Magnetofony kasetowe

Zaczęty przez Yacek, Maj 27, 2014, 22:49

Poprzedni wątek - Następny wątek

ahaja

:-) do tych i na Matejki naprzeciw stacji benzynowej w katakumbach u Stefana i Piotra był Underground z ciężkimi i niezależnymi brzmieniami.

Alexander

No było, faktycznie było, teraz stacji też już nie ma  :)

GB

Cytat: Alexander w Styczeń 21, 2019, 10:18
Cytat: GB w Styczeń 21, 2019, 07:19Jak to jest z nagrywaniem kaset? Wykorzystywać dolby? Rozumiem, że będzie mniej szumów, ale też więcej basu?
No nie zupełnie. Szumów będzie mniej jeśli kasetę nagraną z systemem Dolby B odtwarzać będziesz również z Dolby B, ale basów ten system nie tyka. To system, który w procesie zapisu zwiększa składowe o wysokich częstotliwościach i małym poziomie i tak sygnał jest zapisywany na taśmę (dlatego odtwarzanie taśm nagranych w systemie bez użycia systemu daje efekt nienaturalnie "podbitych" wysokich tonów), a z kolei przy odtwarzaniu z Dolby B następuje (pisząc w dużym uproszczeniu!) proces odwrotny niż podczas zapisu, co skutkuje obniżeniem poziomu szumów. To tzw system kompadorowy kompresja przy zapisie, ekspansja przy odczycie, efekty działania są poprawne, jeśli te dwa tory kompresji i ekspansji są idealnie zestrojone. Czy nagrywać z dolby? Jeśli masz dobry magnetofon o niskim poziomie szumów toru i bardzo dobre taśmy, których wysterowania nie trzeba korygować takimi procesorami, to będąc purystą nie przepuszczaj dźwięku przez "poprawiacze", jeśli nie masz, to spróbuj i sam oceń, czy taki dźwięk via Dolby Tobie odpowiada.
A to tylko Dolby B, można spotkać jeszcze C, Telefuknen miał High-Com, JVC anrs, są też zewnętrzne moduły Dolby A....można się bawić, można próbować  :)
Dziękuję za informacje.

Pozdrawiam.

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

muda44

Cytat: GB w Styczeń 21, 2019, 07:19
Jak to jest z nagrywaniem kaset? Wykorzystywać dolby? Rozumiem, że będzie mniej szumów, ale też więcej basu?

Dzięki za info.

Pozdrawiam.



Teoretycznie system redukcji szumów powinien tylko wycinać szumy ale tak nie jest .
W większości decków Dolby B wycinało mi rozdzielczość a C pompowało . W Pioneerze CT 979 lepsze kopie były bez HX PRO a Sony KA6ES bardzo dobrze nagrywał w Dolby S i całkiem nieźle w C .

Był też DBX , ten to dopiero pompował :)
Przez ten system topowy kiedyś Technics 965 gra beznadziejnie ( dodatkowe układy przełączające DOLBY na DBX ).

Nagrywać i samemu oceniać .Czasem nagrywanie w Dolby C i odtwarzanie bez Dolby daje fajne " powietrze "  między dźwiękami:)

merlin1973

Cytat: cdt w Styczeń 16, 2019, 20:31
Gra nawet dobrze ale na pewno nie wybitnie . Kupie jeszcze CD bo nie mam z czym porownać . CD jest tańsze  :o . Pranoja
Widziałem dzisiaj w MM  :o
CD -12,99€
Kaseta - 16,99€
;)
Pozdrawiam S.CH.

GB

Czy przy nagrywaniu oba kanały powinny mieć ten sam poziom?

Pytam, bo w szczególności w Jazzie słychać, iż jeden czasami gra głośniej np. piano a w drugim spokojna perkusja sobie pyka. Rozumiem, iż nie sterować do ich zrownania?

Pozdrawiam.

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

elem

masz przeciez 3-głowicowy deck z mozliwością odsluchu nagrywanego materiału. Ustaw tak, żeby było jak na płycie.
A jesli płyta ma źle zrownowazone kanały, to możesz poprawić :)
Feickert Twin, SME V, DV XX2MKII;  CEC TL51,DX51,DX71,
Olive Opus 4; Sensor 2  MKII ; Bonasus; Gauder Arcona 60, Tesla ARZ 6604- Voigt Pipe

tomekkk1

Cytat: GB w Styczeń 21, 2019, 22:11
Czy przy nagrywaniu oba kanały powinny mieć ten sam poziom?

