Moja przygoda z Technics SL 1200 GR

Zaczęty przez frywolny trucht, Sierpień 12, 2020, 14:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

moon

Cytat: miniabyr w Sierpień 13, 2020, 10:29Arek a jak to jest wkładka bo nie mogę się znaleźć co tam powiesiłeś .

>Znane są: integra K3, głośniki, przewody głośnikowe i wkładka Philipsa, która łoi skrajami.
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

miniabyr

Szkoda życia na chujowy dźwięk !

moon

Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

frywolny trucht

GP 412. Dźwiek jest inny, intrygujący, ma akcenty położone w zupełnie innych miejscach niż dawał to Ad Fontes, ale też Fontkiem grałem na Husarii, a teraz  z dziurek w integrze. Chcę sobie tak pograć trochę, żeby wiedzieć co zależało od gramofonu, a co od PHONO. Później podłączę Husarię i będzie wszystko jasne :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Piterski

Sprawdź przede wszystkim rezonans układu, bo jak nie jest to dopasowane to co da takie porównanie.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

Spodziewasz się na tym polu ekscesów?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Łobuz

#31
Cytat: frywolny trucht w Sierpień 12, 2020, 20:00
Trzeba powiedzieć, że płyta PLACEBO MTV UNPLUGGED bardzo przypasowała temu zestawowi. Puszczam któryś raz i się dziwuję jak inaczej graje.

Akurat mam ten model u siebie, od chyba pół roku, kupiłem, co może wydać się ciekawe od człowieka który sprzedawał go, gdyż kupił gramofon Cleraudio Concept, bo z firmową wkładką gra zdecydowanie lepiej, niż ten Technics z wkładka Goldring 1024. Nie wiem, nigdy ClearAudio Concept nie słyszałem.

Zacznijmy od tego, że producent trochę nakłamał w przypadku tego modelu, tabela ustawienia wysokości ramienia, w zależności od wysokości wkładki nijak ma się do rzeczywistości.
Powód jest prosty, wyższy model czyli 1200G, ma dodatkową nakładkę na talerzu, bodajże z mosiądzu, i o grubość tej nakładki skala ustawienia wysokości nie zgadza się, jakieś 3-4 mm. Może zapomnieli zmienić skalę w instrukcji obsługi, może miała być grubsza mata, bo ta dołączona firmowo do najgrubszych nie należy. W przypadku niskich wkładek, trzeba maksymalnie obniżyć ramię, a i tak brakuje zakresu. Tak jak w przypadku Denon 103. Trzeba kombinować, albo z grubszą matą, dodatkową matą, albo z podkładkę pomiędzy headshell a wkładkę. Taka niespodzianka, za ponad 6 koła :-) Nic w życiu nie jest idealne :-)

Z tłumieniem niepożądanego rezonansu w tym modelu to jest średnio, gdyż, na ogół amplituda tego rezonansu wypada dość wysoko.
Z ciekawości sprawdziłem jak to się ma:

Analiza widma Technics 1200GR vs Sony PS-X75
Poniżej analiza widma tego samego utworu, odtwarzanego z użyciem dwóch gramofonów, czyli Technics 1200GR i Sony PS-X75. Wkłada gramofonowa ta sama, waga headshella i wkładki gramofonowej identyczna, pozostałe parametry identyczne.

Dla obu próbek ustawiłem tą sama średnią głośność, aby łatwiej można było porównać

Jak widać, na obu wykresach. Szczyt niepożądanego rezonansu z użyciem gramofonu Technics 1200GR wypada na 8.5 Hz, czyli mieści się w bezpiecznym zakresie . Niepożądany rezonans wypada bardzo wysoko, aż do około -32 dB.
W przypadku Sony PS-X75 szczyt rezonansu wypada na 9Hz i sięga do około około -42dB

Różnica jest duża, bardzo duża, bo aż 10 dB.
Aktywny system tłumienia rezonansu zastosowany w gramofonie Sony PS-X75 sprawia, że niepożądany rezonans w zakresie do 20 Hz jest na bardzo niskim poziomie. Mamy tutaj dowód jak rewelacyjny jest system tłumienia rezonansu zastosowany przez firmę Sony, uwaga, ponad 40 lat temu.
Niepożądany rezonans gramofonu Technics SL 1200GR - jeden z najnowszych modeli tej firmy -  jest bardzo wysoki. Ten gramofon ma słabe tłumnie niepożądanego rezonansu.

Poza tym, 1200GR to bardzo dobry gramofon, wszystko działa jak działać powinno, i chyba nigdy go nie sprzedam, wykonany jest tak, że na pewno mnie przeżyje.


