Recabling / rewiring Garrard Zero 100S

Zaczęty przez malg, Wrzesień 20, 2017, 22:49

Poprzedni wątek - Następny wątek

vasa

Cytat: malg w Październik 04, 2017, 20:46Niestety nie jest mój,   ja go tylko rekabluję
Ale przecież nie oddasz bez sprawdzenia czy wszystko działa :D
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

malg

Cytat: frywolny trucht w Październik 04, 2017, 20:29
Cytat: malg w Październik 04, 2017, 20:21pantografie

Spotkałem się z określeniem: tangencjal pivot :)


Ramie pantografowe, inna nazwa to semi-tangencjalne, różni się tym od tangencjalnego, ze
w ramieniu tangencjalnym tip porusza się po linii prostej, która zarazem powinna być promieniem odtwarzanej płyty (to kwestia dokładności ustawienia ramienia)
natomiast w pantografowym tip porusza się po łuku o bardzo dużym promieniu (dlatego,że nie można zamienić ruchu obrotowego w liniowy z dokładnością zero), ale prowadzi igłę pod tym samym kątem do ścieżki bez względu na jej odległość od środka płyty.
Z tego wynika że błąd trakcji jest bliski zero, ale nie równy zero ze względu na luzy pantografu i łożyskowania ramienia
 


malg

 ;D
Cytat: vasa w Październik 04, 2017, 20:49
Cytat: malg w Październik 04, 2017, 20:46Niestety nie jest mój,   ja go tylko rekabluję
Ale przecież nie oddasz bez sprawdzenia czy wszystko działa

No pewnie :D

malg

z materiałów Garrarda o ruchu pantografu (fot.1) i błedzie trakcji (fot.2)

malg

Wreszcie udało mi sie znaleźć czas i złożyłem ramie Garrarda

 

malg

Najtrudniej bylo zmontować dwie części ze zdjęcia drugiego w tym poście:
   http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=2203.msg157735#msg157735
czyli ramię i górny element osi pionowej
Rzeczywiście kabel cardasa, mimo że obrałem z izolacji winylowej, stawiał pewien opór, mam nadzieję że tylko przy montażu
Wycofałem trochę kabel aby zrobić pewien luz w zmontowanym ramieniu. Na zdjęciu poniżej przejście kabla z ramienia do osi pionowej

malg

Drugą ważną rzeczą okazało się dokręcenia śuby centrującej oś poziomą, tak aby pozostawić odpowiednie luzy ale też wycentrować oś w poziomie.

Konstrukcja jest prosta dwa kły (na zdjęciu zielone) wchodzące w dwa łożyska (na zdjęciu niebieskie).
Jeden kieł stały, drugi dokręcany (na zdjęciu nieudolnie dorysowałem śubę na zielono po lewej stronie
Teoretycznie powinienem dokręcić śrubę do oporu, bo tak wynika z konstrukcji,
ale wydaje mi się, że po takim dokręceniu ramię w poziomie kiwa się trochę z oporem.
Będę walczył z tym jeszcze przy kalibracji.

malg

1. Oś pozioma (oznaczone kły)
2. Śruba centrująca


malg

Dziś rano udało mi sie polutować kabelki sygnałowe i uziemienie.
DO skalpowanie kabla cardasa uzyłem czegoś takiego (prosto z chirurgii):

malg

W oryginalnej wersji masa kanałów jest połączona z uziemieniem


malg

efekt


malg

Przeprowadziłem kalibracje, VTF, AS.
Właczyłem do sieci, MAN_ON kręci sie.
Start  - niestety igła opadła trochę za wcześnie, ale automat działa. poprawnie
Podregulowałem położenie opuszczania igły - ok.
W trakcie grania poregulowałem obroty na strobo - ok.

Podłaczyłem kable sygnałowe i uziemienie  do PRE właczyłem - no i masakra brum :( - musiałem przyciszyć WZM. ale oba kanały grają ;D
Ponieważ mam swój inny headshell wymienny (cartridge carrier) z inną wkładka to zmieniłem - nie brumi,
Podkręciłem głosność, słychać lekki brum, ale dużo mniejszy.
Z tego wynika że coś jest nie tak z wyjmowanym headshell-em znajomego. ale na moim słychac mniej ale jednak.
wieczorem się przyjrzę, pewnie trzeba kabelki w headshell-u znajomego polutować porządnie.
Pomyślałem też że:
  - ekran cardasa i uziemienie przylutuję w tym samym punkcie
     bo przylutowałem jak na zdjęciu w dwóch miejscach blachy mocującej wtyki RCA.
     Ta blacha jest przykręcana do pliny, więc myślałem ze będzie ok.
  - albo trzeba będzie wrócić do oryginału i masy połączyć i uziemić, zobaczymy






frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

malg

Znajomy dał mi z gramofonem: SHURE M75EM type II, czy ja będzie zmieniał nie wiem nie mówił ma ten temat
Ja na moim headshell-u mam Stantona 780 z igłą 4DQ (quadra)
obie MM


malg

Sprubuje jeszcze założyc Pickeringa V15/AT-2

frywolny trucht

#40
Bym szepnął, żeby posłuchać na czymś aktualnym, całkiem typowym- co ludzie posiadają, lub mieli do czynienia. Pewnie sporo osób jest ciekawych jak ten gramofon gra. Tak obiektywnie. W odniesieniu do np. Stantonów, trudno będzie interpolować twoje obserwacje ;) Sam jestem ciekaw czy to tylko wehikuł czasu, czy pełnoprawny drapak, który może służyć jako jedyny w domu.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

malg

Ok, na razie opisuję tylko zmagania lutownicze z tym Vintidźem.
Na testy przyjdzie pora mam nadzieje że niedługo. 
Przyznam się, że nie wytrzymałem i kupiłem swój egzemplarz  Garrard ZERO 100C - to trochę inny model z literką C - juz przyjechał.
Więc po skończeniu tego recablingu, pewnie założę nowy watek i będę opisywał zmagania i testy już na swoim.
Parę wkładek mam wiec zapowiada się ciekawie.
Zresztę sam jestem ciekaw, jak wypadnie ZERO 100, no i to ramię pantografowe.



malg

na dzis sie poddaje - brumi

Poprawiłem połączenia w headshell-u - tam ktoś wcześniej narobił bigosu po nad tapiał plasit.
Przy okazji wyszedł jeszcze jeden kwiatek kabelek R+ przy odłączaniu wkładki odpadł - musiałem go zregenerować
Zrobiłem połączenie mas kanałów (jak w oryginałe), połączyłem z uziemieniem
i to wszystko nic nie dało.
Próbowałem inne PRE - NAD PP3i - to samo.
Ale zauważyłem że jak dotykam kabla RCA (tego badziewia, które dostałem od znajomego) to brum sie zwiększa.
więc prawdopodobnie on jest główną przyczyną brumu - działa jak antena.

Zastanowie się co dale robić ?


PiPi

Ahaja zna się na rzeczy ciekawe dlaczego milczy  ::) . Na pewno pomoże  :)

malg

Cytat: PiPi w Październik 16, 2017, 23:57
Ahaja zna się na rzeczy...
Wiem,
Cytat: PiPi w Październik 16, 2017, 23:57
... ciekawe dlaczego milczy  ::) . Na pewno pomoże  :)
Nie codzienne się loguje, wiec może zobaczy, albo przeoczy.


malg

Wczoraj wymieniłem kable sygnałowe do PRE i dzisiaj - brum zniknął
Na razie nie mam czasu na testy soniczne
Wieczorem zdjęcia i trochę opisu techniki

malg

Rano miałem trochę czasu więc spróbowałem trzy wkładki:

1. Shure M75EM Type 2
1. Philips 412 z oryginalną igłą Philipsa D65
2. Stanton &80 z igłą 4DQ

Nie mogłem posłuchać zbyt długo, wiec chciałem zrobić krótkie próby, czy w ogóle jakoś gra, czy słychać róznicę między wkładkami, czy da sie to w ogóle słuchać.
Słuchałem jednej płyty, nie całej, po 2, 3 kawałki: Ella Fitzgerald - 30 by Ella, stereo, Capitol Records, USA, 1968
Ogólny wniosek bez szczegółów - garrard gra bardzo dobrze - wiem że to zbyt ogólnie, ale na prawdę nie miałem dużo czasu na dokładne słuchanie.
Dźwięk na każdej wkładce inny, ale na każdej otwarty z szeroka sceną, sporą dynamiką. Nie mozna powiedziec że bardzo szczegółowo na górze ale dosyć szczegółów aby sie podobało. Bas bez dudnienia, nie było buły, z dobrą kontrolą, określiłbym jako dobry. Średnica nie wyłaziła do przodu i nie przykrywała skrajów pasma, na dobry poziomie. Która wkładka zagrała najlepiej - nie potrafie jeszcze powiedzieć. Każda inaczej, np 412-tka głośniej niż shurek i stanton, ale czy dynamiczniej (???). Wydawało mi się, że najgorzej chyba jednak stanton, choć pokładałem w niej duże nadzieje

Ponieważ znajomy zabrał mi miedzyczasie plintę to garrard grał bez niej. Na początku ustawiłem go po prostu na ławie na sztywno i dźwięk był nie ciekawy, nawet zamulony, bez polotu. Szybko wpadłem na pomysł, aby podstawić mu klocki pod sprężyny - no i zrobiło się dużo lepiej, tak jak opisałem powyżej.


malg

#47
Na ostanim zdjęciu widać w dole kawałek mojego Garrarda ZERO 100C ;D

frywolny trucht

W plincie będzie jeszcze inaczej :)
To mówisz, że masz już swojego? Zazdraszczam.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

malg

Cytat: frywolny trucht w Październik 20, 2017, 09:48
W plincie będzie jeszcze inaczej :)
Nie chciałem komentować, dopóki nie sprawdziłem.
Dziś włożyłem w plintę i nie zaobserwowałem zmiany ( może pamięć nie ta), zmiana po umieszczeniu na sprężnach była zaskakująca, duża, odczuwalna.
   plinta Garrarda jest niska (małe pudło rez.)
   plate jest osadzony w plincie na 4-ech sprężynach,
   poza tym znajomy nie dał spodu plinty

więc chyba z tych przyczyn nie było dużych zmian,
ale przyznam że tak się spodziewałem. ;D
tak to wygląda: