Hi End dla oszczędnych czyli Tara Labs Apollo I

Zaczęty przez muda44, Sierpień 05, 2017, 17:45

Poprzedni wątek - Następny wątek

muda44

Tematy kablowe często przewijają się przez różne fora a przeważnie są to bardzo " ostre " dyskusje z tymi co słyszą wpływ kabli na brzmienie z  " niesłyszącymi  " .
Fakty są takie że kable które dobrze " grają " a raczej mało psują są bardzo drogie więc nie dziwi mnie to że ktoś mając kabel za powiedzmy 100zł zmienia go na taki kilka razy droższy i różnic nie słyszy . Mało jest bardzo dobrych i relatywnie niedrogich interkonektów a o takim chciałbym tu właśnie napisać .
W swojej historii testowania różnych interkonektów miałem takie za 7zł i takie za 16000zł .
Przez ten czas nie trafiłem na niedrogi interkonekt wart zachwytów jakie opisałem na innym forum zakładając klub Qeda i opisując bardzo tani i bardzo dobry kabel głośnikowy Ruby który przy odpowiedniej konfekcji może zostać docelowym kablem w wielu systemach .
I tak trafiłem na interkonekt RCA Tara Labs Apollo I .
Kabel ten w wersji RCA kosztuje około 1100zł . Dla jednych to dużo dla innych akurat a dla tych co mogą wydać jeszcze więcej na kabel może okazać się kablem docelowym .

Tara jest zapakowana w tekturowe pudełko . Sam kabel jest spakowany w folię a wtyczki zabezpieczone prostymi i skutecznymi osłonkami . Zatrzymując się przy wtyczkach są one zakręcane i dosyć ciasno wchodzą na gniazda . Nie są to co prawda topowe gniazda WBT ale ciężko coś im zarzucić chociaż nie są małe i przy typowym rozstawie standardowych gniazd RCA wchodzą na styk .
W pudełku dostajemy jeszcze kilka " papierków " ale w tym temacie nie są one ważne .

Kabel wpięty do systemu może zaskoczyć niejedną osobę nawet osłuchaną ze znacznie droższymi kablami .
Nie jest to kabel uniwersalny , kabel nieco przyciemnia i dociąża przekaz ale nie kosztem precyzji czy zmatowienia jakie występują w podobnych cenowo kablach " węglowych " . Priorytetem kabla nie są chirurgicznie wycięte kontury , mega dynamika ani fala mikro detali .
Bas nie jest nigdzie pogrubiony ani wzmocniony a jednak sięga nisko , jest wystarczająco szybki i konturowy ze świetna barwą . Góra pasma jest nieco wycofana ale bez utraty rozdzielczości ale to co przykuwa uwagę to średnica . Takiej barwy , zróżnicowania , selektywności i dokładności połączonej z naturalnością nie słyszałem w kablach nawet kilka razy droższych . Kabel jest wzorem dla określenia " muzykalny " . Kultura przekazu i klasa grania na bardzo wysokim poziomie . Nic nie ginie , wszytko jest na swoim miejscu i pokazane tak że można słuchając muzyki wsiąknąć na wiele godzin ...

Polecam sprawdzić ten kabel zwłaszcza w systemach zbyt analitycznych , suchych , sterylnych , mało barwnych z ubogim w ilość basem. Być może odmieni brzmienie systemu i znacznie podniesie radość z jego słuchania .

Zdjęcie ze strony producenta .

frywolny trucht

Mam jakąś taką prywatną ansę do wtyków w których sygnał błądzi po obudowie. A te na takie wyglądają. Ciekawe, że oprócz najwyższych modeli WBT, wtyków Eichmann-a także Chord izoluje. Jedni widzą problem, inni nie? A WBT w tańszych nie widzi.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

gratefullde

Tak mi się nasunęło, gdy posłuchałem nie lampowego dla odmiany, Questyle cma 600i.
Zmieniałem kabelki i nie sposób było różnicę wychwycić.
Ale dlaczego tak piszę o tym. Ano bo rzeczony dac/wzmacniacz, gra tak pięknie i muzykalnie, z ogromną ilością informacji, przekaz żywiołowy i naturalny, że żaden kabelek nie jest w stanie tego zjebac.
Doszedłem do takiego wniosku, że bdb źródło dźwięku oraz świetny dac i wzmacniacz, kolumny, słuchawki i właściwości metrowego druta sa pomijalne.
Takie moje przemyślenia choć nie przeczę że jakieś zmiany kable robią. Ino mikre.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

muda44

Cytat: frywolny trucht w Sierpień 05, 2017, 19:22
Mam jakąś taką prywatną ansę do wtyków w których sygnał błądzi po obudowie. A te na takie wyglądają. Ciekawe, że oprócz najwyższych modeli WBT, wtyków Eichmann-a także Chord izoluje. Jedni widzą problem, inni nie? A WBT w tańszych nie widzi.

