MICRO SEIKI

Zaczęty przez GregWatson, Marzec 18, 2017, 20:21

Poprzedni wątek - Następny wątek

GregWatson

Trochę historii. Tłumaczenie (może nie do końca dokładne).

"Micro Seiki miało kilku podwykonawców, takich jak. Fujiya Audio pod kierownictwem utalentowanego inżyniera Junichi Okumury (twórca technologii Dragon CT i Accutrac), MTC, Mito, Denso, Akisawa Seiki i Saitama Micro i znajdowała się na drugim końcu świata w Japonii, co czyni ją największym producentem gramofonów wszechczasów. Żadnej innej firmie nie udało się nigdy złamać swoich gigantycznych liczb. Byli specjalistami i, w przeciwieństwie do Dual czy PE, pozostawali czystym producentem gramofonów. Był także liderem w dziedzinie badań i rozwoju napędów, podwozi i ramion. Każdy fan winylu nadal zna DQX 1000 lub BL91. Nakamichi TX1000 i Dragon CT również zostały wyprodukowane przez Micro Seiki. Ale zarabiali tylko na produkcji na dużą skalę ... Wielu dużych producentów sprzętu hi-fi bez własnej produkcji gramofonów oferowało również całe linie OEM. Dla Luxmana tradycyjnie zaprojektowali i wyprodukowali wszystkie modele. Najczęściej jednak ograniczali się do dostarczania podstawowych modeli do znanych firm HiFi, takich jak ADC, Denon, Sharp, Toshiba, Hitachi, Sanyo, Sansui, Kenwood, Telefunken, Saba czy Scott. Dostarczyli także firmy wysyłkowe Quelle, Neckermann tutaj i RadioShack w Ameryce. W latach 1976-1983 początek ery CD był okresem rozkwitu tych modeli OEM. Zbiegło się to oczywiście z rozkwitem płyt winylowych. Nigdy nie było więcej i lepszych urządzeń niż w tamtych latach.

