Gramofon + kolumny + wzmacniacz do 5000-7000 PLN

Zaczęty przez SVART, Marzec 12, 2015, 11:01

Poprzedni wątek - Następny wątek

stary audiofil

#25
Cytat: Keef98 w Marzec 13, 2015, 17:59
Po prostu zapytaj się excela, sly30 i Elba, oni twierdzą, że wiedzą wszystko i mają (c)huj-enda ;)

Dlaczego jest tak ważny wygląd i to, że sprzęt ma być nowy? Tak można wybrzydzać jak się ma 7 baniek, a nie patoli ;) Taka trzeźwa uwaga kobiety ;) :P

Pokaż z ten wpis mamusi i tatusiowi...............kobieto ;D ;D ;D

Kangie
Yamahy na całe życie............powiadasz??
Dla mnie to tylko jako zabytek,bo dżwiękowo to ta kolumna ma wiele niedoskonałości-serio wierz mi.

Teraz w temacie-zestaw za nawet 27000 zagra tak sobie.
Wiem nie chce robic z siebie jakiegoś tłumoka ale taka jest smutna prawda.
Mozna złożyć za te 27000,ale jak posłuchamy za 57000 oczywiście zestaw dobrany z głową,wtedy
różnica jest diametralna,przynajmniej dla mnie.
Najlepiej w audio jest rozdzielać do maximum sygnał.
Znaczy to
-monobloki
-pre z oddzielnym zasilaniem
-pre phono z oddzielnym zasilaniem
Wzmacniacz,kolumny i gramofon(nie wiadomo czy z wkładką czy bez) za 7000 to szkoda wydawać kasy.
Czy mogę tu wkleić swój system analogowy?
Mam swój watek ,ale myslę,że zapytam czy tu można?

Keef98

Cytat: stary audiofil w Marzec 13, 2015, 22:10Pokaż z ten wpis mamusi i tatusiowi...............kobieto   
Czemu? Wiedzą, aż nazbyt dobrze, że większe głupoty chrzanię ;)
Cytat: stary audiofil w Marzec 13, 2015, 22:10za 7000 to szkoda wydawać kasy.
Gdybyś wiedział, ile ja wydałam, to spadłbyś z krzesła ;) :P
Dobra idę do tematów niemerytorycznych, w nich sobie radzę najlepiej.
Pa.

elem

gramofon ma byc biały, to może i paczki w tym kolorze? Pojęcia nie mam jak graja i ile kosztuja ale wpadają w oko:
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

elem

poza budżetem ale białe i bardzo dobrze gra :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

spalon

Sądziłem że tylko gramofon ma być biały a nie cały zestaw  :)

gratefullde

Eh.... proponuję białego pro jecta oraz poprosic Pana Czyżewskiego z LARa by pre zmalował też na biało a do tego oczywiście Yamaha Pianocraft White Aniversary Edition :) Zestaw marzeń :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

kangie

W kolorze bialym pieknie prezentuja sie monitorki Sonus Faber Toy Speaker (podlogowki Toy Tower) oraz monitory i podlogowki B&W. Abstrahujac od tego jak graja (pierwsze mialem) z pewnoscie moga sie spodobac plci pieknej.

elem

I do tego w komplecie biały rycerz herbu SVART na 300-stu białych koniach Ferrari, model White Power :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe


kangie

#34
Cytat: stary audiofil w Marzec 13, 2015, 22:10
Kangie
Yamahy na całe życie............powiadasz??
Dla mnie to tylko jako zabytek,bo dżwiękowo to ta kolumna ma wiele niedoskonałości-serio wierz mi.

Pewnie ze zabytek. To swojego rodzaju "dokument" jak kiedys budowano i jak kiedys dbano o brzmienie stereo bez wydawania gory pieniedzy.

Powiadam - na cale zycie. Mam NS-590 i nie zanosi sie zebym mial je zmieniac na inne.

I nie wierze Ci :) Dlaczego? Nie wierze ze miales je w swoim systemie. I z tego co niedawno napisales jak graja te kolumny - nic sie nie zgadza. Wcale nie graja przodem, sciana dzwieku. Zagraja dokladnie tak jakie zapodasz im zrodlo. Potrafia zagrac wielka, przepiekna scena i glebia dzwieku. Potrafia zagrac "dalekim planem". Potrafia zagrac tak, ze zawstydza wiele dzisiejszych konstrukcji, czytaj waskich slupeczkow opartych o watpliwej jakosci przetworniki.

A skad to wiem? Wiem, bo mam :)

Stary Audiofilu, lepiej doradz koledze co mozna kupic za te 5000-7000zl. To jest sztuka. Za 57000zl pewnie wielu z nas zlozyloby system zapierajacy dech w piersi.

elem

Cytat: gratefullde w Marzec 14, 2015, 18:26proponuję białego pro jecta oraz poprosic Pana Czyżewskiego z LARa by pre zmalował też na biało a do tego oczywiście Yamaha Pianocraft White Aniversary Edition

Tez tak to widzę, bo po co wydziwiać za 5 koła? Niech gra i się nie psuje.
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

kangie

Pro-Ject byc moze tez, ale LAR LPS-1 i Piano Craft moze zadziwic nie jednego melomana audiofila jak wiele mozna za tak niewiele...

elem

Wystarczy na ten hardware 5 koła?

Koleżanka ma juz jakieś płyty? Bo na software to trzeba sporo więcej...
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

SVART

Cytat: elem w Marzec 15, 2015, 00:49I do tego w komplecie biały rycerz herbu SVART na 300-stu białych koniach Ferrari, model White Power

Proszę o poważne wpisy i upominam o trzymanie się tematu wątku :):):).

Wczoraj byliśmy w saloonie Denona i z uwagi na aktualną promocję i przyzwoity dźwięk, wstępny wybór koleżanki padł póki co na kolumny Boston Acoustics M 340. Wg mnie zagrały dużo lepiej niż Dali w kolorze białbym, kóre grały zbyt jasno :). Niestety M340 są w kolorze czarnym, ale wyglądają przyzwoicie.

Gramofony mają tylko Marantz oraz Denon, więc gramiaka tam raczej nie kupi. Kolumny grały z Denonem 720, jakimś Marantzem za ok. 4k PLN oraz Denonem 1520 oraz gramofonem Denona (jakiś model za 1700 PLN). Co ciekawe, M340 dopiero dobrze napędził PMa1520AE i grało to już naprawdę nieźle, kontrolowany bas etc. W porównaniu z 720 różnica kolosalna. Gramofon do wyboru pewnie będzie Pro-Ject Carbon lub właśnie Rega RP1 + wkładka polecona przez Kangiego.

Koleżanka płyt nie ma jeszcze, co mnie dziwi, ale nie chciała się dać namówić na zakup płyt, jeśli nie ma jeszcze gramofonu. Free will :).

P.s. W salonie Denona mieli SF Olympica II i podłączyliśmy je do tego Denona 1520AE oraz wkładki za 150 PLN :):):).


frywolny trucht

#39
Cytat: vasa w Marzec 12, 2015, 12:06Tak nie do końca.
Ten zestawik nie jest może audiofilski ale gra przesympatycznie. Tak jak większość kobiet lubi.
Naprawdę mi się podobało

Fakt. Komplet Regi może się podobać, choć ich podejścia do sztuki konstruowania gramofonów nie znoszę. Ale kobiecie?
Super!

A jak z Pro-Jecta to:
http://box-design.pl/home,all_in_one,0,63.box  2190zł



http://www.project-audio.com/main.php?prod=ps01-wave&cat=turntables&lang=en


ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

No i teraz głośniki. Jak duże pomieszczenie? Zagracone, zimne?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

SVART

Pomieszczenie bodajże ok. 40m2, z aneksem kuchennym. Kolumny już kupione: Boston Acoustics M 340, te się koleżance najbardziej spodobały.

Ten Pro-Ject baaardzo ładny, ale żeby dopłacać prawie 1000 PLN za fale Parov Stelar, to dla mnie bez sensu. Teraz jest oczekiwanie na potwierdzenie kiedy będzie dostępny Carbon Debut Esprit, bo musi być cały w bieli :).

