Menu główne

Ad Fontes

Zaczęty przez frywolny trucht, Maj 27, 2014, 01:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

vasa

Cytat: Bartolo w Listopad 19, 2017, 23:24znalazłem na aukcji AT-OC9ML/III... Kosztuje ok 550$. Dwójka jest za 400.. Warto dopłacić..?
Trójka jest do leciutkich ramion, dwójka do cięższych.
Decyduje waga Twojego ramienia a nie gust ni chęć szczera :)
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

malg

Cytat: Bartolo w Listopad 19, 2017, 23:24
trafiłem na Golde Note i ich przedwzmacniacz PH-10.
Ciekawa koncepcja. Mieliście z nim jakieś doświadczenia..?
Też go zauważyłem,
ciekawostką jest 6(chyba) krzywych korekcji przełączanych w locie jednym guziczkiem,
a dodatkowe krzywe podobno można sobie jeszcze "doprogramowac", moze być ciekawe, 
ale jak gra - nie wiem

Jakub

A ile macie płyt z krzywą korekcji inną niż RIAA?

rudy-102

Chyba Masza miał go w domu.

malg

Cytat: Jakub w Listopad 20, 2017, 12:57
A ile macie płyt z krzywą korekcji inną niż RIAA?
2-ie chyba, może 3, musiał bym odnaleźć,
ale można po eksperynetować, programując krzywe z małymi odchyleniami od RIAA

Jakub

Cytat: malg w Listopad 20, 2017, 13:20ale można po eksperynetować, programując krzywe z małymi odchyleniami od RIAA

Można też użyć pokręteł Bass i Treble we wzmacniaczu do dynamicznego przeprogramowania krzywych w locie.  ;D

rudy-102

Cytat: Jakub w Listopad 20, 2017, 12:57
A ile macie płyt z krzywą korekcji inną niż RIAA?
Kilkadziesiąt, ale to szelaki i na AF ich nie słucham.

malg

Cytat: Jakub w Listopad 20, 2017, 13:25
Cytat: malg w Listopad 20, 2017, 13:20ale można po eksperynetować, programując krzywe z małymi odchyleniami od RIAA

Można też użyć pokręteł Bass i Treble we wzmacniaczu do dynamicznego przeprogramowania krzywych w locie.  ;D
ale to chyba jednak ciutkę co innego :)
poza tym nie mam w WZM takich pokręteł

Bartolo

Muszę wprowadzić korektę.. Po konsultacji z konstruktorem, okazuje się że mam ramię aluminiowe. Masa efektywna 14 g. Czy do tego ramienia bardziej AT-OC9/III czy AT-OC9/II..?
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

rudy-102

Bardziej pasować będzie AT-OC9/III, ale ja mam na takim samym ramieniu AT-OC9/II, tylko że dociążyłem sobie lekko ramię. Gdzieś to tu chyba pokazywałem. Jak znajdę to pokażę jeszcze raz.

rudy-102

Jednak zdjęć nie wstawiałem. Dociążyłem rurkę ramienia przez nałożenie na nią wężyka poliamidowego do instalacji pneumatycznych. Wężyk musi mieć średnicę wewnętrzną minimalne mniejszą od zewnętrznej rurki ramienia. Przygotowujesz wężyk długości ramienia - 5mm i rozcinasz na całej długości skalpelem tak żeby mieć jedno proste cięcie wzdłużne. Teraz musisz rozewrzeć z jednej strony wężyk i nałożyć na ramię tak żeby cięcie zostało od doły rurki. Zyskujesz wtedy 4,89 g rozłożone na całej długości.
Próbowałem na różne sposoby i tak brzmiało mi najlepiej.






https://www.ebay.de/itm/PA-Schlauch-Meterware-Polyamidschlauch-L-1m-PA-Rohr-PA12-Pneumatik-Druckluft/263052592601?hash=item3d3f2805d9:m:m2Rc9UpforGS_62moBKk8mw

rudy-102

Na próbę możesz potestować z różnymi wężykami polietylenowymi ze sklepu akwarystycznego, albo ogrodniczego. Efekt jest podobny, tylko wygląda gorzej.

malg

albo prościej cięższą blaszkę headshell-a zastosować
np mosiężną o grubości 2 mm

rudy-102

Testowałem z dociążeniem punktowym w headshellu i na moje uszy lepiej wyszło jak masa rozłożona jest na całej długości ramienia.

malg

Cytat: rudy-102 w Listopad 23, 2017, 08:46
Testowałem z dociążeniem punktowym w headshellu i na moje uszy lepiej wyszło jak masa rozłożona jest na całej długości ramienia.
na pewno rezonanse się inaczej układają,
a sonicznie co zaobserwowałeś ?

rudy-102

Przy nacisku w headshellu detale były trochę spłaszczone i ogólnie wydawało mi się, że głębia sceny mi nie pasuje.
Nie było źle, ale tak jest lepiej. Najlepiej byłoby pewnie wymienić całe ramię na cięższe.

Michał Trójmiasto

Przepraszam za OT. Do mojego Ad Fontesa musiałem dodać coś od siebie. Szukałem, szukałem, aż w końcu sam wymyśliłem - mojego autorskiego projektu.

Piterski

Bardzo ładnie się prezentuje, brawo  :)
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Michał Trójmiasto

Dziękuję za miłe słowo.

Michał Trójmiasto


Therion

Zajebioza.

Zrób 10szt i sprzedaj :)

Jak wychodzi drogo, to na ebay. Arabowie kupią.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

moon

mi sie kompletnie nie podoba:)
Pioneer PL-50L II + Ortofon 2M Bronze + LAR LPS-1+ Cayin MT-35S + Canto Grand

Michał Trójmiasto

Widzę, że opinie są skrajne, choć na razie 2:1 dla tych co są "za". Dziękuję jednak wszystkim. To oczywiste, że jedni preferują drewno, czy kamień, a inni wolą chłodny metal.
Same materiały i robocizna są w tym przypadku dość drogie (nie jest to stojak za przysłowiowe 100 złotych), ale może rzeczywiście spróbuję zobaczyć reakcję na ebayu, zwłaszcza, że we wnętrzu są przewidziane elementy z bursztynu.

malg

mnie się podoba, bo ja lubię drewno
ale słuchawek nie używam  ;D

frywolny trucht

W czarnym fortepianowym i jestem na tak  ;D
Mam tylko uwagę do miejsca styku poduszek pałąka ze stojakiem. Wygniecie się w tym kształcie poduszka pałąka.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93