Jaki tv.

Zaczęty przez goostaw, Styczeń 26, 2018, 10:08

Poprzedni wątek - Następny wątek

gratefullde

Cytat: dyletant w Maj 29, 2019, 16:03czegoś więcej niż przysłowiowy Teleexpress to już sens widzę

Dałem sporo za TV i widział bym sens w kalibracji choć wkurwia mnie, że za 8 koła  muszę jeszcze dopłacać do obrazu...
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

dyletant

Przy obecnej technologii dziwi mnie trochę podejście producentów. Może to kwestia stosunku dodatkowego czasu (a więc kosztów na linii produkcyjnej)  na kalibrację każdego egzemplarza do opłacalności całości.
Z drugiej strony kto na to zwraca uwagę? Prawdopodobnie lubimy jak bardziej kolorowo... statystycznie.

Może nie jest to zupełnie trafiona analogia ale strojenie klocków audio za grube $$$ "kabelkami" za $$$$ jest podobnie... może irytować bynajmniej z perspektywy portfela. Przecież za to można zanabyć sporo ciekawej muzyki. Hobby jednak rządzi się swoimi prawami.

Therion

#227
Cytat: dyletant w Maj 29, 2019, 16:03gdybym się pchał w TV powyżej określonej kwoty powiedzmy 4k pln do oglądania czegoś więcej niż przysłowiowy Teleexpress to już sens widzę.

Zapłaciłem 12 koła.  Kalibracji nie zrobiłem. Oglądam i póki co żadna kara boska mnie z tego tytułu nie spotkała.

Obrazy odzwierciedlają rzeczywistość.

Ps. Jestem m.in grafikiem komputerowym. Wie,, co to kalibracja i jak jest ważna. W projektach do druku. Film mogę obejrzeć bez
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

drizzt

#228
Cytat: Piterski w Maj 29, 2019, 13:24
Trudo streścić 20 minutową rozmowę telefoniczną. Jednym słowem brak było zapoznania klienta z zakresem i opcjami usługi jakie można zamówić.
Jesteś laikiem i czytasz pozytywne opinie i oczekujesz, że jak podasz model TV to dowiesz się co można zrobić i ile to będzie kosztować. Przyjeżdża Ci, około 20 letni gość i bez pytania z marszu stawia stojak na sprzęcie MBL-a :o

Prosi o zgaszenie świateł mimo, że się nie paliły, a jestem pewien iż czytałem że nie trzeba się tym przejmować. Po usłudze okazuje się że coś nie zostało z powrotem podłączone czy uruchomione.

Przez telefon się potem dowiadujesz, że jak masz za niską jasność obrazu to trzeba było zamówić usługę kalibracji dwóch trybów. To kosztuje drożej.
Nie dostajesz faktury za wykonaną usługę. Owszem dosyłają wielostronicowy raport.



Tak też słyszałem od znajomych, że Maciej bardzo rozwinął działalność w ostatnich latach i nie jeździ już sam zbyt często a raczej wysyła pracowników, zakładam że przeszkolonych ale jednak też bym wolał usługę wykonaną osobiście przez Macieja. Niemniej jednak większość ,,zarzutów" wygląda co najmniej niepoważnie, może to faktycznie kwestia streszczenia.. Polecenie zgaszenia świateł mimo że się nie paliły? Wtf? :o poza tym oczywiste jest, że kalibrację wykonuje się w ciemności, u mnie zasłaniałem po prostu rolety bo robota była wykonywana w dzień. Oddzielne wykonywanie kalibracji dla każdego z trybów dzienny / nocny / 3D? To jest przecież oczywiste, pisałem Ci o tym na PW i nawet jeśli w rozmowie znajomego były jakieś niedopowiedzenia to z pewnością tego typu oczywistości są opisane na stronie i forum. Ja jestem z usługi zadowolony ale robiłem jakieś 4 lata temu kiedy firma dopiero zaczynała i pewnie też działała z większym entuzjazmem. W każdym razie co do tego, że warto zrobić kalibrację to nie mam wątpliwości.
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

Piterski

Chodzi o to, że jako laik i klient zamawiasz kalibracje podając jaki model telewizora masz, nie musisz się na tym znać.
O tym jak będzie przeprowadzona kalibracja i w jakich warunkach i w jakiej cenie to jest podstawa informacja jaką klient powinien otrzymać.
Tego wszystkiego nie było, dopiero po fakcie kolega musiał dzwonić i się dowiadywał takich rzeczy jak to, że mógł mić zrobione dwa profile.
Nie chodziło w tym przypadku o pieniądze tylko to jak usługa była przeprowadzona, a była niechlujnie i po łebkach.

Co do zaciemniania okien to proszę cytat ze strony:

"By kalibracja spełniła swoje zadanie, musi być przeprowadzana na konkretnym egzemplarzu wyświetlacza, z wiedzą o warunkach w jakich będzie on pracował."

Gdzie tu jest o zaciemnianiu okien? Z tego copiszesz technik powinien przyjść dwa razy. Raz w słoneczny dzień, a raz po zmroku.

Rozmawiałem jeszcze z jednym moim kolegą z forum, który kalibrował TV i rzutnik. Robił to sam pan Maciej i wyglądało to zupełnie inaczej.

Tak więc naprawdę nie rozumiem czemu się unosisz, że pracownik skopał robotę na miejscu?

Dla mnie to jest symptomatyczne dla naszych czasów, że jak chcesz by ci coś dobrze zrobiono to powinieneś przynajmniej teoretycznie wiedzieć to co specjalista, by Ci ten ostatni nie wcisnął popeliny.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

drizzt

#230
Ja się nie unoszę. Napisałem co o tym sądzę, bo Twój wpis, który zacytowałem był dość dziwaczny. U mnie robota była wykonywana osobiście przez Macieja i nie miałem zarzutów, o czym Ci pisałem. Usługa była wykonywana w dzień ale u mnie nie było żadnych problemów z odsłonięciem i zasłonięciem rolet i tym samym wywołaniem odpowiednich warunków. Z tego co mówił mi Maciej jeśli usługa jest wykonywana po zmroku to jest i tak w stanie dopracować odpowiednio tryb dzienny patrząc na ilość i wielkość okien w pomieszczeniu i na jaką stronę one wychodzą. Nie ma potrzeby przyjeżdżania dwa razy i niczego takiego nie pisałem. Może faktycznie znajomy się nie dogadał z pracownikiem i to cała historia ale opisałeś to w dziwny sposób.

A model TV jaki masz nie ma aż takiego znaczenia dla wykonania samej usługi, bo sprzęt do kalibracji jest ten sam. Choć oczywiście efekty mogą być różne, zależnie od jakości trybów fabrycznych do których się porównuje rezultaty kalibracji.

Ceny i ilość trybów, które należy skalibrować znałem z góry przed wykonaniem usługi. Tanio nie było ale zaskoczony też nie byłem. A że warto też samemu coś wiedzieć w temacie, choćby po to, żeby wiedzieć o czym rozmawiać i o co pytać to oczywista oczywistość ;)
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

Piterski

#231
Widzisz ty otrzymałeś pełną i wyczerpującą informacje na początku.

Ja jestem handlowcem i wiem, że klient nie musi się na wszystkim znać. Ja mu mam go tak poinformować by nie było potem niedomówień, że on się spodziewał czegoś innego niż dostaje. Uniknąć sytuacji że ma zasłonić okna, a może nie ma takiej możliwości itp. a na koniec ...... a za to to musi Pan dopłacić.

Myślę że teraz się rozumiemy.

Sytuacja jaką spotkała mojego kolegę wskazuje na to o czym piszę. Klient musie się znać na tym co ma mu zrobić specjalista.

PS. Po tej całej historii śmiałem się do niego bo zorientowałem się, że moje okulary nawet po ciemku mają lekkie zabarwienie szkieł  ;D. Tak więc do kosztu kalibracji musiał bym doliczyć jeszcze koszt szkieł bez filtra, który mi taki efekt wprowadza  ;).
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.


drizzt

Cytat: McGyver w Czerwiec 03, 2019, 00:03
Cytat: gratefullde w Maj 29, 2019, 16:15wkurwia mnie, że za 8 koła  muszę jeszcze dopłacać do obrazu...
Sedno.


Dla mnie bardzo daleko od sedna. To tak jakbyś napisał, że Cię wkurwia, że chociaż kupiłeś kolumny za 80 koła to jeszcze musisz zadbać o akustykę pomieszczenia.
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

McGyver

#234
Cytat: drizzt w Czerwiec 03, 2019, 06:58
Cytat: McGyver w Czerwiec 03, 2019, 00:03
Cytat: gratefullde w Maj 29, 2019, 16:15wkurwia mnie, że za 8 koła  muszę jeszcze dopłacać do obrazu...
Sedno.


Dla mnie bardzo daleko od sedna. To tak jakbyś napisał, że Cię wkurwia, że chociaż kupiłeś kolumny za 80 koła to jeszcze musisz zadbać o akustykę pomieszczenia.
Nie, nic z tych rzeczy. Porównanie IMHO chybione. To raczej tak jak kupić nowe auto za 100 tys. i od razu musieć jechać do serwisu na regulację zapłonu, regulację zbieżności, regulacę świateł itp. itd.

Kangie

#235
Cytat: McGyver w Czerwiec 03, 2019, 07:46To raczej tak jak kupić nowe auto za 100 tys. i od razu musieć jechać do serwisu na regulację zapłonu, regulację zbieżności, regulacę świateł itp. itd.
Przypomniały mi się czasy FSO1500. Ojciec odebrał nowego z Polmozbytu. Dwa kolory do wyboru: biały i czerwony. Coś od nowości trzeba było poprawiać. Wjazd w kałużę powodował gaśnięcie silnika i obowiązkowe odczekanie 15 minut. Przy 25kkm padła skrzynia biegów pod domem. Nie wytrzymało łożysko. Auto wtedy robiło furrorę. Jednak fabrykę trzeba było poprawiać.

drizzt

#236
Moje porównanie jest adekwatne. W obu przypadkach kolumn i TV chodzi o dopasowanie urządzenia do warunków zastanych w pomieszczeniu użytkownika a nie o ,,poprawianie fabryki" bo TV ani kolumny nie są przecież zepsute. To jest właśnie chybione rozumowanie.

Poczytajcie czym zajmuje się ISF (Imaging Science Foundation) i co to są eksperckie tryby ustawień TV certyfikowane przez tę organizację. W świecie pro kalibracja monitorów studyjnych to oczywistość, ale pod strzechy dopiero trafia, z oporami jak widać :D
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

McGyver

Cytat: drizzt w Czerwiec 03, 2019, 08:00dopasowanie urządzenia do warunków zastanych
W nowym samochodzie użytkownik ustawia lusterka, reguluje kierownicę i fotel, dopasowuje urządzenie samodzielnie. Tymczasem do telewizora trzeba wezwać specjalistę.
A w coraz większej ilości nowych samochodów użytkownik nawet żarówki sam sobie wymienić nie zdoła i musi popierdzielać do serwisu z każdą taką bzdurą. I oczywiście za każdym razem płacić. To jest irytujące.

drizzt

Trzeba wezwać bo to dużo bardziej skomplikowana operacja niż ustawienie lusterek w samochodzie a specjalistyczny sprzęt kosztuje sporo i przede wszystkim trzeba umieć go obsługiwać. Bez dobrego spektrometru, kolorymetru i specjalistycznego oprogramowania się nie obędzie. To nie są tanie rzeczy.
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

Kangie

Problem może wynikać z czystej statystyki, czyli że znaczna część klientów nie ma punktu odniesienia i jest jej obojętne jak dobrze "świeci" telewizor. Wielu ludzi lubi ostre ustawienia, oczojebną czerwień, jaskrawe żółte itp. Być może też stąd producenci robią ustawienia tzw. "default" i każdy coś pod siebie wybierze.

Ja kalibracji nie robiłem, więc nie wiem co straciłem. Obraz mi odpowiada. Mam natomiast świadomość ważności oddawania barw sprzętu używanego przez profesjonalnych fotografów i grafików komputerowych.

drizzt

Cytat: Piterski w Czerwiec 02, 2019, 21:02
Widzisz ty otrzymałeś pełną i wyczerpującą informacje na początku.

Ja jestem handlowcem i wiem, że klient nie musi się na wszystkim znać. Ja mu mam go tak poinformować by nie było potem niedomówień, że on się spodziewał czegoś innego niż dostaje. Uniknąć sytuacji że ma zasłonić okna, a może nie ma takiej możliwości itp. a na koniec ...... a za to to musi Pan dopłacić.

Myślę że teraz się rozumiemy.

Sytuacja jaką spotkała mojego kolegę wskazuje na to o czym piszę. Klient musie się znać na tym co ma mu zrobić specjalista.

PS. Po tej całej historii śmiałem się do niego bo zorientowałem się, że moje okulary nawet po ciemku mają lekkie zabarwienie szkieł  ;D. Tak więc do kosztu kalibracji musiał bym doliczyć jeszcze koszt szkieł bez filtra, który mi taki efekt wprowadza  ;).

Właśnie zauważyłem, że wszystkie ceny i tryby ustawień są dokładnie rozpisane na stronie. Nie chciało się znajomemu zerknąć?

https://skalibrujtv.pl/cennik-kalibracji/#cennik
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

drizzt

Cytat: Kangie w Czerwiec 03, 2019, 08:17
Mam natomiast świadomość ważności oddawania barw sprzętu używanego przez profesjonalnych fotografów i grafików komputerowych.

I to jest również bardzo adekwatne porównanie.. takie same zasady wiernego oddania barw obowiązują tak przy rejestracji obrazu jak i wyświetlaniu. Zależność między kamerą a wyświetlaczem jest przecież taka jak między mikrofonem a kolumnami głośnikowymi.
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

Piterski

Cytat: drizzt w Czerwiec 03, 2019, 08:17
Właśnie zauważyłem, że wszystkie ceny i tryby ustawień są dokładnie rozpisane na stronie. Nie chciało się znajomemu zerknąć?

https://skalibrujtv.pl/cennik-kalibracji/#cennik

Te informacje nie są do końca wiarygodne.
Cytuje:
"Osobny tryb do oglądania w dzień (telewizory OLED) – 149 zł"

Ale on nie ma OLED tylko plazmę tak jak Ty czy Ja.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

drizzt

#243
No tak, plazmy już odchodzą w niepamięć i pewnie niewiele osób je teraz kalibruje, stąd skupienie na nowościach w informacjach na stronie. Jak ja kalibrowałem to było odwrotnie - wszystko na temat plazm - bo OLED jeszcze nie było na świecie i komu zależało na obrazie to kupował i kalibrował plazmę. Pracownik powinien podać dokładne informacje. Choć nie sądzę, żeby cena kalibracji dodatkowego trybu w OLED, plazmie i LCD różniła się.
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

dyletant

Cytat: drizzt w Czerwiec 03, 2019, 08:00Moje porównanie jest adekwatne. W obu przypadkach kolumn i TV chodzi o dopasowanie urządzenia do warunków zastanych w pomieszczeniu użytkownika a nie o ,,poprawianie fabryki" bo TV ani kolumny nie są przecież zepsute. To jest właśnie chybione rozumowanie.

Drizzt niestety trochę masz mylne wyobrażenie o kalibracji. Pewnie grafik (Therion) mógłby to opisać ale sendem kalibracji jest zmuszenie ekranu aby oddawał adekwatnie paletę barw zgodnie z tym co jest na wejściu (balans bieli i nasycenie kolorów). Charakterystyka pomieszczenia ma tu raczej marginalne znaczenie. Oczywiście w ostrym świetle "jedziemy kontrastem w górę"  aby coś widzieć na ekranie no i "mieć" kolory.

Jak się przyglądałeś procesowi kalibracji to pewnie zauważyłeś, że czujnik jest przy ekranie przyklejony niczym glonojad i nie ustawia go w odległosci od ekranu aby odczytać składowych wyświetlanych poszczególnych kolorów plus "akustykę światła" z pomieszczenia.

Ustawienia dzień, noc, wieczór jesienią, wieczorny zachód słońca etc to raczej potrzeba wyrównania stosunku składowych barw do kontrastu, podświetlenia czy co tam występuje.

drizzt

#245
Pisałem w uproszczeniu ale kalibracja to oczywiście dostosowanie kilku rzeczy. Pomieszczenie o tyle ma znaczenie, że nie ma nawet sensu ustawiać oddzielnego trybu dziennego u kogoś kto ogląda w jaskini dedykowanej do kina w całkowitym zaciemnieniu. Jednak u większości ludzi oglądających w normalnych pomieszczeniach to jednak ma znaczenie a tryb dzienny też można różnie skonfigurować w zależności od nasłonecznienia konkretnego pomieszczenia i możliwości wyświetlacza prawidłowego oddania barw i głębokiej czerni przy zwiększeniu jasności. Oczywiście tryb nocny będzie tym referencyjnym trybem z najlepszym obrazem, co nie zmienia faktu, że wielu ludzi będzie oglądać przez 90% czasu w trybie dziennym, więc warto żeby był on jak najlepiej skonfigurowany.

A druga sprawa to matryce, które nigdy nie są identyczne w poszczególnych egzemplarzach TV. Kalibracja pozwala wyrównać te różnice i oddać prawidłowe barwy i poziom czerni mimo tych różnic. Producenci nie mają szans się w to bawić przy takiej skali produkcji.
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

dyletant

Cytat: drizzt w Czerwiec 03, 2019, 09:40Producenci nie mają szans się w to bawić przy takiej skali produkcji.
Oj mają szczególnie przy egzemplarzach "premium". Są w uprzywilejowanej pozycji gdyz nie muszą korzystać ze zwykłego menu a mogą się wpiąć bezpośrednio w tryb serwisowy.
Taniej jednak na rympał wbić średnie statystyczne ustawienia dla danego typu matrycy.

drizzt

#247
Cytat: dyletant w Maj 29, 2019, 16:03

Trzeba zwrócić jednak uwagę na parę kwestii:
-  piszą że kalibrację wykonuje się dla kazdego źródła z osobna czyli mamy kablówkę oraz bluray  (nie wiem jak do tego ma sie SmartTV czyli appki z netu np Netflix etc). Literatura przedmiotu wskazuje przykładowo, że dla obrazu 3d (wymierający) wykonuje się osobną kalibrację.


Źródło można i trzeba ustawić oddzielnie tak, aby dawało sygnał bit-perfect jeśli ma takie możliwości. W odtwarzaczu przestrzeń barw należy ustawić na YCbCr 4:4:4 lub RGB-video. Wtedy można zwyczajnie skopiować ustawienia kalibracyjne na wszystkie wejścia TV czy projektora. Niemożliwe jest, żeby kalibracją poprawić niedoskonałości obrazu podawanego przez poszczególne źródła, nie temu ona służy i to jest właśnie mylne wyobrażenie na jej temat. Bez dostępu do źródła bit-perfect po prostu imho nie ma sensu kalibrować wyświetlacza.

Oczywiście oddzielna kalibracja 3D jest potrzebna jeśli komuś na tym zależy. Ja mam zrobioną choć 3D obecnie prawie nie oglądam. W 3D też zresztą można zrobić kilka trybów, ale jest to bez sensu, bo ogląda się i tak tylko w nocy.

A tak wyglądają benchmarki typowego źródła bit-perfect. Nie jest wielkim problemem zakup i odpowiednie ustawienie takowego.

http://www.hometheaterhifi.com/images/stories/2011/september-2011/panasonic-dmp-bdt210-blu-ray-player/panasonic-dmp-bdt210-hdmi-benchmark-tables-lg.jpg
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

drizzt

Cytat: dyletant w Czerwiec 03, 2019, 09:55
Cytat: drizzt w Czerwiec 03, 2019, 09:40Producenci nie mają szans się w to bawić przy takiej skali produkcji.
Oj mają szczególnie przy egzemplarzach "premium". Są w uprzywilejowanej pozycji gdyz nie muszą korzystać ze zwykłego menu a mogą się wpiąć bezpośrednio w tryb serwisowy.
Taniej jednak na rympał wbić średnie statystyczne ustawienia dla danego typu matrycy.


Mają czy nie mają ale z jakichś względów tego nie robią. Przecież to wymaga wyciagnięcia i ustawienia przez pracownika każdego egzemplarza oddzielnie, co bardzo podbija koszty i tym samym cenę produktu na półce sklepowej. A przecież jak sami piszecie nie każdemu ma tym w ogóle zależy. Ja mam model premium ale nic z tego nie wynika pod względem kalibracji, poza tym że ma świetne tryby eksperckie i można go idealnie ustawić, co niestety nie zawsze jest normą.
Graty się zmieniają, Harbeth zostaje!

Kangie

Pewną analogię widzę do zakupy NOWEJ gitary, czy to elektrycznej czy akustycznej (pewnie klasycznej też). Otóż kupując gitarę budżetową lub ze średniej półki, nową, należy liczyć się z tym że nie jest ona ustawiona solidnie. Nikt w fabrykach nie cacka się, tylko robi robotę, pakuje i wysyła. Kupiłem kilka nowych gitar i każda z nich wymagałą ustawienia. Najlepsze efekty uzyskałem oddając nowe wiosło do wrocławskiego lutnika. Zostawiłem mu sprzęt na kilka dni, zapłaciłem 250 lub 300zł (nie pamiętam dokładnie ile to było), przekazałem komplet nowych strun i grubości którą preferuję i facet ustawił gitarę zayebeeście. Poprawił fabrykę Epiphone w kwestii ustawienia kąta między strunociągiem i mostkiem Tune o' matic. Regulacja krzywizny gryfu nagwintowanym prętem, szlif progów (tak, szlif progów w nowej gitarze) i obniżenie  strun żeby dało się szybko / wyścigowo grać. Oczywiście most i siodełko też było ruszane żeby wycisnąć wszystko co się da. Namawiał do wymiany pickupów, choć stockowe zupełnym szitem nie są. Trzeba poświęcić temu zadaniu kilka godzin i przede wszystkim wiedzieć co robić, żeby nie zepsuć. W fabrykach takich speców zatrudnia siędo gitar na zamówienie / customowych, a te girary kosztują już ponad 10kzł i więcej. Gitary dla mniej zamożnych muzyków czy hobbystów produkowane są szybko, a po korekcie mogą być całkiem udanym instrumentem na lata. Stąd też dobra zasada - kupować gitarę używaną od hobbysty lub muzyka profesjonalnego, który tę drogę już przeszedł i to zrobił.