Jazz, tylko jazz

Zaczęty przez gratefullde, Maj 28, 2014, 22:01

Poprzedni wątek - Następny wątek

gratefullde

Trójka już od dłuższego czasu nie jest dla mnie żadnym wyznacznikiem trendów i jakości. Przekładam to sobie tak, zadając pytanie: Ile płyt, na podstawie tego co puszczają w tym radio, kupił bym sobie. To pytanie zadaję sobie często i niestety równie często sobie odpowiadam: żadnej. Ale to może być moja wina w sumie bo ja zdziczałem na punkcie Baczewskiej, Brucknera i kilku innych jeszcze pogmatwanych rzeczy, tak że zryłem se beret ponad czasowo w oderwaniu od tego radiowego miszmaszu... Niemniej rozumiem, że kierunek, który ja obrałem, nie jest błedny a co najwyżej inny więc się nie przejmuję i kupuję płyty wg swego intymnego zapotrzebowania. A do tego żaden Metz czy radiowa Trójka nie są mi potrzebne :D
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Michał

To jest dobra metoda :)
Natomiast Metz sprowadził poziom muzyczny Trójki do pani florenseddymaszin,no ale chłopina był w RMF. Kiedyś wiązałem z nim nadzieję,płonne niestety ;)

moon

Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

marekw 76

Cytat: jamówię w Lipiec 02, 2018, 15:31Niby jazz taki elitarny a jak wydają nieznane dzieło Mistrza,to cichosza,za to jak wydają jakąś Ryjane,to swiat trąbi tygodniami. Wszystko psieje!
to niestety straszna prawda
I jeszcze ta Ryjana dwa miesiące po premierze kosztuje pewnie ze dwie dyszki a porządna muzyka trzyma poziom cenowy nieustannie :(
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

rudy-102

Czyściutko to zmiksowali.
Rozkosz pełna.

Jakub

Ostatni wypust bootleg series Milesa miał swoją audycję u Metza, może Coltrane też będzie.

Dźwięk tego albumu powala. Nie patrzyłem kto robił mastering, ale jak się da taką jakość wyciągnąć z taśm Rudiego, to ja chcę więcej.

drizzt

Z tego co wiem ten materiał nagrywał Bob Thiele.. Rudy Van Gelder nie miał z tym nic wspólnego.. brzmi faktycznie znakomicie.
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

rudy-102

Cytat: Jakub w Lipiec 03, 2018, 22:30Nie patrzyłem kto robił mastering,
Kevin Reeves.

Jakub

#2158
Sorry, coś mi się pomieszało, że to Rudi. Tak czy siak, dźwięk jest wzorcowy.

Edit:

Sprawdzilem we wkladce i jednak Rudi.

rudy-102

Cytat: drizzt w Lipiec 03, 2018, 22:34Rudy Van Gelder nie miał z tym nic wspólnego
Jak to nic? Nagrali to w jego studio :).

Jakub

Bob był producentem. A u Rudiego nagrywali. Jednak mnie pamięć nie myliła :)

drizzt

#2161
Materiał został nagrany w studio Van Geldera jak masa innych rzeczy z tamtej epoki ale szczerze wątpię, aby Rudy był obecny podczas sesji.. znane jest mnóstwo przykładów gdzie dawał tylko nazwisko a z nagraniem nie miał nic wspólnego poza wynajęciem studia.. we wkładce wyraźnie jest napisane ,,Original recording produced by Bob Thiele", widziałem też opis tej sesji z udziałem Boba, który był przecież nadwornym producentem Trane'a w czasach Impulse! i Coltrane nigdzie się bez Boba nie ruszał.

Z Van Gelderem Trane chyba nic w późniejszych czasach nie nagrał jeśli chodzi o solowe albumy, w każdym razie nie kojarzę takich płyt poza starymi nagraniami dla Prestige.. nawet Blue Train dla Blue Note nagrywał Alfred Lion choć oczywiście w studio Van Geldera.
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

Jakub

W moim egzemplarzu w zdaniu poprzedzającym jest napisane ,,recorded by Rudy van Gelder."

drizzt

#2163
Cytat: Jakub w Lipiec 03, 2018, 22:48
W moim egzemplarzu w zdaniu poprzedzającym jest napisane ,,recorded by Rudy van Gelder."

