Ortofon Cadenza Black

Zaczęty przez kangie, Czerwiec 05, 2015, 23:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

vasa

Cytat: Piterski w Czerwiec 25, 2018, 14:28
Cytat: vasa w Czerwiec 25, 2018, 13:22Czy one się różnią schematem?
Zasadniczo różnią się dźwiękiem.

Pierwszy nazywał się Sensor Prelude a drugi to Sensor2, a teraz jest jeszcze wersja MKII ale z zewnątrz nadal jest obudowa Sensora2.
A kiedy skończyli robić pierwszą wersję?
Zresztą.
Nie chodzi o to czy on dobry czy wybitny tylko że wkładka fantastyczna i grzechem byłoby nie spróbować czegoś innego.

[emoji377]🥃

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

#101
Cytat: vasa w Czerwiec 25, 2018, 15:08
A kiedy skończyli robić pierwszą wersję?
Gdzieś chyba w 2015 roku. Wtedy pojawił się test u Pacuły.

Cytat: vasa w Czerwiec 25, 2018, 15:08
Nie chodzi o to czy on dobry czy wybitny tylko że wkładka fantastyczna i grzechem byłoby nie spróbować czegoś innego.
Umówiłem się na odsłuch tej wkładki u Darka i może pożyczy mi preamp Waldka do domu.
On się świetnie komponuje wizualnie z Micro Seiki, jak by jeszcze razem zagrało to może ...  :D
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Bartolo

Cytat: vasa w Czerwiec 24, 2018, 23:56To nie wkładka.
Coś innego Ci mrozi pięty.
Pewnie preamp.
Panowie, może jestem laikiem, i ignorantem, i zawsze możecie wyprowadzić mnie z błędu. Ale Piotrek testuje wkładkę na swoim sprzęcie, w dobrze znanej konfiguracji i ustawieniu, a jego porównania odnoszą się do dźwięku wkładki którą ma od czterech lat, i której zalety i wady zna na wylot. Przetestował ją na powyższej płycie, bo takowa nadaje się do tego idealnie. I wiadomo że na innej płycie, muzyce, realizacji, tłoczeniu wkładka ta zagra totalnie inaczej... Ale rzetelny test, opiera się na niwelowaniu zmiennych. Moim zdaniem oczywiście, a ja, jak napisałem powyżej jestem laikiem. Więc twierdzenie że, coś innego "mrozi", oziębia, słodzi, dociepla itd. jest lekko mówiąc nie na miejscu.. Bo zawsze ta sama wkładka zagra u kogoś innego zupełnie  inaczej, tak samo jak i reszta toru.. Więc po co te "dywagacje"...? Jesteście poważnymi audiofilami, więc powinniście doskonale wiedzieć że każdy test jest subiektywny... Piotrek opisuje swoje wrażenia, i porównuje wkładki w jak najbardziej zbliżonych warunkach. Nie ma tylko wpływu na pogodę, samopoczucie, żonę i "kadrę polski".. Reszta jest powtarzalna... Wiec taki test, to tak naprawdę tylko jakiś tam punkt odniesienia, który być może w przyszłości, pozwoli się komuś tam zastanowić, czy jest sens się taką wkładką zainteresować... Za 1500zł większość  by się nie zastanawiała.. 4tyś, to już powód do "drapania po głowie"... 10tyś, to już spora analiza finansowa, i kreatywna księgowość, by ukryć wydatki przed żoną... Tak więc czytajcie, i cieszcie się radością innych... I ich bólem głowy przy decyzji która lepsza... ;) 
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

vasa

Cytat: Bartolo w Czerwiec 25, 2018, 19:30twierdzenie że, coś innego "mrozi", oziębia, słodzi, dociepla itd. jest lekko mówiąc nie na miejscu..
Auć...
Jak jest nie na miejscu to przepraszam.
Nie zdawałem sobie sprawy, nie chciałem, myślałem że wolno, już nie będę :(
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

#104
Cytat: vasa w Czerwiec 25, 2018, 19:56Nie zdawałem sobie sprawy, nie chciałem, myślałem że wolno, już nie będę :(
Mariuszu, ty stary wyga i strzelisz focha, no bez jaj  ;D

Bartek wie jaką mam zagwozdkę z tymi wkładkami bo mu czasem zawracam dupę moimi audiofilskimi problemami, ma jak gdyby wgląd od kuchni stąd jego apel o więcej wyrozumiałości.
Ja wiem, moje relacje często wywołują sprzeczne odczucia, ale jednak nie jestem taki głuchy i zazwyczaj coś jest na rzeczy. Tym razem to nie preamp gramofonowy. Pochwalę swój ogon ;D ale Sensor2 MkII jest bardzo dobrym urządzeniem.

Jedna rzecz mi się jednak udała. Otóż tak dobrałem w końcu parametry takie jak wzmocnienie obciążenie preampu i uwaga nacisk igły, że gdy zagrałem płytę White Winds to poczułem się usatysfakcjonowany tym co słyszę.

Właśnie w sile docisku tkwił klucz do sukcesu. Mam możliwość zmiany tego parametru w czasie grania. Dla Rohmana i Candenzy początkowo dałem wartości zalecane i dziś w trakcie odsłuchu wspomnianej płyty ruszyłem tym pokrętłem.

Wątek jest o Candenzie Black więc podam wartości jakie dla niej ustawiam. Wzmocnienie dla napięcia 0,4mV, obciążenie 200 Ohm i nacisk bliski górnej granicy <2,5g. Spowodowało to dociążenie pasma i nareszcie wkładka zagrała równiej niż poprzednio. Już mi góra nie dominuje nad resztą przekazu i teraz na tego typu muzyce elektronicznej wszystko jest jak należy.
Widać postęp w technologi czyli iż z cienkiego długiego wspornika można wycisnąć większą szybkość precyzję basy i fantastyczną przestrzenność.
Jest drajw i w końcu pojawiło się w tym szybkim basie jego dociążenie ale bez efektu spowolnienia czy rozmycia.

To na tej płycie Mariuszu są te dzwoneczki rozwieszone jak pajęczyna gwiazd we wszystkich wymiarach. To jest chyba efekt tego mikro detalu jaki ta wkładka potrafi wydobyć tego planktonu nadającego tę przestrzenność.

Jak widać technika idzie do przodu i postęp w świecie wkładek następuje. Nic nie ujmując doskonałemu Rohmanowi to w skali bezwzględnej w tym starciu Candenza zyskuje u mnie punkt.
Ceny obecnie są inne to fakt, ale jak spojrzeć ile Rohman kosztował to jest już podobna półka.

Ps. Jutro pewnie zmienię trochę repertuar i zaczniemy iść w stronę innej muzyki bo Krzysztof się już nie może wkładeczki doczekać.
Zobaczcie jednak ile mi zajęło czasu zanim się z nią jakoś dogadałem, tak więc co nagle to po diable  :P.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa

Cytat: Piterski w Czerwiec 25, 2018, 23:13To na tej płycie Mariuszu są te dzwoneczki rozwieszone jak pajęczyna gwiazd we wszystkich wymiarach.
Czyli płytę pomyliłem ale nie łgałem :D
Ciekawe czy ją tu mam gdzieś na półce?
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

#106
Po długiej nieobecności w domu z powrotem zagościł mój preamp Luxmana, mam nadzieje że tym razem już na stałe.
Ta bestia przez uszkodzony scalak wyjścia słuchawkowego nie chciała się uruchamiać. Wygląda na to, że po kilku miesiącach czekania problemy zostały usunięte.

Dodatkowo w ukłonie dla Krzysztofa czyli właściciela wkładki Candenza Black, który udostępnił mi ją do testów.
Pozostałe odsłuchy odbywać się będą za pośrednictwem jego SUT-a, który mi kiedyś podesłał.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Piterski

Podczas słynnych forumowych testów Husarii słuchałem u Malg-a poniższej płyty.
Friday Night in San Francisco. Mam wydanie CBS z 1981, a pisze o tym bo brzmi zupełnie inaczej niż tłoczenie Pilipsa, które słyszałem u Bartolo.

