Ortofon Rohmann

Zaczęty przez MAC, Wrzesień 03, 2017, 19:05

Poprzedni wątek - Następny wątek

Piterski

Tak tylko dla przypomnienia.

Tracking force range  -  2,2-2,7 g (22-27 mN)
Tracking force, recommended  -  2,5 g (25 mN)
Tracking angle  -  20°
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

malg

nacik ustawiłem na 2,5g i nie bedę go ruszał

ale chcę się pobawic ciężkością headshel-a i load resistance

Piterski

Cytat: malg w Październik 03, 2018, 13:27ale chcę się pobawic ciężkością headshel-a i load resistance
Ciekaw jestem jakie osiągniesz rezultaty.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Therion

A jak oceniasz zakładanie osłonki?

:)
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

LampowY

Cytat: Therion w Październik 03, 2018, 20:00
A jak oceniasz zakładanie osłonki?

:)

Bez problemu z uśmiechem na twarzy  8) :)



Therion

HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

malg

po zwiekszeniu nacisku do 2.5g zaczęło, jak juz pisałem, znacznie lepiej grać
a w miedzy czasie pobawiłem się ustawieniami load impedance

dla denona 103r-ki miałem ustawione 200ohm
okazało sie ze mozna jeszcze lepiej, load w koncu wylądował na 400ohmach i dźwiek nabrał swobody i większego rozmachu
z tego wynika, że jest potencjał na naprawdę fajne granie, tylko trzeba przy tym posiedzieć

dla zmiany load pomiedzy 400 i 500 ohmów nie czuję róznicy, ale niewatpliwie jest najlepiej (to znaczy mi się najbardziej podoba)

wieczorem, jak zona zwolni salon, założe jeszcze lzejszy headshell i zobaczymy, pewnie jutro

malg

Sprawdziłem w/g producenta najlepszy load to 10 - 100 ohmów ::)

dino

Cytat: malg w Październik 03, 2018, 20:58Sprawdziłem w/g producenta najlepszy load to 10 - 100 ohmów ::)
Nie ufam producentom - nie wiedzą jakie pre będzie pracowało.
Szykuj trafa do klona lampowego i potencjometr do doboru obciążenia.

malg

Cytat: dino w Październik 03, 2018, 21:13
Cytat: malg w Październik 03, 2018, 20:58Sprawdziłem w/g producenta najlepszy load to 10 - 100 ohmów ::)
Nie ufam producentom - nie wiedzą jakie pre będzie pracowało.
Szykuj trafa do klona lampowego i potencjometr do doboru obciążenia.
trafa mam Lundhala,
a potencjomentr - raczej przełacznik kilku wartości
zobaczymy jak to bedzie

dino

Starzy g
Cytat: malg w Październik 03, 2018, 21:16a potencjomentr - raczej przełacznik kilku wartości
zobaczymy jak to bedzie
Starzy górale wymyślili : 10 Ohm w szereg z potkiem stereo 47K i ...kręcimy. A potem mierzymy potka i gotowe.
Można wlutować stałe obciążenie na porządnych rezystorach.

malg

do uruchomienia oczywiscie,
ale ja pisałem o docelowym rozwiązaniu

dino


Therion

Cytat: malg w Październik 03, 2018, 20:55założe jeszcze lzejszy headshell

Hmm... nie śledzę uważnie wątku i chyba się pogubiłem. Piszesz o headshellach a na zdjęciu Rohmann wisi na ramieniu AdF.


To ten Rohmann gra na AdF?



HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

malg

tak, gra na AdF

pisze o headshell-ach bo mam rózne płytki (na zdjęciu mosiężna),
one mają różną wagę, bo sa z róznych materiałów i róznej grubosci
to jest własnie headshell w AdF-ie

Bartolo

Cytat: Therion w Październik 04, 2018, 11:44headshellach
Pewnie miał na myśli płytkę mocującą. Ta na zdjęciu to wersja cięższa, od seryjnej..
www.facebook.com/Z.Tylu.Sklepu
www.facebook.com/TymczasemTytus
www.instagram.com/bartosz.mrozowski

Therion

Cytat: malg w Październik 04, 2018, 12:00to jest własnie headshell w AdF-ie


OK, to teraz mam pełny ogląd sytuacji.

