LR Phono Preamp

Zaczęty przez Alexander, Luty 03, 2019, 01:16

Poprzedni wątek - Następny wątek

vasa

Cytat: jimmi w Luty 03, 2019, 23:18"To najlepsze, co do tej pory kazdy czlowiek z osobna sluchal w obliczu nowego urzadzenia, lub systemu, bez związku i znamion wartosci finansowych."
Cytat: AudioAddicted w Luty 03, 2019, 23:49Ciekawie ma to zawarte kolega Therion w swoim podpisie
Hmm...
Jak na razie najbardziej trafia do mnie definicja sformułowana przez Rocha: Hajend to jest to o czym piszemy i czytamy w zakładce "hajend".

Ergo - zdjes hajenda niet ;D
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

jimmi

Vasa, jak uslycze cos co mnie oszolomi to potem o tym czytam..
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

tomekkk1

Troszkę jest to odejście od tematu, ale warto co jakiś czas słów kilka napisać odnośnie...
Dla mnie Hi-End to nie tylko finezyjne klocki - w graniu, wyglądzie i cenie. Dla mnie to brnięcie tam, gdzie innych nie było i wyciągniecie jak najlepszych rezultatów. Mój Hi-End? To niepowtarzalność całości, choć niektóre elementy składowe są znane. To brzmienie, które urzeka i szokuje, ale nie czujemy że musimy zerkać na cennik ;)
Mój Hi-End był nim dla mnie wtedy, gdy posiadłem coś zanim ktoś napisał i przeczytał w jakiejkolwiek zakładce...

jimmi

Tomek, to jest nawet zgodne z tematem bo poprosilem o ocene LR Phono Preamp w wykonaniu Alexandra, bo byc moze to tak gra i takie jest..Vasa dopytal w jakich kategoriach hajendowych oceniac, to teraz juz wszystko jasne jest :). Opinia Alexandra najwazniejsza, ale jak koledzy wybieraja sie na odsluch w niedalekiej przyszlosci to moze po odsluchu sami zaczna spawac.  ;)
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

kowacz

Cytat: tomasz_pianista w Luty 03, 2019, 10:40
Rudy już pewnie lutownice nagrzał:P

Bardzo ciekawy projekt!

Coś czuje nosem, że to będzie następny "temat" po klonie EAR
LYNGDORF + CECTL3N MODYFIKOWANY + MARTLIN LOGAN ETHOS + PROJECT RPM 5.1 KABLE KOMPLET OYAIDE V2 STOLIK ROGOZ LISTWA SOLID CORE AUDIO

McGyver

I bardzo dobrze, im większy wybór tym lepiej dla użytkowników.

dino

Może nie doczytałem - grałeś go już na Rohmanie ?

Alexander

Jeszcze nie. Rohmanna przewidziałem na niedzielny deser. No tak, to już dzisiaj. Dopiero wróciłem, odeśpię dyżur i podziałam.

dino

Kupowałeś osobno PCB i cewki czy całość razem ?

Alexander

Wszystko z osobna nabywałem.

Alexander

Dzisiaj był dzień na Rohmanna z LR Phono.
No to podłączyłem wszystko jak należy, rozgrzałem wzmacniacz i wszystko co trzeba uruchomiłem nieco wcześniej żeby się ustabilizowało, uszykowałem kilka płyt i zabrałem się do słuchania.
Na pierwszy ogień poszedł telarcowski Barber, przy którym Denon 103r ostatnio poległ. Rohmann przeszedł przez Adagio for strings bez problemu. Bez problemu pokazał też kunszt Symfoników z St. Louis prowadzonych przez Slatkina. Zachwycony ilością szczegółów, precyzją z jaką wkładka czyta rowki odstawiłem wyjęte płyty i sięgnąłem po wynalazki zawierające dużo ciekawostek muzycznych.
Sigi Schwab zaprezentował swoją gitarę z zespołem perkusyjnym, później pan Beckman na wiolonczeli z panią Matsushita na fortepianie grali Debussyego, Czajkowskiego, Ravela - świetne. Wciągnęło mnie tak, że dla otrzeźwienia wyciągnąłem Level 42 "Running in the family". Pierwszy numer Lessons in love gdzie Mark King na basie gna przez cały utwór -  i tak do końca płyty. Świetnej przez ten bas właśnie!
Później The Wall - no cóż począć, lubię ten album.
A na koniec Quincy Jones "Back on the block". Płyta perełka, na której lista płac potrafi przyprawić o zawrót głowy, a muzyka, aranżacje i wykonanie o kilka kolejnych zawrotów.
Siadając do słuchania zamierzałem zrobić krytyczny odsłuch pre z nie najgorszą wkładką. I co z tego wyszło? Słuchając zatraciłem się zupełnie w muzyce. Płyty wyciągałem z półki mając za kryterium jedynie "żeby fajnie grało", grało na tyle wciągająco, że żadna książka, gazeta, czy cokolwiek pobocznego nie było w stanie odciągnąć mnie od słuchania. Pre zdało egzamin, robi swoją robotę nie gorzej niż pozostałe, których używam, a gdzieniegdzie nawet lepiej, bo nie popełnia ich błędów i nadal odnoszę wrażenie, że odstaje in plus w górnych zakresach. Czyżby kondensatory tak mieszały w dźwięku, że pozbycie się ich sprawia, że dźwięk wydaje się być poprawnym?
Idę słuchać dalej, bo Frywolny nie pozwala brać udziału w konkursie  :( ;)

kowacz

Cewki gdzie zamawiałeś?
LYNGDORF + CECTL3N MODYFIKOWANY + MARTLIN LOGAN ETHOS + PROJECT RPM 5.1 KABLE KOMPLET OYAIDE V2 STOLIK ROGOZ LISTWA SOLID CORE AUDIO

Alexander


LampowY


Alexander

Było czytać pierwszy wpis, to byś wpadł nieprzypadkowo  ::)  ;D

jimmi

Spokojnie Panowie.. Jesli bedziecie chcieli popelnic to nietypowe wszak pre, to moze grupowka na czesci by sie udala. Moznaby pomyslec o tym, zwlaszcza ze wysylka cewek  ze stanow najtansza nie jest. Wtedy wpisalbym sie na taka liste  ;D
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

dino

Mam znajomego, który często bywa w USA i ma tam rodzinę. Zapytam czy by nie przywiózł.
Które cewki trzeba zamówić i ile kosztowały ?
Co do PCB to chyba jest dokumentacja - może zamówić w Polsce ?

McGyver

Jakby to nie było na opampach tylko na dyskretniakach to bym się skusił.

dino

Zawsze możesz zrobić op ampa na dyskretniakach.  ;D ;D ;D ;D
Są nawet do kupienia.
Swoją drogą (przepraszam) "durnota" audiofilska nie zna granic.
Najpierw się stado inżynierów głowi jak zrobić na jednej strukturze op amp a potem audiofile go robią na elementach dyskretnych.

jimmi

Cytat: McGyver w Luty 12, 2019, 11:06Jakby to nie było na opampach tylko na dyskretniakach to bym się skusił.
Masz racje Mc.
Na dyskretnych jest niezla jazda ;)
Ale Lr z ciekawosci bym sobie zrobil, ewentualnie dalbym w prezencie bliskiej osobie..
Kolumny podstawkowe: ATC SCM 11 v.2. Wzmazniacz: Musical Fidelity M6si. Streamer/dac: Azur 851n. Tuner FM: Creek Destiny v.2. Gramofon (T4P) :Technics Sl-QL1 (Wkladka Technics 310MC). Pre Gramofonowe DYI z zamyslu kolegi Waldi na elementach dyskretnych. Koncowka mocy DYI na elementach dyskretnych dual-mono. Przedwzmacniacz stereofoniczny na lampkach 6111WM. Okablowanie: Harmonix CS-120 Improved.

zalun

Cytat: dino w Luty 12, 2019, 19:41Najpierw się stado inżynierów głowi jak zrobić na jednej strukturze op amp a potem audiofile go robią na elementach dyskretnych
Myślę, że to są wyłącznie kwestie dotyczące masowej produkcji...

McGyver

Cytat: dino w Luty 12, 2019, 19:41Najpierw się stado inżynierów głowi jak zrobić na jednej strukturze op amp
Najpierw to sobie odpowiedz na pytanie do jakich zastosowań wymyślono opamp, a dopiero potem zarzucaj durnotę. Bo może się okazać że zarzucasz nie temu komu trza  :P

Bedford

Czołowi producenci opampów dysponują aparaturą za miliony $ i mogą dzięki niej dobrać tranzystory w układzie z taka precyzją do jakiej nikt dobierający tran. dyskretne nie może się nawet zbliżyć [nie mówiąc już o tych dobierających trany w jakimś garażu]

dino

Cytat: McGyver w Luty 18, 2019, 16:10Najpierw to sobie odpowiedz na pytanie do jakich zastosowań wymyślono opamp
No pewnie dla audiofili :)
A realnie - jak wspominano są naprawdę super sprzeta do produkcji ale wszędzie wchodzi...statystyka i uzyskanie powtarzalnych op ampów o stabilnych parametrach to nadal poważny problem.


Bedford

Ten problem to dotyczy raczej układów dyskretnych , a nie opamp.