Otwarty Klub Dyskusyjny Moriarty & Co.

Zaczęty przez Moriarty, Maj 17, 2020, 14:26

Poprzedni wątek - Następny wątek

Pboczek

Moriarty tak rozbudził apetyt, że kupiłem i ja garść.  :)
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Piterski

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.


Moriarty

I to są bardzo dobre decyzje! :np:

Ze sklepu Polskiego Radia nie polecam, moje zapłacone płyty nie dotarły. Ja kupiłem w swiatksiazki.pl. Dobre ceny, zwolnienie od opłaty za kuriera już od relatywnie niskiej kwoty, a w dodatku - słodka niespodzianka! - dołożyli mi do płyt batonik cynamonowy! :)
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

frywolny trucht

Właściwie to miałem bronić patałacha grafika, bo jeśli założenie jest takie, że nazwa serii z numerkiem mają być z prawej strony, a postać trzeba umieścić z lewej, to trudno żeby go pokazać dupą do środka kompozycji. Nie wypada, ale widzę, że parę razy logo serii jest z lewej, więc odstępstwa się zdarzały. Czyli patałach. Pytanie jak ta seria gra? Ma to sens? Inna sprawa, że parę dni temu kupiłem w MM na CD nową Katie Melua za drobne 65zł, Einaudi za 60zł, a Fatthless za 65zł. Tymczasem rzeczona seria kosztuje 2-3 razy mniej. To naprawdę budżetowy produkt.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Piterski

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Moriarty

#82
Albert Ayler był jednym z najciekawszych twórców z kręgów jazzowej awangardy końca lat 60. Trochę mistyk, trochę szaleniec, Rosjanie by pewnie powiedzieli: jurodiwyj. Na życzenie Coltrane'a zagrał na jego pogrzebie, choć "zagrał" to za mało powiedziane, bo do gry trzeba dołączyć skowyty, jakie z siebie wydawał - a to bólu, a to radości (bo kumpel trafił do nieba). Jakoś teraz wypada 50. rocznica jego śmierci. Piszę "jakoś teraz", bo dokładnie nie wiadomo. Zaginął 5 listopada 1970 roku, wyłowiono go z nowojorskiej East River 25 listopada. Uznano to za samobójstwo, ale krążyły też plotki, że podpadł mafii. Miał 34 lata.

Piszę o tym nie z okazji okrągłej rocznicy - choć to zastanawiająca koincydencja - ale dlatego, że właśnie przypadkiem trafiłem na film dokumentalny o Aylerze. Nawet nie wiedziałem, że istnieje; nie znajdziecie go na YouTube czy w innych tego typu miejscach. No to wrzucam:
https://www.bilibili.com/video/av26627589/

A tu jedno ze słynniejszych zdjęć Aylera, zrobione przez Elliotta Landy'ego w nowojorskim Central Parku:
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

ziko369


masza19

Cytat: Moriarty w Listopad 13, 2020, 09:33Ze sklepu Polskiego Radia nie polecam, moje zapłacone płyty nie dotarły.

Paczaj, właśnie mnie praczkomat zaprosił po odbiór płytek.
Przyszły z dnia na dzień  :)

Moriarty

Cytat: masza w Listopad 14, 2020, 16:22Paczaj, właśnie mnie praczkomat zaprosił po odbiór płytek.
Przyszły z dnia na dzień  :)

Bo Ty, masza, jesteś w czepku urodzony. Ewentualnie to ja jestem pechowcem :P. Albo jedno i drugie. W moim przypadku, niestety, prawa Murphy'ego działają równie pewnie jak prawa fizyki.
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

Moriarty

Instrumenty muzyczne dzielą się, jak wiadomo, na dwie podstawowe kategorie: saksofony i niesaksofony. Saksofony z kolei dzielą się na saksofony właściwe - czyli tenorowe - i saksofony nietenorowe.

