Menu główne

Ad Fontes

Zaczęty przez frywolny trucht, Maj 27, 2014, 01:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

andrzej analogowy

Początek

andrzej analogowy


Old Man Kensey

Dziękuję, Panie Andrzeju. Dobrej niedzieli!
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

frywolny trucht

Piknie, a jak moce przerobowe?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

andrzej analogowy

Są uzależnione od obrabiaczy metalu.Oni, w swojej polityce finansowej stawiają na produkty przynoszące konkretne zyski a nie jakieś tam gramofony.Czas upływa więc na klęczeniu w pozycji błagalnej....Myślę,że dam radę pracować po kilka godzin dziennie,co może zaowocować kilkoma sztukami miesięcznie..

nikhil

Rewelacyjna wiadomosć  :) trzymam kciuki , kibicuje aby wszystko się udało. Pozdrawiam z Poznania
Ad Fontes, Ortofon M2 black, Lite Ga-31A, Saba acoustic monitor 140, Ultra HIFI professional ST 7140, Teac V- 3010, Teac PD-H 500c, Tascam 34

Old Man Kensey

#4256
"Zu den Quellen" 😊 Fajnie się to czyta, choć już niemal zapomniałem języka...

(chyba brakuje strony lub dwóch?)
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

Bipo

#4257
Pytanie: co może być przyczyną brumienia jeśli kabel od uziemienia podłączony  pomiędzy przed wzmacniacz gramofonowy  a gramofon zbliżę do zasilacza wpiętego w gniazdko( zasilacz napędza silnik od gramofonu,)?
Jeśli kabelek uziemienia jest daleko jest cisza, robi się brum jeśli tylko zbliżę uziemienie do zasilacza. Przepiąłem zasilacz do listwy i do innego gniazdka i to samo. Czy ten zasilacz od gramofonu może być uszkodzony? Czy ktoś stosował inny jeśli tak to jaki?

Rozmawiałem z p.Andrzejem, który wyjaśnił mi, że jest to normalne zachowanie i lepiej poprowadzić tak kabelek uziemienia aby było jak najdalej od tego zasilacza.

paul_67

Też chciałem Ci doradzić, aby kabelek uziemienia dać jak najdalej zasilacza  i przestać się zastanawiać nad przyczyną :)

Kangie

Cytat: Piterski w Wrzesień 17, 2015, 22:46Ostatnio odwiedziłem mojego dobrego kolegę, który ma bardzo fajny sprzęt i sporo urządzeń się u niego przewija. Włączył mi moją płytę Shade "Promise", którą mi się w moim systemie w domu miło słucha.
Kopara mi opadła jak to zagrało nie wiedziałem, że na tej płycie jest zapisany dźwięk takiej klasy. I to nie w sensie więcej i lepiej lecz charakter był zgoła odmienny, szybki rytm to odbierałem tak jak by mnie jakieś niewidzialne pociski bombardowały to był naprawdę szybki sprężysty bas. To mi otwarło oczy na to jak potrafi grać Hi-End. I mimo iż z racji kwot takiego dźwięku nigdy mieć nie będę to uważam, że warto i powinno się dużo słuchać takich zestawów by mieć wyobrażenie do czego się chociaż zbliżać.
Piotr, już chyba zbliżyłeś się do tego dźwięku --> ? Prawie 5 lat minęło. Wiele się zmieniło od tamtego czasu. Bas na pewno sprężysty masz teraz :)

Piterski

Kangie, zmieniło się na pewno bardzo dużo, nawet nie przypuszczałem, że po tych 5 latach tak to będzie wyglądać.
Dobrze, że mi przypomniałeś ten mój wpis, wybieram się bowiem do mojego kolegi oddać mu jego preamp gramofonowy to może znowu poproszę go o włączenie tej płyty i zobaczę jakie będę miał odczucia po powrocie do domu.
Delty, grające z Gryfonem to są inne kolumny, zdaje sobie sprawę, że nie złapałem audiofilskiego ideału za nogi ale jestem bardzo usatysfakcjonowany tym co u siebie słyszę.
Ostatnio trafiło mi się możliwość podpięcia pod CD Sony, zewnętrznego DAC-a, aprzy okazji mam możliwość porównać go z innym CD. Odniosłem wrażenie, że z DAC-em gra trochę lepiej, a ten CD jeszcze lepiej.
Przypomniałem sobie, że przecież Sony ma filtry i w tym momencie nie mam włączonego żadnego. Wiec zacząłem je zmieniać i... o dziwo dźwięk się zmienił dosyć wyraźnie na korzyść.
Czyli nie mam powodu by rozważać jego zmianę. Wcześniej też się tymi filtrami bawiłem ale nie miałem innego CD do którego mógłbym się odnieść i zmiany były mniej słyszalne. To jest właśnie to co u mnie zrobił Diablo. 
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Bipo

Witam, użytkuje już jakiś czas Ad Fontes z wkładką  Denon 103r. Fontek ma zrobione dedykowane ramię pod tą wkładkę o masie ok 25gram.  Przesłuchałem na nim ok 50 płyt po kilka razy. Więc wkładka ma ok 100-200h.
Przed wzmacniacz to Lar LPS 1.
Mam porównanie tylko do mojego CD denon  DCD 1510ae. To co zauważyłem to w trakcie odsłuchu płyty winylowej jest słabszy bas w stosunku do cd.
Z płyty CD schodzi bardzo nisko, jest głęboki i taki dociążony. Natomiast z winyla jest bardziej płaski, wygładzony, tak jak byśmy zmniejszyli pokrętło od basu w drugą stronę. Mam nadzieję, że miej więcej wiecie o co mi chodzi.
To nie tak, że jego nie ma on jest tylko w moim odczuciu jest go mniej.
Porównanie robiłem na kilku  płytach, które mam zarówno na CD jak i na winylu.
Gramofon z wkładką został skalibrowany przez kolegę Piotrka i tak słucham do dnia dzisiejszego.

Pytanie do Was, czy tak ma być to ,,ok" nie szukam dalej. Jeśli można coś zmienić aby ten bas polepszyć proszę o podpowiedź co...?

Kangie

#4262
Obniż VTA. O kilka mm.

Dobrze było dodać SUT i ustawić 47kOhmów.

Ewentualnie zmienić pre phono na lepsze. Denon 103R/SA rąbie basami jak drwale z "Siekierezady" E. Stachury ;) Powodzenia!

frywolny trucht

Można też zwiększyć nacisk do maksymalnego dopuszczalnego. Ogólnie tendencja jest taka, że współcześnie winyle realizuje się na grubo, z przesunięciem tonalnym w kierunku tonów niskich. Natomiast stare realizacje raczej były "lekkie".Jeśli ktoś przemasterował stary materiał na cyfrę to mógł suwaczkiem dodać dołu. Inna sprawa, że różne realizacje tej samej płyty na CD brzmią różnie. Przypomnę tutaj choćby realizacje japońskie. Tak samo różnią się poszczególne tłoczenia tej samej płyty. Inaczej brzmi tłoczenie amerykańskie, inaczej holenderskie, itp. Czyli nie ma takiej sytuacji wprost,, że ten o ma mniej basu. Nawet jak do winyla była dołączona gratisowa płyta CD. Cholera wie jak przebiegł mastering obu. Natomiast jeśli mówimy o ogólnej tendencji, że tysiąc płyt przesłuchanych i winyl zawsze ma mniej basu, to można przysiąść i kombinować. Moim skromnym zdaniem, co by Andrzej za rurę nie skręcił, AF średnio się nadaje na tego Denona.