Jest winylowa magia, w przypadku tego modelu, start zatrzymania silnika, bajka, wskaźnik obrotów, prążki stabilne jak skała, a wszytko nowe, to może zaczarować :-)
Jednak izolacja ramienia od odbudowy, jest taka sobie, w tym modelu w stosunku do wyższego, producent zastosował jedną warstwę tłumiącą mniej i wyszło jak wyszło.
Ale i tak jest o niebo lepiej niż w modelu SL 1500C, gdzie z 3 warstw tłumiących pozostał tylko jedna.
   


Łobuz

Szkoda, że to full manual, bo już kilka razy wyszedłem w czasie słuchania, zagadałem się na dłużej a igła sobie przeskakiwała na końcu płyty :-)   

paul_67

Mi to zupełnie nie przeszkadza bo słuchając płyty nie wychodzę na pierdoły :)

frywolny trucht

#34
Cytat: Piterski w Sierpień 13, 2020, 10:51
Sprawdź przede wszystkim rezonans układu, bo jak nie jest to dopasowane to co da takie porównanie.

6- 7 Hz.
Przy 6 jest największa amplituda wychyleń, przy 7 częstotliwość drgań. Taką historię znalazłem na rezonanse, muszę pogapić czy ma reguację azymutu. Specjalnie ciężkie to to nie jest- 12g, ale drogie. Na jebaju wychodzi 1500 zł

https://www.youtube.com/watch?v=ei7NjQ_7QxY

https://www.ebay.pl/itm/Nasotec-Swing-Headshell-202A1-Wine-Red-HIFI-CHOICE-Recommended/293088501439?hash=item443d6f9ebf:g:obkAAOSw~YldQJUj
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Łobuz

#35
Cytat6- 7 Hz.
Przy 6 jest największa amplituda wychyleń, przy 7 częstotliwość drgań. Taką historię znalazłem na rezonanse, muszę pogapić czy ma reguację azymutu. Specjalnie ciężkie to to nie jest- 12g, ale drogie. Na jebaju wychodzi 1500 zł

Nim wydasz 1500 złotych to może wpierw sprawdź, te headshelle które masz, tylko nie na ucho, a programem Audacity, przegrywając na komputer jeden, ten sam utwór, z normalnej płyty, nie musi być testowa, robiąc analizę widma
Byłoby ciekawe dowiedzieć się jakie różnice są pomiędzy poszczególnym headshellami, czy zmienia się miejsce rezonansu,  i co dużo ważniejsze ampliutuda rezonansu, w zależności od masy headshella, materiału, i jakie to są zmiany? Duże, małe, pomijalne.

Te technicsowe headshelle, z racji ich kształtu, to one do niczego nie nadają się
   
 


frywolny trucht

Gerwazy nie cwaniacz. Nie na ucho tylko na oko. Płytą testową. Teraz już pa.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

miniabyr

#37
Ciekawe to ale kąt prowadzenia nie  bedzie zależny od siły antyscatingu ?Jak dasz go mniej /wiecej to wkładka wychyli się którąś ze stron . Ale chyba w tym headshelu nie o to chodzi .
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

frywolny trucht

Producent twierdzi, że nacisk na obie ścianki rowka dzięki temu wynalazkowi jest równomierny. Czyli jakiś błąd antyskatingu jest w stanie zrównoważyć. Zupełnie inną sprawą jest, że parę elementów i dwie sprężynki za 1500 pln to całkiem srogie oczekiwania.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Pboczek

Udanego słuchania na nowym sprzęcie, niech się darzy!

A ten headshell na sprężynkach za tysiąc pincet, to rzeczywiście nieźle dosolony.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

wiki

Kiedyś bardzo myślałem o tym Technicsie.....
Ale na razie główne źródło to CD....

Słuchaj, działaj, słuchaj i zdawaj relacje... 😀😀😀
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

frywolny trucht

#41
Dzięki za każde życzenia. Zwróćcie uwagę, że jeśli ktoś odszedł od Ad Fontes, to raczej szukał wygody, łatwości obsługi, która w wieku podstarczym zaczyna być istotna ;) Taki żarcik, ale to też ja. Wiek nie ten, wzrok nie ten, precyzja ruchów nie ta. No chyba, że od urodzenia dwie lewe ręce ;) Chęć do gmerania imbusikami nie ta. Ale czy da się tak wprost wymienić jednego gada na drugiego?  No na dwoje babka wróżyła. To zależy czy priorytetem i w jakim stopniu jest dźwięk, a w jakim łatwość obsługi.

