Audio Video Show 2017- relacja

Zaczęty przez frywolny trucht, Listopad 20, 2017, 12:08

Poprzedni wątek - Następny wątek

frywolny trucht

Na początek trochę suchych danych o imprezie, która trwała trzy dni i zakończyła się wczoraj. Ze strony organizatora:

Na dwa miesiące przed rozpoczęciem 21. edycji Audio Video Show, pobity został zeszłoroczny, niezwykle wyśrubowany rekord wynajętej powierzchni. Na chwilę obecną wystawcy zarezerwowali już 168 sal ! Liczba ta zapewne się jeszcze zwiększy, bowiem doświadczenie pokazuje, że w ostatnich tygodniach przed wystawą dołącza jeszcze kolejne firmy. Dla porównania, w roku 2015 wszystkich wynajętych pomieszczeń było 'tylko' 150, a w roku 2014 - 104. Mówimy zatem o wzroście rzędu 54% na przestrzeni ostatnich 3 lat !

https://www.youtube.com/watch?v=wyMFURumKHE&feature=youtu.be


MIEJSCE
Hotel Radisson Blu Sobieski
Plac Artura Zawiszy 1
Warszawa

Hotel Golden Tulip
ul.Towarowa 2
Warszawa

Stadion PGE Narodowy
Al. Ks. J. Poniatowskiego 1
Warszawa

Audio Video Show & Smart Home to jednak nie tylko prezentacje sprzętu. Równolegle z nimi odbywają się liczne seminaria poświęcone tematyce audio-video oraz smart home.

Ano właśnie. Na Stadionie Narodowym trafiliśmy na przestrzeń zajmowaną przez producentów automatyki. Czy to sterowanie roletami, czy oświetleniem. Stąd smart home, ale oficjalne logo- poniżej- tego elementu jeszcze nie zawierało.

Oprócz wystawców każdego roku możemy liczyć na koncerty i seminaria:
https://audioshow.pl/smin,seminaria_i_prezentacje.html

Cena za bilet jednodniowy 30 zł
Cena za karnet na trzy dni 45 zł
Młodzież do lat 16 - wstęp wolny


ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

#1
Organizacyjnie. Z punktu widzenia gościa z innego miasta.

Wystawa jest tak duża, że nie ma szans ogarnąć tego w jeden dzień. Chyba, że mówimy o japońskiej wycieczce pstryk, pstryk i z kopyta, pomijając co drugi pokój, w innych będąc w locie. Nam w sobotę zeszło na Golden Tulip i Radisson Blu Sobieski bite 7 godzin, a też był to efekt mnóstwa kompromisów. W wielu miejscach chcieliśmy być dłużej, coś pogadać, wrócić i też tego nie zrobiliśmy :(
Słuchawek na Stadionie Narodowym jest tyle, że samo ich posłuchanie- po trzy utwory na każdym stanowisku- dwa dni jak nic z głowy.

Tak więc namawiam przyjezdnych do choć jednego noclegu. Jako i my ostatnio z małżonką czynimy.
Hotel? Proponuję kompleks hotelowy przy ul. Towarowej 2. Premiere Classe- najniższy standard, jedna gwiazdka,  pokój dwuosobowy ok. 140 zł, Campanile- średni standard ***, dwójka ok. 200 zł i najwyższy standard Golden Tulip **** . Normalnie ceny za dwójkę ponad 260 zł za dobę, ale są czasem promocje. Dodatkowo można zamówić śniadanie. Parking płatny 60 zł/dobę. Trochę drogo, proponuję zostawić samochód na ulicy Platynowej. Strefa parkingu miejskiego w sobotę i niedzielę free. Przy czym jak dwa lata temu i na obrazku z google pusto, tak tym razem wyszarpaliśmy ostatnie wolne miejsce :) https://goo.gl/maps/Ji4AVTvefDU2 Przed nami widać hotel. Najpierw jest wejście do Premiere, później w lewo, od Towarowej, Golden Tulip i parę metrów dalej Campanile.

My drugi raz lądowaliśmy w Campanile. Przyjemna miejscówka, sympatycznie można posiedzieć na dole, na kanapach lub w barze, także zjeść posiłek za niewygórowaną- jak na warszawskie możliwości- cenę. W związku z imprezą nie odczuwa się presji konieczności szybkiego bukowania pokoju, ani na miejscu jakiegoś masakrycznego spędu uczestników też nie notowałem. Pokój czysty, schludny. Wanna, telewizja z paroma kanałami premium, czajnik elektryczny, kawa z mlekiem w proszku, herbata, filiżanki, mała woda mineralna gazowana i niegazowana. Czego chcieć więcej na jedną noc? Lodówki, sejfu?  ;D

Tu jest hotel: https://goo.gl/maps/VAkxfNG7VeG2 , a jak się odwrócimy o 180 stopni widzimy Sobieskiego.
Sytuacja układa plan działania. Pierwszego dnia Golden Tulip i Radisson Blu Sobieski, drugiego, nieco oddalony- Stadion Narodowy.
Dlaczego w tej kolejności? Bo Sobieski jest bardzo męczący. Szkoda wyjeżdżać z Warszawy padniętym, rozdrażnionym.


To może przejdźmy do specyfiki miejsc. Przyda się, gdy ktoś jeszcze nie miał okazji być na wystawie.

Golden Tulip- mało stoisk, pomieszczeń odsłuchowych- ale za to są spore kubaturowo. Rokrocznie Grobel Audio przedstawia referencyjny dźwięk. Choćby dla nich nie powinno się opuszczać tego miejsca. Do tego trafiają się rodzynki. W tym roku ze słuchawek ostał się tu tylko STAX. Ciekawe dlaczego? Boją się bezpośrednich porównań na Stadionie Narodowym?

To tutaj najlepiej zakupione przez internet bilety zamienić na opaski. Najmniejsze kolejki.

Radisson Blu Sobieski- nie ma błędu w wyrazie Blu. Tak się piszą. Znajduje się po przeciwnej stronie Pl. Zawiszy.
Najwięcej pomieszczeń odsłuchowych, ale pokoje zwykle są za małe. Bo tak naprawdę powinno się w nich wystawiać chyba tylko słuchawki i głośniki komputerowe. Słuchawki ućkły na stadion  ::) Wystawcy walczą z akustyką pokoi za pomocą ustrojów i efekty są niezłe. Na przestrzeni lat jest naprawdę spory postęp. No ale ciasnych korytarzy i masakrycznie ciasnych przedpokoi, w których wchodzący przeciskają z wychodzącymi się nie przeskoczy. Do tego odwieczne problemy z klimą. Jedni dają tak w palnik, że gardło boli, inni kiszą się jak kapusta w beczce, a jeszcze inni otwierają okno, a mają pokój na Aleje Jerozolimskie. I później je zagłuszają podkręcając głośność  ::) Ale rozumiem, że ta miejscówka jest ważna. Można wynająć pokój za najniższą cenę, jest tu sporo początkujących, beniaminków ekstraklasowych, czy DIY.

Z przystanku przy Sobieskim odjeżdża na Stadion Narodowy ( i z powrotem) co pół godziny wynajęty przez organizatora autobus. Kursuje za darmo. Jest to jakieś rozwiązanie jak ktoś dotarł do miasta pociągiem, albo nie czuje się pewnie za kierownicą na ulicach stolicy. Jakieś- ponieważ przystanek nie był oznaczony, nie wiadomo skąd odjeżdżał i czasem ludzi było więcej niż miejsc. W tym roku nie korzystałem jednak. Może było lepiej?

Mój sposób na zwiedzanie tego hotelu to odstać w kolejce do windy. Sru na samą górę, gdzie jest najluźniej, najchłodniej, można spokojnie zagadać człowieka i powoli schodząc, zagłębiać się w coraz bardziej gęstej aurze :)

Z Sobieskim wiąże się moje najbardziej traumatyczne przeżycie. Restauracja Trylogia. Kumpel postawił piwo. Przynosi kelnerka szklankę piwa. Tyskie na szklance. Patrzę na kumpla. Tyskie wziąłeś? ( a wewnątrz organizmu bebechy protestują, choć pić się chciało). Patrzę w menu. 18zł :o :o Wypiłem więc- nie chcąc robić kumplowi przykrości- za 18zł ciecz za którą bym złotówki nie dał. Nic bym nie dał.

Stadion Narodowy- prawdziwa truskawka na torcie. Gdybym miał jeden dzień do dyspozycji wolałbym bym być tylko tutaj niż w Sobieskim i Tulipie. Zupełnie inny świat. Po pierwsze sam obiekt. Ciekawa architektura, ale kto by nie chciał pierwszy raz w życiu zobaczyć go na żywo? Za drugim, trzecim też robi :) Może to jest ten kamyczek, który spowoduje, że się ruszysz z wygodnego fotela? ;) Po drugie przestrzenie. Ciągi komunikacyjne tak szerokie, że możesz stanąć z grupą znajomych i nikomu nie przeszkadzasz. Przestrzenie funkcjonalne. Szerokie drzwi do salek konferencyjnych, część "fabrycznie" w panelach akustycznych, łatwo osiągalne przestrzenie gdzie można zjeść, wypić smaczna kawkę i posiedzieć w neutralnej przestrzeni z dala od dźwięków. Odpocząć zwyczajnie. Windy, ruchome schody, sporo sanitariatów. Dużo ludzi, a nigdzie kolejek. Strzał w dziesiątkę jeśli chodzi o wybór obiektu przez organizatora.

Jeśli nie boisz się jeździć po niedzielnej Warszawie, to okolica stadionu oferuje hektary darmowych miejsc parkingowych. Tylko trzeba pojechać niejako "za stadion". Mijamy kolejkę samochodów na parking podziemny https://goo.gl/maps/zWXbCbEbo512 za 25 zł za osobówkę ( za zaoszczędzoną kasę kupić możemy później dwie kawy i dwie małe wody mineralne), wjeżdżamy w ulicę Siwca i tu sobie gdzieś parkujemy, free: https://goo.gl/maps/SqBq3NeJxyH2 Jak pojedziemy dalej- jesteśmy bliżej wejścia na stadion. Brama gdzie stoją autobusy da fotografowi bardziej dynamiczne ujęcia stadionu. Uwiecznione na gogle barierki i namioty nie istniały w czasie wystawy. Autobusów też nie było. Obłożenie przestrzeni parkingowej- ostatniej niedzieli-oceniam na ~2% Samolotami można było lądować :)



p.s. Gdzieś czytałem, że szatnie są ryzykowne. Tak- można tu i ówdzie spotkać wolnostojący stojak na kurtki- czyli samoobsługę- ale każdy z wystawowych obiektów ma też stanowiska szatniowe na numerki. Skorzystaliśmy i z jednych i drugich. Nic się nie wydarzyło niedobrego. Oczywiście nie zostawialiśmy komórek czy portfeli.

Zdjęcia hotelu.



ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Pierwsze wrażenia. Ludzie są coraz ładniejsi. Czytaj: zadbani, uczesani, ubrani. No i w coraz mniejszym stopniu jest to bal samców. Nie będę tęsknił za niegdysiejszymi, powyciąganymi, spranymi, flanelowymi koszulami w kratę. A poza tym?

Analog rulez!!!  Analog rulez!!!  Analog rulez!!!  Analog rulez!!!  Analog rulez!!!
Gramofony jak gramofony, ale ile pojawiło się szpulaków!
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Na ostatnim zdjęciu w tym secie gramofon Alexia: http://www.hifiplus.com/articles/helius-designs-alexia-turntable-and-omega-tonearm/ wyciągnięty najpewniej z jakiejś długo nie odwiedzanej piwniczki z winami. Kurzu po pachi :) Szemis Audio tym razem nie brzmi dumnie ;)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

...
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

#6
Począwszy od Muarah, zdjęcia były robione w Sobieskim, gdzie wystawcy najczęściej dochodzili do wniosku, że zrobią klimacik. No i zdjęcia w półmroku trzeba było robić  ::) Przez to nie mam żadnego ostrego ujęcia wielkiego gramofonu z ostatniego zdjęcia w tym secie. Był jeszcze drugi, z granatową plintą. Ki czort? Ktoś wie?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Takie dziwadełko. Nieostre, ale wrzucam. Raz kozie śmierć ;)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Drewienkowe szaleństwo prosto z Kanady zajęło dwa pokoje w Sobieskim. Jednakże głośniki miały w obu pokojach sporo problemów z basem. No nie do takich klitek one.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

moon

nie zrobili kuchennego gramofonu na desce do krojenia?
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

frywolny trucht

Przyjechać z Kanady, żeby zaprezentować drewniane wdzianka na elektronikę... bezcenne ;)
Jako dokończenie seta. Tutaj więcej: http://www.triartaudio.com/  Nie będę już wracał do tego wystawcy:
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Te żółte szmaty na ścianach- powyżej- to wezgłowia łóżek. Żadne ustroje akustyczne :) Łóżka oczywiście wyniesiono na czas impry.
Na pierwszym zdjęciu poniżej stanowisko odsłuchowe zakupionych winyli. Ciągle Sobieski. Na ostatnim zdjęciu Pylon w komitywie z Fezz Audio i gramofonem. Fajnie to grało jak na kasę jaką trzeba dać.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Przerywnik rozrywkowy. Tonsil podzielił spore pomieszczenie na parterze Sobieskiego na dwie, a w sumie trzy części. W jednej grały, a właściwie to nie- firmowe kolumny, w drugiej był kącik muzealny i barek. Od razu przypomniały mi się imprezy wiele lat wcześniej gdy wystawcy bez żadnej żenady łazili po wystawie szlaczkiem ciągnąc za sobą woń wódy. Ileż to było żartów z pokoju DIY, że chłopaki z forum AS wraz ze słynnym moderatorem nie bardzo trzymali pion, albo ewentualnie byli skacowani bo nie zdążyli wciągnąć klina. Piękna retrospekcja  ;D  ;D
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Jakub

Nie zgrały się Tonsile z Haiku?

frywolny trucht

#15
One raczej są niezgrywalne z niczym.
I nastała jasność. I przestrzeń. Stadion Narodowy.
Co prawda niektórzy wystawcy i tak robili ciemne norki. Mistrzem był Mc Instosh, ale przynajmniej człowiek na człowieku nie siedział.
Duża przestrzeń wystawowa spowodowała, że Pro-Ject i Clearaudio zorganizowały naprawdę sporą ilość modeli.
Bardzo sympatycznie, odważnie zagrał zestawik PJ. Wcale nie na gramofonie.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Na trzecim zdjęciu- z bliska- wspomniany wcześniej ustrój akustyczny, którym były wykończone niektóre pokoje.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

...i na tym czerwonym gramofonie się na chwilę zatrzymam.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

To gramofon firmy JR Audio z ramieniem tangencjalnym. Na początek coś ze strony:

Idea ramienia pantografowego, jako próby skompensowania krzywizny prowadzenia igły pojawiała się dotychczas częściej w literaturze niż realnym świecie z racji ogromnych trudności wynikających z przelożenia założeń teoretycznych na jakieś praktyczne rozwiązania dające się wyprodukować przy użyciu istniejących materiałów.
Konieczność zastosowania wielu pomocniczych osi obrotu, nawet przy ogromnej precyzji wykonania niosła ze sobą ogromne ryzyko wystąpienia niepożądanych luzów i zawyżenia masy całej konstrukcji oraz braku niezbędnej sztywności. Te wszystkie trudności udało się przezwyciężyć w nowatorskim ramieniu Impossible firmy JR Audio. Mocowane konwencjonalnie prowadzi igłę pod tym samym kątem do ścieżki bez względu na jej odległość od środka płyty. Pomocnicze osie obrotu oparto na szwajcarskich rubinowych łożyskach stożkowych i piwotach. Udało się uzyskać zupełny brak luzów przy minimalnym tarciu części ruchomych.
 
Belki ramienia z wydrążonego drewna z gruszy o starannie dobranej geometrii są odpowiedno lekkie, twarde i niewrażliwe na działanie wilgoci zawartej w powietrzu. Wysokiej jakości kable wyprowadzają sygnał od główki najkrótszą możliwą drogą do pozłacanych gniazd. Wyjątkowa konstrukcja ramienia sprawia, że po zamontowaniu nie potrzeba przeprowadzać żadnych regulacji. Poza tym jego niespotykany wygląd pozbawiony jakichkolwiek krzywizn i krągłości sprawia, że jest inne od wszystkich obecnych na rynku ramion zarówno teraz jak i w przeszłości.


Miałem okazję uciąć małą pogawędkę z konstruktorem. Gdy okazało się że od biedy kumam bazę, bardzo chętnie opowiadał o trudnościach, celach i ostatecznym efekcie. Zdjęcie ze strony producenta, bo nie udało mi się jednoznacznie ukazać zdjęcia dodatkowego cięgna obok ramienia. Masa efektywna ramienia oscyluje w okolicach 20g i więcej.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

#20
Tutaj miły pan konstruktor przesuwa gapiów bym mógł zrobić wygodnie zdjęcia :)
Na trzecim zdjęciu widać coś na kształt młoteczka. To magnesik. Ramię też ma o przeciwnym biegunie i gdy odsuwamy je do pozycji spoczynkowej, ładnie się zczepiają. Proste i skuteczne. Genialne!
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

#21
Ramię jest wykonane z niebywałą dokładnością. Pociągałem je trochę. Rewelacyjnie chodzi. Co tu dużo mówić, Ad Fontes przy nim to ciągle precyzja wykonania podkowy przez kowala :( Ma wszystkie niezbędne regulacje, a nawet więcej. Można spokojnie zamontować dłuższą wersję.  Z tego co patrzę, kosztuje w Szwecji 33 tys koron. Jeśli nic nie pokiełbasiłem - 14 tys. zł. Kurczaki, za gramofon z ramieniem o teoretycznie zerowym błędzie kąta prowadzenia?

Ktoś by miał ochotę poczytać o gramofonie, tutaj np.: http://www.hi-fi.com.pl/testy/gramofony/3317-jr-audio
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102

Cytat: frywolny trucht w Listopad 20, 2017, 18:13Z tego co patrzę, kosztuje w Szwecji 33 tys koron. Jeśli nic nie pokiełbasiłem - 14 tys. zł. Kurczaki, za gramofon z ramieniem o teoretycznie zerowym błędzie kąta prowadzenia?
To wyjdzie 3315 euro. Pytałeś może jak tam jest rozwiązane łożysko?

rudy-102


frywolny trucht

Houston! Mamy problem! Gramofon tyle kosztuje bez ramienia. Z ramieniem  prawie drugie tyle. 64 tys. koron. Ciekawe czy w Polsce można go nabyć taniej? W końcu to ciągle dziki kraj, możliwości nabywcze jakby inne.

Nie pytałem o łożysko. Bawiłem się ramieniem i tylko temu poświęciłem czas.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93