Byłem w siedzibie Pro-Ject w Mistelbach

Zaczęty przez michał_flaga, Wrzesień 28, 2022, 13:36

Poprzedni wątek - Następny wątek

wiki

Ja to widzę inaczej.
Cewka L idzie dwoma przewodami na przedwzmacniacz mono. To samo cewka R. A przedwzmacniacz na wyjściu ma "+", "-" i masę.
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

michał_flaga

Gdy wrócę do pracy w pon. opiszę wam tę koncepcję. Do tego czasu polecam materiały w sieci... jeśli nałożycie na to własną wiedzę i doświadczenie, zgadniecie o co chodzi.

Gramofony PJ w systemie TBC - True Balanced Connection mają w nazwie ,,B"... np. Pro-Ject X2 B


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wiki

#27
Można jeszcze inaczej.....
Wkładka MC.
Cewka L idzie dwoma przewodami na trafo L, które na uzwojeniu pierwotnym ma wejście i wyjście, a na wtórnym ma dodatkowo odczep środkowy.  I tu już możemy iść do przedwzmacniacza L symetrycznego. To samo tor R.
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

michał_flaga

#28
Problem z "True Balanced Connection" PJ nie jest prostym i jednoznacznym do opisania zjawiskiem. Odcedzając to, co jest marketingiem, firma PJ zdecydowała się zrobić krok do przodu w kierunku poprawy... Celowo nie kończę tego tego zdania, bo każdy z Was oceni co to poprawia. W punktach:
1. Ballanced (zbalansowany) nie oznacza to samo co symetryczny,
2. To co promuje PJ dotyczy wkładek MC,
3. Konieczne jest nieco inne wyjście sygnału z ramienia - dlatego gramofony TBC mają w symbolu "B" (zdjęcie), oraz specjalny kabel oraz wtyki,
4. Potem, aby miało to sens, tor musi być dostosowany do tego "rozdzielonego" sygnału,

Zyski:
1. Mniej szumu
2. Wyższa dynamika
3. Deklarowany audiofilizm z domieszką hi-end.
Koszty:
1. Zakup nowego sprzętu w całości lub częściowo
2. Ponownie duża ilość wątpliwości (może to powinno być w zyskach?)

Jedyną osobą, która może o tym rzetelnie i sensownie napisać jest Jacek Kałucki - nie udało mi się go namówić na pisanie, więc uderzajcie indywidualnie. Mamy z Pawłem doświadczenia z Phono GRYPHONA + specjalny kabel z XLR-ami: uczucia mieszane, a opis wrażeń u Pawła w wątku. Mamy też dość dużo doświadczeń z kablami XLR - zazwyczaj pozytywnych, z innych systemów. Nie jestem pewien czy jest o co kruszyć kopie, bo to dość skomplikowany od strony elektrycznej i elektronicznej temat. Gdyby zebrała się grupa w listopadzie lub grudniu, mogę zrobić prezentację w Warszawie. Dwa identyczne tory z różnymi połączeniami - sprzęt pożyczę.

BALANCED BY NATURE
Cartridges are balanced signal transducers by nature! You can easily see this, by the 4 small wires on the back of your cartridge. Why are there 4, it should be only 2 because there is just one left and one right channel? There are four, to simplify it, because each channel exists twice! Your cartridge is able to generate voltage by moving a magnet within a magnetic field generated by coils around it. Hence the name moving magnet (note: MC cartridges do it the other way round, they move the coils around a magnet, hence moving coil). And for each movement your will always generate a positive and negative voltage. Again, this is exactly the same as if a microphone diaphragm moves when you speak or sing at it. The result is a positive and negative voltage always! It should be easy to argue then that both of those signals, equally carrying all the important musical information waiting for amplification, should be transported to the phono preamplifier. But here is the catch: your regular single-ended RCA cable is simply not designed to do that. Hence the name "single-ended". Regular coaxial RCA cables can only carry one end to your preamplifier!

miniabyr

Jak patrzę na to, to przeraża mnie, że kompatybilne to będzie tylko z produktami Pro-Ject'a . Teraz wyobrażacie sobie ,że wszyscy  winylowcy prują swoje ramiona i je modernizują oraz kupują nowe przedwzmacniacze ? No łej . Gdyby tak przemiana nastąpiła 20 lat temu myślę , że było by pozamiatane i po problemie.
A nasze boje z najwyższym w katalogu przedwzmacniaczem gramofonowym firmy Gryphon, to od stronu użytkowej porażka. Nawet nie chcę mi się do tego wracać pamięciom. Ile my  się namordowaliśmy  aby usłyszeć, że to gra. I nie mięliśmy odczucia ,że to dźwięk najwyższej próby.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Piterski

#30
Cytat: miniabyr w Październik 04, 2022, 18:21Jak patrzę na to, to przeraża mnie, że kompatybilne to będzie tylko z produktami Pro-Ject'a .
Pawle, bo to przede wszystkim ma wymiar marketingowy.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

rumburak

#31
Nie rozumiem w czym problem. Mój Denon jest podlączony do mojego TEAC PE-505 po XLR. Taki połączenie możliwe jest tylko dla wkładem MC (niektóre MM-ki mają zwarcie jednego końca cewki do masy). Mój Denon (DP1200) ma rozdzielone masy kanału lewego i prawego, więc takie połączenie jest możliwe. Działa to bez problemu.


Szum wokół takiego połączenia zrobiony przez Projecta mamy wydźwięk czysto marketingowy, bo jest to rozwiązanie znane i stosowane od dawna.

rumburak

Naiwasem mówiąc połączenie symetryczne i zbalansowane to to samo. W audiofilskim światku przyjęlo się określenie "zbalansowane" - jest to kalka z angielskiego "balanced". W literaturze polskojęzycznej istnieje pojęcie połączenia symetrycznego - od dawna i jest ono poprawne językowo.

jacek-k-wawa

#33
Patrząc na nieco uproszczony model - tak, masz rację że w ogólnym zrozumieniu to interfejs 'zbalansowany' i 'symetryczny' występują czasem zamiennie. Ale jak to zreguły bywa diabeł tkwi w szczegółach - w tym przypadku temat dotyczy równowagi impedancji pomiędzy sygnałami +/- a umowną 'masą' lub pomijaniem tego tematu jako nieistotnego, skoro odbiornik reaguje i tak przecież na róźnice w sygnale na pinie dodatnim i ujemnym. Temat jest dość złożony, trochę info na ten temat w miarę sensownie opisane jest tu:
https://www.soundonsound.com/sound-advice/q-how-impedance-balancing-audio-different-normal-balancing

Warto jeszcze zajrzeć tutaj - https://en.wikipedia.org/wiki/Balanced_audio