Pytam, bo w szczególności w Jazzie słychać, iż jeden czasami gra głośniej np. piano a w drugim spokojna perkusja sobie pyka. Rozumiem, iż nie sterować do ich zrownania?

Pozdrawiam.



Dobre pytanie!
Jeżeli znasz utwór i wiesz, że lokalizacja instrumentów kreuje różnice poziomów, postaraj jak najbliżej odwzorować ten stan :)

cdt

#2083
Ja mam płytę z sygnałami testowymi . Jak nie masz płyty to są sygnały na YT  . Ustaw wg nich balans . Głośność oczywiście wg nagrania .
Ten się nada .


https://www.youtube.com/watch?v=HzYvPo2Rnuk&t=27s

GB

Cytat: elem w Styczeń 21, 2019, 22:13
masz przeciez 3-głowicowy deck z mozliwością odsluchu nagrywanego materiału. Ustaw tak, żeby było jak na płycie.
A jesli płyta ma źle zrownowazone kanały, to możesz poprawić :)
Dzięki za informacje. Nie zwróciłem na to uwagi. Czyli w ustawieniach na Source sprawdzam jaki jest sygnał, a w Tape staram się go odzwierciedlać. Czy tak?

______________
Pozdrawiam,
GB

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

frywolny trucht

Odzwierciedlać, czy ulepszać. Ale tak. Oto chodzi. Porównujesz sygnał ze źródła z tym co się nagrywa i możesz na bieżąco reagować. To duża przewaga 3 head nad 2 head.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

cdt

Dziadki są wspaniałe ale wymagają konserwacji i napraw . Jak się jedno zrobi to drugie wychodzi .Po wymianie rolki hamowanie lewego talerzyka zrobiło się za słabe . Nie z każdą kasetą zaczął sobie radzic . Do tego oczywiście pływający fortepian . Rozebrałem talerzyk i walcze z podkładkami żeby uzyskać odpowiedni naciąg traśmy . KX 830 to jest stary dek . Jeden silnik do wszystkiego . Wg serwisówki powinna być podkładka która wyparował . Sprężynka tez ma swoje lata . Zamówił bym chętnie jakiś zestaw róznych spężynek ale nie mam pomysłu gdzie . Taśma miedziana nie zdała egzaminu . Teraz jest podkładka teflonowa . Jest znacznie lepiej. Zamówiłem róznej grubość filce na wszelki wypadek .

LampowY

Słuszną linie przyjąłeś. Jak nam coś klęknie w taśmociągach to nie czeba już będzie dmuchać do Wrocławia.

;D ;D ;D



cdt

Cytat: LampowY w Styczeń 27, 2019, 16:30dmuchać do Wrocławia.
Robie tą konserwacje w kontakcie z Markiem . To on mi powiedział co i jak mam zrobić . Kenwood to taka frania . Prosta maszyna . Naka bym się bał . Ale może się rozwinę

cdt

Liczę że już będzie dobrze ale na wszelki wypadek dziś go nie skręcam . Niech pogra cały dzień 

cdt


cdt

To jezd bombox  ;D

Melepeta

Sprzęt jest dla muzyki, nie odwrotnie.

wiki

Ja poproszę tę górną nadstawkę....
😁😁😁
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

muda44

Cytat: wiki w Styczeń 27, 2019, 21:35
Ja poproszę tę górną nadstawkę....
😁😁😁

Patrząc na datę produkcji dolnej części , dzisiaj raczej byś nie chciał górnej nadstawki ;)

wiki

Cytat: muda44 w Styczeń 27, 2019, 22:07Cytat: wiki w Dzisiaj o 21:35
Ja poproszę tę górną nadstawkę....
😁😁😁

Patrząc na datę produkcji dolnej części , dzisiaj raczej byś nie chciał górnej nadstawki
Coś w tym jest...
Ale ale.... dół jest wintydż a nadstawka dzisiejsza....😊😊😊
Taka moda teraz....
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

Hubertrs

Potrzebuje ukrecic 1.5m sznurowki miedzy kaseciaka a wzmacniacz, doradzi ktos cos przyzwoitego??


frywolny trucht

ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93