Skupiłem się głównie na pierwszej stronie i utworach Mediterranean Sundance/Rio Ancho oraz Short Tales Of The Black Forest.
Candenza zagrała trochę podobnie do Audio Techniki kiedy słuchałem tej płyty u Bartolo. Nawet to jakoś skomentowałem, że zapitalają jak na mandolinach.
Jest poczucie akustyki i dużej przestrzeni, ale jednocześnie mam wrażenie jak bym miał mikrofony bardzo blisko gitar.
Wybrzmienia strun są krótkie mimo, że te z dolnych rejestrów mają odpowiednią wysokość dźwięku to jest jak gdyby mniej pogłosu niż w Rohmanie jest on bardzo szczupły. Słychać głównie struny ale dosłownie wszystko co tylko się z nich wydobywa. Pogłosu pudła gitary jak gdyby nie było.
Jak wspomniałem w drugim wątku o Rohmanie, nigdy na gitarze nie grałem więc moje porównania są moją imaginacją jak sobie to wyobrażam w rzeczywistości.
Odnoszę wrażenie, że ta gra jest bardziej analityczna ale przez to bogatsza w informacje. Struny są mocno napięte i dają wysokie krótkie dźwięki.
Słychać że mocno je podkręcili bo miałem wrażenie jak by to było dopalone elektryczne granie, że aż dym idzie, taki jest drajw.
To już nie jest akustyczne barokowe granie, a bardziej koncert rockowy. Usłyszałem że gra muzyków jest dużo bardziej różnorodna niż mi się zdawało.
Różnego rodzaju uderzenia w pudła czy tupania są krótkie i trochę na drugim planie ale obecność nagranej publiczności jest bardzo wyraźna i bez problemu można rozróżnić co czasami krzykną czy zawołają. Generalnie jestem w rozterce ale wierze, że na nagłaśnianym koncercie tak właśnie bym to usłyszał, a nie tak jak gdyby to był koncert akustycznym.
Co jest bliższe prawdy nie wiem bo taka też z grubsza jest różnica pomiędzy wydaniem CBS i Philipsa słuchanym na Audio Technice AT-OC9.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa

Fajna płyta.
Dzięki, że mi o niej przypomniałeś.[emoji3]
Ciekawe gdzie się schowała?

[emoji485][emoji377]

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

Cytat: vasa w Lipiec 02, 2018, 08:21Fajna płyta.
Dzięki, że mi o niej przypomniałeś.
Ciekawe gdzie się schowała?

Udało mi się kupić ja w bardzo dobrym stanie, a będąc u Bartolo nie spodziewałem się, że ten sam materiał może być tak różnie nagrany. Przy okazji jak tam Twoje testy napędów?

Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa

Cytat: Piterski w Lipiec 02, 2018, 08:54Przy okazji jak tam Twoje testy napędów?
Jeszcze się nie zaczęły ale wszystko jest gotowe.
Pewnie w tym tygodniu to opiszę :)
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

malg

Cytat: Piterski w Lipiec 02, 2018, 00:34
Podczas słynnych forumowych testów Husarii słuchałem u Malg-a poniższej płyty.
Friday Night in San Francisco. Mam wydanie CBS z 1981, a pisze o tym bo brzmi zupełnie inaczej niż tłoczenie Pilipsa, które słyszałem u Bartolo.

Skupiłem się głównie na pierwszej stronie i utworach Mediterranean Sundance/Rio Ancho oraz Short Tales Of The Black Forest.

Powinieneś tez zajrzeć na drugą stronę,
bo tam w dwóch ostatnich utworach
grają wszyscy trzej na raz

Piterski

Cytat: malg w Lipiec 02, 2018, 13:24
Powinieneś tez zajrzeć na drugą stronę,
bo tam w dwóch ostatnich utworach
grają wszyscy trzej na raz

Wiedziałem, że jak zobaczysz o jaka płytę chodzi to się odezwiesz ;D

Posłucham ale już na spokojnie poza sesją testową. Czas goni i trzeba się śpieszyć  :).
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

malg

mam 4 wersje (3 winylowe i CD)

Bartolo

Cytat: malg w Lipiec 02, 2018, 13:35mam 4 wersje (3 winylowe i CD)
I która brzmi najlepiej..? Pytam o LP
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

Piterski

Cytat: Bartolo w Lipiec 02, 2018, 13:37I która brzmi najlepiej..?

Dotykasz grząskiego tematu  ;D
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

malg

Cytat: Piterski w Lipiec 02, 2018, 14:23
Cytat: Bartolo w Lipiec 02, 2018, 13:37I która brzmi najlepiej..?

Dotykasz grząskiego tematu  ;D
Dla mnie to oczywiste:
najlepiej i najgorzej brzmi wersja PHILPS-a
Zaskoczony już tłumaczę
mam dwie wersje sygnowane przez PHILIPS-a.

1. 180 gram audiophile pressing produced by Hi-Q Records sygnowana też przez ProJect-a - ta brzmi najgorzej
      (zdaje sięę że kiedyś Pacuła się nad nią wylewał bardzo pozytywnie, ze to najlepsza realizacja w kosmosie ;D ;D ;D)
2. Amiga VEB DEUTCHE SCHLLPLATTEN BERLIN DDR( była zdaje się robiona z licencji CBS, ale nie jestem pewien) - ta jest w środku
3. na licencji CBS PHILIPS wersja Nederlands z 1981 - ta jest najlepsza

Wersja 180g Audiophile, brzmi tak jak opisał Piterski, publicznosc jest rozmyta, w ogóle cały przekaz jest jakby "spod miednicy"
wersja Holenderska i Amigi róznią się mimimalnie na korzyść PHILPS-a

Piterski

Wcale nie jest rozmyta inaczej ja słychać na każdej z wkładek
Cytat: malg w Lipiec 02, 2018, 14:41
Cytat: Piterski w Lipiec 02, 2018, 14:23
Cytat: Bartolo w Lipiec 02, 2018, 13:37I która brzmi najlepiej..?

Dotykasz grząskiego tematu  ;D
[...] brzmi tak jak opisał Piterski, publicznosc jest rozmyta
.

Wcale nie jest rozmyta inaczej ja słychać na każdej z wkładek.

Chyba sprawdzę i podam dokładnie jakie mam tłoczenie.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Michał

Ja się zgadzam z Grześkiem,pressing Philipsa brandowany przez Pro Jecta to lipa.

Piterski

Sprawdzę będąc wieczorem w domu numer tłoczenia, ale z Discogs wychodzi mi, że mam tłoczenie CBS na UK z roku 1981.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

malg

Ale PHILIPS 180g, sygnowany przez ProJect-a to tłoczenie po 2008 roku nie pamietam dokładnie z którego
na discogs nie jest opisany rok wydania
https://www.discogs.com/Al-Di-Meola-John-McLaughlin-Paco-De-Luc%C3%ADa-Friday-Night-In-San-Francisco/release/6766521
o ile pamiętam to albo 2010 albo 2011 (ale mogę się mylić), prawdopodobnie wytłoczona w Austrii (ze względu na powiązania z ProJect-em)

a tu opis Pacuły:
http://www.highfidelity.pl/artykuly/0408/plyta.html


Bartolo

Ja mam tłoczenie West Germany...  :-\
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

gratefullde

Nic się nie martw, ja mam radzieckie [emoji23]
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

cdt

Zajebiszcza wkładka zgrała się z linnartem wyśmienicie  ;D ::) . Dzięki Piotrek za odwiedziny .

Piterski

Ja dziękuje za zabawki, które mi pożyczyłeś. Jest czego słuchać.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.