Z perspektywy czasu Micro prawdopodobnie miał trzy różne zestawy, z których złożył te modele. Z jednej strony zwykłe napędy bezpośrednie z drewnianym podwoziem i mechanicznie przesuwanym półautomatycznym lub w pełni automatycznym. Najlepsze modele również z kontrolą kwarcu. Następnie w pełni zautomatyzowana maszyna z oddzielnym silnikiem dla ramienia i sterowaniem podnośnikiem, która wyłoniła się z ,,Accutrac 4000" opracowanego dla ADC w 1976 roku. Modele TOTL są również wyposażone w super lekkie ramiona tonowe opracowane dla ADC 1500-1700, które później zostały również dostarczone do Linn. Trzecim i absolutnie podstawowym zestawem są jednostki napędu pasowego, które zbudowali dla producentów OEM. Ale nie było ich zbyt wielu. Tym bardziej zdumiewające są walory tych modeli BOTL. Pod koniec lat 80-tych XX wieku, dzięki zastosowaniu taniego plastiku w ważnych elementach funkcjonalnych, takich jak łożyska ramienia i podstawy, zaczęło się schodzenie na poziom śmieci z tymi podstawowymi urządzeniami. Dlatego wymieniłem je oddzielnie poniżej. Te modele są dziś całkowicie niedoceniane. Patrząc na samą jakość dźwięku, wszystkie są wybitnymi urządzeniami w swoim rodzaju. Wszystkie mają wspólne niezwykle dobrze regulowane silniki. Zarówno z modelami z napędem pasowym, jak iz napędami bezpośrednimi. Ten nawet kwarc ustabilizował się z szumem i trzepotaniem poniżej 0,03%. Matsushita lub Fujiya Audio były zwykle używane jako silniki. Podwozie jest prawie zawsze wykonane z drewna. zbudować. Dzięki wariantom ADC firma Micro opracowała nowy system plastra miodu z tworzywa sztucznego z absorpcją pianki. Mają doskonałe odsprzężenie ramienia od łożyska talerza. Idzie to w parze z wyjątkowo niskim dudnieniem, a jednocześnie bardzo głębokim odtwarzaniem. Wszystkie podwozia są wyposażone w dobre stopy amortyzujące. Firma Micro-Seiki praktycznie wymyśliła tę koncepcję! W każdym razie jako pierwsi zaoferowali tę koncepcję w serii. Nawet zwykłe ,,stopy absorbera", powszechnie używane dzisiaj, są wynalazkiem Micro-Seiki, który by pomyślał ... Twoje charakterystyczne ramię typu S prawie zawsze ma otwarte ,,U" jako główne łożysko, takie jak dobrze znane MA 303 z Solid 5 Ten 303 z DD5 jest prawie zawsze używany przez wysokiej jakości OEM jako wariant wbudowany (krótszy i statyczny AK). W prostych modelach zainstalowano mikro ramię z dobrze znanego MR122, MA101. W ultralekkich modelach zastosowano kwadratowy blok łożyskowy. Charakterystyczne jest również to, że bloki łożyskowe ramienia są wykonane w całości z metalu, często też były one odwracane z ,,pełnej", np. z Siemens RW555. Plastik był używany tylko jako przebranie na podstawie, jeśli w ogóle. Na przykład wszystko, co świeci srebrem na ramieniu Telefunken CS20 / STS1 / RS30, to solidne aluminium! Mają bardzo dobre pozycjonowanie końcówek. Jeśli spojrzysz na przykład na producentów OEM DQ44 (2 w pełni automatyczne silniki), zobaczysz tylko najlepsze komponenty. Układy scalone JRC (Japan Radio Company), takie jak. używali również Accuphase i Nakamichi. Tam, gdzie w niemieckich tokarkach są instalowane ,,najtańsze" mikroprzełączniki, można je już stosować jako ,,wyłączniki krańcowe" na linii produkcyjnej. Wszędzie, gdzie spojrzysz, wszystko zostało zmontowane z wielką starannością i uwagą. Brak plątania się przewodów, ale starannie ułożone wiązki przewodów determinują obraz. Drewniana podstawa w połączeniu z dobrymi, niskorezonansowymi, stabilnymi ramionami jest niemal idealna, jeśli chodzi o 3.
Obwód oscylacyjny gramofonu. Odpowiednio, te ramiona mają również ekstremalny zakres podatności roboczej. Rezonans głębokości można idealnie wyregulować, wybierając po prostu ciężką lub lekką główkę. Występuje w tej formie, bardzo rzadko w kombinacjach dużych serii. Odtwarzacze mają dźwięk ,,zero". Jednak pod względem drgań nie są one martwe, ale raczej mają tę poszukiwaną, idealną równowagę między tłumieniem drgań a sprzężeniem, która wspomaga wchodzenie i wychodzenie z igły, ale nie powoduje jeszcze rezonansu i / lub tłumienia. Jeśli spojrzeć na ważne szczegóły konstrukcyjne, jakość wykonania jest na najwyższym poziomie. Jednak ,,skrzypienie" automatu ma swój własny urok. Ale oferowali również modele z prawie bezgłośnym serwomechanizmem sterującym ramieniem jako OEM DQ44 ..... Jedyną znaną wadą jest podnośnik, który z czasem zmienił się w "plopujący podnośnik" z powodu "nieużywanego". Tutaj możesz łatwo przynieść wymagane 500000 oleju silikonowego z góry na drążek podnoszenia. Nie musisz niczego demontować. Kiedyś zebrałem urządzenia, które Micro-Seiki wyprodukowało jako OEM. Oznacza to, że dziś na znanych rynkach internetowych można znaleźć i kupić urządzenia najwyższej jakości. Niewielu właścicieli zna prawdziwego producenta, nie mówiąc już o tym, że używają systemu, który może przekazać prawdziwe cechy tej tokarki ..... Te łopatki są genetycznie oparte na tokarce Micro-Seiki, Solid-1, MB10-18, MR110, 111 , DD1-DQ44 ..... Uzbrojenie to zmodyfikowane pożyczki z MA101, MA202, MA303 i MA505. Ogólnie rzecz biorąc, ramiona niedrogiego napędu paskowego klasy podstawowej zostały połączone z nieco okrojonymi napędami bezpośrednimi klasy szlachetnej. A sztuczki, takie jak mechanizmy wyłączania sterowane czujnikiem Halla, są po prostu pomijane. Pod względem jakości, najwyższej jakości, które zbudowali dla producenta OEM oprócz Luxmana, to tokarki na zlecenie BSR jako ,,ADC" i ,,BSR", w tym indywidualnie dostępne ramiona LMF 1 + 2. Model ,,ADC 1500-1700" z wysoce efektywną koncepcją tłumienia wykonaną z betonu i pianki PU został nieco zmodyfikowany jako BSR ,,Quanta", poniżej droższych modeli ADC. Często w BSR Micros wciąż można znaleźć pierwotnie zainstalowane Magnesium Headshells ADC i systemy XLM. Wyrafinowane jednostki napędowe, takie jak NAD 5020/5040 z ramieniem Linn Basik, były rzadko produkowane dla OEM. Firma Micro-Seiki była specjalistą w zakresie koncepcji najwyższej jakości napędów z napędem bezpośrednim i kwarcem, a także przełomowych badań nad zachowaniem rezonansu podczas odtwarzania, które włączyli do gramofonów BSR i Luxman. Ukoronowaniem były zdecydowanie ekskluzywne gramofony Luxman firmy Micro-Seiki. Współpraca między obiema firmami była tradycyjnie bardzo bliska. Linn jest również dostarczany przez Micro-Seiki od 1978 roku: ramiona Basik LV-V i LV-X można znaleźć nieco zmienione u różnych producentów OEM.