Wzmacniacza jeszcze nie ma: rozglądam się za Denonem serii PMA-15xxAE na rynku wtórnym. W jednym z salonów polecali bardzo Creeka Evolution 50A, tym bardziej, że jego cena znowu zacząco wzrosła, ale ten mały i może sobie nie poradzić z BA w sporym pomieszczeniu.

SVART

Cytat: elem w Marzec 15, 2015, 01:17Koleżanka ma juz jakieś płyty? Bo na software to trzeba sporo więcej...

W końcu sam jej kupiłem pierwszą płytę, dziś odbiorę w Empiku. A co, mam gest :).

P.s. Elem, Może też dam radę wpaść wieczorem w środę na chwilę ;).

kangie

Cytat: SVART w Marzec 24, 2015, 09:43Boston Acoustics M 340

- zalecana moc wzmacniacza: 50 - 350W
- impedancja: 4 ohms
- czułość: 87dB


4 ohmy. Ciekawe do ilu ohmów spada impedancja. Jeśli do 1,5-2 ohmów to niestety żeby zagrało w tym 40mkw pomieszczeniu będziecie potrzebować małej elektrowni - wydajnej końcówki mocy. Inaczej będzie "kapciaste granie". 40 mkw to nie jest łatwa sprawa.

No, ale decyzja podjęta i trzeba poszukać dobrego wzmacniacza.

frywolny trucht

Cytat: SVART w Marzec 24, 2015, 09:43Ten Pro-Ject baaardzo ładny, ale żeby dopłacać prawie 1000 PLN za fale Parov Stelar

Te fale powodują, że gramofon waży 1,6 kg więcej, ma lepszą wkładkę, karbonowe ramię, podano dane techniczne np S/N -68 dB, a przy Essentialu się bali :)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

kangie

#45
Cytat: frywolny trucht w Marzec 24, 2015, 10:35podano dane techniczne np S/N -68 dB, a przy Essentialu się bali
Hmmm... Wiesz co? Przy moim Micro Seiki DD-40 podali "more then 62 dB". Nie wnikam jaką metodą. Czyżby mierny napęd? Nic z tych rzeczy.

http://www.vinylengine.com/library/micro-seiki/dd-40.shtml

A wiesz jak to gra w porównaniu z konstrukcjami, które mają dużo więcej, np. 75dB Pro-Ject 6 PerspeX czy kilka innych konstrukcji chwalących się liczbami rzędu 82-85dB. Słyszałem takich trochę i często szału nie było. Bo liczą się jeszcze inne sprawy, takie jak moment obrotowy, materiał i jakość wykonania talerza, łożysko, jakość jego wykonania, konstrukcja i jakość wykonania ramienia, wkładki itd.

Wg mnie ten - z jednej strony inżynierski, czyli ważny - parametr ma się tak trochę nijak do jakości odtwarzania muzyki i tyłka bym sobie nim nie zawracał. Kiedyś w nocy, po zdjęciu talerza i z założonym talerzem też - w Micro Seiki przykładałem ucho i wsłuchiwałem się w pracę silnika, łożyska. I wiesz co usłyszałem? Nic. Zupełnie nic. Zrobiłem to samo z Pro-Jectem 6 PerspeX. Przykładałem ucho do tego "silniczka modelarskiego" i nawet za dnia słychać było cichuteńki pisk. Przykładałem ucho do obracającego się talerza i było OK. Najważniejsze jest to jak to gra.

Generalnie mam to w pompce. Dobre ramię, dobra wkładka, dobre pre (ewentualnie dobre trafa) i muzyka gra.

A tak z czystej ciekawości: Czy Ad Fontesy były mierzone pod tym względem? Ciekawią mnie wyniki. Żeby nie było. Nie szukam zaczepki, tylko głośno myślę ;)

frywolny trucht

Raczej chodziło mi o to, że słabo im wyszło w Essentialu i nie chcieli straszyć.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

kangie

Pewnie tak, bo ten Essential nie ma za bardzo czym się chwalić.

frywolny trucht

Warto też wyjaśnić dlaczego na zdjęciu Eessential II ma akrylowy talerz, a w opisie jest z MDF.
Wszystkie te czynniki powodują, że ten "z liniami" jest zupełnie innym gramofonem niż Essential.

p.s. Nie słyszałem by Ad Fontes był poddawany badaniu S/N.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93