Jakie kolumny na wiele lat?

Zaczęty przez marekw 76, Styczeń 18, 2018, 20:04

Poprzedni wątek - Następny wątek

Michał

Cytat: marekw 76 w Styczeń 19, 2018, 22:00
Cytat: juter22 w Styczeń 19, 2018, 21:54A jak chcesz mniejsze to 4411 studio monitor
Takich chętnie bym posłuchał...
A co myślicie o tych nowych JBLach studio monitor?
Są świetne,wiem bo miałem a parę innych odsłuchałem.Monitor Studio to jedyna lina JBL,z którą mógłbym żyć.

marekw 76

Cytat: juter22 w Styczeń 19, 2018, 22:03Zapraszam 8)
Dziękuję :) Która część Polski?
Cytat: Michał w Styczeń 19, 2018, 22:05Są świetne,wiem bo miałem a parę innych odsłuchałem.Monitor Studio to jedyna lina JBL,z którą mógłbym żyć.
Michał a czy Ty piszesz o tych nowych czy starych?
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n


Michał

Ja miałem nowe 4307,a słuchałem jeszcze 4412 i parę wyższych modeli.Wszystkie są świetne.Nie wiem jak grają vintageowe smoki na Alnico,bo w Polsce trudno ich posłuchać,ale obecne Monitor Studio dają radę,że hej! Szybki potężny bas,u mnie się nie zmieścił,średnica z papierzaka powlekanego jakimś mazidłem,góra ze szczątkowej tuby,bardzo delikatna i rozdzielcza i wzorcowy przebieg impedancji. 6 Ohm i czułość 92 db.Gra to świetnie

marekw 76

Ja te 4307 bardzo chcę posłuchać, dzięki za info. A w jakim metrażu Ci nie podeszły?
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Michał

Cytat: marekw 76 w Styczeń 19, 2018, 22:17
Ja te 4307 bardzo chcę posłuchać, dzięki za info. A w jakim metrażu Ci nie podeszły?
Ok 14m2,bas boomił niestety. bardzo fajny głośnik,jeśli możesz posłuchaj.

muda44

#57
Cytat: marekw 76 w Styczeń 19, 2018, 21:45
Cytat: muda44 w Styczeń 19, 2018, 21:22Warto poświęcić czas , posłuchać i coś wybrać

Jakie mam preferencje?
Bas musi [wulgaryzm] ale nie może dudnić. Muszę czuć stopę a scena ma być szeroka i głęboka. Wysokie wystarczą jak z Esoteca od Dynaudio.

Kef R700 ma JEB...CIE na basie , stopa Cię zabije a scena głęboka i szeroka .Bas mają twardy , nie wzbudza się i ciężko uwierzyć że to konstrukcja BR a nie zamknięta . Są też tak zrobione że przetrwają lata .
R900 maja mniej tej stopy ale bardziej wyrafinowany bas .
Kefy R wybaczają też gorszą akustykę i ich ustawienie.
R500 których słuchałeś to popierdółki zrobione pod konkretnego klienta .

Tyle że jak znowu powtórzę , jeżeli w tych Kefach nie pogrzebiesz to nie dadzą Ci tej klasy i wyrafinowania monitorów o których wyżej pisałem .
Dynaudio na model Spec 25 daje też 25 lat gwarancji !
To są kolumny które będą Ciebie cieszyć dzisiaj i przez wiele kolejnych lat a Ty będziesz już tylko zmieniał elektronikę na coraz lepszą ;)

Wstawianie wielkich kolumn do takiej kubatury odradzam , ale jak kto woli ...

Jakub

Cytat: muda44 w Styczeń 20, 2018, 09:11Wstawianie wielkich kolumn do takiej kubatury odradzam , ale jak kto woli ...

Japońscy audiofile nie mogą się mylić :)

miniabyr

Cytat: Jakub w Styczeń 20, 2018, 11:16Japońscy audiofile nie mogą się mylić
To prawda ! W audi szajbie są niezrównani !
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

marekw 76

#60
Cytat: muda44 w Styczeń 20, 2018, 09:11R500 których słuchałeś to popierdółki zrobione pod konkretnego klienta
Takie też odniosłem wrażenie.
Mordaunt Short Mezzo 8 zmiotły jak dla mnie R500 (i nie tylko) dlatego je kupiłem i są już ze mną kilka lat. Jednak wolałbym aby bas był bardziej zróżnicowany... Nie wiem, bardziej kolorowy? Nie potrafię tego tak opisać jak niektórzy, trzeba ich posłuchać aby zrozumieć.
Generalnie chodzi mi o to, że czasem tak brzmi jakby perkusja miała tylko trzy, cztery gary + stopę a bas wszystkie struny strojone identycznie - no tutaj może lekko przesadziłem :) Chodzi o to, że czasem nie słyszę takiego "szarpania" strun.
Tak więc jak widać największa bolączka to (mimo dwóch osiemnastek :)) bas.
I żeby była jasność, te mankamenty mam głównie przy większych składach...
Ale nic to, pojadę do Q21 posłucham kilku nowych konstrukcji, podjadę do kolegów (mam już trzy zaproszenia) i może w tym roku coś wybiorę. Moim największym problemem jest to, ze nigdy nie słyszałem kolumn które naprawdę powaliłyby mnie na kolana :(
A może ktoś coś na temat 16 Hz lub YB Audio od Yoshiego i Binganta, czy nie wypada? Czy może sensu bez?

I jeśli chodzi o te duże kolumny do małej kubatury. Teraz mam pokój około 22m2 i nie czuję aby MS były za duże.

Jestem typowym przykładem gościa któremu wszystko jeszcze niedawno wszystko pasowało ale teraz już wiem, że chcę aby było lepiej.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Flip Back

Cytat: McGyver w Styczeń 19, 2018, 21:57To ma być na lata. A tutaj posypanie się piankowego zawieszenia wooferów jest tylko kwestią czasu. Raczej nieodległego czasu biorąc pod uwagę ich wiek.

Jak się posypią to się wymieni. Warto, bo stare serie JBL to świetne kolumny.

marekw 76

Cytat: Flip Back w Styczeń 20, 2018, 22:35
Jak się posypią to się wymieni. Warto, bo stare serie JBL to świetne kolumny.

Fajnie, że warto ale dla mnie "na lata" oznacza: Stoją i grają, bez żadnej ingerencji w przetworniki.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

tomasz_pianista

A może Yamaha Ns-1000? Świetne przetworniki na berylu, basowiec 30cm bez pianki,obudowa zamknieta.
Grupa ratowania poziomu.

marekw 76

#64
Coś takiego jak "Kangie" ma?
Dla mnie to mogłaby być rewelacja ale gdzie to usłyszeć? A i w super cenie i w super stanie to jeszcze nie widziałem :(
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

tomasz_pianista

Nie wiem co ma Kangie, kiedyś miał NS590 o ile dobrze pamiętam, to były trochę tańsze kolumny, ale ta sama epoka i "topologia".

NS 1000 to obecnie wydatek około 5000zł.
Grupa ratowania poziomu.

marekw 76

#66
No tyle to już mogę mieć!
Daj tylko znać gdzie je kupić w idealnym stanie i zamawiam :)
Oczywiście nie odbierz tego Tomku jako żart... ja po prostu nie widziałem nigdzie tych kolumn w stanie dla mnie akceptowalnym.
Czyli bez zarzutu wizualnie i technicznie.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

McGyver

Cytat: Flip Back w Styczeń 20, 2018, 22:35Jak się posypią to się wymieni.
Na oryginalne piankowe zawieszenia? Wątpię. A jeżeli nie na oryginalne tylko na "zamienniki", to...

marekw 76

Mac, ja już odpisałem... "Na długie lata" znaczy bez ingerencji w przetworniki.
Masz rację, takich nie chcę.

A tak poza tym cieszę się, że piszesz... Przemyślisz tego Denona? :D
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Piterski

Cytat: marekw 76 w Styczeń 20, 2018, 23:30Daj tylko znać gdzie je kupić w idealnym stanie i zamawiam :)
Lepiej ich wcześniej posłuchaj by nie było potem że to jednak nie to.
Na Delty nie namawiam bo praktycznie nie do kupienia iw dodatku to Syzyfowa robota jest, ale się odwdzięczają.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

marekw 76

#70
EV nie spodobały się "ślubnej" więc problem nie istnieje!
"Tylko pokazałem a już było nieee!" Jak napisał klasyk (Masza chyba, ale o Tannoyach jakichś).
Oj, z kolumnami jeszcze nie umoczyłem... Może czas najwyższy? Nie, nie chcę! Dziękuję, że staracie się coś pisać.
Ja już się żegnam bo za chwilkę do pracy idę :( Takie życie zasrane... Ale jeszcze przez chwilkę Wasilewskiego słucham...Płyta się kończy więc do jutra!
Bardzo dziękuję, już mi naprawdę pomogliście troszkę.
Gdyby jeszcze ktoś pojechał po całości,bez zbędnych dyrdymałów  napisał - czy lepiej "klasyki", czy coś z 16 Hz lub YB audio.
Nie chcę sporów, po prostu może to byłby kolejny etap dla mnie? A może powinienem go ominąć łukiem? Bo może jak piszą niektórzy tylko stracę czas?
Proszę, piszcie, bo dla mnie TO FORUM to jedyne forum któremu naprawdę ufam.

Ale przylizałem :)
Dobranoc.
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

miniabyr

Cytat: marekw 76 w Styczeń 20, 2018, 23:52czy lepiej "klasyki", czy coś z 16 Hz
To esteryczny rozstrzał jakiś "klasyk" i  taki 16Hz. Miałem okazje posłuchać tych ostatnich w słynnym pokoju w Łodzi i wytrzymalem trzy utwory . Dla mnie nieporozumienie z mojego estetycznego punktu słyszenia. Prawda jest taka ,że ostateczną decyzje podejmiesz kiedy kolumny staną u ciebie ,w twoich warunkach akustycznych i z twoją elektroniką.
Szkoda życia na chujowy dźwięk !

Piterski

Cytat: marekw 76 w Styczeń 20, 2018, 23:52czy lepiej "klasyki", czy coś z 16 Hz
Zależy co kto lubi. Jeden z znajomych mojego kolegi kupił kolumny ze stajni 16Hz wraz z GM-kami. Sprzedał je błyskawicznie i wrócił do klasyków.
Myślę że 16Hz mogły by ci się spodobać, mają grono zadowolonych nabywców ja ich produkcji osobiście nie słyszałem.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

marekw 76

Mi osobiscie bardziej podobaja sie YB (ale tylko wizualnie bo tez nie slyszalem nigdy) i maja lepsza cene niz 16Hz. A przetworniki chyba podobne?
Zebym tak mogl przyleciec do Polski i caly tydzien tylko jezdzic i sluchac :( Niestety, tak sie nie da. Bede musial cos wykluczyc...
A co sadzicie o Q21? Maja duzy wybor ale czy mozna bedzie tam komfortowo posluchac? Posluchalbym tam sobie nowych Tannoyow i pewnie jeszcze czegos, moze Harbethow? Spendorow? Ale czy one nadadza sie do rocka?

Przepraszam za brak polskich znakow
stereo: Musical Fidelity M8XI,Ad Fontes z dwoma ramionami + AT-OC9ML/ll + Philips GP500 + NUDAmini (MM/MC)
Lector CDP 7tl; Denon 3910; Teac V 5000; YB Zonda S.
K.D: Marantz SR 6007; Tonsil Siesta 5.0; STX S 250 n

Michał

Wydaje mi się,że mieszkasz w UK? Jeśli tak,to masz tam po USA i Japoni,największy wybór sprzętu SH i Vintage na świecie. Możesz poszukać Tannoy's,Kef,tylko nie tych współczesnych bo to nie gra,Spendorów,Harbethów. Masz ogromny wybór świetnych paczek z epoki na 12" lub 15" calowych papierzakach. Masz tam u siebie praktycznie wszystko. We współczesne niskoefektywne słupki typu Audio Phisic w ogóle bym się nie pchał,bo jak usłyszysz 12" calowe paczki z epoki,to takie patyczki wywalisz do kominka i będziesz zgrzytał zębami,że zmarnowałeś czas i pieniądze.