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Therion

#4264
Cytat: Bipo w Lipiec 30, 2020, 22:35
w trakcie odsłuchu płyty winylowej jest słabszy bas w stosunku do cd.
[quote/]


Też tak mam na Transie. Bas jest trochę lżejszy, ale za to wszystkie inne aspekty znacznie lepsze - scena, wokale, instrumenty smyczkowe i strunowe... Ogólny fun 2x wiekszy.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Bipo

Dokładnie to samo zaobserwowałem, bas łagodniejszy ale średnica i góra super.
Teraz zobaczymy co będzie jak wspomoge lar LPS 1 SUTem Verto... :-)


vasa

Cytat: Bipo w Sierpień 03, 2020, 15:17zobaczymy co będzie jak wspomoge lar LPS 1 SUTem Verto...
Bardzo jestem ciekaw Twojej reakcji ;D
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

frywolny trucht

Gdy robiłem reorganizację ołtarza audio wyniosłem z chaty tonę zbędnych przewodów i zasilaczy. Niektóre okazały się niezbędne. W swym geniuszu posiałem więc zasilacz do AF. Mam taką wersję sterownia jak na zdjęciu. Mogę prosić dobrą duszyczkę o zdjęcie tabliczki znamionowej z zasilacza?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Old Man Kensey

Ło kurde, to się narobiło... Dziś już trochę ciemno, jutro postaram się o fotkę. Pozdrawiam  :)
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

andrzej analogowy

Zasilacz AC/AC czyli transformator z 230 na 9 lub 12 lub 15V.Do kupienia na alle...u sprzedawcy holandpoland.Wtyczki były w tych zasilaczach w wersjach 2,5/5,5 oraz 2,1/5,5.Raczej ta pierwsza będzie pasowała.Można także nabyć przejściówkę 2,5/2,1..W razie czego polecam się...

Old Man Kensey

Dobrze, że Pan Andrzej odpowiedział, bo u mnie to jest trochę inny typ zasilacza...
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