Na moim też, ale pod spodem jest ,,Original recording produced by Bob Thiele", widziałem też opis tej sesji z udziałem Boba. Van Gelder miał już wtedy wielkie nazwisko, którego użyczał na lewo i prawo nawet jak cały jego udział polegał tylko na wynajęciu studia bo była to forma reklamy zwiększającej sprzedaż płyt.. Jest to znana sprawa.. zresztą wystarczy spojrzeć na te tysiące tytułów z jego nazwiskiem.. nikt fizycznie nie byłby w stanie tego wszystkiego nagrać.. często robili to jego asystenci lub zupełnie inni producenci.

A ta konkretna sesja to była mała, niskobudżetowa sesja próbna, ,,kicking the tires kind of session" jak to określił Ravi.. więc wątpię aby ciągnęli cały orszak do studia.. jest duża szansa, że zrobili to tylko z Bobem, a Rudy może wpadł raz czy dwa do studia a może nie bo był bardzo zajętym człowiekiem.. raczej nikt już sobie tego nie przypomni z uczestników tej sesji :)
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

gratefullde

Świetny projekt, gorąco polecam:

https://www.youtube.com/watch?v=CVuF7RJlo2k

Jest oczywiście płyta, z maja b.r.

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Michał

Cytat: Jakub w Lipiec 03, 2018, 22:30
Ostatni wypust bootleg series Milesa miał swoją audycję u Metza, może Coltrane też będzie.

Dźwięk tego albumu powala. Nie patrzyłem kto robił mastering, ale jak się da taką jakość wyciągnąć z taśm Rudiego, to ja chcę więcej.
Teraz to już ,,po ptokach" premiera się odbyła. Tę płyte po prostu trzeba mieć i to w wersji de lux,bo płyta z out take'ami jest świetna. Zawsze fascynowało mnie w Coltrane'nie,że muzyka tak swobodnie wypływa mu spod palców,tak jest i tym razem. Genialne!

drizzt

#2166
Jak wygląda druga strona drugiego LP? Jest jakiś picture disc czy nic? Mam de luxe na CD, a z tego co widziałem, całość zmieściła się na 3 stronach winyla.

Edit: musiałem źle spojrzeć jak oglądałem winyla.. na discogs jest podział na 4 strony..

https://www.discogs.com/John-Coltrane-Both-Directions-At-Once-The-Lost-Album/release/12191152
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

gratefullde

Tak, są "zapisane" 4 strony.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

moon

Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

gratefullde

Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

moon

nie zdazylem wczoraj wrzucic:)
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

moon

Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

gratefullde

Cytat: moon w Lipiec 04, 2018, 15:01
Cytat: gratefullde w Lipiec 04, 2018, 09:48Dzięks

oszukalem, tam jest tylko jeden numer

Nie zdążyłem jeszcze zerknąć, ale spoko, pozyskałem całość, chcę CD mieć :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

MarkN


Cytat: drizzt w Lipiec 03, 2018, 22:53
Na moim też, ale pod spodem jest ,,Original recording produced by Bob Thiele", widziałem też opis tej sesji z udziałem Boba. Van Gelder miał już wtedy wielkie nazwisko, którego użyczał na lewo i prawo nawet jak cały jego udział polegał tylko na wynajęciu studia bo była to forma reklamy zwiększającej sprzedaż płyt.. Jest to znana sprawa.. zresztą wystarczy spojrzeć na te tysiące tytułów z jego nazwiskiem.. nikt fizycznie nie byłby w stanie tego wszystkiego nagrać.. często robili to jego asystenci lub zupełnie inni producenci.

A ta konkretna sesja to była mała, niskobudżetowa sesja próbna, ,,kicking the tires kind of session" jak to określił Ravi.. więc wątpię aby ciągnęli cały orszak do studia.. jest duża szansa, że zrobili to tylko z Bobem, a Rudy może wpadł raz czy dwa do studia a może nie bo był bardzo zajętym człowiekiem.. raczej nikt już sobie tego nie przypomni z uczestników tej sesji


Ale producent sesji, a inżynier nagrań, to dwie różne rzeczy przecież. Owszem, zdarza się, że inżynier nagrań w zależności od potrzeb i zasobów jest również i producentem, jak było w wielu przypadkach przypadkach RVG, albo współcześnie w przypadku Jima Andersona, ale Bob Thiele nie był inżynierem nagrań, tylko muzykiem, aranżerem i producentem. Wyrażnie jest napisane: 'Original recording produced by Bob Thiele' / 'Recorded by RVG' .

moon

Cytat: gratefullde w Lipiec 04, 2018, 15:02Nie zdążyłem jeszcze zerknąć, ale spoko, pozyskałem całość, chcę CD mieć

spotify ma cale, wiec sprawdzam:)
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand