Denon DL-103

Zaczęty przez vasa, Październik 21, 2014, 22:40

Poprzedni wątek - Następny wątek

cdt

No to chyba dobrze . Tak to wyglądało na SME 3012 i lekkim koszyku . Cytuje Pawła

Dziś bawiłem u Kawosza  u którego ustawiałem azymut .Ramię SME 3012II wkładka Denon 103 r . Wkładki denona 103 są bardzo przyjazne jeśli chodzi o azymut. Ja miałem w swojej historii na moim gramofonie dwa egzemplarze ,ten u Darka jest trzeci którego ustawiałem i powiem wam że z nimi nie ma żadnych niespodzianek .Ustawia się je łatwo .Nie wiem czy wynika to z rodzaju szlifu tipu igły(,przypuszczam że tak właśnie jest) ,ale te wkładki zachowują się wzorcowo. Sprawdzilismy też częstotliwośc rezonansową ,która wypada na 9 Hz -czyli książkowo.

cdt

Cytat: Piterski w Lipiec 11, 2018, 21:58Po pierwszych dziękach słychać że to nie Candenza  ale gra bardzo przyjemnie.
A Ty się spodziewałeś że to będzie Cadenza ;D :P

Piterski

Cytat: cdt w Lipiec 11, 2018, 21:59
Cytat: Piterski w Lipiec 11, 2018, 21:58Po pierwszych dziękach słychać że to nie Candenza  ale gra bardzo przyjemnie.
A Ty się spodziewałeś że to będzie Cadenza ;D :P

Aż tak to nie  ;D ale bardzo, bardzo byłem ciekaw jak zagra.
Dlatego wczoraj zakończyłem zabawę z Candenzą i dziś zawiesiłem Denonka i ustawiłem azymut na lustereczko.

Ona jest inna ale taka przyjemniutka od pierwszych dzięków jak bym patrzył w takie prawdziwie czarne i głębokie oczy :D  ;D
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Therion

Cytat: Piterski w Lipiec 11, 2018, 21:35
zawisła u mnie na ramieniu Micro Seiki tytułowa wkładka Denon Dl-103R.
Kilka dni posłucham i postaram się coś od siebie napisać.



hehe

jestem ciekawy opinii. Dla mnie ta wkładka, jest jak zupa pomidorowa :)


HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

LampowY

Dzień dobry Panom (i Paniom?).

Ja też przyłączę się do zwolenników tej wkładki. Owszem, jest cała masa technicznie lepszych wkładek na rynku ale... No właśnie to ale. W rzadko której wkładce, nawet tej z "wyższych sfer" jest tyle muzykalności i przyjemności ze słuchania. I to chyba bez względu na repertuar.
Nie zaliczył bym jej do wkładek "audiofilskich". Jest to 100%owa wkładka dla melomana.
Biorąc jeszcze pod uwagę jej cenę (nawet standardową w Polsce) to chyba jest best buy. Oczywiście jak tylko warunki techniczne pozwalają na jej powieszenie.

Pozdrawiam serdecznie,
LampowY

Piterski

No dobra dziś wziąłem w obroty obie wkładki i ustawiłem azymut.
Pierwsze spostrzeżenie to poziom wyjściowy napięcia jest większy niż dla Rohmana.
Musiałem to skorygować wzmocnieniem na preampie gramofonowym i gałką głośności w Luxmanie.

Na pierwszy ogień poszła słuchana przeze mnie ostatnio płyta Suprafonu z transkrypcjami utworów Bacha na gitarę, którą to uważam za bardzo dobrze zrealizowaną.
Jak mi zagrał Denon DL-103R? Z jednej strony zaskakująco mocno. Dla mnie nie ma nic z synonimu miękkiego lampowego grania, na pewno nie w połączeniu z Sensorem2.
Gitara podana jest bezpośrednio i powiedziałbym, że twardo i dobitnie. To chyba by się mogło sprawdzić w rockowym graniu.
Góra jest mam wrażenie trochę wycofana bo muśnięcia strun są słabiej akcentowane. Wkładka skupia się na średnicy i dole pasma.
Barwa jest z jednej strony bardziej zbliżona do Rohmana niż Candenzy ale sama gitara jest taka trochę jak by ciosana toporkiem.
Nie znajduję tu miękkości i brak jest oddechu co jest okupione obrazem dwu wymiarowym. Mocno zaznaczonym i krawędzią i wypełnieniem ale brak mu trzeciego wymiaru.
Obraz muzyka skupia się w centrum i wydaje się, że płyta jest tak nagrana płyta do momentu przesiadka na Rohmana.
Dopiero wtedy pokazuje się, że ten obraz może być zdecydowanie bardziej plastyczny i mieć bogatszą paletę odcieni nie jest tak kontrastowy jak z Denona.


Jestem trochę zaskoczony tą wkładką więc słucham dalej ....  CDN.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Therion

Cytat: Piterski w Lipiec 12, 2018, 22:21
Obraz muzyka skupia się w centrum i wydaje się, że płyta jest tak nagrana płyta do momentu przesiadka na Rohmana.
Jestem trochę zaskoczony tą wkładką

To coś jest nie tak. Brzmienie powinno być misiowate, lampowe (bas wchodzi na średnicę), scena sztucznie nadmuchana. Wysokie powinny być ... hmmm... perliste (nie mam innego słowa) trochę tak, jakbyś wobec Rohmanna włączył jakiś polepszacz typu filtr loudnes.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Piterski

Cytat: Therion w Lipiec 12, 2018, 23:18
To coś jest nie tak. Brzmienie powinno być misiowate, lampowe (bas wchodzi na średnicę), scena sztucznie nadmuchana. Wysokie powinny być ... hmmm... perliste (nie mam innego słowa) trochę tak, jakbyś wobec Rohmanna włączył jakiś polepszacz typu filtr loudnes.

Ależ nie ma mowy o jakimś tam misiowatym basie wchodzącym na średnicę, może objawi się to na innej muzyce ale tu jest twardo i stanowczo, góra w stosunku do Rohmana nie jest tak subtelna pociągnięcia strun są wręcz trochę ostre mniej złociste. Trochę jak porównanie dwóch diamentów, jeden po cięciu, a drugi po szlifie.

Mój preamp nie jest miękki i lampowy jest rozdzielczy i nic nie dociepla i głownie w tym bym widział przyczynę takiego zróżnicowania tych wkładek.
Potrafi naprawdę dużo pokazać.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

vasa

Cytat: Therion w Lipiec 12, 2018, 23:18To coś jest nie tak. Brzmienie powinno być misiowate, lampowe (bas wchodzi na średnicę), scena sztucznie nadmuchana. Wysokie powinny być ... hmmm... perliste
Tylko że ukochany Sensor Piterskiego to jest maszyna do cięcia dźwiękiem lub zdejmowania szkliwa z zębów.
I jako taka nie oferuje nic miękkiego :P
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

#334
Cytat: vasa w Lipiec 13, 2018, 00:11
Cytat: Therion w Lipiec 12, 2018, 23:18To coś jest nie tak. Brzmienie powinno być misiowate, lampowe (bas wchodzi na średnicę), scena sztucznie nadmuchana. Wysokie powinny być ... hmmm... perliste
Tylko że ukochany Sensor Piterskiego to jest maszyna do cięcia dźwiękiem lub zdejmowania szkliwa z zębów.
I jako taka nie oferuje nic miękkiego :P

Ukochany jak ukochany po prostu poza bardzo drogą Therią nie znalazłem nic czy bym mógł go zastąpić. Najbliższy tego faktu byłem po odsłuchy Husarii z nowym rodzajem korekcji. Jeszcze czekam na zmiany w jej zasilaniu i kto wie.
Słuchałem już różnych wkładek z Sensorem w tym Candenzy i szkliwo mam w porządku :P.
Wszystko zależy od systemu w jakim się dane urządzenie znajdzie w systemie z preampe i końcówką Nelsona Passa oraz kolumnami na głośnikach wstęgowych klasyki słuchało się lepiej na Audio Research PH-5 ale już u Bartolo, który też ma PH-5 lepiej wypadł Sensor2 i nawet Miniabyr był zaskoczony i to przyznał.
Sensor nie zmiękcza przekazu tak jak to robi np. Trylogy 906 lub Moon i przez to jest bardziej uniwersalny, a czasem może też bezwzględny.

Dlatego moje wrażenia trzeba traktować jako granie tej wkładki w całym systemie i dlatego też robie porównania do drugiej jaka mogę założyć czyli Rohmana.