Osoby zainteresowane tym królewskim instrumentem i jego mistrzami, serdecznie zachęcam do obejrzenia fajnego dokumentu "Tenor Titans" z 1992 roku. Narratorem jest Branford Marsalis:

https://www.youtube.com/watch?v=D2d3toDtUZg
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

masza19

Cytat: Moriarty w Listopad 15, 2020, 09:23Bo Ty, masza, jesteś w czepku urodzony.
A wręcz przeciwnie. Do mnie zazwyczaj nic nie dochodzi.
Obecnie zginęły kasety wysłane z ECMu. Dugi raz  ;D Pierwsza paczka zagineła, wysłali druga i tez ni widu ni słychu  ;D

Najdroższą rzeczą zgubioną przez kuriera był Linn Majik DS. Był ubezpieczony więc kupiłem drugiego, który o dziwo dojechał (ale z lekkim opóźnieniem).
Po 1,5 miesiąca przyjechał i pierwszy  >:D >:D

Oj wiele do mnie nie dotarło  :-\


BTW. Świetna płytka Mietka Kosza  :np:

Melepeta

Może Twój pieseł gryzie tych kurierów ;)
Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

Pboczek

Wyborna pozycja, takiego Seiferta nie słuchałem i jeszcze saksofon. Świetny materiał, nagrania z trzech różnych miejsc, Jaszczury, studio, filharmonia. Nic nie szumi. Doborowo dobrani muzycy. Perełka 😀.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

Moriarty

O, mam wrażenie, że płytą z Getzem przypomniałem paru osobom o tej serii wznowień :). Super - cieszę się, że zainspirowałem! :D
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

cortes

Cytat: Moriarty w Listopad 12, 2020, 09:48
Powyższa historia ze zdjęciem to niejedyne, co mnie wkurza w przypadku tej serii wydawniczej. To są wszystko nagrania archiwalne, aż się prosi o jakąś broszurkę w środku z informacją o udokumentowanym nagraniu, o muzykach, najlepiej w dwóch wersjach językowych (czyli z dodatkowym angielskim). Płyta Getza to perełka i rarytas wydawniczy na skalę świata - pierwszy raz, o ile mi wiadomo, opublikowano pełny zapis nagrań Getza w Warszawie w 1960 roku. I jest to Getz w najbardziej lubianej formule - balladowo-lirycznej - a w dodatku w świetnej formie.

Mogliśmy wydać to jako rarytas wydawniczy, a wyszło jak zwykle :-\.

Nawet gdyby założyć, że patałachy z Polskiego Radia nie wysupłały paru groszy więcej na wkładkę z tekstem, to przecież można było coś więcej napisać na obwolucie. ZERO dodatkowych kosztów!!! No, ale po co się starać, można się przecież wtedy zmęczyć, lepiej pójść po linii najmniejszego oporu. Orły z PR postanowiły zatem wydrukować na obwolucie w środku jeszcze raz listę utworów, którą można już znaleźć na rewersie obwoluty.

A przecież pierwszy koncert Getza w Warszawie to było WYDARZENIE, o którym do dziś krążą legendy i anegdoty. Rok 1960, sam środek zimnej wojny, a my gościmy megagwiazdę jazzu! We wspomnianej wyżej książce "Jazz od frontu i od kuchni" ta historia jest fajnie opisana. Mam szczęście posiadać pierwsze wydanie (nie wiem, czy były kolejne), rzucone na rynek w zawrotnej liczbie 12 tys. 200 egzemplarzy, więc zakładam, że wielu z Was może tej książki nie znać. Wklejam zatem poniżej zdjęcia ze stronami, na których Waschko - który obsługiwał to wydarzenie, był zatem naocznym świadkiem i współuczestnikiem zdarzeń - relacjonuje wszystko godzina po godzinie. Wszystkiego napisać nie mógł, ale można się wielu rzeczy doczytać między wierszami ;)

Getz zresztą z zaskakującą szczerością feruje tu niektóre sądy. Może to efekt whisky, którą wchłaniał jak gąbka, a może uznał, że będąc w Polsce, czyli nigdzie, może sobie pozwolić na szczerość, bo do świata się to nie przedrze przez żelazną kurtynę. Na przykład przyznał się, że nie lubi gry Rollinsa! :o


Zachęcony Twoimi wpisami mam i ja tą wspaniałą książkę  :)

Moriarty

Cytat: cortes w Listopad 20, 2020, 16:18Zachęcony Twoimi wpisami mam i ja tą wspaniałą książkę  :)

O, świetny ruch! :np: Tam są nie tylko fajne historyjki, ale także bardzo ładne zdjęcia. Fletcher Henderson rządzi - co za stylówa, prawdziwy Rudolf Valentino jazzu 8)
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

cortes

Jako, iż w przeszłości zajmowałem się trochę fotografią min. urzekły mnie fantastyczne zdjęcia zawarte w książce.

Moriarty

Taki mam dylemat teoretyczny, z mocnym przełożeniem na praktykę jednak, proszę o opinie. W dyskusji w innym miejscu tego forum, o głośnikach do anemicznego wzmacniacza lampowego pojawił się wątek dużych membran i koledzy słusznie zwrócili uwagę, że w niedostatecznie dużym pomieszczeniu mocny bas byłby przytłaczający.

No dobrze - ale czy duża membrana musi oznaczać silny bas? Czy nie chodzi tutaj raczej o to, że dzięki dużej powierzchni nie musi mieć dużych wychyleń, by generować niskie częstotliwości? A dzięki małym wychyleniom dźwięk jest po prostu lepiej przetwarzany, bardziej naturalny? Jest chyba przecież faktem związana z dużymi membranami pewna kultura grania, za którą użytkownicy dużych głośników tak je cenią. Słyszałem w paru  miejscach pogląd, że kto raz posłuchał i siebie 15-calowego głośnika, to już nie ma dla niego odwrotu. Ten dźwięk jest jakoby po prostu inny, bardziej namacalny, organiczny.

I teraz taką mam refleksję w związku z Tannoyami. Przecież Anglicy masowo słuchali u siebie muzyki z Tannoyów o 12- i 15-calowych membranach, a pokoiki mają zwykle niewielkie, tak jak Japończycy. A jakoś im to grało. Japończykom też, a nie są masochistami (chyba :D). Więc może jednak się da i jest to kwestia strojenia kolumn przez  producenta - ewentualnie, jak w przypadku Tannoyów, już przez użytkownika w domu?

Chętnie bym poznał opinię kogoś, kto ma kolumny z dużymi głośnikami i nie mieszka w hangarze :). Da się? Jak to gra?
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

Piterski

Delty są specyficzne u mnie na 40Hz łapię rezonans pomieszczenia, a kolejne piki nie są wcale wyższe tak więc schodzą słyszalnie kilka Hz niżej, a to co jeszcze ciągną od dołu już się zaznacza ale z sporym spadkiem. Głośnik mam bodaj 12". Jak byłeś u mnie pierwszy raz grało to zupełnie inaczej niż teraz wtedy nie mogłem wycisnąć z nich tego zejścia z odpowiednią kontrolą. Pokój ma niecałe 16m2.
U Darka (kawosza) są już co najmniej 15" przetworniki i na ściance przedniej nie od spodu i tu jest jeszcze lepiej. Pokój ma bardzo prostokątny i problemów z basem nie zaobserwowałem.
U Ciebie Olafie kolumny stoją we wnęce, która pewnie swoje robi, a bas w twoich kolumnach, moim zdaniem jest tym najsłabszym zakresem ich pasma. Kiedy siedzieliśmy w innych częśćiach pokoju to był wszędzie, najmniej właśnie na fotelu odsłuchowym. Dlatego zwialiśmy do ogrodu.
Stąd uwaga Bartka co do kolumn bo jak maja stać w tym samym miejscu to sytuacja może się powtórzyć lub nie bo problemem może być to, że twój wzmacniacz nie radzi sobie z obecnymi kolumnami. Moim zdaniem z bardzo dużym prawdopodobieństwem zachodzi opcja druga.
Co do genezy problemu to jak bym zmieniał kolumny to próbował bym wsadzić takie z dużym przetwornikiem na basie. Czy to się sprawdzi trudno powiedzieć dopuki się nie spróbuje.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

