Ortofon Quintet Black

Zaczęty przez GregWatson, Sierpień 30, 2015, 21:08

Poprzedni wątek - Następny wątek

GregWatson

Dobra koncepcja, dobra. Możemy gadać. :)
Trochę tego i trochę tamtego też.

gratefullde

Ale mój dynek ma dopiero rok...
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

frywolny trucht

O Panie! Przez rok to tam już na pewno igły nie ma. Na 100% szoruje wspornikiem  8)
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

gratefullde

He he he....  Kontrola oraz higiena...  Pogra jeszcze długo ta wkladeczka.
A poza tym , tak jak vasa pisał, lepiej kupić taką, której nikt nie ma bo to efekt poznawczy w szerszemu gronu można udostępnić. A tak to tylko napisać pozostaje: potwierdzam ;)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

kangie

Cytat: gratefullde w Wrzesień 25, 2015, 13:02
A poza tym , tak jak vasa pisał, lepiej kupić taką, której nikt nie ma bo to efekt poznawczy w szerszemu gronu można udostępnić. A tak to tylko napisać pozostaje: potwierdzam ;)
Ma to sens pod warunkiem, że wkładka gra. Jeśli nie gra, to może lepiej przerzucić się na wędkarstwo, bo szkoda czasu, słuchu i zachodu... ;)
Myślę, że na dobrym Ortofonie winylowe poszukiwania można zakończyć i po skończeniu słuchania można pójść na ryby ;)

Greg, daj cynę czy zostawiasz tego Ortofona czy oddajesz.

GregWatson

#30
W dniu wczorajszym zakończyłem ostateczne testy z wkładką. Zostało trochę notatek które będę musiał zebrać do kupy i sensownie przedstawić wyniki. W moim systemie wkładka zaprezentowała się naprawdę wybitnie jestem całkowicie zadowolony z tego co usłyszałem i zamierzam ją w najbliższym czasie nabyć.

Próbowałem na samym LARze LPS-1 jak i z wpiętym Ortofonem Verto. Bez Ortofona Verto nie miało to najmniejszego sensu.

Sumując na szybko - ta wkładka to bardzo dobry wybór, przytoczę tylko jedno porównanie:
szlif igły jak i sam wspornik QUINTET BLACK są dokładnie takie same jak w zdecydowanie wyższej linii CADENZA BLACK.

Trochę tego i trochę tamtego też.

kangie

I co Grzesiu, nie ma kto poklepac kolegi po ramieniu? Ja Cie poklepie, bo wiem jak te klocki ze soba graja ;) Jesli kupisz te wkladke, bede gratulowal. Kiedys zrobimy sparing z Cadenza Black i moze nagramy probki dzwiekowe MR-1000 zeby miec co wspominac i posluchac bedac na emeryturze ;)

MAC

Gdzieś wyczytałem, że ta wkładka to taki bezpośredni następca Kontrapunkta chyba B.
Prawda to?

Greg, a jest jakiś sklep, z którego można wypożyczyć taką wkładkę do posłuchania? Czy tylko to była jednorazowa okazja?

GregWatson

Też do mnie dotarły takie słuchy że ma tylko zmienione futerko na nowe ale przyjrzałem się parametrom i nijak mi nie pasuje do żadnej wersji Kontrapunkta - ściągnąłem sobie katalog Ortofona ze wszystkimi ich wkładkami. Może coś mi umknęło.

Słyszałem jak gra Cadenza Black ale w zupełnie innym torze więc nawet nie będę się kusił na jakieś porównania może jak ją (Quintet) już będę miał to coś mądrzejszego powstanie.

Wkładka została wypożyczona ze sklepu winyle.pl i w dniu wczorajszym odesłana. Jak rozmawiałem w temacie wypożyczenia do testów to spotkałem się z bardzo miłym nastawieniem. Dzięki temu mogłem na własnym torze sprawdzić jak chodzi i co tu dużo pisać - jestem mile zaskoczony i zapowiedziałem już kupno tej wkładki (tego modelu).

Lada moment wrzucę staranny opis tej wkładki który właśnie się tworzy.
Trochę tego i trochę tamtego też.

gratefullde

Ciekawy by był opis porównania Quintet do Cadenza Black. Jakie są i jak duże róznice pomiędzy nimi. Bo cenowo to różnica jest spora...

Fajnie, że miałeś możliwość wypróbowania, we własnym systemie, przed zakupem.
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

GregWatson

Mam teraz na oku fajny gramofon jak uda mi się go wyczarować to następna w kolejce właśnie jest ta wkładka.
Trochę tego i trochę tamtego też.

vasa

Cytat: GregWatson w Wrzesień 29, 2015, 11:52Mam teraz na oku fajny gramofon jak uda mi się go wyczarować to następna w kolejce właśnie jest ta wkładka.
Widzę że wszystkie inwestycje planujesz w zrobić w źródło. Nie boisz się że kolumny mogą Cię ograniczać?
W sumie dobre kolumny łatwiej wypożyczyć do testów niż np wkładkę czy napęd. Może warto sprawdzić jakieś inne paczki?
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

GregWatson

Póki co jestem mocno ograniczony wielkością pomieszczenia nie chcę teraz kombinować z kolumnami bo z czasem przesiądę się do większego i wówczas coś pomyślę w tym kierunku. Obecnie mam to z lekka upchane. Ale dobrze prawisz.

Trochę tego i trochę tamtego też.

frywolny trucht

wątek przeczyszczony z "offów". Dwa wpisy w śmietniku, reszta utworzyła w dziale "na każdy temat" nowy wątek  Miodek kontra Bralczyk.
wpis techniczny- do usunięcia.
ZESTAW 1: Technics SL 1200 GR, Hana EL, pre Husariaa, Roksan K3, ProAc Responce D2D, OPPO PM-2, HA-1, Akai GX 75
ZESTAW 2: Dual 1019 z AT 95E, Marantz 2216, Marantz 5220, Jamo Concert C 93

kangie

Cytat: GregWatson w Wrzesień 29, 2015, 14:07Póki co jestem mocno ograniczony wielkością pomieszczenia nie chcę teraz kombinować z kolumnami bo z czasem przesiądę się do większego i wówczas coś pomyślę w tym kierunku. Obecnie mam to z lekka upchane. Ale dobrze prawisz.
Grzesiu, uważam, że Ty problemu nie masz i nie masz potrzeby otrzymywania pomocy od innych kolegów. Pomocy potrzebują inni. Tobie system już gra całkiem sympatycznie.
Jestem zwolennikiem jak najlepszego źródła dźwięku, bo shit in = shit out. Kolumny oczywiście są ważne, ale myślę, że sam zadecydujesz kiedy i na co je zamienić.
Dodam, że znam brzmienie systemu Grega. Kilka godzin się wspólnie słuchało :)

GregWatson

Miałem trochę roboty i teraz dopiero wpadłem i zobaczyłem. Dzięki za dobre słowo. Też mi się wydaje, że jak na razie to mi to gra całkiem nieźle ale zawsze fajnie coś podpatrzeć, posłuchać i czegoś nowego się nauczyć a gdzie? no wiadomo - u innych z lepszym sprzętem. :)
Trochę tego i trochę tamtego też.

GregWatson

#41
No i nadeszła ta wiekopomna chwila...

Kilka słów o tym co robiłem i jakie efekty uzyskałem słuchając jak gra wkładka:

Ortofon Quintet Black


Jak wspomniałem wcześniej od jakiegoś czasu zainteresowała mnie nowa linia wkładek Ortofona o nazwie Quintet. Jak to w branży wkładek bywa wizualnie są identyczne a różnią się wyłącznie kolorem no i oczywiście parametrami i to dość znacznie podobnie zresztą jak w linia Cadenzy.
W szczególności jakoś tak przypadła mi do gustu jedna wkładka Ortofon Quintet Black czyli zgodnie z parametrami wkładki ta najsilniejsza w linii Quintet.

Po dokładnym ustawieniu protractorem oraz ustawieniu preferowanego przez producenta nacisku czyli 2,3 g zaczęły się odsłuchy ale zanim o tym to na początek pierwsze wrażenie wizualne. Cały zestaw zawarty jest w dwóch plastikowych fiolkach umieszczonych w profilowanym styropianie a ten w no powiedzmy w zwykłym dosyć cienkim kartoniku. Z doświadczenia wiem, że są i tacy, którzy na opakowanie też zwracają sporo uwagi więc z pewnością będą trochę rozczarowani skromnym styropianem. Ale wróćmy do samego wyposażenia, które to możemy chyba zaliczyć do zupełnie dobrego o tym pisałem wcześniej. Sama wkładka prezentuje się zdecydowanie lepiej niż na fotkach może nie robi aż tak strasznie dobrego wrażenia ale jest z pewnością w miarę geometrycznie prostą bryłą. Wkładka jest wysoka rzekłbym nawet bardzo wysoka porównując do Denona DL-103 czy też do Sumiko Blue Point No.2. Dolna krawędź body jak i czoło to krawędzie proste w znacznym stopniu ułatwiające odpowiednie jej ustawienie w ramieniu. Wspornik na którym osadzona jest igła jest dosyć cieniutki i na początku trochę z rezerwą podchodzi się do ustawienia nacisku ale później okazuje się że jest dosyć sztywna i nawet nie drgnie jak ustawimy nacisk 2,3 g a dodam że wykonana jest z boronu bardzo mocnego materiału.  Sama igłą natomiast to czysty szlif Nuda Shibata – i uwierzcie mi wymiata z rowka dosłownie wszystko.
Co ciekawe dokładnie z tego samego materiału wykonany jest wspornik we wkładce znajdującej się w o wiele wyższej linii a mianowicie Cadenzy Black i dokładnie ten sam szlif igły, przypadek?
To co może przypaść jeszcze do gustu to ochrona igły zwykłą niby nasadka ale z delikatnymi zatrzaskami, które to pozwalają dokładnie stwierdzić czy prawidłowo została założona bez uszczerbku dla jej ochrony. Co prawda wiele innych też to ma ale działają bardziej topornie przynajmniej ja się z takimi zetknąłem. 

Tyle teorii i pierwszego spojrzenia na wygląd wkładki. Czas na najważniejsze czyli o dźwięku, który się z niej wydobywa. Postanowiłem na początku sprawdzić jak gra podpięta bezpośrednio pod preamp (LAR LPS-1) sekcje MC  jak i podpięta przez Ortofon Verto i LARa. Sekcje MM. Na czystym preampie bez Verto słuchałem może z pół płyty i zrezygnowałem z dalszego odsłuch bo uważałem że taka wkładka powinna zagrać lepiej. Czuło się dosyć płaską przestrzeń i przytłumiony dźwięk bez pazura i detali, które niewątpliwie powinny zabrzmieć przy takich pieniądzach. I to było tyle grania na samym preampie. Podpinamy Verto, chwila sprawdzenia ustawień czy było aby wszystko dobrze ustawione i wrzucamy pierwszą płytę.
Całość odsłuchów postanowiłem podzielić na pewne fazy w zależności od gatunku i charakteru muzyki.

Na pierwszy ogień poszły:

- Bonnie TYLER – Faster Than The Speed Of Night,
- Joe COCKER – Unchain My Beart,
- no i stary poczciwy ELVIS z albumem Elvis Forever.

No i muszę przyznać, że w przypadku Bonnie TYLER jak i Joe COCERA rewelacyjnie głosy, chropowatość i ich pazur ale ze szczegółami mimo iż basy są niesamowite wciskają w ścianę dmuchnięciem z kolumn. Stary Elvis trochę słabszy być może słabe wydanie liczyłem na więcej ale nie jestem jego wielbicielem i miałem tylko ten album.


Podejście drugie:

- Joe BONAMASSA – Driving Towards The Daylight,
- Chris REA – Shamrock Diaries,
- John LENNON & Yoko ONO – Double Fantasy,
- Whitney HOUSTON – Whitney HOUSTON,
- Czesław NIEMEN – Dziwny Jest Ten Świat.

No tu jak widać ze spisu głosy nie mniej znany i także charakterystyczne ale w zupełnie innej perspektywie można rzec sama klasyka. Piękna dynamika nie przysłaniająca szczegółów i detali na tyle zbalansowana że słuchanie przy zamkniętych oczach zaczyna sprawiać przyjemność bo żaden z rejestrów dźwięku nie wyskakuje oddzielnie a stanowią jakby jedną całość. Dźwięki i głosy nie męczą i są soczyste, dźwięczne i naturalne.


A teraz zmiana muzyki - spojrzymy na instrumenty:

- Mike OLDFIELD – Tubular Bells,
- KITARO – Silk Road,
- Mike OLDFIELD – The Complete,

Brzmienie niesamowite, interpretacja wkładki moim zdaniem doskonała porównując to z wcześniej zainstalowanymi wkładkami. Szczegóły połączone z wydatnym brzmieniowo basem ukazuje co igła potrafi wygrzebać z rowka płyty i jak to w sposób wszechstronny zaprezentować. Smaczki jaki zawierają utwory są doskonale przedstawione i nic nie ucieka bokami czy też jest przytłumione, słychać wyraźnie, soczyście pełną możliwości elektronikę a dynamika dźwięków przebija możliwości Denona DL-103 i jak przypuszczam także DL-103R czy SA bo słyszałem ale nie w tym torze.


A teraz trochę poważniej choć nie do końca:

- Gouden Sleutel Serie – Ave Maria,
- Warsaw National Philharmonic Orchestra – Sen Nocy Letnie, Marsz Weselny, Bolero nasza polska MUZA w znakomitym wydaniu),
- Carlo Monteverdi Et Son Grand Orchestre Jove – Simon & Garfunkel (orkiestra gra przeboje Simona i Garfunkela – fantastyczna płyta),
- Golden Instrumentals – Hifi Stereo (światowe tematy na orkiestrę),

Prawie jak na koncertach wiele utworów umożliwiających wysłuchanie dźwięków instrumentów orkiestry, znakomita scena i przestrzeń, momentami ciary na plecach, niesamowite detale, separacja i naturalność. Nie zauważyłem nadinterpretację lub przeddźwięki zniekształcające brzmienie instrumentów, wszystko wydawało się naturalne prawie jak oryginalne brzmienie orkiestry. Znakomicie zaprezentowały się takie utwory takie jak: Bolero i cisza (silence) na trąbkę – skóra na plecach pęka.

No i na koniec:

- Pavarotii – De 18 Mooiste Opnamen Van"s Werelds Beroemdste Tenor,
- Simon & Garfunkel – The Concert In Central Park.

Czyli koncerty. Cóż okazuje się że wkładka potrafi zaprezentować równe granie w różnych gatunkach muzyki i dźwięków szczególnie w zakresie osiągniętych detali, sceny i przestrzeni . Przyjemnie się to słucha szczególnie wieczorem jak na prawdziwym koncercie. Szczególnie wkładka zaprezentowała bardzo naturalny i efektywny bas, który dostępny jest we wkładkach w zdecydowanie wyższej półki. Sam wygląd, budowa jak i aspekty dźwiękowe mogą aspirować wkładkę nawet dla bardziej wymagających audiofilów tym bardziej iż wiele jego cech oraz możliwości technicznych jest porównywalne do wkładek z linii Ortofon Cadenza a zarówno szlif igły jak i materiał wspornika jest identyczna jak w Ortofon Cadenza Black, która to znajduje się w znacznie wyższym zakresie cenowym. A jakie są różnice między nimi? Posłuchajcie sami – bo warto.

Reasumując wkładka ORTOFON QUINTET BLACK jest ciekawą alternatywą dla tych, którzy chcieliby uzyskać dźwięk zbliżony do wkładek ze zdecydowanie wyższej półki. Wkładka z pewnością zasługuje na szczególną uwagę wszystkich posiadaczy drapaków chcących posiadać wkładkę bardzo uniwersalną brzmieniowo i uważam że znakomitą w swojej klasie cenowej.

Całość przedsięwzięć i odsłuchów nie byłaby możliwa bez tych, którzy posiadają je w swojej sprzedaży i umożliwiają pełne jej zaprezentowanie w formie umożliwienia wypożyczenia oraz przetestowania jej w swoim systemie co dla nas jest niezwykle ważne. W tym miejscu chciałbym podziękować Panu Tomaszowi z firmy OPUS (a my znamy ją z witryny internetowej winyle.pl) za nieodpłatne użyczenie do testów. W sumie testowano wkładkę  prawie dwa tygodnie na ok 17 płytach).



To tak na gorąco być może niektóre fragmenty zostaną poprawione i doprecyzowane.
Trochę tego i trochę tamtego też.

gratefullde

Brawo brawo brawo a przede wszystkim wielkie dzięki za umożliwienie obcowania z tym przetwornikiem, za pośrednictwem Twej osoby.
Podziękowania także dla Pana Tomka oczywiście :)
Kondo KSL M7 Tube Preamplifier by Mac (bez szumu brzmi cudownie)~ Accuphase Clone Power Amplifier ~ 6S33S Ad Fontes Integrated Amplifier ~ Audio Nirvana by InAudio ~ Sony PSX-70 ~ pre phono MM/MC tube ecc83 Gennett ~ Dynavector 20x2 ~ Questyle CMA 600i ~ Denon AH-D7200 ~ NeoTech  ~ Tellurium Q Black II ~ Yamaha CDX-9

GregWatson

#43
Dzięki. Każdy pewnie sprawdziłby wkładkę po swojemu i opisał pewnie inaczej ale coś już tam mamy i wiemy co to takiego jest. Rzecz jasna że podziękowania dla Pana Tomka, choćby za odwagę. :)
Trochę tego i trochę tamtego też.

vasa

Gratulacje Greg.
Z tego co piszesz wynika że Ortofon trzyma klasę i wyprodukował kolejne świetne wkładki.
Może tą relacją zarazisz innych do inwestycji w dobre MC.
Zestaw pierwszy: Oracle Delphi+SME3009III+Transfiguration AXIA+Phono Borbely+Amplifon WT30+Tannoy Stirling+Nieistotne kable
Zestaw drugi: szukam plikodaja+Lyngdorf+elektrostaty Audiostatic z dedykowanym subem+ kable. Też nieistotne.

GregWatson

Mnie się podoba takie granie i już zapowiedziałem że ją będę miał. Pewnie są lepsze ale tyle nie kosztują. :) Na kilka miesięcy będę miał spokój w temacie wkładek. Na kilka... :)
Trochę tego i trochę tamtego też.

kangie

#46
Ani Quintet Black ani Cadenza Black nie mają dużo wspólnego ze starą serią Kontrapunkt. To wkładki opracowane "od nowa". Pomiędzy tymi dwoma wkładkami jest bardzo duża różnica w dźwięku. Niby ten sam cantilever wykonany z boru i igła. Ale wnętrze, materiały i technologia już są inne. Różnica w cenie nie jest bez znaczenia.  Oczywiście dla osób dla których wydanie 9000zł stanowi problem (a jest to czasami problem nie do przeskoczenia) pozostanie wybór tańszej serii. Co nie oznacza że będzie źle. Będzie bardzo dobrze. Najlepiej posłuchać samemu u kogoś jak to gra. Ja posłuchałem w zeszłym roku serii Quintet u kolegi. Jak usłyszałem Cadenzę Black, to życie stało się inne niż przedtem :) A MC A90 to już orgazm gwarantowany :)

Greg, gratuluję podjęcia wyzwania. Dobrze że są takie sklepy, które udostępnią wkładkę. I dobrze, że są koledzy, którzy pomogą w tym hobby.

kangie

Cytat: GregWatson w Październik 01, 2015, 15:59(...)soczyście pełną możliwości elektronikę a dynamika dźwięków przebija możliwości Denona DL-103 i jak przypuszczam także DL-103R czy SA bo słyszałem ale nie w tym torze
Myślę. że trochę Grzesiu poniosło Cię, ale niech Ci będzie - Twoja recenzja ;)
Poza tym ładnie napisane.

MAC

Cytat: kangie w Październik 03, 2015, 08:57Jak usłyszałem Cadenzę Black, to życie stało się inne niż przedtem :) A MC A90 to już orgazm gwarantowany :)
Pod warunkiem, że reszta toru będzie adekwatna do możliwości wkładki.
Szarpanie się na ceramiczne Brembo do Lanosa... bo ja wiem... niektórzy tak lubią :)

MAC

Cytat: kangie w Październik 03, 2015, 08:57Ani Quintet Black ani Cadenza Black nie mają dużo wspólnego ze starą serią Kontrapunkt.

Nie chodzi o stronę techniczną tylko o segment.