PS. Mariuszu nie wiem czy z Sensorem2 tym po upgradzie miałeś styczność czy tylko z Prelude, ale ja słuchałem jednej z konstrukcji kolegi, który zdaje się że jest autorem twego preampu i coś niecoś o tym basie mogę powiedzieć  :P
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

cdt

W moim systemie Moon zdecydowanie bardziej mi się podobał od Sensora II . To tak jak by ktoś z boku czytał . Trzeba słuchać samemu .

vasa



Cytat: Piterski w Lipiec 13, 2018, 08:32
PS. Mariuszu nie wiem czy z Sensorem2 tym po upgradzie miałeś styczność czy tylko z Prelude, ale ja słuchałem jednej z konstrukcji kolegi, który zdaje się że jest autorem twego preampu i coś niecoś o tym basie mogę powiedzieć  [emoji14]
Chyba nie. Natomiast słuchałem Theriaa.
A co do reszty to się nie oburzaj bo to już kwestia wzorcowych połączeń synaps  u każdego z nas [emoji1]


[emoji485][emoji377]

Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

Piterski

Cytat: vasa w Lipiec 13, 2018, 09:53A co do reszty to się nie oburzaj bo to już kwestia wzorcowych połączeń synaps  u każdego z nas
Jakie tam oburzał ale jest okazja się podroczyć  ;D
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

rudy-102

Czy ma ktoś aktualny namiar na Jukiego? Stara zakładka w ebayu mi nie działa.


Piterski

Cytat: cdt w Lipiec 13, 2018, 09:42W moim systemie Moon zdecydowanie bardziej mi się podobał od Sensora II . To tak jak by ktoś z boku czytał . Trzeba słuchać samemu

Tak pamiętam jak grał u Ciebie czy też u Pawła. Sensor u Ciebie zagrał fajnie przy naszych pierwszych zabawach z audio jeszcze na AT440. Wkładka zagrała z mocą.  Przy tej ostatniej mojej z nim wizycie nie zabrzmiało to delikatnie, a znając płytę która włączyłeś byłem zaskoczony. Za to u mnie i Bartolo preamp Moona zagrał fajnie ale nie miał tej rozdzielczości i przestrzenności. 
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.


cdt

Tylko Japoniec pewnie zadeklaruje cło . A juki sam wiesz co deklaruje  ;D . Ostatnio miałem kasetę za 15 dolców  ;D

Therion

Cytat: vasa w Lipiec 13, 2018, 00:11Tylko że ukochany Sensor Piterskiego to jest maszyna do cięcia dźwiękiem lub zdejmowania szkliwa z zębów.
I jako taka nie oferuje nic miękkiego 



Uuuuu Piterski. To u mnie byś usnął. 15 lat temu żyletki mi latały po pokojach, obecnie cenię sobie basowo średnicowy masaż stóp.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

Piterski

Cytat: Therion w Lipiec 13, 2018, 13:34
Cytat: vasa w Lipiec 13, 2018, 00:11Tylko że ukochany Sensor Piterskiego to jest maszyna do cięcia dźwiękiem lub zdejmowania szkliwa z zębów.
I jako taka nie oferuje nic miękkiego 

Uuuuu Piterski. To u mnie byś usnął. 15 lat temu żyletki mi latały po pokojach, obecnie cenię sobie basowo średnicowy masaż stóp.

Therion to jest zdanie Mariusz bo jakoś nikt mi nie zarzucił, że u mnie latają żyletki.
Ja po prostu nie lubię jak bas się zlewa w jedną bułę co nie znaczy, że mam awersję do samego basu.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

dino

Najskuteczniej Sensor zdejmował szkliwo z Dynavectorem  ;)

A wracając do 103 - popaczcie czego Piterski słuchał - gitarka klasyczna.
Połóż na talerz żwirek szwajcarski - to powinno zmienić wrażenia  :)

Michał

Dziwne,od lat słucham u elema Dv xx2 z Sensorem prelude a od jakiegoś czasu z Sensorem2 i jest wybornie. Jakie żyletki? Panowie jak wy dobieracie ten set up ::) :o

gratefullde

Dynek i drze ryja? Nie mogę uwierzyć... te wkładki są raczej dość liniowe... albo mi się mniesza w gófce już  :o
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

Michał

Andrzej,nie drze,to jakaś aberracja...

gratefullde

Wiem, że nie bo mam ;D
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9