Miniabyra ulubiony klocek

Zaczęty przez miniabyr, Luty 12, 2015, 17:35

Poprzedni wątek - Następny wątek

EmilioE

To wyobraź sobie co te nóżki zrobiły u mnie pod kolumnami że stereofonią i basem  :D
ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 + LAR IA120, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500

miniabyr

Cytat: EmilioE w Kwiecień 14, 2021, 19:45
To wyobraź sobie co te nóżki zrobiły u mnie pod kolumnami że stereofonią i basem  :D
Och mam bujną wyobraźnię i jestem w stanie sobie to wyimaginować. Cholera małe a takie cwane ! -)
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

masza19

Ja w Tannoyach nie mam gwintów w obudowach a w OREA nie pójdę bo mam ganiające po domu dwa psy w tym jeden wielkości fotela  ;D

EmilioE

#5903
Po tym co Gaie zrobiły po ARTami, pod drugą parą kolumn mam Orea, a pod trzecią Aperty.  ;D
ART Loudspeakers Deco 8 + Audion Sterling KT77, Braun L1030 + LAR IA120, Pioneer N-70AE, Moon 260Dt, Denafrips Pontus II, HiFiMAN HE-500

miniabyr

#5904
Ten mój ostatni test dał mi tyle frajdy ,że zaczynam knuć co by tu poprawić w konstrukcji mojej półki na sprzęt. Po ostatnich empirycznych zabawach wychodzi na to  ,że można jeszcze sporo poprawić . Niestety moja pólka została źle zrobiona - pomysł miałem dobry ,ale wykonanie spaprałem . Blaty są bukowe -klejone i bardzo twarde. Wydawało by się, że to załatwia sprawę . Jednak ta półka rezonuje i przy każdym puknięciu ,stuknięciu za bardzo dźwięczy . na szczęście nie jest to jakaś straszna robota ,aby to poprawić . A wracając do testowanych stopek antywibracyjnych to naprawdę warto spróbować, bo można się zdziwić co potrafi zrobić niechciana wibracja . W zasadzie dla IsoAcoustics moje QJP !
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

michał_flaga


Od (pod-) powiedź...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pboczek

Taka Mezzanine to potrafi nisko rozwibrować powietrze, bardzo nisko.  :)

Panowie, a nie lepiej o tych wibracjach pisać w wątku o nich? Wszystko było by w kupie.
Focal MiniUtopia + Line Magnetic 805IA + Lehmann Decade + Oracle Delphi MKI + SME 3009II + Goldring Elite

masza19

O! Najstarsza wersja Sondeka. Też takiego miałem  ::)

miniabyr

#5908
Testuję platformę antywibracyjną którą zrobiła firma Kasoto . Tomek i twórca zrobił prototyp i dał mi do testów. W piątek nawet słuchał jej u mnie i już wtedy pokusiliśmy się o mały eksperyment i zamieniliśmy kolce dostarczone z podstawą na  antywibracyjne ustroje ze stajni KBL Sound. Tomek sam przyznał , że nie spodziewał się tak wyraźnego efektu przy zmianie tylko nóżek pod sama podstawę . Ok aby nie zrobił się z tego bałagan-bo przecież ma być testowana podstawa KASOTO a nie nóżki, na razie podłożone zostaną podstawy z KBL Sound . Jak się nasłucham, to zamontuję nogi antywibracyjne IsoAcoustic Gaia III. I zobaczymy co z tego wyniknie . Podstawa jest ciekawa. Składa się ona z dwóch platform, gdzie na dole znajduje się jedna warstwa płyty ze sklejki, oraz nad nią jest druga, gruba platforma złożona z trzech płyt sklejki . Cienką warstwę od tej grubej oddzielają łożyska które pracują tłumiąc drgania w płaszczyźnie horyzontalnej. Ta grubsza część platformy dodatkowo wypełniona jest dodatkowymi elementami tłumiącymi, rozmieszczonymi w różnych  miejscach tej górnej platformy . Mam nadzieję ,że opis jest w miarę czytelny. Jak sobie ten antywibracyjny chlewik ogarnę, to coś skrobnę, jak takie ustrojstwo wpływa na dźwięk . Na razie jedna fotka .
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

GB

Cytat: miniabyr w Maj 02, 2021, 08:19
Testuję platformę antywibracyjną którą zrobiła firma Kasoto . Tomek i twórca zrobił prototyp i dał mi do testów. W piątek nawet słuchał jej u mnie i już wtedy pokusiliśmy się o mały eksperyment i zamieniliśmy kolce dostarczone z podstawą na  antywibracyjne ustroje ze stajni KBL Sound. Tomek sam przyznał , że nie spodziewał się tak wyraźnego efektu przy zmianie tylko nóżek pod sama podstawę . Ok aby nie zrobił się z tego bałagan-bo przecież ma być testowana podstawa KASOTO a nie nóżki, na razie podłożone zostaną podstawy z KBL Sound . Jak się nasłucham, to zamontuję nogi antywibracyjne IsoAcoustic Gaia III. I zobaczymy co z tego wyniknie . Podstawa jest ciekawa. Składa się ona z dwóch platform, gdzie na dole znajduje się jedna warstwa płyty ze sklejki, oraz nad nią jest druga, gruba platforma złożona z trzech płyt sklejki . Cienką warstwę od tej grubej oddzielają łożyska które pracują tłumiąc drgania w płaszczyźnie horyzontalnej. Ta grubsza część platformy dodatkowo wypełniona jest dodatkowymi elementami tłumiącymi, rozmieszczonymi w różnych  miejscach tej górnej platformy . Mam nadzieję ,że opis jest w miarę czytelny. Jak sobie ten antywibracyjny chlewik ogarnę, to coś skrobnę, jak takie ustrojstwo wpływa na dźwięk . Na razie jedna fotka .
Zawsze mnie zastanawia jakie wibracje niwelowane są przez takie platformy. Chyba ziemia, aż tak się nie trzęsie?

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

______________
Pozdrawiam
Grzegorz

miniabyr

#5910
Cytat: GB w Maj 02, 2021, 09:57Zawsze mnie zastanawia jakie wibracje niwelowane są przez takie platformy. Chyba ziemia, aż tak się nie trzęsie
O ziemi to ja nawet nie myslałem, bo wystarczy kolumna i puszczona przez nią muzyka i to   powoduje drgania . I to wystarczy.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Moriarty

Wystarczy metro w pobliżu, linia tramwajowa lub nawet ruchliwa ulica. W domu - wirująca pralka. Jak kolega Miniabyr wspomniał powyżej, grająca kolumna metr obok też swoje potrafi. O subwooferach nie wpominając :)
YB Audio Zephyr (zwrotnica na ClarityCap), Yaqin MS-30L (modyfikacja: Sinus Audio), Marantz CD6006 (jako napęd), Topping D70, M&B Audio Cable Diamond, Neotech NEMOS-3080 UP-OCC, TAGA Harmony PF-1000, Yarbo 1100, Viborg VP1501

Piterski

Skoro przy starszych lub raczej słabszych konstrukcyjnie gramofonach opuszczenie pokrywy jest źródłem wzmocnienia zakłóceń, które słychać to co mówić o kolumnach.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

miniabyr

#5913
Wczoraj posłuchaliśmy z Ondrejem różnych wariacji , które powoduje takie a nie inne zastosowanie platformy antywibracyjnej. Przede wszystkim posłuchaliśmy, co się stanie kiedy jej nie będzie , kiedy będzie coś innego zamiast platformy ,kiedy postawimy odtwarzacz cd na samych nogach antywibracyjnych KBL Sound (walce wypełnione olejem). Za każdym razem wynik był słyszalny ! Za każdym razem zmieniało  się "coś" w prezentacji co czasem było trudne do prostego opisania . Najłatwiej zmiany można było zaobserwować na basie. Bez platformy stawał się głośniejszy, bardziej tłusty i momentami robiło się go za dużo. Ta dominacja basu była niedobra - nie chciałby z czymś takim zostać ! . Zmieniała się też scena . Bez platformy scena skupiała się bardziej w środku odsłuchu- ja miałem wrażenie, że stracił taki przekaz precyzję! Postawienie odtwarzacza cd na platformie skutkowało ładem w przekazie. Mnie bardzo podobała się szerokość sceny i to ,że zdecydowanie lepiej słyszalny był "plankton" w nagraniach.  Czy barwa się zmieniała ? Trudno jednoznacznie powiedzieć ,bo kiedy platformy nie było, to było więcej basu, a gdy słuchaliśmy z nią, to tego basu było mniej co wpływało na uwydatnienie niskiej średnicy i ogólnie zmianę na średnicy. Ja sobie będę jeszcze testować różne wariacje nóżek pod samą platformą i coś napiszę. Teraz nie wiem co mam napisać, czy takie rozwiązanie polecać wszystkim . Zmiany są słyszalne ale brak mi słów aby to wrażenie jednoznacznie opisać .( Chyba będę musiał pójść na lekcje do chłopaków z Soundrebels, aby się trochę jednak podszkolić w audio poezji :P ) To cholernie trudne. CDN 8)  To  oczywiście moje odczucie bardzo subiektywna !
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

miniabyr

#5914
A tak w ogóle to z Ondrejem słuchaliśmy muzyki z czarnego placka ! Oj czego on wczoraj do mnie nie przywiózł !!!!! Odpadłem przy Gary Numan  i jego drugiej studyjnej  płycie  firmowanej Tubeway army  pt. "Replicas "  z 1979 roku . Brytyjska nowa fala w mistrzowskim wykonaniu i komercyjny hit . Jejku  ile doskonałej muzyki ominęło mnie na przestrzeni dekad. A ile jeszcze nie odkrytej . Bardzo lubię takie projekty . Ile z tej muzyki zerżnęli młodzi wykonawcy  nawet o tym nie wiedząc! Oni nawet nie zdają sobie sprawy ,żę  wywarzyli już otwarte drzwi, a mają przeświadczenie, że odkryli nowe dźwięki . A tu nici z samozachwytu. Są takie produkcje z dawnych lat ,że nie umiemy powiedzieć kiedy powstały i ten album Gary Numana taki jest . Świetnie brzmi !
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

michał_flaga

#5915
Następny, duży post napisze Paweł. Ja dodam śmieszne zdjęcia. Bardzo proszę, spróbujcie dyskusję oderwać od cen prezentowanych urządzeń: było nierozsądnie i nieprzyzwoicie drogo i niech to wystarczy. Było też kłopotliwie z logistyką, było też ,,walcowanie...", ale o tym napisze Autor.


wiki

Ale gdzie to się działo?
U miniabyra, czy u Ciebie?
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

miniabyr

E ten tego  , znaczy się Lech specjalnie dla nas otworzył swój chlewik  :P  i zaprosił prosiaczki- czyli nas audiofili . Ale było kameralnie ok 300 kg żywej wagi . A na serio to rzeczywiście Lechu w swej cudowności otworzył sklep i mogliśmy poszaleć . Okazja byla wręcz niebywała ! Mogliśmy dotknąć phono Gryphon'a i to w najwyższym i najlepszym wydaniu. To tak tytułem wprowadzenia ,bo to co się wydarzyło na miejscu bylo dość trudne do przewidzenia a z drugiej strony typowe dla tej klasy sprzętu . Muszę jakoś zebrać myśli i z błędami lub bez jakoś to opisać . Może też Jacek doda coś od siebie, bo on jest sprytny facet z wiedzą i w racjonalny sposób to przedstawi . Jacek Zachęcam
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

miniabyr

Fotki !

Szkoda życia na chujowy dźwięk !

miniabyr

Bardzo ,ale to bardzo zastanawia mnie funkcjonalność tego Gryphona . Pomijając brzmienie ,to aby ustawić odpowiednie wartości dopasowujące parametry wkładki do prawidlowego funkcjonowania ,trzeba rozebrać i to dosłownie górną część phono ! Nie , nie pomyliłem się ,bo oprócz odkręcenia  16 ampuli, trzeba odkręcić wspornik łączący tył z przodem urządzenia aby dostac się do zworek . Dla mnie koszmar mimo że w audio raczej jestem hardcorowy  :P  Zworki są tak umiejscowione ,że z lewej strony są głęboko pod wspornikiem. Dodatkowo musimy ustawić nie po jednej zworce na kanał ale po dwie -bo konstrukcja jest dual mono ,dual mono zasilanie i jest zbalansowana ! Ok to zrobiliśmy. Oddzielny elaborat mozna by napisać o sposobie podłączenia kabli od ramienia do samego phono ...........ale ręce mi opadły i po prost nie chce mi się . Zaznaczę tylko ,że firma w tym modelu preampu zastosowała jako wejście wtyki XLR -to i tak spore udogodnienie ,bo w poprzedniej wersji tego Gryphona były wtyki tak egzotyczne ,że skazani bylismy na kable dostarczone przez producenta . Na razie tyle . CDN  8)
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

wiki

Cytat: miniabyr w Maj 03, 2021, 19:54Bardzo ,ale to bardzo zastanawia mnie funkcjonalność tego Gryphona . Pomijając brzmienie ,to aby ustawić odpowiednie wartości dopasowujące parametry wkładki do prawidlowego funkcjonowania ,trzeba rozebrać i to dosłownie górną część phono !
No właśnie miałem pisać....
Dlaczego producent nie zrobił gały na froncie obudowy która to wszystko przełącza?
Albo inaczej, sterowanie pilotem, no przecież to tylko parę złotych do całości ceny......
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

michał_flaga

#5921
Sklep, który pieszczotliwie nazywamy normanie "salonem" otworzyłem nie bez powodu. Mam do środy na stole Phonostage GRYPHON Legato Legacy (mocno dzielone dual-mono) oraz kilka innych ciekawych urządzeń. Postanowiłem uruchomić Signature 12 Pro-Ject, podpiąć koniec mocy ANTILEON (też GRYPHON) jakoś porównać to do PH-1000 Gold Note. Zadanie okazało się na tyle trudne, że musiałem poprosić Jacka o przygotowanie specjalnego kabla DIN-XLR do gramofonu oraz Pawła, aby ustawił poprawnie rzeczony gramofon Pro-Ject. Tak generalnie nie jestem zdziwiony: w pewnym sensie przypadkowo dobrane elementy toru próbują dać z siebie wszystko, ale jeśli w kolarskim peletonie jest za dużo gwiazd, to nie wiadomo która z nich powinna świecić najjaśniej.

GRYPHON Antileon raczej nie pasuje do tych kolumn (T+A Solitaire), Pro-Ject wymaga bardzo starannej i długotrwałej kalibracji, Phono Legacy od GRYPHON rodzi w naturalny sposób, podparte ceną audiofilskie oczekiwania - powinny się one zobrazować doskonałym dźwiękiem, ale aby to osiągnąć, trzeba się mocno postarać. Czy są jakieś plusy dodatnie tej sytuacji? Tak, to nauka i edukacja. Nauka pokory i konieczność dużej elastyczności, gotowość na kompromisy i powstrzymanie się od ferowania pochopnych wniosków. W skrócie udało nam się zagrać na tyle zadowalająco, że wyszedłem zadowolony - choć następne dwa dni to będzie czas intensywnych prób poszukania innej, być może bardziej optymalnej konfiguracji. Zdziwienie rodzi się wokół PH-1000, które w porównaniu z tańszym PH-10 nie rzuca na kolana, drugie zdziwienie to ilość kłopotów natury logistycznej, jakie rodzi taka konfiguracja. Jakby ktoś chciał posłuchać - zapraszam do środy wieczór.   

miniabyr

Ale ja nie dam nic złego powiedzieć o brzmieniu tego Gryphona . I tak pokazał klasę! A tak na prawdę , to co innego było powodem problemów ! Na pewno sprzęt wymagający , na pewno sprzęt bezkompromisowy i jest dedykowany dla takiego właśnie słuchacza . Lub mającego to wszystko w dupie ,bo przyjdzie pan i to ustawi. Taka opcja też istnieje
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

wiki

Bardzo ładnie tam Panowie macie...... 😋

Czyli udane spotkanie.... 😀😀😀

No i podkoszulka superancka...... Z dawnej tv pamiętam ten sygnał do kalibracji telewizorów..... 😀😀😀
Kolumny JBL, transport, przetwornik, końcówka mocy (pro audio).
Kenwood Model 600, Sony 501, Lite przedwzmacniacz - działka

miniabyr

Cytat: wiki w Maj 03, 2021, 20:41Bardzo ładnie tam Panowie macie......
E tam to  my ładni jesteśmy a nie te sprzęty ! -)
Szkoda życia na chujowy dźwięk !