Bipo

Przetestowane SUT Ortofon Verto + Lar LPS 1 + Denon 103R.
Przesłuchałem kilkanaście płyt, które są bardzo dobrze nagrane oraz te które jakością nie grzeszą.
Dodatkowo kupiłem płytę, która uchodzi za bardzo dobrze nagrana pod względem basu tj. Daft Punk Random Access. Mam ją również na cd.
Ponadto przesłuchałem płyty gdy nie ma maty i leży ona bezpośrednio na talerzu tj.3mm niżej oraz gdy płyta leży na drugiej płycie tj.2-3mm wyżej tak aby nie ruszać wysokości ramienia.
Moje wnioski są następujące:
1. Od razu po wpięciu do toru Verto jest bardzo głośno, trzeba na lar zjechać głośnością z godz.16tej na godz.8-9. Wzmocnienie dźwięku jest niesamowite... :-) Na Lar przestawiłem obciążenie na 47000.
2. Pierwsza płyta Pink Floyd Division Bell,  jak nie uderzy dźwięk ze struny gitar to powiem, że mnie lekko zaskoczyło. Jest dużo wyraźniej, czyściej, słychać tak jak by więcej informacji. Kilka następnych utworów to potwierdza. Vocal jest wysunięty do przodu, słychać go lepiej.
Następnie dochodzą basy i stopa perkusji i tu lekkie moje zdziwienie bo jest go mniej niż było.... :-(
Następnie wkładam kolejne płyty oraz słucham kolejne utwory i jest to samo. Na utworach, gdzie ten bas brzmiał naprawdę dobrze,  niestety został zmniejszony poprzez tą górę i średnicę. Nie o to mi chodziło , nie chciałem dodawać góry ani średnicy bo tak jak to Terion napisał jest ona na bardzo dobrym poziomie. Natomiast chciałbym dociążyć dół aby było lepiej, bez ruszania średnicy i góry.
Kilka dni tak przesłuchałem Verto i stwierdzam , że to nie to czego szukam. Dźwięk stał się czystszy, bardziej wyraźniejszy, ale kosztem dołu. Przy instrumentalnych kawałkach brzmiało to bardzo fajnie ale gdy puściłem cięższe brzmienia niestety mnie to męczyło .
3. Przy zdjęciu maty dźwięk minimalnie zszedł z wysokich tonów, oraz minimalnie dociążyło bas. Natomiast jak dołożyłem drugą płytę wycięło praktycznie do zera bas i została sama góra.
4. Kolejny krok to odłączenie Verto i odsłuch płyt na tym co miałem.
Od razu pojawił się fajniejszy dźwięk na dole, bas dostał vigoru. Niestety góra złagodniała ale ta jest delikatniejsza i przy całodziennym odsłuchu nie męczy .  Gitary brzmią łagodniej, ale bas jest bardziej dociążony, stopa perkusji jest lepiej zaznaczona. Dźwięk moim zdaniem najbardziej mi przypada do gustu.
5. Moim zdaniem jeśli Verto dołożyło by na basie to co zrobiło z górą i średnicą byłbym pewnie za tym dźwiękiem, ale nie stety zrobiło odwrotnie od mojego założenia.
6. Słucham różnej muzyki, od lekkiej po ciężkie brzmienia. Dlatego sam lar w moim systemie i mojej muzyce daje dla mnie przyjemniejszy efekt.
Jeśli bym słuchał samej gitary akustycznej z vocalem to Verto by zostało. Niestety gdy dochodzą ciężkie brzmienie brakuje mi bardziej dociążenia.
Oczywiście można dołożyć subwoofer i po problemie, ale nie o to mi teraz chodzi. Szukam rozwiazania by polepszyć dół , który i tak jest bardzo dobry. Jeśli nie da rady, będę słuchał tak jak jest. Bo po tygodniu słuchania płyt z Verto doceniam to co miałem..:-) Okazuje się, że ten dźwięk jest przyjemny dla ucha i można go słuchać cały dzień poprzez płyty od bardzo dobrze nagranych do słabszych nagrań . Na Verto znalazłem bardzo dużo płyt, które mnie męczyły dźwiękiem, ale też kilka które brzmiały lepiej niż na samym lar.

7. Verto na pewno sprawdzi w systemach gdzie brakuje komuś średnicy i góry . Bo tutaj zyska na plus.

Pozdrawiam. :-)

Piterski

Może trzeba by zmienić w nim nastawy wzmocnienia. Ja takich porównań nie robiłem i mało z Verto w tym zakresie eksperymentowałem.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Ktoś, kto kupuje z rozmysłem  103R nie szuka ekstrawagancji na górze, tylko miłego klimatu. Cyrki na górze tworzą ostre szlify, a nie sferyk. Plus oczywiście niska masa drgająca przetwornika. Taka to fizyka wstrętna.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Kangie

#4274
Bipo, czy zadbałeś o pojemność przewodów sygnałowych? Bawiąc się MC LO, SUTem i pre phono 47kOhm należ pamiętać że sygnał za SUTem jest taki jak z wkładki MM i tutaj pojemność przewodów ma znaczenie. W czasach kiedy używałem tego tandemu miałem kilka par interkonektów, zrobiłem trochę obliczeń i prób i zostały dość krótkie przewody o niedużej pojemności. Nie pamiętam już szczegółów, co do pojemności.

Natomiast granie na Denonie DL-103SA + Verto + LPS-1 było wysokiej próby. Rąbnięcie na basie i niskiej średnicy było koń-kretne. Podpytaj Sławka 4321. Jemu podobało się to granie u mnie w chałupie bardziej niż AT33PTG MKI limitowana seria (koorewsko dobry szlif i borowy wspornik) i Shure V15 Type III. Zrobiliśmy wtedy 10h odsłuch. Piękne czasy.

Tak jak Frywolny napisał - wysokie tony tych wkładek mają marginalne znaczenie. Tutaj liczy się masa, rozmach i "zaśpiew" na wokalach.