Unikalne jest również wykrywanie pustych rowków, które Micro-Seiki opracowało dla BSR (ADC) i zostało użyte we wszystkich urządzeniach pochodzących z ADC Accutrac 4000. Modele Sharp Optonica 7100 i programowalne 9100 z pilotem zostały również wyposażone w to przez Micro-Seiki. W pełni automatyczna tokarka z 2 silnikami a 'la Siemens RW777, Telefunken CS20 i pod własną nazwą DQ44 wywodzą się od przodka Accutrac 4000. W którym oddzielny silnik obsługuje tylko napęd ramienia. Wcześniej była tylko w pełni mechaniczna wersja automatyczna, taka jak Universum F2095. Co, nawiasem mówiąc, jest synonimem jakości tej tokarki Micro OEM. Mój jest zawsze na małym stoliku, dzięki czemu możesz patrzeć bezpośrednio na krawędź swojego talerza. W przypadku wielu innych marek zobaczyłbyś pukanie do talerza, nieważne jak małe. Inaczej z tym wszechświatem, tak precyzyjnie jak szwajcarski zegarek, nie pokazuje najmniejszej kreski, jaką można było zobaczyć gołym okiem. Muszę to sprawdzić mikrometrem, żeby zobaczyć, jak to wygląda pod względem technologii pomiarowej. Sterowanie kwarcowe to również przyjemność, nawet szczotka talerzowa używana z dociskiem nie przeszkadza w utrzymaniu prędkości nominalnej .....





Trochę tego i trochę tamtego też.

tomasz_pianista

Grupa ratowania poziomu.

Piterski

Jako ciekawostka, w tle zauważyłem Pioniera PL70II.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

GregWatson

Jeszcze jedne spojrzenie na Micro Seiki.
(tłumaczenie więc może być niedokładnie).

Firma powstała w 1961 roku i była oddziałem firmy Kenwood

Specjalizacja - rozwój i produkcja wysokiej jakości gramofonów i ramion gramofonowych.Ponadto produkowała wkładki MM, słuchawki, przedwzmacniacz gramofonowy, słuchawki.W arsenale firmy jest kilka modeli odtwarzaczy CD.Przez pierwsze lata firma produkowała gramofony z serii MR, zarówno z paskiem, jak i prostym W najwcześniejszych modelach wprowadzono serwomotory, zaprojektowane do pracy w szerokim zakresie prędkości, zapewniając lepszy komfort jazdy, zmniejszone wibracje i hałas akustyczny. Być może najbardziej interesującym z wczesnych modeli jest MR711, który wszedł do sprzedaży detalicznej w 1973 roku za 71 000 jenów. Korpus został wykonany w całości z metalowego stopu niemagnetycznego. Prędkość była kontrolowana elektronicznie. Wysokiej jakości ramię MA202 było standard, który miał efektywną długość 252 mm. Od siebie chcę zaznaczyć, że ten model gra lepiej niż wiele podobnych, z napędem bezpośrednim. W 1976 roku do sprzedaży trafił model Hi-End klasy DD100. Urządzenie posiadało masywny i ciężki stół, ciężki krążek. DD100 ważył 26 kilogramów. Zainstalowano ramię nowej generacji - MA505. Można było dołożyć dwa więcej ramion, w tym 10 i 12. Dokonano tego za pomocą podstaw przymocowanych do ścian bocznych obudowy Opracowano pięć różnych podstaw serii A.

Przykładowo, przy użyciu A-4S można było zamontować Micro Seiki MA505L (długość efektywna 282 mm) i Saec 308L, a do A-6L jedno z najlepszych ramion SME 3012. I DD7. Właściciele tych modeli widzą specjalne otwory po lewej stronie gramofonu.Istotne cechy - moment obrotowy napędu bezpośredniego w tym modelu wynosił 1,5 kg na cm, dla najszybszego startu.Elektroniczne sterowanie urządzeniem odbywało się z jednostka zewnętrzna. W DD100 firma po raz pierwszy zastosowała kryształ kwarcu. stabilizacja (przełączalna) wszystkich trzech prędkości. To chyba najlepszy model firmy z napędem bezpośrednim od czasu wyprodukowania gramofonów. Wartość detaliczna w 1977 r. 250 000 jenów. Dziś ten model jest trudny do znalezienia i kosztuje dużo pieniędzy.

W 1977 firma dostarczyła na rynek europejski i amerykański modele serii DDL Bardzo ciekawy model DDL-150 Moment obrotowy taki sam jak w DD100 i wynosił 1,5 kg na cm Sterowanie z jednostki zewnętrznej dwie prędkości , przełączana stabilizacja kwarcowa Standardowo zamontowano ramię MA505 L. Dodatkowo przy pomocy podstaw serii A można było zamontować 2 dodatkowe ramiona. Waga aparatu 26 kg. Cena detaliczna w 1977 r. to 210 000 jenów. To również rzadki model, a dziś trudno go znaleźć. Mam go w swojej kolekcji.Oprócz modeli Hi-End z napędem bezpośrednim, firma wyprodukowała wystarczającą liczbę modeli Hi-Fi. Najpopularniejsze to DD5, DD6, DQ7 DD7, DD8. Produkowane od 1976 do początku lat 80. Modele DD6, DD7-8 wyposażone były w ramiona MA505 o efektywnej długości 237 mm, modele DQ7 i DD8 wykorzystywały kwarcową stabilizację prędkości obrotowej dysku.

Firma nieustannie rozwijała i wprowadzała do produkcji zupełnie nowe rozwiązania konstrukcyjne stołów, tak więc w 1976 roku pojawił się model DDX1000, który nie posiadał klasycznego stolika.Płyta została zamontowana na metalowym statywie, zastosowano sterowanie zewnętrzne urządzeniem. Model ten był produkowany głównie na rynek zagraniczny i był bardzo popularny w Niemczech, w tym modelu można było zamontować do trzech ramion, ale zastosowano inny typ podstawy - AX. W sumie opracowano dziewięć takich podstaw i można było zainstalować około czterdziestu modeli ramion różnych producentów. Na początku lat 80., wraz z nadejściem technologii cyfrowej, wielu producentów z napędem bezpośrednim zaczęło przerywać produkcję, a firma postanowiła tworzyć wysokiej klasy gramofony z napędem paskowym, aby przetrwać. Gama napędów pasowych obejmuje modele BL51 (1982), BL71 (1981), BL77 (1984), BL91 (1982) BL10X (1984), BL101 (1984), BL111 (1984).

