu - jeśli impedancja wyjściowa będzie 2komy a wejściowa też 2komy to właśnie straciliśmy połowę amplitudy sygnału... Jasne - zgadzam się, że jeśli wzmacniacz miałby impednację wejściową jakoś kosmicznie ogromną (na poziomie wyższym niż dajmy na to 1M) to potencjalnie występowało by zagrożenie podwyższonej podatności na zakłócenia. Ale w praktyce układy o takich impedancjach raczej nie występują a przy sensownych poziomach impedanacji wejściowej w sensownie zaprojektowanych preampach na lampach lub FETach (np dość standardowe 47k) temat wpływu zakłóceń jest do pominięcia.

Jednak generalne stwierdzenie że czym mniejsza impedancja wejściowa tym lepiej jest dość karkołomne.

W kontekście naszej dyskusji pisanie o tym że 'potencjometr się przegrzewa' jest oczywiście sporym nadużyciem bo na wejściu preampu nie ma takich prądów żeby moce wydzielane w potencjometrze były istotne ale w rzeczywistości każdy rezystor zamienia energię elektryczną na ciepło.




bum1234

To czemu napisałeś:

Cytat: jacek-k-wawa w Październik 19, 2017, 20:47

prawie 10% twojego sygnału idzie ... w ciepło.


Jeśli podzielisz 47 przez 10 to dostaniesz 4.7, a to odpowiada ok. 13 dB.  O tyle może wzrosnąć poziom zakłóceń przy wzroście impedancji wejściowej z 10  do 47k. Taka wartość z pewnością da się usłyszeć.

jacek-k-wawa

Cytat: bum1234 w Październik 20, 2017, 07:18
To czemu napisałeś:

Cytat: jacek-k-wawa w Październik 19, 2017, 20:47

prawie 10% twojego sygnału idzie ... w ciepło.


Jeśli podzielisz 47 przez 10 to dostaniesz 4.7, a to odpowiada ok. 13 dB.  O tyle może wzrosnąć poziom zakłóceń przy wzroście impedancji wejściowej z 10  do 47k. Taka wartość z pewnością da się usłyszeć.



W tym zdaniu kluczowe jest słowo 'może'. Natomiast na pewno o tyle (wzór na dzielnik to Rin/(Rin+Rout) więc to niedokładnie 13 dB) spadnie również amplituda sygnału. Stosunek sygnał szum w najlepszym przypadku pozostanie taki sam. Przy założeniu, że zakłócienia indukowane w dużej impedancji wejściowej są problemem (w co nieco wątpię) nie uzyskasz ich redukcji. Nawet gorzej - mniejszy sygnał wejściowy, więc musisz zwiększyć wzmocnienie wzmacniacza -> większe szumy. Może nie jest to problem we wzmacniaczu vasy (cicha cyfra).

A poza tym - w tych rozważaniach nie dotknęliśmy jeszcze tematu zachowania się takiego dzielnika gdzie Iin jest tego samego rzędu wielkości co Iout w dziedzinie częstotliwości. A tutaj dzieją się ciekawe zjawiska, które 'pomagają' grać kablom.


bum1234

Wszystko pięknie, ale nie wszystkie zakłócenia mają charakter źródła napięciowego. Przy charakterze zbliżonym do źródła prądowego im wyższa impedancja wejściowa, tym gorzej.

A "granie" kabli występuje tylko w przypadkach niekorzystnego zestawienia impedancji wejściowej z wyjściową źródła, co jeśli nie jest spowodowane konstrukcją żródła sygnału (wkładka gramofonowa, głowica magnetofonowa, mikrofon itp.) jest ewidentnym błędem konstrukcyjnym.

vasa

Panowie.
Przyznam że czytam Wasze wpisy ze średnim zrozumieniem. Jednak jedno wydaje mi się jasne. Obydwaj Panowie piszecie o TECHNICE a nie o odczuciach co mnie niezmiernie cieszy.
To co jest dla mnie zrozumiałe to fakt że "nic za darmo" jeżeli różnica w imp wyjściowej i wejściowej będzie duża to coś tracimy a jeżeli mała to tracimy coś innego i przydałby się jakiś rozsądny balans żeby "kable nie grały" :)
Wobec posiadania dwóch prywatnych guru elektroniki (którzy, swoją drogą, przeważnie się nie zgadzają  :D :D :D) postaram się problem rozwiązać i o wynikach zameldować  8)
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

bum1234

Myślę, że buforek o niskiej impedancji wyjściowej da radę :)

P.S.

Nie bądź taki skromny ;)

kowacz

i się stało...
podłączyłem projecta pod parasounda jako prephono /na kościach OPA123/
pierwsza płyta i ...
albo ja mam coś ze słuchem, ale nie gra.
SADE SONG OF LOVE - może repertuar nie ten, ale nie włączę wieczorem
przy żonie Metallica.
Wiem czego mogę się spodziewać po Lyngdorfie, ale ten dźwięk mówiąc potocznie mi nie podchodzi.
Ogólnie jakby głośniki przykryć kocem ale filcowym. Co robić ?
Może trzeba dać trochę czasu niech się "wygrzeje". Albo wrócę do CD
Co zrobić na razie nie daję za wygraną.
CDN..
LYNGDORF + CECTL3N MODYFIKOWANY + MARTLIN LOGAN ETHOS + PROJECT RPM 5.1 KABLE KOMPLET OYAIDE V2 STOLIK ROGOZ LISTWA SOLID CORE AUDIO

vasa

Wstyd powiedzieć ale dopiero dziś zmusiłem się żeby pogrzebać przy Lyngdorfie. Dotychczas słuchałem na pre Kuleszy z nastawami do MM podłączonymi do wzmacniacza poprzez trafo dopasowujące. Dziś wypiąłem trafo i słucham wprost z preampy.
Pomachałem też nastawami.
Wnioski są takie że nastawy powinny być prawidłowe i tyle.
Natomiast wypięcie trafa skutkuje bardziej żywym i dynamiczniejszym graniem w obrębie średnicy i góry. Na dole wiele się nie zmieniło. Być może basu jest odrobinę mniej ale to może być wrażenie wynikające z większej motoryki wyższych zakresów.
Taki przekaz jest chyba nieco ciekawszy chociaż jest mniej relaksujący.
Wniosek taki że zmiana impedancji źródła daje wyraźny rezultat w głośnikach.

Coś mi szepcze że po podłączeniu pre lampowego może być bieda [emoji19]

[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.