Też kiedyś tak myślałem do czasu jak posłuchałem nowej Tary 0,8 ale używam gniazd WBT NEXTGEN gdzie jest dużo plastiku i mało metalu .
To są kable przesyłające sygnał analogowy ale miałem Tarę RSC AIR Digital 75 gdzie też były takie wtyczki i nie przeszkadzały w tym jak ten kabel " grał " w stosunku do innych , znacznie tańszych kabli .




muda44

Cytat: gratefullde w Sierpień 05, 2017, 19:54
Tak mi się nasunęło, gdy posłuchałem nie lampowego dla odmiany, Questyle cma 600i.
Zmieniałem kabelki i nie sposób było różnicę wychwycić.
Ale dlaczego tak piszę o tym. Ano bo rzeczony dac/wzmacniacz, gra tak pięknie i muzykalnie, z ogromną ilością informacji, przekaz żywiołowy i naturalny, że żaden kabelek nie jest w stanie tego zjebac.
Doszedłem do takiego wniosku, że bdb źródło dźwięku oraz świetny dac i wzmacniacz, kolumny, słuchawki i właściwości metrowego druta sa pomijalne.
Takie moje przemyślenia choć nie przeczę że jakieś zmiany kable robią. Ino mikre.

Mam zupełnie odmienne doświadczenia poparte wieloma porównaniami i próbami ale te rozważania niech się " rozwijają " w odpowiednich dla nich wątkach ;)

muda44

Minęło kilka miesięcy , w moim systemie zmieniają się wzmacniacze , odtwarzacze CD a te Tary zostają .
W międzyczasie był topowy Kimber KS-1030 i  Harmonix 101GP , kable używane i kilka razy droższe .
1030 na tle Apollo I wykazał się niewielką poprawą rozdzielczości ale żaden z nich nie ma tej naturalności zwłaszcza w obrębie średnicy i tak rozciągniętego basu .

Jedna uwaga , w niektórych połączeniach Apollo I ma delikatnie podbity zakres pomiędzy średnicą i górą ale nie jest to połączone z jakimkolwiek rozjaśnieniem czy ostrością a jedynie wyraźniejszym zaakcentowaniem tego pasma .

jimmi

#6
Cytat: muda44 w Luty 03, 2018, 12:02Minęło kilka miesięcy , w moim systemie zmieniają się wzmacniacze , odtwarzacze CD a te Tary zostają .
Panie Marcinie, Apollo 1 gra tak samo w pierwszym kontakcie jak VDH The Second. Apollo jednak w moim systemie ustawia wokal na swoje miejsce, ktore mi odpowiada i tworzy minimalnie glebsza scene. Poza tym sa to identczne brzmieniowo przewody ic. No ale te niuanse sa na kozysc apollo tara, bo zadnej przewagi the second nie ma poprostu.

Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

muda44

The Second to kabel który w jednych systemach gra bardzo dobrze a w innych bardzo źle .
Jeden z najdziwniejszych interkonektów jakie kiedyś miałem .

gracz

Mam ten kabel w tej chwili u siebie , słucham , go kolejny dzień i nijak Twój pierwszy opis nie ma się do tego co słyszę w swoim systemie ./ lampa 300b, dac także na lampie/
Właściwie wszystkie cechy są odwrotnie do tego co opisujesz.
Bas jest krótki i szybki , odchudzony w średnim zakresie , średnica sterylna , analityczna, góra otwarta ,rozdzielcza , ale
nie wybrzmiewa do końca .
Scena jest prawidłowa , bardziej słychać rozciągnięcie dźwięków w szerz niż w głąb.
Efekt podkreślenia przełomu średnie-wysokie , jest u mnie wyraźnie słyszalny , wokale są dla mnie zbyt twarde ..
Z pozytywów wyróżnić mogę dynamikę i rozdzielczość.
Dzisiaj jeszcze posłucham go sobie dłużej , zobaczę czy w trzeci dzień po wpięciu co się zmieni...
Pozdrawiam.

BOB

Cześć
I jak tam z tym kabelkiem bo zamierzam sobie kupić ? Wygrzal się i gra już lepiej ?
Pozdrawiam

muda44

Cytat: gracz w Marzec 04, 2018, 11:49
Mam ten kabel w tej chwili u siebie , słucham , go kolejny dzień i nijak Twój pierwszy opis nie ma się do tego co słyszę w swoim systemie ./ lampa 300b, dac także na lampie/
Właściwie wszystkie cechy są odwrotnie do tego co opisujesz.
Bas jest krótki i szybki , odchudzony w średnim zakresie , średnica sterylna , analityczna, góra otwarta ,rozdzielcza , ale
nie wybrzmiewa do końca .
Scena jest prawidłowa , bardziej słychać rozciągnięcie dźwięków w szerz niż w głąb.
Efekt podkreślenia przełomu średnie-wysokie , jest u mnie wyraźnie słyszalny , wokale są dla mnie zbyt twarde ..
Z pozytywów wyróżnić mogę dynamikę i rozdzielczość.
Dzisiaj jeszcze posłucham go sobie dłużej , zobaczę czy w trzeci dzień po wpięciu co się zmieni...
Pozdrawiam.


W porównaniu z jakim kablem ?

gracz

Cześć.
W porównaniu z Isoda Ha-08-PSR...
ale , muszę stwierdzić ,że w po kilku dniach użytkowania  Apollo ,kabel nabrał ogłady , góra otworzyła się , pokazuje więcej informacji, przełom-średnie-wysokie jest bardziej gładki , scena pokazuje więcej informacji w głąb.
Isoda to kabel z przeciwnego bieguna , kładzie nacisk na nasyconą barwę , dociążenie dolnego środka , wypełnienie średniego basu, plastyczność kosztem rozdzielczości...
Także ,moja pierwsza ocena w stosunku do Apollo była mocno przedwczesna.
biję się w pierś i od-szczekuję  :)


muda44

Nie znam kabla Isoda XXX ale wiele innych uważanych za najlepsze kabli w tej cenie i żaden nie dorównuje Apollo I .
On gra po tej barwnej , naturalnej stronie ze złagodzoną rozdzielczością ale bez jej utraty .
Wyższy bas nie jest podbity ale niski bardzo ładnie rozciągnięty w dół .
Za jakiś czas będę szukał jakiegoś następcy .

BOB

A co Pan myśli o Purist Audio Design Vesta, podobno lepszy od Tary.
Pozdrawiam

muda44

Cytat: BOB w Marzec 09, 2018, 15:07
A co Pan myśli o Purist Audio Design Vesta, podobno lepszy od Tary.
Pozdrawiam
Miałem Veste w tym samym czasie co Apollo I.
To zupełnie inaczej " grający " kabel . Tam gdzie podejdzie jeden , raczej nie sprawdzi się drugi .
Przykładowo Vesta świetnie mi się nadawała do łączenia Accuphase DP-400 z Gryphonem Atillą . Apollo I w tym samym miejscu mocno zachwiał równowagę tonalną .
Było źle ponieważ DP-400 ma podobny charakter " grania  "  co ten Purist .
Znowu z Accuphase DP-65 Vesta to był jazgot a z Apollo wszytko na swoim miejscu .
Vesta to taki powiedzmy Stereovox HDSE , VESPA albo lepszy RED DAWN Nordosta a Apollo I to bardziej VDH First UL MKII .

BOB

Dziękuję za info
Czyli lepszy jest tu jednak VDH THE FIRST ?

muda44

Cytat: BOB w Marzec 10, 2018, 10:49
Dziękuję za info
Czyli lepszy jest tu jednak VDH THE FIRST ?

Nie lepszy .
First matuje brzmienie . Apollo I daje barwę ale nie kosztem upraszczania Firsta , chodziło mi o podobny wpływ na brzmienie .

jimmi

U mnie Apollo jest wpiety pomiedzy cd a piecem. Trzeba przyznac, ze jakosc wykonania jest wybitna.
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

jimmi

Cytat: muda44 w Marzec 07, 2018, 19:46Za jakiś czas będę szukał jakiegoś następcy .

Witam!
-Ciekawi mnie, czy udalo sie znalezc nastepce?
-Po 9 miesiacach od kupna, dzis wpialem Apollo 1 pomiedzy pre gramofonowe na elementach dyskretnych a wzmacniacz. Potwiedzam Twoje wczesniejsze spostrzezenia. Dokladnie to:
"Bas nie jest nigdzie pogrubiony ani wzmocniony a jednak sięga nisko , jest wystarczająco szybki i konturowy ze świetna barwą . Góra pasma jest nieco wycofana ale bez utraty rozdzielczości ale to co przykuwa uwagę to średnica"

-Gora jest cofnieta wzgledem innych IC jakie mam VDH. Ale to zdaje sie porzadkowac brzmienie  w bardziej spojna calosc. Efektem jest wieksza przyjemnosc sluchania na dluzszym posiedzeniu. Apoollo jest o tyle fajnym kablem, ze w jego przypadku nie ma sensu analizowac brzmienia, bo one jest kompletne i przyjemne.
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

Moriarty

A czy była okazja porównać Apollo z interkonektem na bazie owego słynnego - i popularnego wśród bywalców tego forum - kabla Neotech z superczystej, monokrystalicznej miedzi?
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

jimmi

Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

gratefullde

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Moriarty

Myślałem o UP-OCC Neotech (NEMOI-3220):
https://allegro.pl/neotech-interkonekt-rca-nemoi-3220-1-5m-i7125311230.html

Tego NEI-3001III nie znam, ale dzięki za rekomendację, przyjrzę się.
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

marekw 76

A tara Apollo 2 to już całkiem inny przewód?
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n