tomasz_pianista

Cytat: Moriarty w Listopad 27, 2020, 10:10Czy nie chodzi tutaj raczej o to, że dzięki dużej powierzchni nie musi mieć dużych wychyleń, by generować niskie częstotliwości? A dzięki małym wychyleniom dźwięk jest po prostu lepiej przetwarzany, bardziej naturalny?

No tutaj trochę odpowiedziałeś na pytanie:) Ja mam 15' nie w hangarze, ogólnie basu jest sporo, ale dużo zależy od akustyki pomieszczenia. Moja podłoga z gównolitu nie pomaga niskim częstotliwościom, więc kiedyś pewnie poeksperymentuje z ustrojami i bass trapami. Ewidentnie jest u mnie problem myślę tak między 70-90hz (na ucho), pomieszczenie jakby "rezonuje", wznosi ten zakres. Ale akustyka jest problemem niezależnym od wielkości pokoju.

Natomiast twierdzenie, że jak się raz posłucha 15' to już się nie wróci do mniejszych przetworników...no nie wiem. Wcześniej miałem 10' w zamkniętej obudowie i ten bas był świetny! Oprócz tego zawsze najważniejsza jest jakość przetwornika, moje pierwsze kolumny (odziedziczone altusy) miały 12' Alphard, czy coś takiego. Pierdziawka:)

Moje 15' są też wymagające od elektroniki, dopiero końcówka mocy 2x240W i "pasywny" przedwzmacniacz sprawiły, że ten bas zaczął być szybki, a nie tylko głęboki. Miniabyr kiedyś pisał mądrze, że najlepszy bas to taki, który nie przytłacza muzyki.
Grupa ratowania poziomu.

Moriarty

@Piterski
Masz rację, Piotrze, że bas jest u mnie najsłabszą składową dźwięku - między innymi dlatego zastanawiam się, jak by zagrały kolumny z większym i jakościowo lepszym głośnikiem basowym :). Też podejrzewam, że mój wzmacniacz nie pomaga w tej kwestii, lampy EL34 nie mają dobrej renomy jeśli chodzi o przetwarzanie dołu pasma. Ale swoją drogą, w moich kolumnach akurat niskotonowiec to najsłabsze ogniwo. Tweeter i średniotonowiec to głośniki z najwyższej serii Satori od SB Acoustics, ale gdy te kolumny były projektowane, w serii Satori nie było jeszcze niskotonowca. Do Zephyrów YB Audio trafił zatem głośnik basowy z niższej półki. Gdy wreszcie SB Acoustics uzupełniło ofertę o niskotonowca Satori, YB Audio ulepszyło model Zephyr i tak oto pojawił się model Zonda. Ktoś z audiomaniaków, o ile dobrze kojarzę, ma Zondy i sobie chwali.

@tomasz_pianista
U mnie też niby kącik muzyczny nie ma wielkiego metrażu, ale za to z jednej strony jest otwarty na duży salon i korytarz (kącik to, w uproszczeniu, podstawa litery "L"), które powinny działać jak gigantyczna pułapka basowa, więc tak sobie teoretyzuję ::), że nie powinno być tragicznie. Bas ma się gdzie rozprężyć, przynajmniej na jednej z osi.
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

ziko369

Nie wiń kolumn tylko weź się za przestawianie kolumn, u mnie nawet parę cm rozstawu kolumn robi różnicę...

Moriarty

Cytat: ziko369 w Listopad 28, 2020, 07:12Nie wiń kolumn tylko weź się za przestawianie kolumn, u mnie nawet parę cm rozstawu kolumn robi różnicę...

Już odhaczone! :) Niestety, ustawieniem się tu więcej nie poprawi.
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501