Pełny również w tym sensie, że miałem Ad Fones'a i znam jego możliwości.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

malg

niestety, dzis nie udało mi się ze zględu na brak czasu zamontować tego lzejszego headshell-a
mimo to posłuchałem znowu trochę i potwierdzam ma ten romanek  potencjał

jutro muszę go zwrócić, albo się zdecydować  ::)

musze to przemyślec

Piterski

Grzesiu nie ma co kupować nic na siłę. Posłuchałeś wyrobiłeś sobie opinię jak się szybko nie sprzeda to możesz do tematu wrócić.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

malg

a jak się sprzeda to będę żałował

nie pisałem tego bo mi nie odpowiada
widze duzy potencjał aby uzyskać fajny dźwiek, trochę inny od 103r-ki

jutro pogadamy w klubie i na pewno będę miał jakąś decyzje
poza tym jeszcze dzisiaj i jutro rano sobie posłucham

Piterski

Myślę, że pierwsza fala szaleństwa na Rohmana minęła i tak od ręki nie pójdzie, a ja też ciśnienia nie mam więc jak ktoś zadzwoni to z ceny schodzić nie będę.
Tor cyfrowy: Esoteric K01 - Gryphon Diablo 120.
Tor Analogowy: Phasemation PP-300 - Pioneer PL70II - RCM Sensor2.
Kolumny: Electro Voice Interface "Delta". Kable: Furutech, Hijiri - Harmonix, by Melepeta, Yarbo 1100.

Therion

Ja cenię Rohmann'a za równowagę tonalną, niezwykłe możliwości rysowania głębokich planów sceny muzycznej, świetne śledzenie rowka (mija bez pyknięć wiele zarysowań i uszkodzeń), wydobywanie z nagrań ukrytych szczegółów.

Rzeczywiście, są wkładki z większym "pierwszym łał" - mają podbicie basów (103R) lub basów i sopranów (ATOC9), ale długodystansowo Rohmann jest nie do pokonania.


Przyznaję też rację tym, którzy mówili, że Rohmann potrzebuje dobrego towarzystwa. Z nowym pre pokazał mi nowy, drzemiący w nim potencjał. Mimo to wiem, że jeszcze ma sporo do pokazania.


HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.

malg

wczoraj wieczorem , a własciwie dzisiaj nad ranem (do 3-ej) siedziałem i słuchałem
wrzuciłem jak zwykle jazzik, blues ale też trochę klasyki na talerz

Cytat: Therion w Październik 05, 2018, 10:13
Ja cenię Rohmann'a za równowagę tonalną, niezwykłe możliwości rysowania głębokich planów sceny muzycznej
potwierdzam równowaga oraz scena i plan są na wysokim poziomie,
równowaga tonalna powoduje ze rzeczywiscie "brakuje" tego łał w odbiorze, ale na dłuższą metę ....ok

Cytat: Therion w Październik 05, 2018, 10:13
świetne śledzenie rowka (mija bez pyknięć wiele zarysowań i uszkodzeń)
sledzenie rowka owszem bardzo dobre, z tego pewnie wynika głębokość sceny i plany

ale bez pyknięć ? w tym się nie zgadzam,
jak ma pyknąć to  pyka, chyba niezależnie od czego to pyknięcie pochodzi od rysy czy od zabrudzenia

LampowY

Lampowe pre + SUT. U mnie Rohmann najlepiej się w tej konfiguracji prezentuje.
Dodam, że oryginalny Romek leży w szufladzie gdyż albowiem został zjedzony na śniadanie przez Rohmanna z Shibatą  8)

Therion

No proszę! To już nie muszę się aż tak bać o oryginalne zawieszenie.

Kiedyś widziałem Rohamnn'a z igłą OC9. Chyba też fajne połączenie.
HI-END jest wówczas, gdy jesteś zachwycony. Ja jestem. Phast PP6L6, Audiolab 8200CDQ, Audio Academy Hyperion III LUX,  Transrotor Max,  Gold Note PH-10, Ortofon T-30, MC Rohmann, AT OC9/II, Denon DL 103R, AKG K702 i Sennheiser HD-660S. Kino Domowe: Denon AVR-X3500H. Poprzednio m.in. SE2A3, SE6V6, EL34, KT88, Ad Fontes itd.