Menu główne

Ad Fontes

Zaczęty przez frywolny trucht, Maj 27, 2014, 01:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

Piterski

Cytat: moon w Czerwiec 20, 2018, 16:44to nie mozesz miec pewnosci stabilnosci obrotow w Fonciaku
Koledzy miałem Fonciaka znam go dobrze ale to co napisał Moon to jest puenta naszych wywodów.

W momencie jak opuszczasz ramię z igła na płytę już go zmuszasz do zmiany obrotów.
Testowałem to i nawet nagrywałem by wysłać do pana Andrzeja. To nie jest duża zmiana, może za mała dla przeciętnego słuchacza do usłyszenia ale... jest.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

frywolny trucht

No moment. Gramofon nie ma stabilizacji kwarcowej, ale jak wrzucam program na Androidu i kładę komórkę, to ma stabilne obroty.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

marekw 76

Ja też wprawdzie nie mam problemów z obrotami jednak już od dawna myślę nad sterownikiem.
Gdyby nie fakt, że sam pewnie nie założę to mimo wszystko zakupiłbym. Choć wciąż wahałbym się pomiędzy sterownikiem a Jasmine.
A dlaczego bym się wahał? Śniło mi się kilka dni temu, że silnik zdechł i nigdzie nie był dostępny a Jasmine to jednak komplecik :) Z tym, że sterownik pomimo całej pierdoliny z montażem podobno lepszy
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Old Man Kensey

Tak, ja to wszystko wiem: przy opuszczaniu igły zmienia się prędkość, na początku płyty jest inna niż na końcu, itd., itp.... Tylko że te zmiany są dla mnie zupełnie pomijalne, przyjmuję je jako część analogowego grania, z całym dobrodziejstwem inwentarza. Te niestabilności nie spędzają mi snu z powiek, właśnie teraz słucham I Koncertu Fortepianowego Chopina w wykonaniu K. Zimmermanna z 1975 r. i jest pięknie  :)

Za 1000 zł mam 50 takich płyt  ;D
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

frywolny trucht

Ja też jakoś śpię spokojnie. Bardziej zwraca moją uwagę S/N DD40. Dość głośny napęd.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

Old Man Kensey

Jeśli o hałasach mówimy, to u mnie za oknem kukułka zamieszkała i wyjątkowo wrednie napi**dala :-\ sam gramofon jest cichutko.
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

paul_67

Cytat: Old Man Kensey w Czerwiec 20, 2018, 19:53Tak, ja to wszystko wiem: przy opuszczaniu igły zmienia się prędkość, na początku płyty jest inna niż na końcu, itd., itp.... Tylko że te zmiany są dla mnie zupełnie pomijalne, przyjmuję je jako część analogowego grania, z całym dobrodziejstwem inwentarza. Te niestabilności nie spędzają mi snu z powiek, właśnie teraz słucham I Koncertu Fortepianowego Chopina w wykonaniu K. Zimmermanna z 1975 r. i jest pięknie  :)

Za 1000 zł mam 50 takich płyt  ;D
W ten sposób to sobie tłumaczysz, ale weź pod uwagę to,że jakość brzmienia jest ściśle powiązana ze stabilnymi obrotami.Na tym poziomie pasji powinno Ci na tym zależeć.Dobrze zapewne wiesz co dzieje się z dźwiękiem gdy zwiększymy lub zmniejszymy obroty.To niestety słychać.Gdy będziesz miał sterownik zaczniesz się zastanawiać jak mogłeś bez niego żyć :)

Old Man Kensey

Więc to musi być jakiś mechanizm wyparcia, nie dopuszczać do siebie myśli o konieczności sprawdzania stabilności obrotów...
System analogowy: Ad Fontes + Denon DL-110 + NUDAmini + Alauda 6C4C SET + NuPrime AC-4 + Zu Audio Omen

cdt

Przecież każdy ADF jest inny . Są na forum Fontki ze stabilizacją i są bez . Skoro pasi i nic nie przeszkadza to nie słuchaj maniaków Old i ciesz się muzyką  ;D . Łoni niech se headshellami żąglują jak siem nudzą  :P :-[

rudy-102

Cytat: marekw 76 w Czerwiec 20, 2018, 19:49Śniło mi się kilka dni temu, że silnik zdechł i nigdzie nie był dostępny a Jasmine to jednak komplecik
No widzisz. Po doinstalowaniu sterownika Zontka zwiększa Ci się ilość ewentualnych silników zamiennych co najmniej kilkanaście razy. :)

nikhil

Zastanawiałem się jakiś czas temu nad zakupem sterownika ale jak dla mnie jest zbyt drogi tym bardziej że czeka mnie przy tym jeszcze trochę pracy. Może jak wpadnie jakaś nadprogramowa gotówka to zobaczymy. :)
Ad Fontes, Ortofon M2 black, Lite Ga-31A, Saba acoustic monitor 140, Ultra HIFI professional ST 7140, Teac V- 3010, Teac PD-H 500c, Tascam 34

rudy-102

Cytat: Old Man Kensey w Czerwiec 20, 2018, 16:16
U mnie też się równiutko kręci i nijak go nie mogę zmusić do zafałszowania obrotów...
Ad Fontes w starszej wersji miał masywniejsze łożysko, które ma tę wadę że jest wrażliwe na zmiany temperatury otoczenia. W stabilnej temperaturze gramofon pracuje doskonale. Problem powstaje na przykład w sytuacji, gdy wieczorem słuchasz płyt, kontrolujesz obroty, ustawiasz je idealnie i grasz. Następnego dnia rano masz w pokoju kilka stopni mniej bo w nocy przyszedł siarczysty mróz. Jeśli wtedy odpalisz gramofon to nie ma bata musisz doregulować. Jeśli na dodatek żeby było miło rozpalisz w kominku i temperatura w ciągu godziny skoczy o pięć stopni to musisz regulować obroty co dziesięć minut. Jeśli jesteś wprawnym słuchaczem to nie dasz rady przesłuchać w spokoju jednej strony płyty. Dołożenie sterownika załatwia ten problem raz na zawsze i po kilku dniach zapominasz do czego służyło kiedyś pokrętło i lampka stroboskopu.

rudy-102

Cytat: nikhil w Czerwiec 20, 2018, 21:10
Zastanawiałem się jakiś czas temu nad zakupem sterownika ale jak dla mnie jest zbyt drogi tym bardziej że czeka mnie przy tym jeszcze trochę pracy. Może jak wpadnie jakaś nadprogramowa gotówka to zobaczymy. :)
To prawda trochę to kosztuje, ale ja nie żałuję. To jeden z najbardziej sensownych wydatków w moim audio.

frywolny trucht

Nie mam kominka pod gramofonem. Co tam z S/N na poziomie Denon DP 300F? Bez stabilizacji obrotów w DD40?
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

rudy-102

Gdybym nie miał kominka to pewnie tez bym nie chciał mieć sterownika. Jedną zimę nawet z powodu gramofonu nie paliliśmy w kominku.

McGyver

Cytat: frywolny trucht w Czerwiec 20, 2018, 21:31Nie mam kominka pod gramofonem.
Nie musi być kominek. Wystarczy mieć monobloki lampowe, preamp lampowy, itp itd. Nieźe podgrzewają atmosferę. Latem bywa to na tyle uciążliwe, że człek zaczyna myśleć o zakupie klimatyzacji.

nikhil

Słucham tylko popołudniu lub wieczorkiem , wcześniej się nie da, F-16 strasznie przeszkadzają :-\ Ostatnio latają jak zwariowani.
Ad Fontes, Ortofon M2 black, Lite Ga-31A, Saba acoustic monitor 140, Ultra HIFI professional ST 7140, Teac V- 3010, Teac PD-H 500c, Tascam 34

rudy-102

Cytat: McGyver w Czerwiec 20, 2018, 21:48Nie musi być kominek. Wystarczy mieć monobloki lampowe, preamp lampowy, itp itd

Święta racja. Mój wzmacniacz mógłby robić za kaloryfer. :)

rudy-102

Cytat: nikhil w Czerwiec 20, 2018, 22:08
Słucham tylko popołudniu lub wieczorkiem , wcześniej się nie da, F-16 strasznie przeszkadzają :-\ Ostatnio latają jak zwariowani.
Mieszkasz w Syrii, czy pod Poznaniem? ;)

nikhil

W Poznaniu ale na tyle blisko lotniska że jak startują na dopalaczach słuchanie muzy nie ma sensu. Czasami nie latają przez kilka dni ale ostatnio tak nie jest. :(
Ad Fontes, Ortofon M2 black, Lite Ga-31A, Saba acoustic monitor 140, Ultra HIFI professional ST 7140, Teac V- 3010, Teac PD-H 500c, Tascam 34

malg

chciałem tylko zauważyć, ze stabilność obrotów to nie to samo co równomierność

Piterski

Cytat: frywolny trucht w Czerwiec 20, 2018, 21:31Co tam z S/N na poziomie Denon DP 300F? Bez stabilizacji obrotów w DD40?
Możesz przybliżyć pozostałym czytelnikom tego wątku o co dokładnie Ci chodzi?
Bo ja akurat wiem i ma się to tak jak wartość podatności Rohmana i Dynavectora. Dla obu wkładek na papierze jest ta sama tylko rezonans jakoś tak drastycznie wypada w innych obszarach częstotliwości.

Mało tego założę się, że silniczek Twojego gramofonu słychać bardziej nią cały DD40. Może Ci to jeden z użytkowników potwierdzi.
To tyle w kwestii wad i zalet. Jakoś mi nigdy nie przyszło do głowy by porównywać dzieło Andrzeja do gramofonu stworzonego przez specjalistyczną firmę.
Ja tylko zwracam uwagę i pokazuje co warto w nim poprawić, bo warto.

Podstawowa różnica jest taka, że ja miałem AdFontesa, a Ty nie miałeś DD-40. Więc mam trochę lepsze pole do porównań.
Ja znam jego słabe punkty i jak widzisz szukam nowych wkładek MC. Dlatego ze względu na konstrukcję ramienia zamieniłem te 14" na 9" ale technologicznie bardzo dobre. Jak przekładałem wkładkę, to już o tym pisałem, nie było skoku w hiper przestrzeń ale progres był w detalach i lepszej rozdzielczości. Nie duży ale dla mnie suma sumarum in plus.

Tak więc baw się dalej i ciesz z tego ślicznego gramofonu ale zdejmij bielmo z oczu. Oczywiście na starszych wkładkach to jest super rozwiązanie na nowych ja bym się bał, a Krzysiek będzie grał na nim z Candenzy Black i na pewno dołożę wszelkich starań by ustawić mu tę wkładkę i ramie jak najlepiej.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

malg

Cytat: Piterski w Czerwiec 20, 2018, 23:31
Bo ja akurat wiem i ma się to tak jak wartość podatności Rohmana i Dynavectora. Dla obu wkładek na papierze jest ta sama tylko rezonans jakoś tak drastycznie wypada w innych obszarach częstotliwości.

Piotrek,
tego się po Tobie nie spodziewałem ::)
Podatność Dynavectora jest podawana przy 100Hz (JPN) a Ortofona przy 10Hz (EU)
wiec jeśli na papierze jest taka sama (liczbowo), to znaczy że jest około dwa razy wieksza dla Dynka


Piterski

Cytat: malg w Czerwiec 20, 2018, 23:53
Cytat: Piterski w Czerwiec 20, 2018, 23:31
Bo ja akurat wiem i ma się to tak jak wartość podatności Rohmana i Dynavectora. Dla obu wkładek na papierze jest ta sama tylko rezonans jakoś tak drastycznie wypada w innych obszarach częstotliwości.

Piotrek,
tego się po Tobie nie spodziewałem ::)
Podatność Dynavectora jest podawana przy 100Hz (JPN) a Ortofona przy 10Hz (EU)
wiec jeśli na papierze jest taka sama (liczbowo), to znaczy że jest około dwa razy wieksza dla Dynka


Grzesiu, Frywolny doskonale to zrozumie bo parametr, na który się powołuje, dla wspomnianych gramofonów jest podany tak samo jak podatność tych wkładek. Każdy według innej metody pomiarowej.

Popsułeś mi ironię  :P
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

malg

Cytat: Piterski w Czerwiec 20, 2018, 23:56

Popsułeś mi ironię  :P
no, nie załapałem  :o ::) :-[