Cechy konstrukcyjne modeli z napędem pasowym. Z BL51 zespół łożyska tarczy jest wykonany w postaci wrzeciona zamocowanego w szkle wypełnionym olejem syntetycznym i opiera się o kulę oporową.Jako silnik używany jest silnik synchroniczny prądu przemiennego małej mocy.Obrót jest przenoszony na tarczę. za pomocą elastycznego paska gumowego. Napęd pasowy doskonale izoluje tarczę od drgań silnika. Dodatkowo sam silnik elektryczny jest wyjmowany z głowicy magnetycznej. Wysoka precyzja wykonania części, duża masa tarczy, skalibrowane zasilanie silnika gwarantują maksymalną dokładność obrotów. Modele BL77, 91, 111 wykorzystywały zdejmowane podstawy 1200 Series A. Siedem typów podstaw mieściło szeroką gamę ramion. Wyprodukowano szersze stoły L dla ramion 10" i 12". Jeden z najlepszych modeli w linii Belt Drive. Jest to BL91 moim zdaniem Świetny stół, świetny dźwięk z różnymi ramionami.Wspaniały wygląd.

Model BL111 jest bardzo ciekawy z górnej linii. Stół wykonany z prasowanego drewna z wewnętrzną metalową konstrukcją. Standardowo została zakończona tarczą ze stopu brązu o wadze 10 kg (!). Całkowita waga urządzenia to 38 kg.Doskonałe i drogie urządzenie.W idealnym stanie jest teraz niezwykle rzadkie. W drugiej połowie lat 80-tych firma MicroSeiki wyprodukowała niewielkie edycje pasowych graczy z wyższej kategorii cenowej - serie SX i RY (X). Stoły maszyn serii SX zostały wykonane z drewna, natomiast RY i RX w całości z metalu.Pneumatyczne koło obrotowe RX 8000 jest obecnie rzadkością i kosztuje w Rosji w zależności od stanu i konfiguracji od 10 do 20 tys. dolary. Z cech technicznych, za pomocą potężnej sprężarki, powietrze zostało wstrzyknięte pod dysk, a dysk nieznacznie uniósł się i zawisł w powietrzu, minimalizując do minimum detonację zewnętrzną. Seria 1500 była dostępna w różnych konfiguracjach, a ta seria dawała kupującemu możliwość złożenia gramofonu w oparciu o budżet.

Oferowane były cztery rodzaje tarcz kosztujące od 10 do 120 000 jenów 2 rodzaje łożyskowań (19 000 jenów) w zależności od wagi wybranej tarczy zasilacz zewnętrzny z silnikiem RY-1500D dodatkowa platforma RS-1500 do tego dodatkowa tarcza obciążająca na siedzisku RW-1500 (o masie ok. 10 kg), sam fotel RB-1500 oraz siedem typów podstaw przegubowych AX do montażu różnych modeli ramion. powietrze przez otwór we wrzecionie pod płytą za pomocą małych rurek ciśnieniowych, które po odcięciu dopływu powietrza odchodzi, a płyta przykleja się do gumowych krawędzi krążka, rodzaj dodatkowej stabilizacji. Wraz z ostatecznym postępem technologii cyfrowej firma zaprzestała produkcji gramofonów pod koniec lat 80. i przestała istnieć w połowie lat 90. Dziś nazwa MicroSeiki jest legendą wśród producentów winylu, a topowe modele są nadal bardzo popularne i poszukiwane ze względu na ich wysoką jakość konstrukcyjną i dźwięk.



Trochę tego i trochę tamtego też.

Laga

Witam ,
bardzo fajna strona ,duzo informacji ,jedyny klopot to ten ostatni przedruk zawiera pare niescislosci.
DDL -150 oraz 150 Z byly oferowane jako napedy . Po wstepnych probach zrezygnowano z eksportu do Europy. Pojedyncze egzemplarze ("europejskie")a jest mi wiadomo o trzech sztukach jezeli sa oferowane na sprzedaz to osiagaja zawrotne ceny. Porownywanie z DD-100 nie ma sensu ,poniewaz to praktycznie ta sama konstrukcja ( naped)
Pozdrawiam

Laga

Witam,
odnośnie DDL-150 odsyłam do mojej strony
www.micro-seiki-world.com
Wkrótce mój nowy artykol na temat  Micro MD-100
Pozdrawiam








GregWatson

Kolego,  czego kolega robi sobie reklamę cudzym kosztem. Jeśli chce kolega pisać o Micro to proszę pisać tu na forum. Jeśli nie to proszę kontynuować na swojej stronie.