Dziś zapuściłem parę płyt. Heligoland na godzinie 15 we wzmaku raczej kruszyłaby ratusz w Bydgoszczy, a tu może parę komarów wystraszyłem. Pokazały się szczyty góry, ale podstawa średnicy i dół dominują. Przy czym to nadal ciekawe doświadczenie. Ad Fontes raczej ciął jak skalpel w każdym zakresie, a tu dźwięk jest obudowany, na bogatej, aktywnej średnicy i dole. I nie przeszkadza mi to na dziś. Jest ciekawie, wciągająco.

Tak w ogóle to czas to jakoś porozdzielać, bo Off Top jak od tej palmy wpizdu.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

Natural Born Killers. Bez docisku z Ad Fontes da się słuchać, ale wszystko jest na średnicy i lekko zdesynchronizowane. Te 310 g  na płycie robi jednak robotę w każdych warunkach. Jakby inny gramofon albo wkładkę kupił  :o :o
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

EmilioE

Generalnie, widzę to tak: za parę miesięcy przyznasz, że to jednak nie to.
Mogłeś za tyle pieniędzy szukać np. używki Nottinghama.
Takie wynalazki jak ten dyskotekowy Technics mogą Kredensowi buty czyścić.  :D
ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 + LAR IA120, Audio Phase Cannabis + Audion Silver Night 300B, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500

Pboczek

Znaczy że Fonciak akcentuje wyraźnie wysokie, zaniedbując to co niżej?
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

elem

Poczekajmy na werdykt, gdy do gry wkroczy Husariaa. W tej chwili nie wiemy co bardziej zmieniło dźwięk u Arka, gramiak czy pre.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

frywolny trucht

Cytat: Pboczek w Sierpień 13, 2020, 21:14
Znaczy że Fonciak akcentuje wyraźnie wysokie, zaniedbując to co niżej?

Sądzę, że zwyczajnie gra równo, natomiast Technics (?) wycofując górę, zwraca uwagę na to co się dzieje w niższych zakresach. Mówi: patrz jak tu bogato :)

Cytat: EmilioE w Sierpień 13, 2020, 20:46
Generalnie, widzę to tak: za parę miesięcy przyznasz, że to jednak nie to.
Mogłeś za tyle pieniędzy szukać np. używki Nottinghama.
Takie wynalazki jak ten dyskotekowy Technics mogą Kredensowi buty czyścić.  :D

Może tak być. Najwyżej sprzedam z niewielką stratą, bo zdaje się, że wyszły i w sklepach ich nie ma.
Pójście w Nothinghama to jak pójście w Transrotora, czyli tak naprawdę ścieżką jaką wytyczył Ad Fontes, tylko lepiej. Tymczasem uderzyłem w tony wygodnickie, nawet jeśli się okaże to kompromisem audiofilskim.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

marekw 76

Ja też myślę, że po podpięciu Husarii może być tylko lepiej. A czy zagra lepiej od AF? Zależy jak Arek do ustawienia się przyłoży i co powiesi 😉
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Piterski

Rezonans na poziomie 6-7 Hz w moim mniemaniu daje do zrozumienia, że wkładka jest zbyt dociążona.
Czy to może mieć wpływ na to jak gra? Sądzę że tak.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

#49
Cytat: elem w Sierpień 13, 2020, 21:52
Poczekajmy na werdykt, gdy do gry wkroczy Husariaa. W tej chwili nie wiemy co bardziej zmieniło dźwięk u Arka, gramiak czy pre.

Jedno jest pewne. Znowu nauczka, plaskacz w ryja. Zakładałem te wkładki na parę gramofonów, wymienialiśmy się tu doświadczeniami i one się pokrywały z moją oceną tej serii. Że to bardzo witalny krzykacz pod rocka, dyskotekę nawalający jak korektor w kształcie V. Tymczasem ktoś kto by ja podpiął pod tego Technicsa i wejście PHONO w Roksanie, uznałby mnie za głupka. I słusznie, bo nic się nie zgadza. Jest bardzo bogata średnica, a góra się pojawia jak bardzo poprosisz :)

Raz już mi się to przytrafiło. Sądziłem, że znam AT 95 jak własną kieszeń. Nuda, nuda, nuda. Tymczasem powiesiłem ją na staruteńkim idlerze Dual 1019 i dostała takiego wigoru, że zwyczajnie zdębiałem. Natychmiast zakończyło się szukanie wkładki dla tego drapaka.

Cytat: Piterski w Sierpień 14, 2020, 11:16
Rezonans na poziomie 6-7 Hz w moim mniemaniu daje do zrozumienia, że wkładka jest zbyt dociążona.
Czy to może mieć wpływ na to jak gra? Sądzę że tak.


Na pewno jest poza zalecanym zakresem. Czekam na cięższe headshelle i ciężarki i obaczym, będę mógł pokombinować z dodatkową przeciwwagą, ale czy ja chcę wracać do znanego mi charakteru tej wkładki?  ;D
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93