Widzę że nie tylko tu na tym forum kolega próbuje robić reklamę swojej strony.

Trochę tego i trochę tamtego też.

Laga

 Witam,
ok. dezeli to stanowi jakis problem to bardzo przepraszam , nie bylo moim zamiarem nikogo urazic.
Pozdrawiam

GregWatson

Ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby tu się zareklamować:

http://audiomaniacy.pl/index.php?topic=201.0
Trochę tego i trochę tamtego też.

sonus_fan

Cytat: GregWatson w Marzec 19, 2022, 14:19
Kolego,  czego kolega robi sobie reklamę cudzym kosztem. Jeśli chce kolega pisać o Micro to proszę pisać tu na forum. Jeśli nie to proszę kontynuować na swojej stronie.

Widzę że nie tylko tu na tym forum kolega próbuje robić reklamę swojej strony.



A co w takim razie z Jafim i Michasiem Flagą?

Czyż oni przypadkiem nie reklamują czegoś?

:D

GregWatson

#85
Z ciekawostek.
Wiecie że firma Micro wypuszczała także płyty winylowe.? Też byłem w szoku jak się dowiedziałem.

Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Chciałbym zaprosić wszystkich zainteresowanych marką Micro Seiki na fb tam kolega Marcin Krajewski mieszkający na co dzień w Japonii prezentuje gramofony Micro i to te z najwyższej półki.

Jest co oglądać jak i słuchać.

Można spotkać kolegę Marcina na grupach - Mój gramofon oraz kilju innych.

Trochę tego i trochę tamtego też.

tomasz_pianista

Piękny ten SX, kiedyś też taki będę miał:)
Grupa ratowania poziomu.

GregWatson

Samych wkładek kolega Marcin ma na 10 k zielonych.
Trochę tego i trochę tamtego też.

wiki

Cytat: tomasz_pianista w Marzec 11, 2023, 17:42
Piękny ten SX, kiedyś też taki będę miał:)
Taki niebieski?
😀😀😀
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

wiki

Chyba pasowałby Ci do Twoich kolumn Technics.....
Dobrze pamiętam?
A może one szare były?
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

GregWatson

No gdyby je spacować z niebieskimi JBLami.
Trochę tego i trochę tamtego też.

wiki

GregWatson, ale to nie ten odcień.....  :) ;)
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

GregWatson

No cóż, wszystko to kwestia gustu. Każdy ma inny i może to jest najlepszym rozwiązaniem bo była by nuda a tak to każdy zbiera, słucha i ogląda to co lubi.
Ja osobiście jestem i wolę gramofony klasyczne. Moim takim wzorem jest DD-40 jeśli chodzi o wygląd. Ale są też zarówno marki jak i modele sprzętów których nigdy nie kupię.

Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

Tak z ciekawości, zestaw ten jest do kupienia ale powyżej 100 k trzeba mieć. 😀
Trochę tego i trochę tamtego też.

GB

Cytat: GregWatson w Marzec 13, 2023, 08:16
Tak z ciekawości, zestaw ten jest do kupienia ale powyżej 100 k trzeba mieć. [emoji3]
Euro, pln, yenów???

________________
Pozdrawiam GB

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

moon

Cytat: GregWatson w Marzec 13, 2023, 08:16Tak z ciekawości, zestaw ten jest do kupienia ale powyżej 100 k trzeba mieć. 😀

mi by styknął DD-40, ale tanio to już było.
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

GregWatson

Ja już przeliczyłem na złotówki.

DD-40. Mój wzór jeśli chodzi o klasyczny gramofon, dodatkowo z modułem na drugie ramię. Sprzedałem takiego.
Trochę tego i trochę tamtego też.

moon

dla mnie tez, jak byla okazja, to brakło floty, a teraz już nie bardzo tanio jest.
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

Bacek

W japońskim Stereo Sound wpadła mi taka stronka z ofertą z 1980 roku.